me2quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeft
Zojuist gaf het alarm weer een storing. Ik heb daaropvolgend maar even de motorkap open gedaan en de pin van de alarmsensor handmatig ingedrukt. Na het locken van de auto bleek de storing echter niet verholpen te zijn (meerdere malen herhaald).quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:21 schreef Mikkie het volgende:
Nouja, als ik dat verhaal over je alarmsensor zo lees
'99 318i hequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude... ik ben echt verbaasd over hoeveel kleine mankementjes jouw auto heeft
Precies, waarschijnlijk heeft de auto lang stil gestaan en heeft de vorige eigenaar alleen het echt vereiste onderhoud (lees: de beurten) uitgevoerd. Maar goed, dat wil zeggen ik binnenkort wel kan gaan genieten van de auto (thans, dat mag ik hopen). M'n subframe is in orde, wat ik had gelezen komt dat inderdaad voornamelijk voor bij de zwaardere motoren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt meer omdat mensen die dingen verkopen als ze veel problemen zien opkomen. Een normaal onderhouden E46 hoeft helemaal niet zo'n schijtbak te zijn.
Stilstand is achteruitgang, ook bij auto's, dus dat merk je wel, ja. Verder ben je inderdaad afhankelijk van eerder onderhoud en ook van geluk of pech.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:00 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Precies, waarschijnlijk heeft de auto lang stil gestaan en heeft de vorige eigenaar alleen het echt vereiste onderhoud (lees: de beurten) uitgevoerd. Maar goed, dat wil zeggen ik binnenkort wel kan gaan genieten van de auto (thans, dat mag ik hopen). M'n subframe is in orde, wat ik had gelezen komt dat inderdaad voornamelijk voor bij de zwaardere motoren.
dat laatste heb je zelf voor gekozen natuurlijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 13:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stilstand is achteruitgang, ook bij auto's, dus dat merk je wel, ja. Verder ben je inderdaad afhankelijk van eerder onderhoud en ook van geluk of pech.
Ik was binnen enkele duizenden km's aan de beurt voor m'n draagarmen. Ik had er naar gevraagd, verkoper wist er niets van. Tijdens de proefrit heb ik ook niets gemerkt, kwam pas na twee maanden. Mja, pech hebben dus. Verder zijn zo'n airbagmatje en een PDC-sensor natuurlijk toevalstreffers, geen grote dingen gehad verder.
Nadeel is wel dat het optelt: ik was in no-time 325 euro kwijt voor de draagarmen, het nodige geld voor een grote beurt (300 euro geloof ik) en meer dan 300 euro voor banden. Dat voel je ook wel even(nog los van de mods zoals andere lichtunits, sportpook en tellerringen, wat ook nog aardig optelde). Daarom probeer ik de komende maanden gewoon alleen even te rijden, zonder bijkomende kosten
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
17" is voor mietjes. 18" minstens onder een E46. 225 en achter 255...
Niks verlaagdquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
17" is voor mietjes. 18" minstens onder een E46. 225 en achter 255...
En ik denken dat ik een dure maat had?quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef Maharbal het volgende:
300 grote beurt is inderdaad niet erg duur.
Mijn banden hikken tegen de ¤ 175 / ¤ 200 per stuk aan![]()
Iets met wie mooi wil zijn moet pijn lijden ofzo
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik doe na 1 jaar de achterbanden naar voren en vv. Vind ik wel een voordeel tov. verschillende maten voor en achter. Elke 2 jaar 4 nwe. banden; schat ongeveer 35-40K kms (rest met winterbanden)
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achterenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
Meestal wel. Maar de Pirelli's kosten bijvoorbeeld ook al vaak rond de ¤ 175 in mijn maat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:27 schreef MadMarky het volgende:
[..]
En ik denken dat ik een dure maat had?
¤160 per achterband, Falken FK452 in 255/35/18. Jij rijdt op Bridgestone/Continental/Michelin ofzo?
Zit 18" onder mijn niet verlaagde coupé. Kan er nog wel mee door.quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
18" onder een niet verlaagde beamer = sjakenbak.
TiAg lijsten had je nu toch? Wel gaaf ja, staat wel sportief. Ik heb er nu (selfmade) hoogglans zwart in zitten sinds een tijdje, ook wel mooi!quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:22 schreef TommyGun het volgende:
Woaah nieuwe koplampen en interieurlijsten maken echt een groot verschil.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
Klopt allebei helemaalquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
Think again.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De beste banden moeten achter trouwens. Heb ik geleerd op de ANWB slipcursus. En aangezien BMW achterwiel aandrijving heeft en die dingen daar dus het hardst slijten, is roteren niet nodig.
De coupé staat standaard al wat lager dan de sedan dus het kan inderdaad nog net. De vorige eigenaar had bij mijn coupe waarschijnlijk veren van de touring achter gedaan, daardoor stond ie echt heel hoog. Kon gewoon een vuist tussen... dat is dus echt niet mooi. Daarom ook maar meteen eibach setje, staat toch echt net wat strakker met 18".quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar de Pirelli's kosten bijvoorbeeld ook al vaak rond de ¤ 175 in mijn maat.
Maar misschien moet ik inderdaad eens gaan kijken naar Falken oid voor de volgende bandenwissel
Het hangt ook sterk af van de maat die je hebt natuurlijk. De prijzen van 225/45/18 varieren weer erg met 225/40/18 bijv. Bij de volgende bandenwissel kijk ik misschien even naar iets bredere sloffen achter (en misschien een gangbaardere maat).
[..]
Zit 18" onder mijn niet verlaagde coupé. Kan er nog wel mee door.
Hij ziet er op de onderste foto inderdaad blauw uit ipv zwartquote:
Maar de omtrek van het wiel is wel gelijk? Een 17" die een minder hoge 'bandhoogte' heeft vs een normale 16" komt dan toch qua omtrek gelijk uit?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:06 schreef lezzer het volgende:
Ik heb achter een anderen bandenmaat dan voor![]()
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:05 schreef daNpy het volgende:
Juist wel, achter slijten ze het hardst, dus leg je elk jaar de beste banden (komend van voor) naar achteren
Vaak gaat het niet om de inchmaten qua doorsnee, maar gaat het om de breedte van de band. Veel mensen hebben 225 breedte voor en 255 breedte achter. Dat wordt lastig wisselenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Maar de omtrek van het wiel is wel gelijk? Een 17" die een minder hoge 'bandhoogte' heeft vs een normale 16" komt dan toch qua omtrek gelijk uit?
[..]
Shit ja je hebt helemaal gelijk. Ik zat duidelijk even niet op te letten.
Dat was ff een vlugge fotoquote:
De auto is ook blauw. Komt denk ik door de belichting dat de eerste foto zo donker lijkt, best apart eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hij ziet er op de onderste foto inderdaad blauw uit ipv zwart
Maar verder poets ik ook niet vaak hoor. In de winter wel regelmatig bijspuiten ivm pekel, vogelpoep haal ik er meteen af met wasbenzine ivm lakverzuring, maar verder poets ik weinig. Paar keer per jaar door de wasbox, that's it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |