Nee, gewoon een rijke stinkerd die veel contacten had met de echte radicale gekken.quote:
Hij was idd een CIA agent vandaar dat hij ook dood is.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee, gewoon een rijke stinkerd die veel contacten had met de echte radicale gekken.
quote:Op maandag 2 mei 2011 08:08 schreef PiRANiA het volgende:
Eerlijk gezegd geloof ik het nog niet echt.
Ik denk niet dat de CIA het leuk zou vinden als deze man nog leeft en gaat praten. Dus levend zal hij nooit gepakt worden. Maar dood zoals nu.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hij was geen CIA agent maar stond wel op de loonlijst van de CIA en ik geloof er geen bal van dat die dood is.
Heb je een scan van die loonlijst? Of een salarisstrookje? Ik ben wel benieuwd wat hij verdiende.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hij was geen CIA agent maar stond wel op de loonlijst van de CIA en ik geloof er geen bal van dat die dood is.
Het gebruik kunnen maken van de meest moderne Amerikaanse wapens tegen het Russische leger in Afghanistan om de koude oorlog te winnen gebeurt niet zomaar.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Heb je een scan van die loonlijst? Of een salarisstrookje? Ik ben wel benieuwd wat hij verdiende.
Oh. Dat heb je niet. Waar baseer je die kennis dan op?
Dat is nooit een geheim geweest, Obama startte mbv CIA geld trainingskampen op in Afganistan om de Russen te stoppen, Al Quaida betekent niet voor niets trainingskampquote:Op maandag 2 mei 2011 08:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Heb je een scan van die loonlijst? Of een salarisstrookje? Ik ben wel benieuwd wat hij verdiende.
Oh. Dat heb je niet. Waar baseer je die kennis dan op?
Het is best interessant de kortzichtigheid die de Amerikanen de oorlog deden verliezen in Vietnam ook weer in Afghanistan te zien. Je steunt een groep die later een meer gevaarlijke vijand blijkt te zijn dan de Russen. En de oorlog nu is ook een hopeloze zaak.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is nooit een geheim geweest, Obama startte mbv CIA geld trainingskampen op in Afganistan om de Russen te stoppen, Al Quaida betekent niet voor niets trainingskamp
quote:Op maandag 2 mei 2011 08:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Dat is nooit een geheim geweest, Obama startte mbv CIA geld trainingskampen op in Afganistan om de Russen te stoppen, Al Quaida betekent niet voor niets trainingskamp
Nee, dat snap ik ook wel. Het is duidelijk dat de Afghaanse milities die tegen Rusland vochten gefinancieerd werden door Amerika. Maar dat betekent toch niet dat Osama op de loonlijst stond?quote:Op maandag 2 mei 2011 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gebruik kunnen maken van de meest moderne Amerikaanse wapens tegen het Russische leger in Afghanistan om de koude oorlog te winnen gebeurt niet zomaar.
Na laten we het er dan maar op houden dat hij wat leuke wapens heeft gekregen om op de Russen en later op de Amerikanen te kunnen schieten. Niet de meest briljantste strategie of tactiek denk ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat snap ik ook wel. Het is duidelijk dat de Afghaanse milities die tegen Rusland vochten gefinancieerd werden door Amerika. Maar dat betekent toch niet dat Osama op de loonlijst stond?
Er wordt hier soms net gedaan alsof Osama een puppet is van de Amerikaanse regering, die dood en verderf zaait in opdracht van de CIA. Of dat hij alleen een acteur is die het volk op commando van Obama en Bush bang moet maken. Ongefundeerde onzin, noemen wij dat.
Ach, dat is voor Amerika natuurlijk de standaard procedure. Irak is in de oorlog met Iran ook bewapend door de VS. Ze moeten zichzelf natuurlijk wel bezighouden hè. Op dit moment worden de opstandelingen in Libië hoogstwaarschijnlijk bewapend en dat zijn de terroristen van morgen.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Na laten we het er dan maar op houden dat hij wat leuke wapens heeft gekregen om op de Russen en later op de Amerikanen te kunnen schieten. Niet de meest briljantste strategie of tactiek denk ik.
Dat vermoeden heb ik ook. Strategisch moment uitgezocht. Eerst even kijken welke prutsers de tegenstanders zijn voor het presidentschap en dan even net doen alsof Barack Obama himself de trekker heeft overgehaald. Herverkiezing is bij deze gegarandeerd.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:02 schreef ATON het volgende:
Ach kom, laten we wel wezen. Men wist al jaren waar die pipo zijn groenten ging kopen. De Amerikanen hebben enkel op een beter politiek klimaat gewacht om hem af te schieten.
Ik denk van niet. Deze opstand en die in Egypte verbaast mij eerlijk gezegd een beetje. Ze vechten voor vrijheid. En niet voor een islamitische staat ala Iran.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, dat is voor Amerika natuurlijk de standaard procedure. Irak is in de oorlog met Iran ook bewapend door de VS. Ze moeten zichzelf natuurlijk wel bezighouden hè. Op dit moment worden de opstandelingen in Libië hoogstwaarschijnlijk bewapend en dat zijn de terroristen van morgen.
Dat vermoeden heb ik niet. Maar weet dat wel zeker. De eerste integere en eerlijke politicus moet nog geboren worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook. Strategisch moment uitgezocht. Eerst even kijken welke prutsers de tegenstanders zijn voor het presidentschap en dan even net doen alsof Barack Obama himself de trekker heeft overgehaald. Herverkiezing is bij deze gegarandeerd.
Je hebt het toch wel gevolgd? Er wordt, zeker in Egypte, heel duidelijk gezegd dat er een aantal bondgenoten zijn die alleen maar samenwerken omdat ze van het huidige regime af willen. In Libië is dat niet anders, moslimfundamentalisten vechten hand in hand met westers georienteerde studenten. Wanneer het regime is verdwenen, dan pas barst de echte strijd om de macht los.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Deze opstand en die in Egypte verbaast mij eerlijk gezegd een beetje. Ze vechten voor vrijheid. En niet voor een islamitische staat ala Iran.
het hele leven is een hoax.. wat je ziet op het nieuws is gewoon geacteerdquote:Op maandag 2 mei 2011 08:08 schreef PiRANiA het volgende:
Eerlijk gezegd geloof ik het nog niet echt.
We zullen het zien voorlopig zijn de rebellen in Libië niet echt aan het winnen.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je hebt het toch wel gevolgd? Er wordt, zeker in Egypte, heel duidelijk gezegd dat er een aantal bondgenoten zijn die alleen maar samenwerken omdat ze van het huidige regime af willen. In Libië is dat niet anders, moslimfundamentalisten vechten hand in hand met westers georienteerde studenten. Wanneer het regime is verdwenen, dan pas barst de echte strijd om de macht los.
In de regel worden dat soort strijden niet gewonnen door de intelligenste of meest gematigde. Egypte heeft een kans, omdat de mensen daar ooit de geneugten van een soort democratie hebben geproefd. Libië gaat de komende decennia nog veel problemen veroorzaken. Dat wordt het nieuwe Somalië.
Ja hoor, dat denk ik ook. Nu krijg je een heel gedoe of hij het wél of niet is, terwijl het helemaal niks uitmaakt, zijn opvolger staat al klaar hoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
Alsof het überhaupt iets uitmaakt dat hij dood is. Zelfs als hij een CIA-agent was (wat natuurlijk nergens op gebaseerd is), dan nog staat er wel weer iemand anders op.
Zijn opvolger is of nog radicaler, of net zo radicaal.
Dat klopt. Het westen is ook helemaal niet gebaat bij een overwinning van de rebellen, als dat vervolgens leidt tot nieuwe strijd.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
We zullen het zien voorlopig zijn de rebellen in Libië niet echt aan het winnen.
En misschien wel meerdere, die een wedstrijdje gaan houden. Degene met de meeste slachtoffers bij 1 aanval, die wordt de nieuwe baas. Een soort van 'The Bomb of Afganistan'-talentshow. Al Qaeda's next top-bomber.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, dat denk ik ook. Nu krijg je een heel gedoe of hij het wél of niet is, terwijl het helemaal niks uitmaakt, zijn opvolger staat al klaar hoor.
Waar de meeste mensen over klagen is de hoge voedsel prijzen enz dat is de voornaamste oorzaak van de opstand in Egypte. 99% van de redenen waarom er oorlog is heeft met economie te maken.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je hebt het toch wel gevolgd? Er wordt, zeker in Egypte, heel duidelijk gezegd dat er een aantal bondgenoten zijn die alleen maar samenwerken omdat ze van het huidige regime af willen. In Libië is dat niet anders, moslimfundamentalisten vechten hand in hand met westers georienteerde studenten. Wanneer het regime is verdwenen, dan pas barst de echte strijd om de macht los.
In de regel worden dat soort strijden niet gewonnen door de intelligenste of meest gematigde. Egypte heeft een kans, omdat de mensen daar ooit de geneugten van een soort democratie hebben geproefd. Libië gaat de komende decennia nog veel problemen veroorzaken. Dat wordt het nieuwe Somalië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |