abonnement Unibet Coolblue
pi_173438440
Nooit geweest, maar ziet er wel mooi uit zeg!

Dacht dat er wel gebieden waren in Georgie die je moest vermijden ivm strubbelingen met rebellen en Rusland oid?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173438717
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:40 schreef polariteit het volgende:
Nooit geweest, maar ziet er wel mooi uit zeg!

Dacht dat er wel gebieden waren in Georgie die je moest vermijden ivm strubbelingen met rebellen en Rusland oid?
Klopt, twee regio's in het noorden tegen Rusland aan. Maar dat is niet echt een probleem.

quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:
O nee, ik wil toch ook wel naar Tblisi . Ik heb een metro-fetish namelijk.
Daarvoor kan je beter naar Kiev gaan of Rusland. De metro is niet echt spannend in Tbilisi. Verder wel een prachtig land, goed eten en natuurlijk WIJN! Oh en vergeet ook de sterkere dranken niet. B:)B

Vond het een heel leuk land, er is genoeg te doen qua natuur. De steden zoals Kutaisi en Tbilisi vind ik prachtig. De mensen zijn heel vriendelijk, ook al is de taalbarrière er groot. Je kan er makkelijk twee, drie weken rond reizen!

Deze reis is ook goed te combineren met Armenië ^O^
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173438968
Heerlijk vakantieland! Ik heb er 2 weken een rondreis gemaakt, en omdat het niet zo groot is, is dat prima te doen qua afstanden. Het leuke is dat het zeer afwisselend is. Zo zijn we in die twee weken onder andere steden, bossen, de zwarte zee, bergen, een gletsjer en een stenen stad tegengekomen.

De mensen zijn in eerste instantie wat stug, maar als je daar doorheen prikt zijn ze erg vriendelijk. Mestia in het noorden (of nog hoger de bergen in daar) kan je eigenlijk niet overslaan, prachtig gebied. Ook het nationaal park bij Borjomi is een aanrader, mocht je daar naartoe gaan, zoek dan eens hotel Texel op, gerunt door een oud sovjet burgemeester.

Het Stalin museum is ook een aanrader om mee te pakken, al is het alleen al om de spagaat te zien waar ze daar een beetje in zitten. Was hij nou een held, of heeft hij ook veel gruwelijkheden op zijn naam staan?

En als je een Mercedes in je spiegels op de weg ziet of er 1 je tegemoet komt, blijf netjes op je weghelft, want ze halen je direct in, of er nu een dode bocht of een vrachtwagen aankomt of niet :P
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 11:50:59 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173440043
Dit ziet er uit als een locatie waar ik met mijn broer heen moet O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 12:43:06 #30
357044 Budapestenaar
pi_173440629
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:01 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt, twee regio's in het noorden tegen Rusland aan. Maar dat is niet echt een probleem.

[..]

Daarvoor kan je beter naar Kiev gaan of Rusland. De metro is niet echt spannend in Tbilisi. Verder wel een prachtig land, goed eten en natuurlijk WIJN! Oh en vergeet ook de sterkere dranken niet. B:)B

Vond het een heel leuk land, er is genoeg te doen qua natuur. De steden zoals Kutaisi en Tbilisi vind ik prachtig. De mensen zijn heel vriendelijk, ook al is de taalbarrière er groot. Je kan er makkelijk twee, drie weken rond reizen!

Deze reis is ook goed te combineren met Armenië ^O^
Thanks ITrade! Goeie tips! Armenië ziet er ook al zo schitterend uit op de foto's :9~

Tblisi ziet er op de foto's in elk geval geweldig uit. Het lijkt me een hele toffe mix tussen Europese en Eurasia stijlen.

Die laatste foto is het Kasteel van de Ananuri volgens Google. Daar toevallig nog geweest?
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 12:44:56 #31
357044 Budapestenaar
pi_173440644
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:20 schreef thealterego1 het volgende:
Heerlijk vakantieland! Ik heb er 2 weken een rondreis gemaakt, en omdat het niet zo groot is, is dat prima te doen qua afstanden. Het leuke is dat het zeer afwisselend is. Zo zijn we in die twee weken onder andere steden, bossen, de zwarte zee, bergen, een gletsjer en een stenen stad tegengekomen.

De mensen zijn in eerste instantie wat stug, maar als je daar doorheen prikt zijn ze erg vriendelijk. Mestia in het noorden (of nog hoger de bergen in daar) kan je eigenlijk niet overslaan, prachtig gebied. Ook het nationaal park bij Borjomi is een aanrader, mocht je daar naartoe gaan, zoek dan eens hotel Texel op, gerunt door een oud sovjet burgemeester.

Het Stalin museum is ook een aanrader om mee te pakken, al is het alleen al om de spagaat te zien waar ze daar een beetje in zitten. Was hij nou een held, of heeft hij ook veel gruwelijkheden op zijn naam staan?

En als je een Mercedes in je spiegels op de weg ziet of er 1 je tegemoet komt, blijf netjes op je weghelft, want ze halen je direct in, of er nu een dode bocht of een vrachtwagen aankomt of niet :P
Jij hebt daar dus zelf met een auto rondgereden? Gehuurd? Zijn de wegen redelijk of is het een kraterlandschap?

Die afwisseling lijkt me fantastisch O+

O ja, Stalin was een Georgiër, toch?

Hotel Texel? _O- Genoemd naar ons eiland?
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 12:46:01 #32
357044 Budapestenaar
pi_173440653
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 11:50 schreef MaJo het volgende:
Dit ziet er uit als een locatie waar ik met mijn broer heen moet O+
Waarom met je broer?

Jeetje, die reis die jij in september gaat maken klinkt ook niet verkeerd!
pi_173440760
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:44 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Jij hebt daar dus zelf met een auto rondgereden? Gehuurd? Zijn de wegen redelijk of is het een kraterlandschap?

Die afwisseling lijkt me fantastisch O+

O ja, Stalin was een Georgiër, toch?

Hotel Texel? _O- Genoemd naar ons eiland?
Klopt, was inderdaad een Georgiër. Een tijdje terug een aflevering van Reizen Waes gezien over Georgië, en de bewondering voor Stalin was best wel bizar om te zien.

Ik denk dat die naam iets te maken met https://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand_van_de_Georgi%C3%ABrs :)
pi_173440820
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Thanks ITrade! Goeie tips! Armenië ziet er ook al zo schitterend uit op de foto's :9~

Tblisi ziet er op de foto's in elk geval geweldig uit. Het lijkt me een hele toffe mix tussen Europese en Eurasia stijlen.

Die laatste foto is het Kasteel van de Ananuri volgens Google. Daar toevallig nog geweest?
Ziet er ook mooi uit inderdaad, daar nog niet geweest, dit komt de volgende keer nog wel!

Nog een aantal mooie plekken zijn:
-Kazbegi, hier kan je een hike doen naar een kerk bovenop een heuvel. Of echt bergbeklimmen, die berg achter die kerk is 5km hoog.
-David Gareji monasterie, Erg mooi en zeker ook de omgeving.
-Sighnaghi, leuk als je van wijn houdt!

Stalin komt uit Gori, hier staat ook het museum (zonder meer één van de raarste museums ter wereld).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 12:58:52 #35
357044 Budapestenaar
pi_173440825
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:54 schreef heite het volgende:

[..]

Klopt, was inderdaad een Georgiër. Een tijdje terug een aflevering van Reizen Waes gezien over Georgië, en de bewondering voor Stalin was best wel bizar om te zien.

Ik denk dat die naam iets te maken met https://nl.wikipedia.org/wiki/Opstand_van_de_Georgi%C3%ABrs :)
Ooh, die aflevering ga ik even proberen online terug te vinden!

Ik wist wel dat Eduard Shevardnadze, de laatste minister van Buitenlandse Zaken van de USSR Georgiër was. Zijn kleindochter was namelijk een collega van mij. :)
  One tough cookie maandag 28 augustus 2017 @ 13:04:26 #36
169210 liesje1979
pi_173440882
Hoe is het OV in Georgië?
pi_173440969
quote:
11s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:04 schreef liesje1979 het volgende:
Hoe is het OV in Georgië?
Qua veiligheid kan je beter niet instappen.

Maar er zijn minibusjes (je gaat er de zitruimte bij Ryanair nog van waarderen) die overal heen gaan en ze gaan ook heel erg vaak.

Treinen valt volgens mij erg tegen voor een ex USSR land. De nachttrein naar Armenië was goed te doen, maar over het algemeen gaat het in het land zelf volgens mij allemaal héél erg langzaam.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  One tough cookie maandag 28 augustus 2017 @ 13:14:43 #38
169210 liesje1979
pi_173441027
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:11 schreef ITrade het volgende:

[..]

Qua veiligheid kan je beter niet instappen.

Maar er zijn minibusjes (je gaat er de zitruimte bij Ryanair nog van waarderen) die overal heen gaan en ze gaan ook heel erg vaak.

Treinen valt volgens mij erg tegen voor een ex USSR land. De nachttrein naar Armenië was goed te doen, maar over het algemeen gaat het in het land zelf volgens mij allemaal héél erg langzaam.
Hoezo qua veiligheid niet doen?
In mijn hoofd zal het een beetje lijken op het ov in Albanie? Als zo'n minibusje vol is worden de kistjes tevoorschijn getoverd waar je dan in het gangpad op kan zitten, en met de deur open rijden is ze ook niet vreemd. :D
  One tough cookie maandag 28 augustus 2017 @ 13:15:31 #39
169210 liesje1979
pi_173441041
Oeh ze hebben dus wel treinen.
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 13:23:40 #40
357044 Budapestenaar
pi_173441153
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:15 schreef liesje1979 het volgende:
Oeh ze hebben dus wel treinen.
Ik las dat ze de laatste jaren een forse moderniseringsslag hebben gemaakt. Veel oude Sovjet-treinen zijn naar de schroothoop gestuurd en vervangen door nieuwe Chinese treinen. En ze hebben ook wat dubbeldekkers van Stadler rondrijden. Tussen Kutaisi en Tblisi schijnt het allemaal goed te doen te zijn :Y
pi_173441186
quote:
11s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hoezo qua veiligheid niet doen?
In mijn hoofd zal het een beetje lijken op het ov in Albanie? Als zo'n minibusje vol is worden de kistjes tevoorschijn getoverd waar je dan in het gangpad op kan zitten, en met de deur open rijden is ze ook niet vreemd. :D
Nou in de winter was het echt raak. Ik ben niet snel bang in de auto, maar ik was toch blij dat die rit over was. De politie stopt iedereen voor sneeuwkettingen bijvoorbeeld. Maar de busbestuurder stopt 3 minuten later weer ze er weer af te halen, want met sneeuwkettingen kan je natuurlijk niet zo hard rijden.
In de bergen met diepe afgronden gas geven op gladde en besneeuwde wegen net voor een bocht zonder vangrail oid. Inhalen in bochten en op stukken waar het eigenlijk echt niet kan.

We hebben nog geholpen met walnoten van de weg te halen omdat er een grote zak van het dak was gevallen. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 28 augustus 2017 @ 13:36:06 #42
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173441333
Ben er geweest, was helaas op een business trip, in Tbilisi ds niet zo heel veel kunnen zien..
Deed me op bepaale punten een beetje aan de jaren 80/90 van Italie denken (portofino, chiavari, etc.).

Wilde altijd eens teruggaan voor een wat uitgebreider bezoek.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 16:32:15 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173444183
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:46 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Waarom met je broer?

Jeetje, die reis die jij in september gaat maken klinkt ook niet verkeerd!
Omdat mijn broer, net als ik, van dit soort landen houdt ;) We zouden eigenlijk elk jaar een weekendje samen weg maar het is tot nu toe bij 1x een lang weekend Kiev gebleven -O- Volgend jaar willen we de traditie weer oppakken en dan is dit zeker een kanshebber O+

En inderdaad, mijn aankomende reis gaat fantastisch worden. Alleen al door Yellowstone O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:58:34 #44
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_173445705
De vorige first lady van Georgië is een Nederlandse, ooit eens een documentaire over haar gezien. In die documentaire leek het in ieder geval een prachtig land. Ik zou er ook graag eens naartoe gaan.
pi_173445740
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 16:32 schreef MaJo het volgende:
We zouden eigenlijk elk jaar een weekendje samen weg maar het is tot nu toe bij 1x een lang weekend Kiev gebleven -O- Volgend jaar willen we de traditie weer oppakken en dan is dit zeker een kanshebber O+
Iets 1x doen maakt het nog geen traditie he :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173445745
OT: nooit geweest en ook geen behoefte aan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 18:01:32 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173445758
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2017 18:00 schreef Geralt het volgende:

[..]

Iets 1x doen maakt het nog geen traditie he :+
Het zou een traditie moeten zijn :+ Hopelijk gaat dat het nu ook écht worden :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 19:55:52 #48
357044 Budapestenaar
pi_173448129
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:58 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ziet er ook mooi uit inderdaad, daar nog niet geweest, dit komt de volgende keer nog wel!

Nog een aantal mooie plekken zijn:
-Kazbegi, hier kan je een hike doen naar een kerk bovenop een heuvel. Of echt bergbeklimmen, die berg achter die kerk is 5km hoog.
-David Gareji monasterie, Erg mooi en zeker ook de omgeving.
-Sighnaghi, leuk als je van wijn houdt!

Stalin komt uit Gori, hier staat ook het museum (zonder meer één van de raarste museums ter wereld).
Cool, ik zet ze op mijn lijstje. Ik moet nog bergen research doen want zo te zien is er heel wat te ontdekken in Georgië O+

Thanks! ^O^
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 19:57:58 #49
357044 Budapestenaar
pi_173448168
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 17:58 schreef Voszje het volgende:
De vorige first lady van Georgië is een Nederlandse, ooit eens een documentaire over haar gezien. In die documentaire leek het in ieder geval een prachtig land. Ik zou er ook graag eens naartoe gaan.
Yes, ik kan me haar ook nog herinneren. Volgens mij heeft ze uiteindelijk niet zo'n leuke tijd gehad daar.
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 20:00:51 #50
357044 Budapestenaar
pi_173448233
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 16:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Omdat mijn broer, net als ik, van dit soort landen houdt ;) We zouden eigenlijk elk jaar een weekendje samen weg maar het is tot nu toe bij 1x een lang weekend Kiev gebleven -O- Volgend jaar willen we de traditie weer oppakken en dan is dit zeker een kanshebber O+

En inderdaad, mijn aankomende reis gaat fantastisch worden. Alleen al door Yellowstone O+
Leuke traditie! :) Ook Kiev staat nog op mijn lijstje, en Lviv, Boekarest, Baku, alle Baltische staten en...en...teveel om op te noemen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')