abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 13:02:52 #1
4507 Kwamo
Het is mij
pi_96245237
Even een oude account uit de kast getrokken. Hedendaags post ik met een andere, maar om dit onder die naam te posten, mwoah.

Waar ik de laatste tijd mee zit is dat ik het heel moeilijk vind om dingen te veranderen in mijn leven. Ik zit een beetje "vast". Mijn studie moddert een beetje voort, ik rook, en ik sport te weinig. Ik wil meer energie voor mijn studie, stoppen met roken en meer gaan sporten.

Nou is het heel erg makkelijk om te zeggen "doe dat dan!". Ik doe het ook. Maar ik merk dat ik als vanzelf terugveer in mijn oude ritme, patronen en gewoontes. Ik kan het niet volhouden, lijkt het wel, ik mis de motivatie.

Ik ben aan het zoeken naar de oorzaak van dat gebrek aan motivatie, maar ik kan geen specifieke zaken benoemen. Ik heb leuke vrienden, genoeg vrouwelijk schoon om me heen en ik ben goed in wat ik doe. Uiteraard is mijn persoonlijke leven wel complexer dan dat, maar er zijn op dit moment geen grote issues waar ik mee zit. Of misschien wel, maar daarover later meer.

Ik merk nu dat ik heel gauw "stop" als iets eventjes niet lukt. En daar zit je dan weer, thuis achter de computer, met een filmpje of een beetje internet. Tegelijkertijd baal ik er wel van dat het allemaal niet lukt. Dan begin ik weer overnieuw om vervolgens weer hard te falen.

Het "doe dat dan!" werkt niet voor mij. Beter gezegd, nog niet, want ik heb motivatie en doorzettingsvermogen nodig en daar ontbreekt het me nu aan. Maar hoe kom ik daar aan? Waar haal ik dat vandaan? Ik heb het gevoel dat ik ergens een denkfout maak. Misschien wordt ik wel tegengehouden door iets dat ik niet onder ogen kan of wil komen. Maar wat?

Zelf kom ik er niet goed meer uit. Met vrienden heb ik het er ook veel over gehad, maar ook met hun hulp kan ik hier niet goed doorheen prikken.

Ik weet dat er geen kant-en-klare tips zijn, naast de gebruikelijke "gewoon doen!", en ik merk dat ik het nu steeds halfslachtiger probeer; "het mislukt toch wel" denk ik dan. En dat is zeker niet handig. Want straks sta ik helemaal stil en dan kan ik net zo goed blaadjes gaan vegen voor de gemeente, bij wijze van spreken.

Daarom vroeg ik me eigenlijk alleen maar af of er mensen zijn die dit patroon herkennen, er ook weleens mee geworsteld hebben en hoe ze er doorheen zijn gekomen. Dan weet ik wat beter waar ik het moet zoeken, want ik kom er nu niet doorheen.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:08:52 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_96245425
Al eens over nagedacht met bijvoorbeeld om te sporten met een vriend of vriendin? Kan erg motiverend werken.

En als laatste redmiddel (triest maar waar het helpt heb ik bij een vriend gedaan) fotos opzoeken van zwarte longen en dikke mensen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:09:24 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96245441
Zonder doelen en druk gebeurt er geen ene kut, ik denk dat de meeste studenten dat wel een keer hebben ervaren. Als je meer wil gaan sporten dan zou ik dat gaan doen in teamverband en niet 2x per week bij de sportschool. Anders modder je maar door. Een beetje actief team zorgt er wel voor dat je blijft komen.

Met studie gaat hetzelfde. College missen als het toch niet verplicht is lijkt een goed idee. Maar gewoon braaf 2x per week in de UB zitten knallen zorgt er voor dat college missen een stuk minder goed idee is. Als je eenmaal wat actiever bent krijg je ook meer motivatie om met dingen aan de slag te gaan. Zolang je in lamzak modus blijft plakken komt er relatief weinig van de grond.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96246364
Je richt je heel erg op het hebben van motivatie, en ziet dit als het hoofdprobleem. Maar "meer willen gaan sporten" daar zou ik me ook niet voor kunnen motiveren, evenals het stoppen met roken. Wat dan wel? Het sporten en niet roken zijn middelen om een doel te bereiken.

Je moet voor jezelf eerst héél duidelijk gaan krijgen wat je doel is. Waarom wil je gaan sporten? Sterker worden, afvallen, fitter voelen? Het doel moet echt gaan leven in je hoofd, je moet er van doordrongen raken als het ware. Gedisciplineerd blijven sporten op lange termijn is niet niks, begin dan ook met 1 of 2 avonden waarop je gaat sporten, en bouw dit langzaam op indien nodig.

Je zult verdomd duidelijk in je hoofd moeten hebben waarom je wilt gaan sporten, wat is je concrete doel? Hetzelfde geldt voor stoppen met roken, waarom wil je dat? Bang dat je longkanker krijgt? Met het roken zou ik mezelf ook ondersteunen met nicotine vervangers, afbouwen qua sigaretten werkt meestal niet.

Zodra je weet waarom je wilt sporten en stoppen met roken en dit erg belangrijk vindt vanwege de doelen die je wilt bereiken moet je jezelf erg bewustmaken van je gedrag. Als ik die peuk toch weer aansteek nadat ik "gestopt" was, dan gooi ik mijn doel het raam uit, en neem ik dat risico op kanker en hart- en vaat-ziekten maar voor lief. Maar dan ook niet zeiken richting jezelf over je motivatie, want dan vind je het blijkbaar niet belangrijk genoeg. Als ik thuis blijf in plaats van mijn geplande training doen dan vind ik sporten toch niet zo belangrijk, en blijf ik maar zitten met mijn vette pens. Confronteer jezelf, maar geef ook niet op als je eenmalig terug valt, doorzetten :)

Ow ja, probeer niet je hele leven in één keer om te gooien, we blijven mensen dus pak je wensen 1 voor 1 aan.
pi_96249965
Ga het leger in, dan leer je wel zelf-discipline.

Dat is nml. wat je mist.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:17:06 #6
4507 Kwamo
Het is mij
pi_96250729
consequence, dank. Je hebt gelijk, ik heb geen duidelijk doel voor ogen.

PBateman, zelfdiscipline mis ik hier in inderdaad, maar ik denk dat ik met de andere tips ver genoeg kom. Het leger trekt me niet zo ;).

Als iemand een andere mening heeft, hoor ik die ook graag :)
pi_96250800
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:02 schreef Kwamo het volgende:
Even een oude account uit de kast getrokken. Hedendaags post ik met een andere, maar om dit onder die naam te posten, mwoah.

Waar ik de laatste tijd mee zit is dat ik het heel moeilijk vind om dingen te veranderen in mijn leven. Ik zit een beetje "vast". Mijn studie moddert een beetje voort, ik rook, en ik sport te weinig. Ik wil meer energie voor mijn studie, stoppen met roken en meer gaan sporten.

Nou is het heel erg makkelijk om te zeggen "doe dat dan!". Ik doe het ook. Maar ik merk dat ik als vanzelf terugveer in mijn oude ritme, patronen en gewoontes. Ik kan het niet volhouden, lijkt het wel, ik mis de motivatie.

Ik ben aan het zoeken naar de oorzaak van dat gebrek aan motivatie, maar ik kan geen specifieke zaken benoemen. Ik heb leuke vrienden, genoeg vrouwelijk schoon om me heen en ik ben goed in wat ik doe. Uiteraard is mijn persoonlijke leven wel complexer dan dat, maar er zijn op dit moment geen grote issues waar ik mee zit. Of misschien wel, maar daarover later meer.

Ik merk nu dat ik heel gauw "stop" als iets eventjes niet lukt. En daar zit je dan weer, thuis achter de computer, met een filmpje of een beetje internet. Tegelijkertijd baal ik er wel van dat het allemaal niet lukt. Dan begin ik weer overnieuw om vervolgens weer hard te falen.

Het "doe dat dan!" werkt niet voor mij. Beter gezegd, nog niet, want ik heb motivatie en doorzettingsvermogen nodig en daar ontbreekt het me nu aan. Maar hoe kom ik daar aan? Waar haal ik dat vandaan? Ik heb het gevoel dat ik ergens een denkfout maak. Misschien wordt ik wel tegengehouden door iets dat ik niet onder ogen kan of wil komen. Maar wat?

Zelf kom ik er niet goed meer uit. Met vrienden heb ik het er ook veel over gehad, maar ook met hun hulp kan ik hier niet goed doorheen prikken.

Ik weet dat er geen kant-en-klare tips zijn, naast de gebruikelijke "gewoon doen!", en ik merk dat ik het nu steeds halfslachtiger probeer; "het mislukt toch wel" denk ik dan. En dat is zeker niet handig. Want straks sta ik helemaal stil en dan kan ik net zo goed blaadjes gaan vegen voor de gemeente, bij wijze van spreken.

Daarom vroeg ik me eigenlijk alleen maar af of er mensen zijn die dit patroon herkennen, er ook weleens mee geworsteld hebben en hoe ze er doorheen zijn gekomen. Dan weet ik wat beter waar ik het moet zoeken, want ik kom er nu niet doorheen.
Klinkt als borderline...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96250878
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Klinkt als borderline...
:')_!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:33:57 #9
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_96251378
quote:

[..]

Klinkt als borderline...
Voel je je al beledigt TS? :o
pi_96251502
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Ga het leger in, dan leer je wel zelf-discipline.

Dat is nml. wat je mist.
In het leger leer je gehoorzaamheid. Dat is wat anders dan zelf-discipline.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_96251889
Neem kleinere stapjes TS.
pi_96253387
Wat al gezegd is, stel concrete doelen, en motiveer voor jezelf waarom je ze wil bereiken. Dayzeroproject.com misschien?

Het klinkt ook alsof je te hard bent voor jezelf, en teveel tegelijk wil. Jezelf druk opleggen is één ding, maar tien dingen tegelijk willen veranderen met een houding van 'het zal toch wel niks worden', om jezelf vervolgens ook nog eens op je lazer te geven als het dan inderdaad niet lukt, is idd superdemotiverend.

Maak voor jezelf concrete, haalbare doelen, en geef niet op. Het kan nog zo vaak misgaan, maar you never fail until you stop trying.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:27:05 #13
4507 Kwamo
Het is mij
pi_96254057
quote:

[..]

Klinkt als borderline...
:|W

Maar bedankt voor de tip :7
pi_96260224
Een stimulerende omgeving is ook erg belangrijk. Ik heb m'n werkplek zo ingericht dat ik uitzie over de woonkamer en door het raam naar buiten kan zien. Voorheen zat ik altijd in een chaotisch hok met uitzicht op een lelijke muur, sinds ik dit veranderd heb ben ik in ieder geval een stuk productiever geworden. :)
pi_96268160
een interessant filmpje voor TS:
pi_96268601
quote:

[..]

Klinkt als borderline...
Dan zijn er veel mensen op deze wereld met borderline :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:13:07 #17
342940 From.the.block
a host of imperfection
pi_96291880
hier in europa is alles wat niet overeenkomt met de weinig onderzochte kanidaten een vorm van borderline. als een psycholoog ergens niet achter komt omdat iemand zich verkeerd verwoord of zich verwoord op een manier waarop er gelegenheid gemaakt word om te interpeteren, dan doet hij dat met de intentie, opzoek gaan naar iets dat verkeerd zit en de hokjes die gedurend zijn studie in zijn hersennen zijn gecreeerd zijn voor hem een soort doeleinde. a bunch of matter.
wat je zegt ben je zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')