abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96226352
hey hey,,

nou na mijn vorige euvel met rare progjes die chrasten waarvan zelfs google niet wist wat het was heb ik mijn computer opnieuw geïnstalleerd,,, maar,, hij heeft nu 2 versies van windows er op staan. Beide op een andere schijf, het herinstalleren ging anders dan anders (heb het in het 6 jarige leven van dit ding ook ongeveer 6 keer gedaan) en heb tijdens de herinstallatie alleen de D: schijf geformatteert, op de C: schijf staat mijn oude windows geïnstalleerd.
Toen ik hem opnieuw had opgestard en in mijn nieuwe windows zat, dacht ik dat ik de C: schijf wel vanuit windows kon formatteren.. maar dat wilde dus niet. Ik denk dat het komt omdat daar een versie van windows op staat maar dat weet ik dus niet zeker. Heeft 1 van jullie een idee hoe die schijf dan wel geformatteerd kan worden? Moet het dan via DOS ofzo?

alvast bedankt!!
pi_96226481
Je moet Windows op C: installeren en tijdens de installatieprocedure C: formatteren.
pi_96226482
C schijf kun je achteraf niet formatteren omdat dit als systeemschijf gezien wordt, of je windows nou op D installeert of niet. Alleen tijdens windows setup kun je de C formatteren.
pi_96226658
Maar waarom staat er, als je met je rechtermuisknop op de C: schijf klikt, dan een heel leuk knopje "formatteren"? Dan zou je verwachten dat dat gewoon te doen is??
Maar wat ik dus begrijp is 't makklijkste om de CD-rom er in te gooien en dan opnieuw op te starten (BIOS is al goed ingesteld).
Wat btje apart was zonet, BIOS stond goed ingesteld, maar hij startte niet op vanaf de CD.
pi_96227185
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:32 schreef wild-r0se het volgende:
Maar waarom staat er, als je met je rechtermuisknop op de C: schijf klikt, dan een heel leuk knopje "formatteren"?
Sja Microsoft he ;)
Elke schijf heeft standaard het knopje formatteren in windows. Alleen zal ie het niet doen als er besturingsbestanden op staan. En ook al installeer je op de D schijf windows, op C zet windows ook altijd opstartbestanden (meestal verborgen) neer in de root.
pi_96227522
hehe, microsoft ,, :P
maar heeft iemand een idee hoe 't komt dat mijn comp niet start vanaf de CD-rom met alle BIOS instellingen zoals 't moet? Bij het scherm waar je naar je BIOS instellingen kan gaan door op del of F1 ofzo te drukken blijft ie ontzettend lang hangen,, en als ik je tijdens dat hangen op F1/del drukt dan reageert hij niet. Je moet echt wachten totdat er nog iets meer op het scherm komt te staan en dan doet hij het. Vroeger, toen hij nog jong was, was dat niet zo, ik moet nu soms wel 3 min wachten bij dat scherm ofzo...
(ik weet dat mijn comp aan 't einde van z'n latijn is,,)
  zondag 1 mei 2011 @ 22:51:44 #7
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_96227613
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het tijd is voor een nieuwe PC.
pi_96227874
quote:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het tijd is voor een nieuwe PC.
quote:
  zondag 1 mei 2011 @ 22:59:36 #9
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96228023
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:49 schreef wild-r0se het volgende:
hehe, microsoft ,, :P
maar heeft iemand een idee hoe 't komt dat mijn comp niet start vanaf de CD-rom met alle BIOS instellingen zoals 't moet? Bij het scherm waar je naar je BIOS instellingen kan gaan door op del of F1 ofzo te drukken blijft ie ontzettend lang hangen,, en als ik je tijdens dat hangen op F1/del drukt dan reageert hij niet. Je moet echt wachten totdat er nog iets meer op het scherm komt te staan en dan doet hij het. Vroeger, toen hij nog jong was, was dat niet zo, ik moet nu soms wel 3 min wachten bij dat scherm ofzo...
als je het over een hond had,zou ik het verschil niet merken,lol

1

Insert the boot disk or CD into the computer.
2

Restart the PC.
3

Press any key to boot from disk or CD.
4

Type in "format c:" and press "Enter."
5

Press "Y" to confirm that you wish to format the drive.
pi_96255599
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als je het over een hond had,zou ik het verschil niet merken,lol

1

Insert the boot disk or CD into the computer.
2

Restart the PC.
3

Press any key to boot from disk or CD.
4

Type in "format c:" and press "Enter."
5

Press "Y" to confirm that you wish to format the drive.
en als ik niet zou denken dat je al van de basisschool af was dan zou ik zeggen: 'beter opletten bij begrijpend lezen'
pi_96255668
Doe eens een bios update en probeer daarna nog eens in je bios te komen
  maandag 2 mei 2011 @ 17:48:43 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96257952
Gebruik je wel een bootable cd?
So we just called him Fred
pi_96258586
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:48 schreef FredvZ het volgende:
Gebruik je wel een bootable cd?
jep, vroeger deed hij het gewoon :S
  maandag 2 mei 2011 @ 18:12:27 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96258930
Is het een originele of een kopie?
Kopiën willen nog wel eens onleesbaar worden na verloop van tijd.

En het kan ook nog zijn dat je CD-speler niet helemaal meer lekker is en de CD niet goed kan lezen.
So we just called him Fred
pi_96259117
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:12 schreef FredvZ het volgende:
Dat geldt ook voor originelen ;)
  maandag 2 mei 2011 @ 19:54:05 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96264281
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:57 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

en als ik niet zou denken dat je al van de basisschool af was dan zou ik zeggen: 'beter opletten bij begrijpend lezen'
dat je maar in de fik vliegt tegelijk met je pc, stuk ongeluk!
pi_96283762
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 18:12 schreef FredvZ het volgende:

En het kan ook nog zijn dat je CD-speler niet helemaal meer lekker is en de CD niet goed kan lezen.
jep, origineel,, en mn CD-speler ziet hem wel als ik hem gewoon dr in stop en dan gaat het opzich wel goed,, maar ik moet perse windows helemaal overnieuw installeren wil ik bij het scherm met formatteren komen. Maar toen ik de vorige keer bij dat scherm kwam kon ik maar 1 schijf formatteren.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat je maar in de fik vliegt tegelijk met je pc, stuk ongeluk!
ik ook van jou O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')