Welke andere kant?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:10 schreef blup het volgende:
Ik gok dat de WD40 erin getrokken is terwijl het blok rechtop stond?
Probeer 'ns vanaf de andere kant een nachtje trekken?
Nee, maar dat maakt me teveel rotzooi ff, en heb geen zin om een halve dag boven mijn hoofd te moeten werkenquote:
Eigenaar gaf aan dat als het hem teveel kost dat hij het hele voertuig naar de sloop zou brengen, wat jammer is want er zit een prachtige zo goed als nieuwe leren interieur in.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:26 schreef Barcaconia het volgende:
Als de motor zo vast zit dat je hem met de startmotor niet losgetrokken krijgt zou ik sowieso de kop er af pakken en de zuigers loshalen en er uit halen. Zou je het zo aan het lopen krijgen met roest in de cilinderbussen weet je iig zeker dat je motor een oliezuiper wordt omdat je de bussen naar de tering draait.
Makkelijkste manier is dus even alle zuigers losmaken, kop er af en ze met een hamer en blok hout er uit rammen, hoonstift door de cilinders, nieuwe zuigerveren en weer afmonteren.
Kost veel en is veel werk maar anders loopt je blok toch naar de klote en heb je er op de langere termijn meer werk en kosten mee.
Er is gewoon niet veel budget Bara, en daar moet ik mee werken, als hij verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten zet ik alles weer netjes terug en ben weg.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:31 schreef Barcaconia het volgende:
En als aanvulling: Omdat je hele motor van binnen een mayozooi is zal ook je koppakking het wel begeven hebben. Als hij dat nog niet had dan gebeurd dat wel als hij eenmaal weer loopt want van jaren stilstaan in zulke omstandigheden (water bij de olie) wordt het ding ook niet gezonder.
Als ik er zo eens aan denk ben je misschien nog beter af met een ander blok... Aangezien krukaskeerringen en nokkenaskeerringen enzo ook uitharden. Klepseals ook etc etc...
Laatst nog een blok van iemand in een BJ40 gehangen dat 8 jaar ofzo stilgestaan had. Na de eerste start liep de lijnpomp al vast en na 1500km was de koppakking door en de klepseals lek.
Zoiets moet je gewoon goed nakijken voordat je het start.
Ik geef je gewoon eerlijk advies en als het budget er niet is moet je er niet aan beginnenquote:Op maandag 2 mei 2011 14:35 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Er is gewoon niet veel budget Bara, en daar moet ik mee werken, als hij verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten zet ik alles weer netjes terug en ben weg.
Maar niet iedereen heeft flinke reserves voor zoiets
Ach Bara, het is voor mij ook een leermoment, ik ga er voorzichtig mee om en tot nu toe op wat olie en wd40 na zijn er nog geen kosten gemaakt.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik geef je gewoon eerlijk advies en als het budget er niet is moet je er niet aan beginnen
Ik kan je zo vertellen dat als je blok nu los komt en je laat het lopen heb je binnen korte tijd zulke kosten dat je beter vandaag nog een nieuw blok kunt halen of het ding toch naar de sloop brengen (interieur er dan maar uithalen)
Geen WD40. Giet er dan water op ofzo. dat is goedkoper.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:40 schreef Barcaconia het volgende:
Goedkoopste oplossing die ik kan bedenken (als je een nieuwe koppakking aan kunt komen) is overigens kop er af pakken, flinke hoeveelheid WD40 in iedere cilinder een paar daagjes lang, dan kijken of ze loskomen en dan met heeel licht schuurpapier iedere cilinder (met zuiger in ODP) lichtjes opschuren. Stof zo goed mogelijk wegblazen uiteraard. Na dit bij iedere cilinder gedaan te hebben nieuwe koppakking erin en kop er terug op. Dan is het blok weer gangbaar.
Voordat je aan iets van dit alles begint eerst carterpan er af pakken en kijken of er geen roest op je krukaslagers of drijfstanglagers zit. Als hij stil gestaan heeft met water in de olie kan dat natuurlijk ook nog...
Die laatste check neem ik ook mee, ik vertrouw het op dat punt niet meerquote:Op maandag 2 mei 2011 14:40 schreef Barcaconia het volgende:
Goedkoopste oplossing die ik kan bedenken (als je een nieuwe koppakking aan kunt komen) is overigens kop er af pakken, flinke hoeveelheid WD40 in iedere cilinder een paar daagjes lang, dan kijken of ze loskomen en dan met heeel licht schuurpapier iedere cilinder (met zuiger in ODP) lichtjes opschuren. Stof zo goed mogelijk wegblazen uiteraard. Na dit bij iedere cilinder gedaan te hebben nieuwe koppakking erin en kop er terug op. Dan is het blok weer gangbaar.
Voordat je aan iets van dit alles begint eerst carterpan er af pakken en kijken of er geen roest op je krukaslagers of drijfstanglagers zit. Als hij stil gestaan heeft met water in de olie kan dat natuurlijk ook nog...
Wat is jouw probleem met WD40... die discussie hebben we al eens vaker gehad...quote:Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geen WD40. Giet er dan water op ofzo. dat is goedkoper.
Een groene kever 2 jaar in de schuur leggen is nog goedkoper.....sorry hoor T42, mechanische delen zullen bij mij NOOIT met water bewerkt worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geen WD40. Giet er dan water op ofzo. dat is goedkoper.
Het probleem is dat er veel beter spul verkrijgbaar is dan WD40. Ik heb ook WD40, maar gebruik het op kunststof en rubber enzo. Voor metaal gebruik ik IMAL of Deblock Oil.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem met WD40... die discussie hebben we al eens vaker gehad...
Wereldwijd het meest gebruikte middel zo'n beetje (persoonlijk ook goede ervaringen mee trouwens).
Sarcasm, you don't get it.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een groene kever 2 jaar in de schuur leggen is nog goedkoper.....sorry hoor T42, mechanische delen zullen bij mij NOOIT met water bewerkt worden.
Hoef ik ook niet, Bara geeft me verdorie een stel prachttips aan ondersteuning, kom jij als een spuit 11 binnenzeulen.quote:
Ben er al 1 1/2 week mee bezig, zo een uurtje tussendoorquote:Op maandag 2 mei 2011 14:48 schreef Barcaconia het volgende:
WD40 werkt iig goed genoeg voor dit soort zaken. Of er dingen zijn die beter zijn weet ik niet, ik geloof je op je woord (er is altijd wat beters...). Vaak genoeg ingevreten metaal op metaal losgekregen met WD40. Geduld is wel een gouden tip. Liever een uur te lang wachten dan een uur minder.
Het boeit me echt helemaal niks.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:48 schreef Barcaconia het volgende:
WD40 werkt iig goed genoeg voor dit soort zaken. Of er dingen zijn die beter zijn weet ik niet, ik geloof je op je woord (er is altijd wat beters...). Vaak genoeg ingevreten metaal op metaal losgekregen met WD40. Geduld is wel een gouden tip. Liever een uur te lang wachten dan een uur minder.
Ben je nu echt aan het huilen?quote:
Misschien mis ik de achtergrond hier, maar T42? Andere user toch?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:44 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een groene kever 2 jaar in de schuur leggen is nog goedkoper.....sorry hoor T42, mechanische delen zullen bij mij NOOIT met water bewerkt worden.
ik heb de 14 dagen wd40 test al gehad, 3 weken diesel erbij heb ik geen zin in om op te wachtenquote:Op maandag 2 mei 2011 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Kop er af en laag diesel bovenop de zuigers zetten.
Ga drie weken met vakantie, en ga dan verder met de hierboven genoemde tips qua WD 40 en lostikken
Heb 3 keer een 2 liter AlfaNord blok, van de sloop voor 100 Florijnen (voor 3 stuks), met vastgelopen zuigers weer los gekregen; maar dat ging 2 keer uiteindelijk met het blok op de kop, drijfstangen los van krukas en zuiger+zuigerbussen uit het blok tikken/rammen.
Die dingen kunnen echt muurvast zitten; en Amerikaans gietijzer heeft geen losse zuigerbussen.
deze (ts zijn motor) heeft ook geen losse cilinderbussen?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Kop er af en laag diesel bovenop de zuigers zetten.
Ga drie weken met vakantie, en ga dan verder met de hierboven genoemde tips qua WD 40 en lostikken
Heb 3 keer een 2 liter AlfaNord blok, van de sloop voor 100 Florijnen (voor 3 stuks), met vastgelopen zuigers weer los gekregen; maar dat ging 2 keer uiteindelijk met het blok op de kop, drijfstangen los van krukas en zuiger+zuigerbussen uit het blok tikken/rammen.
Die dingen kunnen echt muurvast zitten; en Amerikaans gietijzer heeft geen losse zuigerbussen.
Ik denk dat dat wel meevaltquote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Zuigerveren zullen wel aardige afdrukken achtergelaten hebben in je cilinderwanden... en als je die niet uit je cilinderwand haalt loopt je motor niet lang..
En ik ken geen goedkope oplossing daarvoor!
Het is mijn auto niet en de eigenaar is een noobquote:Op maandag 2 mei 2011 23:25 schreef boertie het volgende:
Een paar weken remvloeistof op de zuigers laten staan wil ook nog wel eens helpen. Remvloeistof vreet de roest mooi wegen tast ijzer/staal niet aan
Volgens de exploded view is de distributie bij deze een gesloten tandwielkast voorop het blok. Neem aan dat de waterpomp dus op een v-riem zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:10 schreef mde1 het volgende:
waterpomp er al afgehad? heb ik namelijk ook gehad met een motorblok die een paar jaar niet gedraaid had, en daar zat dus allemaal rommel in de waterpomp waardoor de distributie niet draaide.
zou hem even quoten... anders ziet hij een 2 jaar oud topic niet zo snelquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:31 schreef mnemonic_ivan het volgende:
ellevehC86 heb je dat motorblok dan losgekregen van die Rambler Classic 1965 Sedan? Ik weet er ook eentje staan maar motor zit vast. 18 jaar buiten gestaan. carosserie nog vrij goed.
Quotenotificatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:06 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het is mijn auto niet en de eigenaar is een noob
een paar weken wachten heb ik geen zin in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |