Ja, ja, ja. Ik weet het, extreme kick. (54 dagen, like wów.)
Anyway, ik heb dus net zoals TS gesolliciteerd bij de politie.
Deel A heb ik al lang gehad. De sporttest was pittig, maar dat is logisch. Het is interval en daar ga je kapot aan. Na een tijdje gaan je spieren enorm verzuren. Een sollicitant ging bijna bij mij knock-out, omdat hij zo bek af was. De mannen die de sporttest afnamen, hadden mij ook nog verteld dat iemand met een gebroken pols/arm de sporttest heeft doorstaan. Die breuk is trouwens tijdens de test gebeurd, maar de sollicitant is stug door gegaan. Ikzelf? Ik heb de sporttest in 2.45 afgelegd. Heb nooit gesport, dus het is te doen.

Deel B heb ik al gehad. Afgelopen vrijdag zelfs. Ik had een gesprek met een psycholoog, ik moest een vragenlijst invullen en het beroemde rollenspel. De vragenlijst was lang, 240 vragen. Heel veel 'dubbele' vragen. Oftewel, ze checken je in de test zelf. Bijvoorbeeld; in het begin van de test vragen ze 'Ben je zelfverzekerd?', einde van de test vragen ze dan het tegenovergestelde. Gesprek was gewoon, normaal. Je zit daar gewoon met een persoon en die stelt je wat vragen over jezelf. Voelt allemaal heel vertrouwd en ik voelde me enorm op mijn gemak, wat natuurlijk goed is voor de gespreksonderwerpen. Aangezien ze heel wat aan je vraagt, je moet het maar durven te vertellen aan een vreemde. Het rollenspel was overigens gewoon leuk om te doen. Je hebt een kwartiertje om je in te lezen en daarna moet je een kamer binnen. Zodra je de kamer binnen stapt begint het rollenspel ook direct. Over de inhoud mag ik niets zeggen, maar het heeft overigens niets met de politie te maken. Het is niet zo dat je een politieagent moet spelen.
Ik krijg dus over ongeveer 2 á 3 week de uitslag en daarna zelf maar bepalen of ik het door ga sturen of niet. Spannend!