Da's heel mooi. Deed de arogante Duitser dat ook maar. Maar nee, die spreken je meteen al aan in het Duits. Probeer het gvd eerst eens in het NL en als ik je dna niet begrijp dat pas ik me aan en ga ik het in het Duits doen. Doen wij toch ook?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:34 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een Duitser geen Nederlands verstaat.. daarom(en dat het voor een Nederlander gemakkelijker is om over te schakelen naar het Duits). Maar in dit voorval kan het in het Nederlands.
Engels kan ie van me krijgen, anders nietquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:34 schreef MNR het volgende:
Ik ga ervan uit dat een Duitser geen Nederlands verstaat.. daarom(en dat het voor een Nederlander gemakkelijker is om over te schakelen naar het Duits). Maar in dit voorval kan het in het Nederlands.
Immer gerade ausquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:40 schreef rival het volgende:
[..]
Engels kan ie van me krijgen, anders niet
Ik ben dol op de stilte coupe's. Vooral omdat men geen rekening kan houden met een ander. Daarom ga ik in de stilte coupe zitten. Daar is het stil.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach, het is ook openbaar, dat vervoer. Ik vind gewoon dat je een beetje je fatsoen moet houden,s tilte coupe of niet. Ga niet lopen krijsen, maar als je een keer geluid maakt... boeiend. Of iets te hard lol hebt... boeiend. Ik vind die stilte coupes echt onzin eerlijk gezegd. Ik vind dat je gewoon rekening moet houden met medereizigers in iedere coupe.
Daarbij lijkt Nederlands ook dusdanig op Duits dat je je tegen een Duitser in het Nederlands best verstaanbaar kan maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Da's heel mooi. Deed de arogante Duitser dat ook maar. Maar nee, die spreken je meteen al aan in het Duits. Probeer het gvd eerst eens in het NL en als ik je dna niet begrijp dat pas ik me aan en ga ik het in het Duits doen. Doen wij toch ook?
Oh nee echt niet, straks praat hij in het Engels terug. Een Duitser die Engels probeert te praten is de hel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:40 schreef rival het volgende:
[..]
Thx! Been here before.. well, not exactly here, but in this placequote:
Niet iedere Duitser is arrogant he? Sommige wel, sommige niet. En wat je zegt is waarquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Da's heel mooi. Deed de arogante Duitser dat ook maar. Maar nee, die spreken je meteen al aan in het Duits. Probeer het gvd eerst eens in het NL en als ik je dna niet begrijp dat pas ik me aan en ga ik het in het Duits doen. Doen wij toch ook?
Als ik daar zelf zin in hebquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:40 schreef rival het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh nee echt niet, straks praat hij in het Engels terug. Een Duitser die Engels probeert te praten is de hel.
Ik maak helaas veel te vaak mee dat er gewoon herrieschoppers zitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben dol op de stilte coupe's. Vooral omdat men geen rekening kan houden met een ander. Daarom ga ik in de stilte coupe zitten. Daar is het stil.
In het grootste deel van de gevallen zeg ik daar wel wat van. In het geval van de Duitsers durfde ik het gewoon niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik maak helaas veel te vaak mee dat er gewoon herrieschoppers zitten.
En omdat het in een stilte coupe is is het irritant, en is dat in een normale coupe dan is het dat niet... want het mag? Ik vind dat je gewoon uberhaupt geen onnodige teringherrie moet gaan schoppenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik maak helaas veel te vaak mee dat er gewoon herrieschoppers zitten.
Dat sowieso. Maar de stilte coupe is er voor de stilte. In de andere coupe's kan er gewoon gepraat wordenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En omdat het in een stilte coupe is is het irritant, en is dat in een normale coupe dan is het dat niet... want het mag? Ik vind dat je gewoon uberhaupt geen onnodige teringherrie moet gaan schoppen
Nee, maar de arrogante Duitser is wel arrogantquote:
Mijn Duits lerares zei altijd dat de cursussen Nederlands in de grensstreek niet aan te slepen waren, zo erg waren ze in trek. Heb het alleen nog nooit meegemaakt dat een Duitse tourist me iets vroeg in het Nederlands.Wel de Duitsers die hier inmiddels wonen. Maar zelfs mijn Duitse collega's die hier af en toe gesplaatst zijn hebben de neiging eerst in het Duits te gaan vragen/praten. En als ze dna merken dat we daar niet aan meedoen dan switchen ze naar gebrekkig Nederlands of Engels.quote:Sommige wel, sommige niet. En wat je zegt is waar
Ik heb ook nergens gezegd dat door het bestaan van de stiltecoupé de rest van de trein dus uit herriecoupés bestaat. Je dient gewoon altijd fatsoenlijk te zijn in het openbaar vervoer.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En omdat het in een stilte coupe is is het irritant, en is dat in een normale coupe dan is het dat niet... want het mag? Ik vind dat je gewoon uberhaupt geen onnodige teringherrie moet gaan schoppen
En ik vind die stilte coupes dus onzin. je gaat in andere openbare gelegenheden (op de bibliotheek na) toch ook geen stiltehokjes creeren? Stilte bankjes in de bus? Stilte hoeken in het lunchcafeetje zodta je daar rustig kan lezen? Het is een openbare plek, natuurlijk is daar herrie!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar de stilte coupe is er voor de stilte. In de andere coupe's kan er gewoon gepraat worden
Op Ameland was het vroeger overal Duits, maar tegenwoordig kunnen vrijwel alle Duitse toeristen het iig verstaan. De meeste reden zich ook nog redelijk in spraak. Goeie zaakquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, maar de arrogante Duitser is wel arrogant
[..]
Mijn Duits lerares zei altijd dat de cursussen Nederlands in de grensstreek niet aan te slepen waren, zo erg waren ze in trek. Heb het alleen nog nooit meegemaakt dat een Duitse tourist me iets vroeg in het Nederlands.Wel de Duitsers die hier inmiddels wonen. Maar zelfs mijn Duitse collega's die hier af en toe gesplaatst zijn hebben de neiging eerst in het Duits te gaan vragen/praten. En als ze dna merken dat we daar niet aan meedoen dan switchen ze naar gebrekkig Nederlands of Engels.
En omdat er op andere openbare plekken ook geen stilteruimtes zijn ben jij daarom ook niet stil in de stiltecoupé?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En ik vind die stilte coupes dus onzin. je gaat in andere openbare gelegenheden (op de bibliotheek na) toch ook geen stiltehokjes creeren? Stilte bankjes in de bus? Stilte hoeken in het lunchcafeetje zodta je daar rustig kan lezen? Het is een openbare plek, natuurlijk is daar herrie!
De bieb is ook een openbare plek. Sommige mensen hebben behoefte aan stilte in de trein na een lange werkdag bijvoorbeeld. Daarin is door de NS tegemoed gekomen. En er is vraag naar, de coupe's worden goed gebruikt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En ik vind die stilte coupes dus onzin. je gaat in andere openbare gelegenheden (op de bibliotheek na) toch ook geen stiltehokjes creeren? Stilte bankjes in de bus? Stilte hoeken in het lunchcafeetje zodta je daar rustig kan lezen? Het is een openbare plek, natuurlijk is daar herrie!
Als jij in de stiltecoupe zit te kletsen (op een normaal fatsoenlijke manier), zeg ik je daar wel wat van. Ik wil gewoon stilte in de stiltecoupe. Veel lekkerder lezen of slapen op die manierquote:Op dinsdag 3 mei 2011 08:59 schreef Ang3l het volgende:
Je dient je gewoon altijd ana te passen aan een ander omdat je in een openbare ruimte zit. Dus ga niet lopen krijsen (kutkind!) of keihard bellen of je boombox aanzetten. Dat vind ik asociaal. maar de eerste de beste die een SHHHHT naar mij doet als ik op een heel normaal fatsoenlijk geluidsniveau zit te praten met mijn medereiziger die krijgt van mij een dikgezicht terug.
En dan kun je zeggen: jamaar zachtjes praten is niet zo erg.... jawel! STILTE coupe! geen zachtjespraat-coupe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |