abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96228365
Yes! Inschrijven op mijn 18e bij de woningbouw heeft effect gehad, ik heb een appartementje toegewezen gekregen!
Het is een nieuwbouwproject, met 20 appartementen in 3 stijlen.
Begane grond wordt kinderdagverblijf en BSO, en dan 2 verdiepingen appartementen, mét lift!

Ik ben in de wolken, straks ga ik daar met mijn dochtertje wonen :)
De oplevering wordt verwacht in December.

De woning is lekker ruim voor mijn doen (heb in een mini-appartementje in Amsterdam gewoond) met een L vormige woonkamer met open keuken, 2 slaapkamers, aparte berging voor wasmachine en droger, een ruime badkamer met 2e toilet, 2 halletjes en een klein balkon.

Ik kan niet wachten!

Wel heb ik wat vraagjes, misschien zijn er ervaringsdeskundigen hier. Het is gewoon een woningbouw-appartementje.

Ik mag zelf kiezen welke keuken en badkamertegels ik wil (uit voorgeselecteerde opties), wat kan ik verwachten?

De open keuken heeft ruimte voor een vaatwasser, maar zit die aansluiting er al standaard in, of moet ik dit los aan laten sluiten?

In mijn appartement zitten dus 2 wc's, maar echt groot is het niet dus vind het een beetje zonde. Zou de wc op de badkamer wel weg willen laten, dan kan ik daar een kast neerzetten o.i.d.
Zou dat mogelijk zijn?

Muren.. Nieuwbouwmuren schijnen lastig te zijn, wat kan ik het best doen voor een mooi egaal effect, ik wil gewoon sauzen en géén spachelputz!
Een stucadoor laten komen? Wat zouden daar de kosten van zijn?
Of zijn de muren misschien klaar voor te verven als de appts. worden opgeleverd?

Nou wie een vraag kan beantwoorden ben ik erg dankbaar!
Ik zal eens een plattegrondje maken op floorplan!
pi_96228633
Allemaal vragen die je prima aan de wbv kunt stellen :P

Qua tegels zal het allemaal redelijk neutraal zijn, zodat het na jouw vertrek ook nog verhuurbaar is.
Vaatwasseraansluiting: kan er in zitten, kan ook niet
2 WC's is standaard tegenwoordig volgens mij, geen idee of je wbv mee wil werken om hem weg te laten
Muren, heeft volgens mij vooral te maken met krimpscheuren e.d. als het gebouw zich gaat 'zetten'. Wat je daar precies aan kunt weet ik niet, maar kan je wbv vast in adviseren :)
pi_96228782
Maar dat duurt nog zo lang voor ik daar een gesprek heb ;)
Ik dacht wie weet is er hier iemand die me kan helpen!
pi_96266133
quote:
De open keuken heeft ruimte voor een vaatwasser, maar zit die aansluiting er al standaard in, of moet ik dit los aan laten sluiten?
Ga er maar van uit dat er geen aansluitingen zullen zitten, tenzij er in de standaard keukenopstelling al een vaatwasser in zit.

quote:
In mijn appartement zitten dus 2 wc's, maar echt groot is het niet dus vind het een beetje zonde. Zou de wc op de badkamer wel weg willen laten, dan kan ik daar een kast neerzetten o.i.d.
Zou dat mogelijk zijn?
Overleggen met de WBV, dunno hoe het geregeld is maar je hebt geen keuze qua badkamer alleen tegels? Tekening kan indicatief zijn.

quote:
Muren.. Nieuwbouwmuren schijnen lastig te zijn, wat kan ik het best doen voor een mooi egaal effect, ik wil gewoon sauzen en géén spachelputz!
Of zijn de muren misschien klaar voor te verven als de appts. worden opgeleverd?
Even informeren of de muren behangklaar of sausklaar worden opgelevert ik gok het eerste wat dus in zal houden dat de meuren geëgaliseerd moeten worden eventueel d.m.v. glasvezelbehang of stuckwerk o.i.d. Let op dat bij nieuwbouw beton gaat werken en de kans op scheuren de eerste 2 jaar het grootst is.

Ik zou ook gelijk vragen of de binnen muren gibo (gipsbetonblokken) of metal stud word o.i.d. als je eventueel dingen bij wilt maken of iets op wilt hangen.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_96266661
quote:
Zelf doen!

1) Schuur de muren lichtjes op met bijvoorbeeld P200 ( schuurpapier wel om een blokje wikkelen voor een strakke ondergrond. )
( dit werkt bij behangklaar en texklaar opleveren. door te schuren werk je kleine oneffenheden weg. Anders glasweefsel behang wat in verschillende motieven of motiefloos te verkrijgen is.
Dit is heel eenvoudig te plakken, uitermate geschikt om te texen en verbergt scheuren.)

2) Haal bij de betere verfzaak voorstrijk

3) Strijk de muren voor met het voorstrijkmiddel.

4) Haal fatsoenlijke tex, liever sigma of sikkens ( is duur ), anders flexa of histor.

5) Hou de ramen en deuren van de te texen ruimte gesloten tijdens het texen.
Tex is op waterbasis, en droogt door verdamping van het water.
Door de ruimte gesloten te houden, wordt het erg vochtig en benauwd in de ruimte waardoor de tex minder snel droogt en je dus minder kans krijgt op banen.

6) Waarschijnlijk moet je de wanden 2x texen.

7) Als je bijvoorbeeld 's avonds klaar bent met texen, en je moet de volgende dag weer texen, de roller in een vuilniszak luchtdicht verpakken.

Vragen? Ik zie het wel.

Succes

Als je al een schilder kan vinden, die het in de zomertijd binnen wil doen 's avonds, reken dan minimaal op 8 euro de m2 incl. materiaal

[ Bericht 5% gewijzigd door bobenjanneke op 02-05-2011 20:39:06 ]
pi_96270349
Hey super, bedankt! Mijn neef is schilder dus dat gaat wel goed komen dan, ik dacht dat ik apart een stucadoor moest inhuren!

Ik had al door dat ik de rest maar gewoon bij de wbv moest gaan vragen. Hopelijk snel een gesprek. Heb al plattegrondjes gemaakt dus de voorpret kan al beginnen :)

Bedankt voor de antwoorden!
pi_96270424
@bobenjanneke: levert stucen en saucen geen problemen op met scheuren?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:29:37 #8
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_96297411
Gefeliciteerd! Leuk hoor! Heb je foto's/ impressies? :)

Wij hebben ook nieuwbouw, omdat je bij de keuken van de wbv kon kiezen voor een vaatwasser, zat de aansluiting er standaard in, weet niet of je een keuken van de wbv kiest?

Wij zouden ook eerst 2 wc's krijgen (erg nutteloos aangezien het een 1 slaapkamer app. was) nadat er door verschillende mensen negatief op gereageerd was, lieten ze alleen de aansluiting (onzichtbaar) zitten, en dus maar 1 wc plaatsten.

Qua tegels, als ze van Mosa zijn, hebben wij deze gekozen:

En die vloertegels waren dan in diverse tinten leverbaar (wit, creme, gelig, bruin, licht grijs, donkergrijs) en zijn 20 bij 20 geloof ik. Voor de wand kon je ook een aantal keuze's maken. Gewoon standaard wit of creme, en verschillende motieven erin. Wij kozen voor die vierkantjes, al met al vrij veel keus hoor!

en de muren. Drama pakket, wij wilden het stucen, maarja kans op schuren wilden wij niet, ook niet met het sauzen. En aangezien wij vrij strak ingericht waren, werden het een beetje te kil/koud om te sauzen, dus kozen we voor behang. Haha wij hebben voor alle muren voorstrijk gebruikt. Daarna behang erop geplakt, nadeel dat, aangezien de muren nog werken, je naden goed ziet, of soms helemaal niet. Nu had ik de kleur van het behang in de voorstrijk gedaan, maar wij hadden zulke zuigende muren, dat de kleur er vrijwel uit werd gezogen :?.
dit behang:

Nou suc6 iig!
~ Bonito La Risa ~
pi_96297950
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:37 schreef Piles het volgende:
@bobenjanneke: levert stucen en saucen geen problemen op met scheuren?
Bij 99,9% van alle nieuwbouw muren komen er na verloop van tijd scheurtjes/scheuren in de muren, omdat het gebouw zich gaat "zetten."

Wat ik altijd doe als ik een nieuwbouw ga schilderen voor mensen, is ze hier van te voren op wijzen.
Een oplossing is glasweefsel plakken, maar niet iedereen is hier kapot van. Tevens is het moeilijk en tijdrovend om glasweefsel weer te verwijderen.

Je kan na een jaar of 5 de scheuren dicht plamuren, en dan opnieuw texen, of stuccen.
De meeste mensen kiezen ervoor om het te ( laten ) texen, en na 5 jaar om het te laten stuccen
pi_96335452
Mixende Match thanks! Ziet er goed uit jullie keuzes!

De muren ga ik nog maar even goed over nadenken.

Ik ben net gewoon maar naar de woningbouw gelopen om de vragen te stellen. Ze hadden ook een hoek met keuzes, die vond ik erg tegenvallen! Idd van Mosa en Bribus.
Heb meteen een keuzeformulier gekregen maar ik kwam er niet uit, wat zijn die vloertegels lelijk zeg!

De muurtegels maak ik maar gewoon effen wit, er was ook een keuze voor wit met een grijs ruitje erin, maar die vond ik vrij oubollig. Verder alleen marmereffect-tegels.

De keuken was makkelijk, witte kastjes gekozen met vierkanten aluminium grepen. Aanrecht wilde ik graag hout maar de 2 houtkeuzes waren zo armoedig dat ik voor een zwarte granietlook heb gekozen. Die voelde heel stevig aan en zwart is ook wel vrij tijdloos en strak.

Dus morgen even terug met mijn moeder om de tegels definitief te kiezen, zal dan ook fotootjes maken! Ben ik net vergeten..

Er zit geen vaatwas-aansluiting in de woning, dat mag ik zelf regelen. Fijn ;)

Ik zit nu te twijfelen om zelf vloertegels te gaan kopen, morgen even vragen of dat mogelijk is. Zou wel van die antraciete grote tegels willen..

Ik had wat plattegrondjes gemaakt maar een geheel lukte me niet zo goed, pc werkte niet mee.

Woonkamer/keuken met hal en toilet. De lege ruimte staat een CV aansluiting en de voordeur is in het langwerpige halletje ervoor.
Linksonder bij de deur komt het balkon.

Mijn slaapkamer. Wil een lange kastenwand maken voor opbergruimte. TV komt aan de muur (flatscreen)

Kamer van mijn dochtertje, klein maar fijn.

Badkamer. Links bovenaan is een babybadje ;)

Dan heb ik aan de slaapkamers en badkamer nog een halletje, en boven de keuken een berging voor wasmachine droger en opbergruimte.

Balkon is maar klein helaas.

Appartementencomplex. Ik zit op de bovenste verdieping op de hoek, rechtsachter.

En de eerste bouwfoto's van vorige maand!

Ik zal morgen de foto's van mijn tegelkeuzes plaatsen!
pi_96337482
Ah ik heb ze online gevonden..

De vloeren:

Ze zijn 15x15 cm en anti slip, beetje korrelig.
Lelijk he :D

De muurtegels.
Allemaal glanzend.

De kleuren van de keukenkastjes:

Ik heb Essen Wit gekozen.

De handgrepen:

Heb gekozen voor de 2e.

De aanrechtbladen kon ik niet vinden, maar ik heb een antraciet/zwarte granietlook.
pi_96339291
Ik mag deze maand ook ergens een keuken en waarschijnlijk een badkamer uitgaan zoeken. Terwijl er nog aan de sloop begonnen moet worden..
pi_96340752
Kunnen ze vast bestellen :D
pi_96341647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:01 schreef Sannne het volgende:
Kunnen ze vast bestellen :D
Duurt alleen nog zo lang :(

Witte kastjes in een keuken vind ik wel erg dapper trouwens
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:38:06 #15
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_96342261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:47 schreef Sannne het volgende:
Ah ik heb ze online gevonden..

De vloeren:
[ afbeelding ]
Ze zijn 15x15 cm en anti slip, beetje korrelig.
Lelijk he :D

[ afbeelding ]
De muurtegels.
Allemaal glanzend.

De kleuren van de keukenkastjes:
[ afbeelding ]
Ik heb Essen Wit gekozen.

De handgrepen:
[ afbeelding ]
Heb gekozen voor de 2e.

De aanrechtbladen kon ik niet vinden, maar ik heb een antraciet/zwarte granietlook.
volgens mij heb ik dan zelfde aanrechtblad. Wij hebben antraciete vloertegels idd met antislip. Wij hadden wel net wat meer keus uit wandtegels. (wij hadden dus ipv ruitje ook een vierkantje) maar van de keukenkastje weer wat minder, 3hout en 3 wit.

alleen ander handvat. Jullie hebben mooiere handvaten dan wij :P haha

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:23 schreef Moro het volgende:

[..]

Duurt alleen nog zo lang :(

Witte kastjes in een keuken vind ik wel erg dapper trouwens
Ja wachten is het ergste :P

Ik heb ook witte kastjes, wat is daar dapper aan? :@ Mijne zijn overigs wel met een alu afwerk randje.
~ Bonito La Risa ~
pi_96343235
Wat een mooi ruim keukenblok zeg! Volgens mij krijg ik het meest simpele keukenblokje met 3 onderkastjes en 2 bovenkastjes haha. Zónder
Zo'n kleur aanrechtblad heb ik idd ook gekozen. Alternatief was licht beuken of kersenhout maar dit zag er allebei zo nep uit.. Zeker icm een houten vloer zou dat echt vloeken.

En witte kastjes vind ik juist de meest standaard keuze haha. Houten kastjes is toch gek?
Antraciet vond ik te donker en vanille te geel. Ik hou niet van geel. Dus blijft er wit over ;) En wit kan met alles!

Ik heb jouw topic gevonden Mixende Match, leuk om te zien hoe die lelijke vloertegeltjes er op de grond uit zien haha, valt nog best mee!
pi_96343334
Wit kan zo smoezelig worden of gewoon erg vergelen. De voegen tussen de tegeltjes kunnen daar ook vrij gevoelig voor zijn als die niet gekit worden o.i.d.
pi_96347341
Nouja er bestaat voegenverf, dus eventueel kan ik dat altijd bijwerken. En verder poets ik regelmatig hoor ;)

Had in mijn vorige huisje ook witte kastjes en die waren al best oud, maar dat had ik zo schoon hoor!

De badkamer twijfel ik nog wel over wit, zeker in de douchehoek is het moeilijk de voegen mooi schoon te houden ivm zeepresten enzo..
En die glanstegels, ik hoopte op mat.. De kalk zal er zo opzitten ben ik bang, zeker in deze regio.
Dat wordt poetsen geblazen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')