abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96264388
Hoi lieve lezers van dit topic ik denk dat jullie willen weten wat er aan de hand is met Manianman's huis. Voorafgaand aan het asbestverhaal vertel ik jullie een klein verhaal hoe ik in het huis kwam te wonen.

Manianman z'n ouders woonde in een huis dat volgens de woning coorparatie gesloopt moest worden. Nu kwam er een grotere woning aan de overkant vrij en omdat we tevreden waren over de straat waar we woonde trokken we in het huis. Na bijna een maand er in gewoont te hebben met plezier maar met een stinkende wc kwamen ze eindelijk de wc nakijken. Daar aangekomen troffen ze een pijp aan met asbest erin verwerkt. Nu loopt die pijp van de badkamer naar de wc.

Manianman had al een paar weken last van zijn mondgezondheids niveau oftewel hygiene. Hij kreeg allemaal vage klachten en denkt dat het nu van de desbetreffende asbest pijp komt.

Wat kun je doen tegen asbest?

Wat zijn de gezondheidsrisico's en wat te doen om te voorkomen dat je bepaalde klachten krijgt?

Ze komen de pijp verwijderen maar dat duurt nog een paar dagen steun Manianman hier!
  maandag 2 mei 2011 @ 20:00:43 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_96264651
gewoon zelf de pijp er tussenweg zagen.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_96264675
Zolang je niet loopt te trekken aan die asbest pijp gebeurd er niks. Het zijn juist de stofdeeltjes die schade veroorzaken, gaan in je longen zitten enzo.

Ooit in een ver verleden een beetje lopen trappen op asbest platen en ik leef nog steeds :D

Verder kan ik je alleen maar mondkapjes aanraden als je t niet vertrouwd ;)
pi_96264771
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef Gummiebeer het volgende:
Zolang je niet loopt te trekken aan die asbest pijp gebeurd er niks. Het zijn juist de stofdeeltjes die schade veroorzaken, gaan in je longen zitten enzo.

Ooit in een ver verleden een beetje lopen trappen op asbest platen en ik leef nog steeds :D

Verder kan ik je alleen maar mondkapjes aanraden als je t niet vertrouwd ;)
Ik heb last van vreemde wonden in mijn mond op het tandvlees en tong. Ik denk dat ik door het drinken van water boven in de badkamer in aanraking ben geweest met asbest :'(
pi_96264807
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:00 schreef rulerofdeath het volgende:
gewoon zelf de pijp er tussenweg zagen.
en dan niet meer naar de wc kunnen? :?
pi_96264921
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:55 schreef ManianMan het volgende:
mondgezondheids niveau oftewel hygiene
:')
pi_96264975
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:05 schreef Fireblast het volgende:

[..]

:')
Ik meen dit bloedserieus hoor :'( Ga ik hierdoor dood?
pi_96264977
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:03 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb last van vreemde wonden in mijn mond op het tandvlees en tong. Ik denk dat ik door het drinken van water boven in de badkamer in aanraking ben geweest met asbest :'(
Maar dat kan toch helemaal niet :D
Denk dat je eerder last hebt van vitamientjes tekort. Van asbest krijg je kanker in je longen, niet in je mondje of waar dan ook.
pi_96264982
quote:

Geen enkel probleem. Je kan best opgeloste asbest drinken (proost!); het probleem is stofdeeltjes die loskomen bij verbranding en verbouwing en in je longen terechtkomen. En dan heb je nog een jaar of 20 voordat de eerste klachten ontstaan. Oftewel, er is iets ernstig mis met je en het heet hypochondrie. :)
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
  maandag 2 mei 2011 @ 20:06:56 #10
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_96265009
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik geef je hooguit twee maanden.
pi_96265031
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:06 schreef GS42 het volgende:

[..]

Geen enkel probleem. Je kan best opgeloste asbest drinken (proost!); het probleem is stofdeeltjes die loskomen bij verbranding en verbouwing en in je longen terechtkomen. En dan heb je nog een jaar of 20 voordat de eerste klachten ontstaan. Oftewel, er is iets ernstig mis met je en het heet hypochondrie. :)
Oftewel Aften? :D
pi_96265170
quote:

[..]

Aha dus ik heb gewoon vitamine tekort ofzo :D ? Zoals gummiebeer zegt?
pi_96265474
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Aha dus ik heb gewoon vitamine tekort ofzo :D ? Zoals gummiebeer zegt?
Jep
pi_96266618
Mensen die een verhaal vertellen in 3de persoon enkelvoud lol.

Je gaat pas over 20 jaar dood ts, dus geniet er nog van!
I feel kinda Locrian today
  maandag 2 mei 2011 @ 20:53:03 #15
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_96267756
quote:

[..]

Dit dus. :)
Smell the flowers while you can....
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 20:54:06 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_96269334
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Past denk ik beter in K&W :)
Eerder in onzin denk ik, TS is of heel erg dom, of zit te trollen.
Laten we hopen op het laatste.
Via Google is meer dan genoeg informatie te vinden over asbest.

Als ts al iets heeft, dan is het hooguit scheurbuik :+
pi_96270448
Eens met klipper...

Je kunt zonder problemen je leven lang douchen met water uit een asbestleiding en het water drinken... 't gaat echt alleen om de stofdeeltje die vrijkomen bij het zagen of breken van asbest. Deze moeten dan in je luchtwegen terechtkomen. Vervolgens moeten ze ook nog eens niet meer met het slijmvlies weggeslikt/opgehoest kunnen worden en dus in je longen blijven zitten. Vervolgens moeten ze daar zo lang blijven zitten en irritant zijn (vooral dat) dat het longweefsel een kankertumor ontwikkeld.

In dit geval gaat het slechts om een AFVOER pijp en zolang die daar gewoon zit te zitten is het prima en als ie heel is, kan ie ook nog wel 100 jaar blijven zitten zonder risico's. Jammer voor ManianMan: het levert je geen schadevergoeding op en het is ook absoluut geen verklaring voor je klachten. Aften in je mond is meestal het gevolg van een slechte gezondheid op het gebied van voeding en slaap (griepje/verkoudheid op komst?). Een appeltje en een sinaasappeltje iedere dag en een keertje om 10 uur naar bed en het is zo weer over.

Tot die tijd: paracetamolletje tegen de pijn en poetsen met zendium (zeggen ze... dat schijnt het wat te doven).
pi_96271024
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:06 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ja je gaat dood, die garantie kan ik je 100% geven. Je zult alleen niet dood gaan door een afvoerpijp met was asbest erin, die liggen er nog zoveel in Nederland.
pi_96271455
quote:

[..]

Asbest buizen zijn nooit gebruikt om drinkwater te transporteren, enkel voor afvalwater, dus op die manier kan je geen vezels binnengekregen hebben.

En als je zoveel klachten hebt weet je huisarts wel raad.
  PR/Manusje van alles maandag 2 mei 2011 @ 22:43:01 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_96274730
asbestvezels kan je niet zien, voelen, proeven of ruiken. Het is dus onmogelijk dat ze wondjes in je mond veroorzaken. Longkanker is een heel ander verhaal.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 2 mei 2011 @ 23:19:06 #22
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_96277064
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:01 schreef Gummiebeer het volgende:
.

Is dat alles? Ik ken iemand die heeft vroeger zonder bescherming asbestplaten lopen zagen. :{
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_96278132
Asbest, wie is er niet groot mee geworden.....

Van wondermateriaal tot probleemstof.....

Leesvoer voor geïnteresseerden.
http://www.xs4all.nl/~contrast/publicaties/asbesteindrapport.pdf
pi_96288068
Ik denk eerder dat de Amalgaamvullingen van TS een probleem vormen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:37:57 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_96288524
misschien wel de vulling van zijn bovenkamer die het werkelijk probleem zijn
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')