abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:47:33 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_96283482
quote:
Big Pharma slaat om zich heen en in een wanhoopspoging om geen terrein te verliezen zijn sinds afgelopen weekend nieuwe regels in de EU van kracht die honderden natuurgeneesmiddelen verbieden.

De nieuwe wetgeving is erop gericht ‘consumenten te beschermen tegen potentieel schadelijke traditionele medicijnen’.

Natuurgeneesmiddelen moeten nu worden geregistreerd. Producten moeten voldoen aan veiligheids- en kwaliteitsvoorschriften en moeten worden voorzien van informatie over de mogelijke bijwerkingen.

Natuurgeneeskundigen en producenten hebben aangegeven dat ze door de nieuwe regels wellicht failliet zullen gaan. Brits onderzoek uit 2009 toont aan dat tenminste een kwart van de volwassenen wel eens natuurlijke geneesmiddelen koopt. Meest gebruikt is het reeds geregistreerde echinacea, wat gebruikt wordt tegen verkoudheid; Sint-Janskruid, tegen depressie en angst en valeriaan, wat helpt tegen slapeloosheid.

Volgens Big Pharma hebben deze natuurlijke producten mogelijke bijwerkingen. Zo kan de anticonceptiepil stoppen met werken in combinatie met Sint-Janskruid en zo zou het natuurlijke afslankmiddel Herbal Flos Lonicerae twee maal de voorgeschreven dosis bevatten ‘van een verboden middel’. Wellicht probeert de natuur juist iets duidelijk te maken.

Tot op heden vielen natuurlijke geneesmiddelen altijd onder de Geneesmiddelenwet van 1968 toen nog maar weinig traditionele geneesmiddelen werden gebruikt en er nog maar weinig natuurgeneeskundigen werkzaam waren.

Vanaf nu moeten producenten aantonen dat hun producten voldoen aan strikte eisen en een duidelijk aangegeven dosis bevatten. Producten die reeds in de schappen staan mogen blijven staan tot de houdbaarheidsdatum verstreken is.

In Groot-Brittannië zijn inmiddels 211 verzoeken ingediend tot goedkeuring van een natuurlijk geneesmiddel. Inmiddels zijn 105 verzoeken gehonoreerd en de overige worden momenteel overwogen. Goedgekeurde natuurgeneesmiddelen krijgen een speciaal logo.

Bron: Guardian.co.uk
-edit: lever eens normaal commentaar op je eigen bericht aub -

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 05-05-2011 09:48:56 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 07:57:13 #2
230491 Zith
pls tip
pi_96283561
Ben het eens met de aanpak, dit soort oplichting (zoals homeotherapie) die gewoon niet werken maar wel een hoop mensen op het verkeerde spoor zet. Je zal het mogen kopen, maar wel met een label erbij dat dit toch echt niet je kanker zal genezen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_96283566
Want jij weet liever niet of er bijwerkingen zijn of dat je gaat schuimbekken na iets te veel van een bep. "natuurgeneesmiddel"?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:58:03 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_96283571
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dan is die alvast gepost.
Tics van je petten.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:04:00 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96283626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

BigPharma klootzakken worden met de dag erger en erger. En de EU dat is een fascistische kliek van misdadigers. Codex Alimentarius in optima forma.
Je reactie heeft niets met het artikel te maken... Nog meer wat je dwars zit?
censuur :O
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:13:38 #6
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_96283701
Snuggere harries. Het gaat niet over homeopathie. Het gaat over normale zaken als echinaforce. Straks wordt kruidenthee ook aan banden gelegd. Daar gaat het over.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:19:47 #7
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_96283743
Niet te vergeten de Vitaminen tabletten en dingen als melatonine.

't zal me niks verbazen als ze Stevia ook weer gaan verbieden.. :')
Want ja, er is niks zo erg als er geen suikerzieken meer zijn.

er klopt iets niet aan t verhaal.
Als ze het verbieden omdat het de volksongezondheid in het geding is, dan zouden ze de huidige(totdat het overdatum is) ook niet laten staan. Dit gaat puur om geld.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:25:19 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96283798
quote:
Natuurgeneesmiddelen moeten nu worden geregistreerd. Producten moeten voldoen aan veiligheids- en kwaliteitsvoorschriften en moeten worden voorzien van informatie over de mogelijke bijwerkingen.
en wat is daar precies mis mee?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_96283806
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:25 schreef Re het volgende:

[..]

Inderdaad.

Het is dus niet verboden, er moet alleen aangetoond worden dat er in zit wat er beweert wordt dat er in zit, en er komt een label op dat het ernstige ziekten waarschijnlijk niet geneest. Ik ben vóór kruidentherapie, maar ik vind dit niet erg.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:45:37 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_96284025
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:25 schreef Re het volgende:

[..]

Het probleem is dat deze middelen een stuk goedkoper zijn dan de 'echte' medicijnen. Ze leveren dus weinig op. Het is dus vrijwel onmogelijk om zo'n natuurlijk medicijn goedgekeurd te krijgen, want de onderzoekskosten zijn niet op te brengen.

Het is gewoon een vuil spelletje om meer reguliere medicijnen verkocht te krijgen, want de goedkope natuurlijke variant 'is opeens niet goed meer'.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:50:34 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96284092
Uit het bronartikel:

quote:
The agency said it hoped to promote a more cautious approach to the use of herbal medicines after a study found that 58% of respondents believed these products were safe because they are "natural". In fact, herbal remedies can have harmful side-effects. St John's Wort can stop the contraceptive pill working, while ginkgo and ginseng are known to interfere with the blood-thinning drug warfarin. And in February the MHRA issued a warning about the herbal weight loss product Herbal Flos Lonicerae (Herbal Xenicol) Natural Weight Loss Formula, after tests showed it contained more than twice the prescribed dose of a banned substance.
En je bent hierop tegen omdat? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:52:21 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96284116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het probleem is dat deze middelen een stuk goedkoper zijn dan de 'echte' medicijnen. Ze leveren dus weinig op. Het is dus vrijwel onmogelijk om zo'n natuurlijk medicijn goedgekeurd te krijgen, want de onderzoekskosten zijn niet op te brengen.

Het is gewoon een vuil spelletje om meer reguliere medicijnen verkocht te krijgen, want de goedkope natuurlijke variant 'is opeens niet goed meer'.
Wat een gelul;

quote:
From now, manufacturers will have to prove their products have been made to strict standards and contain a consistent and clearly marked dose.
Ik zie niks over dure testen en onderzoeken...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_96284261
quote:

[..]

Onzerzoekskosten voor kwaliteitsonderzoek lijken mij vrij essentiele kosten voor een medicijn. :')
Als je dat niet kan opbrengen: jammer dan.
Stel je voor dat een speelgoedfabrikant allemaal onveilig speelgoed op de markt brengt omdat "ze de onderzoekskosten niet op kunnen brengen"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 09:01:56 #14
230491 Zith
pls tip
pi_96284270
quote:

[..]

Ik zou niet zeggen dat de winstmarge van homeopatische middelen lager is dan die van de pharma.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:06:41 #15
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_96284349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:57 schreef Zith het volgende:
Ben het eens met de aanpak, dit soort oplichting (zoals homeotherapie) die gewoon niet werken maar wel een hoop mensen op het verkeerde spoor zet. Je zal het mogen kopen, maar wel met een label erbij dat dit toch echt niet je kanker zal genezen.
Er zit een groot verschil tussen homeopathie en fytotherapie.
We hebben het hier niet over Oscillococcinum of zo. Dat is gewoon verdund water en daarmee vrij onschadelijk (behalve voor je bankrekening)
Kruidenextracten worden al honderden jaren gebruikt in de wereld en veel reguliere medicijnen zijn gebaseerd op extracten van planten. Asperine en Kinine bijvoorbeeld.
Alleen is het "onderzoek" van sommige van deze extracten gebaseerd op kennis uit grootmoeders tijd en niet op wetenschappelijk dubbelblind onderzoek.

Eigenlijk zou dat wel moeten.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:08:54 #16
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_96284394
Terecht. Zogenaamde "natuurlijke" geneesmiddelen hebben ook gewoon mogelijke bijwerkingen, en kunnen ook te hoge concentraties van gevaarlijke stoffen bevatten. Regulering daarvan is goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 03-05-2011 09:14:31 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_96284539
Als het gaat over auto's, speelgoed, gereedschap, eten, etc. dan kan er volgens iedereen niet genoeg getest worden.
Gaat het over medicijnen, dan komen er opeens romantische kruidenvrouwtjes om de hoek kijken en de paranoia tegen "big pharma".
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:16:38 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_96284547
quote:

[..]

dan draaien we het toch gewoon om, gewoon geen onderzoek meer doen voor reguliere medicatie, hoeven ze ook geen goedkeuring meer te krijgen, zal de kosten toch flnk doen laten zakken

(als in, kijk eens goed wat je schrijft... eerst zeuren dat onderzoekskosten niet op te brengen zijn maar ze spelen wel een vuil spelletje)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:17:54 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96284573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:01 schreef Zith het volgende:
Ik zou niet zeggen dat de winstmarge van homeopatische middelen lager is dan die van de pharma.
Is ook zo. Kruidenmiddelen en homeopathie zijn een miljardenbusiness. Overigens is de scheidingslijn tussen "farma" en de alternatieve middelen-hoek helemaal niet zo helder. Ben Goldacre noemt in zijn boek "Bad Science" een aantal alternatieve pillendraaiers waarvan de aandelen in handen zijn van de farmaceutische industrie. De synergie ligt voor de hand, want los van de klinische trials en tests, die voor de alto-pillen niet nodig zijn, lijken de bedrijfsmodellen heel erg op elkaar.

Maar wat het reagens blijkbaar bedoelde, is dat er geen R&D naar kruidenmiddelen is vanwege het ontbreken van een octrooistimulans. Dat hoor je vrij vaak. Op zich ben ik het daar niet mee eens, want je hoeft niet per se een molecuul te patenteren. Wat tegenwoordig "in" is, is het delivery mechanisme en het gebruik ervan voor een bepaald doel patenteren. Daarnaast zijn er genoeg bedrijven zoals Teva die hun geld verdienen met het produceren van generieke pillen waarvan het octrooi verlopen is. De upside kan kleiner zijn maar bestaande kruiden gebruiken houdt ook in dat je een hoop kosten en risico voorkomt.

Een moreel verschil is er in ieder geval niet. Homeopathie en kruiden is gewoon "big pharma". En zo gek vind ik het niet dat er in beide scenario's regulatie is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:37:34 #20
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_96284970
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 08:50 schreef SicSicSics het volgende:
Uit het bronartikel:

[..]

En je bent hierop tegen omdat? :D
een verbannen stof.... welke?
pi_96285116
Ik moet zeggen dat de BigPharma niet altijd alles even fair spelen, en soms over lijken gaan, maar hier hebben ze natuurlijk een goed punt.
Alles wat verkocht wordt als "geneesmiddel" zou hetzelfde moeten worden behandeld. Onderzoek naar bijwerkingen is erg belangrijk (helaas wel kostbaar) en het belangrijkste lijkt me sowieso onderzoek of het middel wel echt werkt. Naar aanleiding van zulke grondige onderzoeken zou ik het echt niet erg vinden als alle homeopathische kwakzalverij verboden kan worden: dat zijn pas oplichters!
pi_96285237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:34 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee, dan ligt het volgens Lambiekje aan die anticonceptiepil van BigPharma
Ik vermoed dat hij zich bedient van onvrijwillige onthouding op dat gebied, gezien zijn gekwetter hier kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 vrouw in de wereld is die het met hem uit kan houden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96285306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:01 schreef Zith het volgende:

Dat zou inderdaad een leugen zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96285495
Homeopathie en Natuurgeneeskunde zijn 2 totaal verschillende dingen. In het artikel wordt niet gesproken over homeopatie, maar wel over natuurgeneeskunde.

natuurgeneeskunde
vorm van geneeswijze die het gebruik van speciale geneesmiddelen verwerpt, maar in een gepaste levenswijze en gebruik van onbewerkte natuurprodukten, zoals kruiden, bronwater enz.,het middel tot herstel zoekt
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/natuurgeneeskunde

homeopathie
Geneeswijze die er vanuit gaat dat ziekten en toepasselijke geneesmiddelen op dezelfde wijze inwerken op het lichaam. Homeopatische geneesmiddelen bestaan uit zeer verdunde hoeveelheden van de ziekteverwekkende stoffen.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10696
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:00:41 #25
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_96285499
Het is een populaire (mag ik hier het woord ZWEEFTEVEN gebruiken?) misvatting dat

natuurlijk = goed

en

chemisch = slecht

(makkelijk te bewijzen, zie bijvoorbeeld die ene reclame met dat gekleurde spul). Maar Sint Janskruid (om er één te noemen) is natuurlijk NIET goed voor je, net zo min als het gif van een slang enzovoorts.

Dat 'alternatieve geneeswijzen' aan regels worden gebonden is alleen maar goed. Het enige nadeel is dat het placebo effect (mijns inziens DE reden dat veel van die troep 'werkt') wegvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')