Nee, totaal niet mee eens. Het gaat om de beleefdheid/hoffelijkheid in zijn algemeen. Als je selectief de éne vrouw wél netjes behandeld en bij de andere (omdat ze er iets minder uitziet of je type niet is?) de deur in haar gezicht gooit doe je denk ik wel iets anders dan de gemiddelde Nederlander, hoop ik tenminste.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mannen roepen hier wel allemaal dat het hoffelijk is etc. etc., maar uiteindelijk komt het hierop neer:
Is de vrouw in kwestie aantrekkelijk - hoffelijkheid alom
Is de vrouw in kwestie niet aantrekkelijk - schijt aan
Waarom zou je je dan iets minder hoffelijk moeten gedragen als je iedereen hetzelfde wilt behandelen?quote:Ik verkies consequentie boven een hoop zaken en dat geldt in dit geval des te meer. Of je gedraagt je tegen iedere vrouw even hoffelijk (wat geen enkele vent op aarde doet) óf je behandelt iedereen gewoon hetzelfde en dan maar iets minder hoffelijk..
Ik hou voor vrouwen eigenlijk altijd de deur open ja. Jas aanpakken e.d. gebeurt natuurlijk niet bij "wildvreemde" vrouwen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:12 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Voor je vriendin, maar toch niet voor iedere wildvreemde vrouw...
Volgens mij snap je helemaal niks van wat ik zeg... Vandaar dat ik er nu ook maar meer ophoud.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:26 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Nee, totaal niet mee eens. Het gaat om de beleefdheid/hoffelijkheid in zijn algemeen. Als je selectief de éne vrouw wél netjes behandeld en bij de andere (omdat ze er iets minder uitziet of je type niet is?) de deur in haar gezicht gooit doe je denk ik wel iets anders dan de gemiddelde Nederlander, hoop ik tenminste.
[..]
Waarom zou je je dan iets minder hoffelijk moeten gedragen als je iedereen hetzelfde wilt behandelen?
Bij mij werkt het in ieder geval niet zo, ik behandel elke vrouw hetzelfde (behalve als ik ze niet magquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:22 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Mannen roepen hier wel allemaal dat het hoffelijk is etc. etc., maar uiteindelijk komt het hierop neer:
Is de vrouw in kwestie aantrekkelijk - hoffelijkheid alom
Is de vrouw in kwestie niet aantrekkelijk - schijt aan
Ik verkies consequentie boven een hoop zaken en dat geldt in dit geval des te meer. Of je gedraagt je tegen iedere vrouw even hoffelijk (wat geen enkele vent op aarde doet) óf je behandelt iedereen gewoon hetzelfde en dan maar iets minder hoffelijk... Helaas gaat dat laatste niet op, want iedere kerel loopt uiteindelijk z'n pik achterna... Ook ik.
Wat een onzin. Ik ken geen meiden die dat niet waarderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Waaghals het volgende:
De gentleman is uitgestorven toen vrouwen dit gedrag niet meer waardeerden en het als een normale zaak gingen beschouwen
Heb je daar een jaartal bij?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Waaghals het volgende:
De gentleman is uitgestorven toen vrouwen dit gedrag niet meer waardeerden en het als een normale zaak gingen beschouwen
als je alleen zulke vrouwen kent, ken je gewoon de verkeerde vrouwen. Simpel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Waaghals het volgende:
Nu ken ik geen oma's die zware shag roken, maar ik zou de deur niet in hun gezicht dichtgooien.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:31 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Hoogheid, jij snapt het.
Ik zal niet ontkennen dat ik voor de ene vrouw meer mijn best doe voor de andere. Maar de hoffelijkheidsfactor is hetzelfde bij iedere vrouw.
Je hebt nu eenmaal niet met iedere vrouw een date. Dus voor 'oma' uit de straat die zware shag rookt, houd ik wel de deur open, maar neem ik geen bosje rozen mee.
Alle meisjes; een echte vrouw is net dit topic binnengekomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:00 schreef formerjellybean het volgende:
Ben ik erg raar als ik zeg al die hoffelijkheid hoeft voor mij niet .
Deur openhouden , joh ik kan zelf ook de deur openhouden, date is 50/50 en ik ben van mezelf gewoon iemand die een boel regelt, dus dan verwacht ik ook niet dat een man hoffelijk voor me hoeft te zijn.
Om heel eerlijk te zijn als een man heel erg hoffelijk is tegen me krijg ik de kriebels en ook het gevoel van wat moet die van me.
Ik zie niet hoe het een het ander uitsluit. Ik kan ook al mijn eigen zaakjes wel regelen. Maar een man die vriendelijk de deur voor me openhoudt: geen punt en bedankt!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:00 schreef formerjellybean het volgende:
Ben ik erg raar als ik zeg al die hoffelijkheid hoeft voor mij niet .
Deur openhouden , joh ik kan zelf ook de deur openhouden, date is 50/50 en ik ben van mezelf gewoon iemand die een boel regelt, dus dan verwacht ik ook niet dat een man hoffelijk voor me hoeft te zijn.
Om heel eerlijk te zijn als een man heel erg hoffelijk is tegen me krijg ik de kriebels en ook het gevoel van wat moet die van me.
Want als je hoffelijkheid waardeert ben je geen echte vrouw?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Alle meisjes; een echte vrouw is net dit topic binnengekomen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Alle meisjes; een echte vrouw is net dit topic binnengekomen.
De 'gentleman' is uitgestorven sinds vrouwen zich niet meer als 'ladies' gedragen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Waaghals het volgende:
De gentleman is helemaal niet uitgestorven. Als dat een issue voor je is als vrouw moet je het misschien wat hoger op de sociale ladder proberen kwa mannen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef xenobinol het volgende:
De 'gentleman' is uitgestorven sinds vrouwen zich niet meer als 'ladies' gedragen.
Voor mij is dat wel zo, ik vind niet dat omdat ik een vrouw ben een man een en ander voor me moet gaan doen terwijl ik het zelf kan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe het een het ander uitsluit. Ik kan ook al mijn eigen zaakjes wel regelen. Maar een man die vriendelijk de deur voor me openhoudt: geen punt en bedankt!
Ik vind het erg oppervlakkig inderdaad en oppervlakkigheid past wat mij betreft niet bij vrouwelijkheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want als je hoffelijkheid waardeert ben je geen echte vrouw?
Ik doe het niet vaak, maar:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De 'gentleman' is uitgestorven sinds vrouwen zich niet meer als 'ladies' gedragen.
Misschien moet jij niet de sociale ladder van de jaren '60 proberen na te leven.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
De gentleman is helemaal niet uitgestorven. Als dat een issue voor je is als vrouw moet je het misschien wat hoger op de sociale ladder proberen kwa mannen.
Het heeft m.i. vrij weinig met emancipatie te maken. Maar ik geloof dat die discussie in het vorige topic al is geweest.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:08 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Voor mij is dat wel zo, ik vind niet dat omdat ik een vrouw ben een man een en ander voor me moet gaan doen terwijl ik het zelf kan.
Ik vind niet dat mannen een en al hoffelijkheid moeten zijn omdat ik een vrouw ben.
En aan de andere kant vind ik het ook heel dubbel de vrouwen die eerst lopen te roepen voor gelijke rechten en geen speciale behandeling verwachten het wel ineens in het datingleven ???
Nee hoor, ik ben het volledig met je eens.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga me met Darkelf samen wel een beetje een uitstervend ras voelen, op deze manier.
Nou, daar kan ik vrij weinig mee, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:08 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Ik vind het erg oppervlakkig inderdaad en oppervlakkigheid past wat mij betreft niet bij vrouwelijkheid.
En dat gaat twee kanten op. Mijn vriend doet me graag een plezier, ook met dat soort 'oppervlakkige' dingetjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben het volledig met je eens.
Ik kan prima m'n eigen zaakjes regelen, maar als mijn vriend de deur voor me open wil houden, me zijn jas wil geven als ik het koud heb en mijn stoel aan wil schuiven aan tafel, heb ik daar geen enkele moeite mee. Fijn zelfs..
Jouw vriend inderdaad... Dat is een heel andere relatie dan ik heb met een vreemde vrouw of een meisje waar ik een paar dates mee heb gehad. Het gaat hier om het hoffelijke gedrag dat een man vertoont naar vrouwen toe. Natuurlijk mag je als man hier en daar een lier gebaar tonen wat als hoffelijk gezien mag worden, maar als je dit gedrag als normaal gaat beschouwen ben je verkeerd bezig naar mijn mening.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat gaat twee kanten op. Mijn vriend doet me graag een plezier, ook met dat soort 'oppervlakkige' dingetjes.
En toch denk ik dat het daar een heleboel mee te maken heeft. De hoffelijkheid stamt namelijk uit de tijd dat het allemaal moest en bij het hoorde bij de maatschappij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft m.i. vrij weinig met emancipatie te maken. Maar ik geloof dat die discussie in het vorige topic al is geweest.
En als een man nu gewoon van zichzelf heel attent is?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:25 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
En toch denk ik dat het daar een heleboel mee te maken heeft. De hoffelijkheid stamt namelijk uit de tijd dat het allemaal moest en bij het hoorde bij de maatschappij.
De tijden zijn heel erg veranderd en daarbij ook de mensen.
De een vind hoffelijkheid leuk als vrouw, ik geef toe dat ik daar gewoon niets mee heb, ik heb liever een man die zichzelf is en niet allemaal kleine dingetjes gaat doen omdat het zo hoort.
Ik geloof niet dat ik ooit heb beweert dat ik hoffelijkheid verwacht van mannen (anders dan mijn vriend, die houden we er dan lekker buiten). Maar daarom waardeer ik het nog wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:23 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Jouw vriend inderdaad... Dat is een heel andere relatie dan ik heb met een vreemde vrouw of een meisje waar ik een paar dates mee heb gehad. Het gaat hier om het hoffelijke gedrag dat een man vertoont naar vrouwen toe. Natuurlijk mag je als man hier en daar een lier gebaar tonen wat als hoffelijk gezien mag worden, maar als je dit gedrag als normaal gaat beschouwen ben je verkeerd bezig naar mijn mening.
Daar zijn we toch ook voor.. Om de dame in kwestie een goede/fijne avond te bezorgen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben het volledig met je eens.
Ik kan prima m'n eigen zaakjes regelen, maar als mijn vriend de deur voor me open wil houden, me zijn jas wil geven als ik het koud heb en mijn stoel aan wil schuiven aan tafel, heb ik daar geen enkele moeite mee. Fijn zelfs..
Ik denk dat hoffelijk gedrag tegenwoordig een stuk minder normaal is dan vroeger... jammer eigenlijk want wat is er mis met hoffelijk gedrag? Ik zie dat gewoon als een normale en aangename omgangsvormquote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Misschien moet jij niet de sociale ladder van de jaren '60 proberen na te leven.
Je begint zelf over je vriend meisje, dus doe nou niet zo vingerwijzend alsof ik hem bij deze discussie heb betrokken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ooit heb beweert dat ik hoffelijkheid verwacht van mannen (anders dan mijn vriend, die houden we er dan lekker buiten). Maar daarom waardeer ik het nog wel.
Random acts of kindness.
Ik doe dat soort dingen niet omdat het hoort, maar omdat ik het leuk vind om te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:25 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
En toch denk ik dat het daar een heleboel mee te maken heeft. De hoffelijkheid stamt namelijk uit de tijd dat het allemaal moest en bij het hoorde bij de maatschappij.
De een vind hoffelijkheid leuk als vrouw, ik geef toe dat ik daar gewoon niets mee heb, ik heb liever een man die zichzelf is en niet allemaal kleine dingetjes gaat doen omdat het zo hoort.
Dan zou het voor mij geen type zijn omdat ik het zelf veelst gekunsteld vind en me er echt niet bij op mijn gemak voel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
En als een man nu gewoon van zichzelf heel attent is?
Ik bepaal voor die man niet hoe hij zich moet of zou moeten gedragen. Dat bepaalt hij toch zelf. En als hij ervoor kiest om iets te doen omdat het hoort, tja.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:25 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel vrouwen én mannen hier niet snappen dat dat hoffelijke gedrag niet vanuit jezelf komt, maar vanuit een verwachting die is geschapen door de maatschappij... Kerels die zeggen dat ze het leuk vinden om te doen denken volgens mij dat ze als persoon niet goed genoeg zijn... Oftewel, het hoffelijke voegt toe aan hun niet-zo-boeiende persoonlijkheid... Dat denken ze tenminste.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:31 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dan zou het voor mij geen type zijn omdat ik het zelf veelst gekunsteld vind en me er echt niet bij op mijn gemak voel.
Voor mij is het meer dat ik als ik bij een man ben me ook op me gemak moet voelen en ik ben heel eerlijk als iemand stoelen voor me gaat aanschuiven, deuren openhouden en dat soort dingen daar voel ik mezelf heel ongemakkelijk bij. Het is gewoon niets voor mij.
Jouw sig is dan wel weer humor in dit topic.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:30 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
A gentleman is one who never hurts anyone's feelings unintentionally.
Oscar Wilde
Ik reageer op de post voor mij. Zij had het over haar vriend, dus noem ik hem ook.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:30 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Je begint zelf over je vriend meisje, dus doe nou niet zo vingerwijzend alsof ik hem bij deze discussie heb betrokken.
Discussiëren lijkt me sowieso niet iets waarvoor je in de wieg bent gelegd, dus bij deze heb ik m'n laatste woorden met jou gedeeld.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:34 schreef Techno het volgende:
[..]
Jouw sig is dan wel weer humor in dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |