abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:05:13 #1
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96309868
Na een aantal niet succesvolle pogingen te stoppen met roken ben ik vandaag naar de huisarts te gaan.

Ze gaf me een recept voor Champix (kost per 2weken 51euro)

Heeft iemand hier ervaringen met Champix?
Waarom is het leven zo kut?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 21:02:28 #2
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96313318
Ik heb er ervaring mee en ik ben bijna 2,5 jaar rookvrij.
Klinkt geweldig en dat is het natuurlijk ook maar champix is ook gigantische troep.
Toen ik het gebruik van dat spul ging afbouwen werd ik onrustig, nerveus en heb ik een paar gigantische angstaanvallen gehad.
Het staat ook in de bijsluiter dat er heftige psychische klachten bij gebruik kunnen ontstaan. Ik heb later ook gegoogled op Champix en ik ben toch wel schokkende dingen tegen gekomen.

Gelukkig waren de klachten na een paar maanden over en heb ik nu nergens last meer van maar als ik dit van tevoren geweten had had ik nog wel een paar keer nagdacht.
Ik wil niet zeggen dat je er niet aan moet beginnen maar wil je wel adviseren om je goed te laten begeleiden door de behandelende arts.

Succes
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:12:11 #3
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96317607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 21:02 schreef cheqy het volgende:
Ik heb er ervaring mee en ik ben bijna 2,5 jaar rookvrij.
Klinkt geweldig en dat is het natuurlijk ook maar champix is ook gigantische troep.
Toen ik het gebruik van dat spul ging afbouwen werd ik onrustig, nerveus en heb ik een paar gigantische angstaanvallen gehad.
Het staat ook in de bijsluiter dat er heftige psychische klachten bij gebruik kunnen ontstaan. Ik heb later ook gegoogled op Champix en ik ben toch wel schokkende dingen tegen gekomen.

Gelukkig waren de klachten na een paar maanden over en heb ik nu nergens last meer van maar als ik dit van tevoren geweten had had ik nog wel een paar keer nagdacht.
Ik wil niet zeggen dat je er niet aan moet beginnen maar wil je wel adviseren om je goed te laten begeleiden door de behandelende arts.

Succes
Mijn huisarts wil me iedere 4 weken zien en heeft gezegd zodra ik een bijwerking zou krijgen ik direct naar haar moet bellen.
Ook zei ze dat ik beter niet kon googlen....
Tsjah... toch maar gedaan maar na de 1e reacties gelezen te hebben toch wel een beetje geschrokken.

Na hoeveel dagen was jij gestopt dan en hoever gingen je bijwerkingen?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:48:19 #4
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96320176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:12 schreef Pataya het volgende:

[..]

Mijn huisarts wil me iedere 4 weken zien en heeft gezegd zodra ik een bijwerking zou krijgen ik direct naar haar moet bellen.
Tsjah... toch maar gedaan maar na de 1e reacties gelezen te hebben toch wel een beetje geschrokken.

Ik was na een paar weken gestopt en heb daarna nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik rookte daarvoor gemiddeld 40 sigaretten per dag.
Mijn bijwerkingen waren continu nerveus zijn (paar maanden lang), slapeloosheid en heftige paniekaanvallen. De eerste kreeg ik op mijn werk en ik wist op dat moment niet wat er met me gebeurde. Toen ik eenmaal wist wat de oorzaak er van was vond ik het wel wat draaglijker, ik begon eerst aan mezelf te twijfelen.

Het klinkt negatief maar de andere kant van het verhaal is dat ik nu wel na meerdere mislukte pogingen 2,5 jaar ben gestopt, en ik was na een paar maanden weer helemaal mezelf.

Eens in de 4 weken een afspraak met je arts is wel erg weinig moet ik zeggen. Ik zat er elke week.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:49:12 #5
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96320235
dubbel
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:59:18 #6
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_96320855
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:48 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ik was na een paar weken gestopt en heb daarna nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik rookte daarvoor gemiddeld 40 sigaretten per dag.
Mijn bijwerkingen waren continu nerveus zijn (paar maanden lang), slapeloosheid en heftige paniekaanvallen. De eerste kreeg ik op mijn werk en ik wist op dat moment niet wat er met me gebeurde. Toen ik eenmaal wist wat de oorzaak er van was vond ik het wel wat draaglijker, ik begon eerst aan mezelf te twijfelen.

Het klinkt negatief maar de andere kant van het verhaal is dat ik nu wel na meerdere mislukte pogingen 2,5 jaar ben gestopt, en ik was na een paar maanden weer helemaal mezelf.

Eens in de 4 weken een afspraak met je arts is wel erg weinig moet ik zeggen. Ik zat er elke week.
lijkt alsof je dan ook simpelweg zonder champix kan stoppen. ik ga ervan uit als ik stop met roken me ook nerveus etc. zou gedragen. Het is me ooit voorgeschreven maar heb er nix mee gedaan. tothiertoe nog geen enkele keer een poging gewaagd om te stoppen. ben er simpelweg bang van. Ik hoop ooit eens een lasertherapie te volgen, of herinner me vaag nog een manier die de receptoren in je hersenen delete of zoiets..
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:16:37 #7
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_96321841
Ik lees dit toevallig en ik kan me een artikel in de Revu van enkele jaren terug herinneren. Dat ging over Champix en ik vond het nogal een afschrikwekkend verhaal. Tot aan zware depressies/ suicide-neigingen aan toe.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:18:40 #8
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_96321960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:12 schreef Pataya het volgende:

[..]

Het probleem is dan alleen wel dat je de bijwerkingen wel als zodanig moet herkennen. Kortademigheid - ik noem maar iets - zul je direct melden bij de huisarts. Maar een geleidelijke versobering van je stemming wijt je mogelijk niet al te snel aan zo'n product.

Daarnaast vind ik de opmerking van je huisarts om maar niet te googlen nogal onprofessioneel. Ja, je ogen sluiten voor mogelijke ernstige bijwerkingen, goed advies!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 23:35:09 #9
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96322790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:16 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik lees dit toevallig en ik kan me een artikel in de Revu van enkele jaren terug herinneren. Dat ging over Champix en ik vond het nogal een afschrikwekkend verhaal. Tot aan zware depressies/ suicide-neigingen aan toe.
Denk je het artikel nog te kunnen vinden ?
pi_96324661
Als ik dit zo zie ben ik blij dat het mij op geheel eigen kracht gelukt is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:26:52 #11
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_96325182
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:35 schreef Pataya het volgende:

[..]

Denk je het artikel nog te kunnen vinden ?
Nee, helaas. Ik denk echt dat dat jaren terug is geweest. Die Revu's heb ik helaas niet bewaard. Misschien kun je het nog wel via Google terugvinden?
pi_96329515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:26 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Nee, helaas. Ik denk echt dat dat jaren terug is geweest. Die Revu's heb ik helaas niet bewaard. Misschien kun je het nog wel via Google terugvinden?
-weg-

Mag niet zonder toestemming, mail maar naar forum@fok.nl voor toestemming.

[ Bericht 53% gewijzigd door kanovinnie op 04-05-2011 12:07:15 ]
pi_96333692
Een kennis van mij is gestopt met Champix. Succesvol, ze vindt roken nu vies maar ze is voortijdig met het middel gestopt vanwege de bijwerkingen. Volgens mij was het eigenlijk een antidepressivum? Ze werd er in ieder geval neerslachtig en misselijk van volgens mij. Ze is nu meer dan 3 maanden gestopt zonder echte problemen verder.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:30:45 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96334512
Een collega van mij, die hard roker (2 pakjes per dag 10 jaar lang vanaf zijn 14e) is er abrupt mee gestopt. Vanaf de dag dat hij het begon te gebruiken heeft hij niet meer gerookt. Hij zei dat hij het idee nog wel lekker vond van roken maar gewoon geen zin meer had. Zelfs als hij in groepjes stond met andere collega's waar gerookt werd had hij er geen zin in.

Ik heb niets gehoord van nare bijwerkingen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:59:23 #15
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96335687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:30 schreef Barcaconia het volgende:
Een collega van mij, die hard roker (2 pakjes per dag 10 jaar lang vanaf zijn 14e) is er abrupt mee gestopt. Vanaf de dag dat hij het begon te gebruiken heeft hij niet meer gerookt. Hij zei dat hij het idee nog wel lekker vond van roken maar gewoon geen zin meer had. Zelfs als hij in groepjes stond met andere collega's waar gerookt werd had hij er geen zin in.

Ik heb niets gehoord van nare bijwerkingen.
Stom eigenlijk dat de ene het wel kan en de ander niet :s
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:02:57 #16
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96335810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:59 schreef Pataya het volgende:

[..]

Stom eigenlijk dat de ene het wel kan en de ander niet :s
Ik zeg al: Ik heb niets gehoord van nare bijwerkingen. Ik kan me voorstellen dat je zelfmoordneigingen en dergelijke niet op je werk gaat vertellen ;) Maar hij zweerde er iig bij en raadde het iedereen aan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:06:02 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96335932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:02 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zeg al: Ik heb niets gehoord van nare bijwerkingen. Ik kan me voorstellen dat je zelfmoordneigingen en dergelijke niet op je werk gaat vertellen ;) Maar hij zweerde er iig bij en raadde het iedereen aan.
Ik ben gestopt met Zyban (bupropion), jaren geleden toen Champix nog niet op de markt was. Dat had voor een kleine subgroep ook bijwerkingen waar het internet mee vol stond, maar ik heb er zelf ook weinig last van gehad. Uiteindelijk gaat het om een minieme groep mensen met enge verhalen. Als je huisarts inschat dat je je daar wel eens te druk over zou maken, vind ik het best logisch dat ze zeggen dat je niet te veel moet googlen.

Kanker is ook vrij ongezond, dus tja, ik vind het begrijpelijk als mensen skeptisch zijn, maar als je dan maar blijft roken is 't nogal het paard achter de wagen spannen :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96344063
Hierbij post ik deze link weer : http://www.allergieplein.nl/forum/zyban-t143-90.html , dit keer met toestemming.

@ op misschien kun je via deze link de schrijver van dat artikel vragen om het verhaal.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:10:47 #19
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96353822
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:22 schreef Zethiel het volgende:
Hierbij post ik deze link weer : http://www.allergieplein.nl/forum/zyban-t143-90.html , dit keer met toestemming.

@ op misschien kun je via deze link de schrijver van dat artikel vragen om het verhaal.
Zal dit straks wel even doen.
Aan de andere kant is het misschien wel beter als ik het niet lees :P
  zondag 8 mei 2011 @ 23:17:47 #20
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96529512
Heb wel last van slecht slapen op het moment...
slaap een paar uurtje heel ondiep en dan schrik ik wakker en ben meteen ook klaarwakker
  maandag 9 mei 2011 @ 09:41:11 #21
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96536418
Je bent ermee begonnen?
Succes.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:03:50 #22
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96547687
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:41 schreef cheqy het volgende:
Je bent ermee begonnen?
Succes.
Alweer 7 dagen , maar rook nog steeds :( (wel iets minder)
  maandag 9 mei 2011 @ 18:10:21 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96556418
Ik rookte ook nog zeker een week. Maar daarna had ik van de één op de andere dag had geen trek meer. Ik nam 's ochtends twee trekjes van een sigaret en ik ging zowat over mijn nek. De rest van mijn pakje heb ik toen aan mijn collega gegeven.
  maandag 9 mei 2011 @ 20:03:33 #24
342187 Pataya
Gooische Potloodventer
pi_96562862
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:10 schreef cheqy het volgende:
Ik rookte ook nog zeker een week. Maar daarna had ik van de één op de andere dag had geen trek meer. Ik nam 's ochtends twee trekjes van een sigaret en ik ging zowat over mijn nek. De rest van mijn pakje heb ik toen aan mijn collega gegeven.
Collega ook weer blij :)

En nog steeds gestopt?
  maandag 9 mei 2011 @ 22:23:24 #25
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_96573382
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef Pataya het volgende:

[..]

Collega ook weer blij :)

En nog steeds gestopt?
Yep, deze maand 2,5 jaar. 24 november 2008 om ca. 7:30 heb ik de laatste trekjes genomen, daarna nooit meer een haaltje genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')