abonnement Unibet Coolblue
pi_96304636
Kun je bij een ROC/ mbo instelling gaan aanvragen of je een toets mag doen zodat ze kunnen kijken waar je niveau zit (of je bijv. bij niveau 1 moet beginnen eerst of gelijk niveau 4 kan doen)
pi_96304825
Lijkt me toch dat je al weet elke niveau je zit?

Je stroomt op niv1, 2,3 of 4 in. En je hebt bepaalde opleidingen die alleen niv 1 of 4 zijn..
pi_96304896
Ik heb het nooit begrepen met niv 1, 2, 3 en 4 :')
Voor zover ik weet is niv. 4 denderend slecht..
pi_96304927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:33 schreef xminator het volgende:
Ik heb het nooit begrepen met niv 1, 2, 3 en 4 :')
Voor zover ik weet is niv. 4 denderend slecht..
1 is het laagste, 4 is het hoogste wat je kunt doen in mbo land..

maar nogsteeds .... ;)
The autist, formally known as Tjibbe
pi_96304936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:33 schreef xminator het volgende:
Ik heb het nooit begrepen met niv 1, 2, 3 en 4 :')
Voor zover ik weet is niv. 4 denderend slecht..
4 is het hoogste MBO-niveau.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:34:36 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96304953
Wat is je vooropleiding? Als je niets hebt, wordt het niv 1 of 2. Als je wel iets kan zou ik meteen beginnen op 3 of 4 afhankelijk van welk VMBO ding je gedaan hebt en welke opleiding je wilt gaan doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96304969
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

4 is het hoogste MBO-niveau.
Dan zuigt het gehele MBO, damn wat een lage niveau heeft men daar dan
pi_96304976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:34 schreef Ryon het volgende:
Wat is je vooropleiding? Als je niets hebt, wordt het niv 1 of 2. Als je wel iets kan zou ik meteen beginnen op 3 of 4 afhankelijk van welk VMBO ding je gedaan hebt en welke opleiding je wilt gaan doen.
VMBO kader = 1 of 2
VMBO TL = 3 of 4
pi_96305018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:34 schreef xminator het volgende:

[..]

Dan zuigt het gehele MBO, damn wat een lage niveau heeft men daar dan
Met MBO-niv 4 mag je instromen op HBO. En dat gaat de meeste nog goed af ook.
Andere dan weer niet, maar dan ist ook te hoog gegrepen. Je hebt nu eenmaal niveau verschil..
pi_96305055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:36 schreef _MejIk het volgende:

[..]

Met MBO-niv 4 mag je instromen op HBO. En dat gaat de meeste nog goed af ook.
Andere dan weer niet, maar dan ist ook te hoog gegrepen. Je hebt nu eenmaal niveau verschil..
Ja, maar wat als je op een reguliere vmbo-school zit die je geen examens wilt geven en niet de kans om een diploma te halen geeft. Omdat zogenaamd het niveau daarvoor niet zo groot is en omdat heel veel leerlingen de stress niet kunnen aangaan.
pi_96305097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:36 schreef _MejIk het volgende:

[..]

Met MBO-niv 4 mag je instromen op HBO. En dat gaat de meeste nog goed af ook.
Andere dan weer niet, maar dan ist ook te hoog gegrepen. Je hebt nu eenmaal niveau verschil..
Wat zij daar qua stof in 4 jaar krijgen, krijg je op het hbo in 3 maanden :')

En het enige wat ze doen is afkijken en toetsen stelen..

En sowieso als je nog wilt verder studeren, moet je niet aan het mbo beginnen. Waist of time.
pi_96305098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:37 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Ja, maar wat als je op een reguliere vmbo-school zit die je geen examens wilt geven en niet de kans om een diploma te halen geeft. Omdat zogenaamd het niveau daarvoor niet zo groot is en omdat heel veel leerlingen de stress niet kunnen aangaan.
Heel simpel, je hebt mensen die zijn goed met hun hersens en je hebt mensen die goed zijn met hun handen. Maar ze zijn allebei onmisbaar en ze kunnen ook niet zonder elkaar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_96305131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:35 schreef _MejIk het volgende:

[..]

VMBO kader = 1 of 2
VMBO TL = 3 of 4
Das niet helemaal waar.

Gehandicapten = niveau 1
VMBO basis = niveau 2
VMBO kader = niveau 3
VMBO theoretisch = niveau 4 en geeft toegang to het HBO
pi_96305200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:34 schreef xminator het volgende:

[..]

Dan zuigt het gehele MBO, damn wat een lage niveau heeft men daar dan
valt wel mee hoor.
Ben van 4 havo naar MTS 4 bouwkunde gegaan (blijven zitten en wilde geen jaar over doen)... nu laatste jaar, volgend jaar instromen met HTS bouwkunde.
Door de MTS is de HTS opleiding 3 jaar ipv 4... scheelt weer jaartje.
Van MTS naar HTS gaan is gemakkelijker stap... omdat als je van Havo naar HTS gaat het pittig is met bouwkunde..
Nu heb je al 4 jaar bouw ervaring... 2.5 jaar school en 1.5 jaar werk..

Ben blij met de keuze... :)
Vind MTS niet slecht.. vergeleken Havo.
Meer praktijkervaring wat belangrijk is om te hebben als je op kantoor werkt.
Ook leer je alleen nuttige dingen voor je beroep en niet frans, geschiedenis en dat soort shit.
pi_96305239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat zij daar qua stof in 4 jaar krijgen, krijg je op het hbo in 3 maanden :')

En het enige wat ze doen is afkijken en toetsen stelen..

En sowieso als je nog wilt verder studeren, moet je niet aan het mbo beginnen. Waist of time.
Ja, maar MBO-ers leren weer andere dingen. Voorbeeld:
Neem SPH en SPW.

SPW: kinderopvang opleiding MBO. Die mensen leren hoe je die kinderen moet bezig houden de hele dag, praktische dingen en staan hele dag op de werkvloer
SPH: Leren om groeiplannen te maken, hoe de ontwikkeling moet verlopen en welk speelgoed verantwoord is om aan te kopen. MAar zet ze hele dag op de werkvloer en ze worden gek. Kind in broek gepoept? Ognee, hoe komt dat? Verkeerd gegeten? Terwijl MBO-er denkt: nou dan verschonen we de luier.
pi_96305268
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Heel simpel, je hebt mensen die zijn goed met hun hersens en je hebt mensen die goed zijn met hun handen. Maar ze zijn allebei onmisbaar en ze kunnen ook niet zonder elkaar.
Kan je niet dan als je daar niet de kans krijgt dan gewoon na het afronden van die periode. Gewoon via LOI of NTI je diploma halen in een half jaartje?
pi_96305279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat zij daar qua stof in 4 jaar krijgen, krijg je op het hbo in 3 maanden :')

En het enige wat ze doen is afkijken en toetsen stelen..

En sowieso als je nog wilt verder studeren, moet je niet aan het mbo beginnen. Waist of time.
Toetsen heb je juist heel weinig :')
Je bent bezig met projecten maken hoe je dat later op je werk ook doet...
Of stages... waar je dus ook gewoon mee werkt met werknemers.

Toetsen is maar klein onderdeel wat mooi is.
pi_96305310
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:41 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Kan je niet dan als je daar niet de kans krijgt dan gewoon na het afronden van die periode. Gewoon via LOI of NTI je diploma halen in een half jaartje?
Ga je post even beter verwoorden. Ik weet niet waar je nu naartoe wilt gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_96305313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:38 schreef plesner het volgende:

[..]

Das niet helemaal waar.

Gehandicapten niveau 1
VMBO basis = niveau 2
VMBO kader = niveau 3
VMBO theoretisch = niveau 4 en geeft toegang to het HBO
Niveau 1 is gewoon het laagste, en ik denk al dat je als je 18/19 bent beter al vanaf 2 zou MOETEN beginnen!
pi_96305365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:41 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Toetsen heb je juist heel weinig :')
Je bent bezig met projecten maken hoe je dat later op je werk ook doet...
Of stages... waar je dus ook gewoon mee werkt met werknemers.

Toetsen is maar klein onderdeel wat mooi is.
Klopt, projecten komen meer voor. Je krijgt gewoon theorielessen voor een aantal weken. Daarna krijg je een casus onder je neus gedrukt en je redt je maar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:43:50 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96305376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:38 schreef plesner het volgende:

[..]

Das niet helemaal waar.

Gehandicapten = niveau 1
VMBO basis = niveau 2
VMBO kader = niveau 3
VMBO theoretisch = niveau 4 en geeft toegang to het HBO
Inderdaad. Daarnaast zit er voor zover ik weet geen drempel op mbo 1 en 2 waardoor het ook mogelijk is om daar opleidingen te volgen zonder een eerdere opleiding. Wat natuurlijk niet aan te raden is, maar een oplossing kan zijn voor VMBO drop outs.

Als je mbo 4 doet is de kans 50% dat je daarna door wilt stromen naar het hbo. De kans dat je het hbo haalt is alleen een stuk kleiner.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96305403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:42 schreef HSG het volgende:

[..]

Ga je post even beter verwoorden. Ik weet niet waar je nu naartoe wilt gaan.
Als je op een reguliere vmbo-school niet de mogelijkheid krijgt omdat ze iedereen het vooroordeel geven van ''ja, die zal het niet lukken om een diploma te halen'' , kun je dan niet dan als je van die school weggaat gewoon via LOI of NTI je vmbo-diploma op zak krijgen? Of is dat echt iets waar ze op scholen vaak tegenop kijken, ja die niet wilt verder maar die wil thuisstuderen? of zijn ze dan wel blij mee?...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:47:36 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96305597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:44 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Als je op een reguliere vmbo-school niet de mogelijkheid krijgt omdat ze iedereen het vooroordeel geven van ''ja, die zal het niet lukken om een diploma te halen'' , kun je dan niet dan als je van die school weggaat gewoon via LOI of NTI je vmbo-diploma op zak krijgen? Of is dat echt iets waar ze op scholen vaak tegenop kijken, ja die niet wilt verder maar die wil thuisstuderen? of zijn ze dan wel blij mee?...
Dat kan. Hoewel LOI opleidingen natuurlijk niet aan te raden zijn als je problemen hebt met leren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96305655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:44 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Als je op een reguliere vmbo-school niet de mogelijkheid krijgt omdat ze iedereen het vooroordeel geven van ''ja, die zal het niet lukken om een diploma te halen'' , kun je dan niet dan als je van die school weggaat gewoon via LOI of NTI je vmbo-diploma op zak krijgen? Of is dat echt iets waar ze op scholen vaak tegenop kijken, ja die niet wilt verder maar die wil thuisstuderen? of zijn ze dan wel blij mee?...
NTI schijnt bagger te zijn. Dat laat ik weg. LOI heeft dezelfde niveau stof als een normale VMBO/MBO/HBO. Echter het vergt een enorm hoeveelheid discipline aangezien je het op je eigen manier/tempo doet. Het is dan makkelijk om te zeggen "ik stel het even uit" en de kans is groot dat dat juist erger wordt. En Wat Ryon al zei: "doe het niet als je leerproblemen hebt".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_96305696
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat kan. Hoewel LOI opleidingen natuurlijk niet aan te raden zijn als je problemen hebt met leren.
Ok, Wat is beter nti of loi?

Wat kun je het beste doen als je 18/19 bent en geen diploma hebt vanwege je vorige school, hoe zit het dan? wat is de beste keus die je kan nemen om toch te slagen? mbo 1, 2 .. escaleren of gewoon vmbo diploma halen in een jaartje via LOI of een of ander thuisstudie instelling en daarna mbo 4 -> hbo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')