quote:
Zojuist gaf het alarm weer een storing. Ik heb daaropvolgend maar even de motorkap open gedaan en de pin van de alarmsensor handmatig ingedrukt. Na het locken van de auto bleek de storing echter niet verholpen te zijn (meerdere malen herhaald).
Ook ben ik er achter gekomen dat het alarm niet af gaat als je de pin laat 'schieten'. Laat je 'm geleidelijk op komen (zoals dat gebeurt wanneer je de motorkap opent) dan gaat het alarm wel af... Eerdere diagnose kan dus misleidend zijn geweest hierdoor.
Maar de sensor lijkt me dus in orde? Het maakt verder ook geen verschil hoe hard ik de pin in duw, en of ik de kunststof behuizing vast hou of niet. De storing is er nu nog steeds overigens. Wat kan het zijn? De interieursensor werkt ook prima, en alles gaat ook netjes op slot. De tilt-sensor misschien? Hoe gevoelig is deze eigenlijk?
Het mooiste zou zijn als de ECU die het alarm regelt uitgelezen kan worden, maar is dat uberhaupt mogelijk (door de fabrikant van het alarm of door BMW zelf)? Ik kan wel op de gok de tilt-sensor gaan vervangen maar dat lijkt me een beetje te voorbarig.
Wel viel me dit (al eerder) op, maar ik kan me niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft, maar ik hou alle mogelijkheden open voor nu. Zo heb ik geprobeerd om alle deuren en ramen te openen en te sluiten, kofferdeksel idem. Ook de parkeerrem 'er af' gehaald en de auto in de versnelling gezet (oprit loopt enigszins af hier), maar zonder soelaas.
Rechtsachter:
![IMAG0003_thumb.jpg]()
Linksachter (zoals het bij de voorste deuren ook netjes is):