abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96261855
Ik moet trouwens ook erg wennen aan die wel erg flashy achtergrondprojecties... je zou er bijna een epileptische aanval van krijgen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_96263662
Ik vind het nog best lastig wat er naar de finale moet uit deze vrij sterke 1e Halve Finale. Het valt me op dat de mindere liedjes goed worden gezongen, zoals Albanie, San Marino, Zwitserland, Litouwen en IJsland. Terwijl de betere nummers live juist weer niet zo overtuigend worden gebracht, zoals Azerbeidzjan, Polen en Hongarije.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_96276571
Ligt het aan mij of is Azerbaijan nou gigántisch vals? (die dame dan)

[ Bericht 12% gewijzigd door Maarten-Pieter op 02-05-2011 23:17:08 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 23:29:06 #29
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96277539
Zo Azerbaijan valt wel tegen qua zang.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_96277835
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ligt het aan mij of is Azerbaijan nou gigántisch vals? (die dame dan)
Dat ligt niet aan jou :D

Alleen die backings maken een hoop goed...
pi_96278704
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:42 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind het nog best lastig wat er naar de finale moet uit deze vrij sterke 1e Halve Finale. Het valt me op dat de mindere liedjes goed worden gezongen, zoals Albanie, San Marino, Zwitserland, Litouwen en IJsland. Terwijl de betere nummers live juist weer niet zo overtuigend worden gebracht, zoals Azerbeidzjan, Polen en Hongarije.
Ik denk dat sowieso Azerbaijan, Polen, Hongarije, Noorwegen en Rusland doorgaan, omdat ze bij de televoters sowieso heel populair zijn en omdat het gewoon goede liedjes zijn. Dan denk ik verder Turkije ook nog wel. Maar dan?

4 plaatsen: De landen die ik mogelijk in staat acht om een van die plaatsen te halen: Albanië, Armenië, Zwitserland, Finland, Kroatië, Griekenland en Litouwen. Misschien nog San Marino en IJsland. Georgië heb ik niet in dit lijstje omdat het live erg slecht overkomt, het denk ik totaal niet aan gaat slaan bij de jury en omdat het voor de televoters niet überpopulair is.

Zwitserland laat ik dan ook doorgaan, omdat het populair is bij zowel televoters als jury. Finland heeft dit ook wel redelijk, en omdat erg geen landen zijn die ook bij beide kanten populair zijn laat ik Finland ook doorgaan.

Twee plaatsen: Albanië, Armenië, Kroatië, Griekenland, Litouwen, San Marino en IJsland.

Nu ga ik kijken naar de landen zelf: Griekenland is een land dat een liedje heeft dat niet vocaal slecht is, een slechte act heeft of een liedje dat slecht in het gehoor ligt of een ander groot mankement. Hooguit een beetje dat het slecht in het gehoor ligt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door bevriende buurlanden én door het feit dat Griekenland het gewoon erg goed doet de laatste jaren. Griekenland dus ook door.

Nog één ticket: Albanië, Armenië, Kroatië, Litouwen, San Marino en IJsland.

San Marino en IJsland zijn niet populair bij de televoters, Armenië door de vocale kwaliteiten niet bij de jury. Voor deze landen is de inpopulariteit zo erg dat het ze waarschijnlijk de finale gaat kosten, en bij de andere "partij" is er ook geen grote populariteit.

Kroatië is niet bij een van de kanten erg populair. Hierbij komt nog dat nummers zoals Kroatië en Hongarije niet erg goed overkomen. Blijven over Albanië en Litouwen. Allebei vocaal goede liedjes, waarbij Albanië het waarschijnlijk iets meer moet hebben van de televoters dan Litouwen.

Toch denk ik dat die laatste plaats naar Litouwen gaat. Het nummer van Albanië komt langzaam op gang en is in het begin een beetje saai, bij het nummer van Litouwen sta je er meteen in en komt het lied goed over. Litouwen dus.

Zijn er nog landen die vanwege hun buurlanden een uitzondering krijgen?
Servië: In 2009 ook al niet doorgegaan, en de invloed van de jury is alleen maar groter geworden. Ook geen nummer dat normaal geen potentiële finalist zou zijn.
Armenië: Valt totaal niet bij de jury, en die beslist ook voor 50% ;)
Georgië: Eerder besproken

Ik denk dus dat de finalisten uit de eerste halve finale zijn:
Azerbaidjan, Polen, Hongarije, Noorwegen, Rusland, Turkije, Zwitserland, Finland, Griekenland en Litouwen.
pi_96283600
Ik twijfel na gisteren eigenlijk of de 'zekere qualifier' Polen nog wel doorgaat :o
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:47:35 #33
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96285201
Ik vond Hongarije nogal statisch, op het laatst doet ze opeens een paar stappen. Valt me iets tegen.
En Ijsland vind ik maar een matig liedje eigenlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_96286213
Hongarije valt me ook tegen, maar misschien komt het met camerabeeld niet zo statisch over... Polen gaf volgens mij niet echt vol gas in de repetitie...

Ik hoop en denk dat Zwitserland en Finland wel zekerheidjes zijn
pi_96288672
De J's zijn aan het repeteren *O*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 11:50:27 #36
163650 Greys
pi_96288950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:42 schreef TheVulture het volgende:
De J's zijn aan het repeteren *O*
In godsnaam, laat ie goed bij stem zijn.
Een goede 1e repetitie zet de echte fans (die ook gaan stemmen) alvast op het goede spoor :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:51:05 #37
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96288972
Ben benieuwd naar de J's :D! Ik wil zo graag dat ze het goed doen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 11:58:40 #38
163650 Greys
pi_96289241
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96289266
Eigenlijk verwacht ik totaal geen spektakel verder... en die stem zal wel in orde zijn :D
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:00:04 #40
163650 Greys
pi_96289283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk verwacht ik totaal geen spektakel verder... en die stem zal wel in orde zijn :D
Als het maar een beetje enthousiast gedaan wordt enzo :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:01:21 #41
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96289336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Met een beetje geluk pakken ze het licht heel mooi aan :7. Hoop ik dan maar, want ik zie ze ook geen choreografie uitvoeren of kunstschaatsers inhuren _O-.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:12:16 #42
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:12:33 #43
163650 Greys
pi_96289744
Die kleuren.... :X

Hello, eighties.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:14:47 #44
163650 Greys
pi_96289828
Maar oke, goed gezongen :)
Alleen jezus fuck, had er iets tofs zwart-wits van gemaakt zeg, net als de videoclip.
Paars met geel. Arghhhhhh.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:16:31 #45
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_96289881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:12 schreef Greys het volgende:
Die kleuren.... :X

Hello, eighties.
Dat was het eerste wat ik dacht inderdaad. En het komt heel erg TROS op me over, die "feestkleuren".
Ik vind die gouden druppels die halverwege zo naar beneden druppelen (kan het niet anders uitleggen _O-) er wel tof uitzien. En hij is goed bij stem!
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:17:24 #46
163650 Greys
pi_96289928
De vallende lichtdruppels bij het refrein zijn tof, die had ik nog niet gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:18:23 #47
163650 Greys
pi_96289963
Spotlights shine on the 3JSDüsseldorf
Germany - The Dutch rehearsal took place at the Düsseldorf Arena today. A colourful yet simple performance with plenty of life and visual tones to please the audience at home and in the arena.

Rehearsal
The 3JS arrived on stage in casual clothing, holding their costumes up for the lighting. They were not wearing them today.
The sound check started with each of the artists, including backing artists, testing their microphones for the sound levels. It was clear that each of backing singers for the Netherlands have very powerful voices, to compliment the equally impressive voices of the 3JS.
The guys went on to perform Never Alone for the first time with very good vocals, supported by the power of their three backing singers.
The first camera rehearsal begins with shades of purple and yellow shining down on the band to support the somewhat soft beginning. As the song picks up the lights begin to flash and yellows and orange shades join in the background. Light rigs are also lowered bringing more light and colour to the increasingly vibrant performance.
Each of the artists remain pretty static on the stage throughout the initial parts of the rehearsal but the guitarists start moving around the stage more as the tempo becomes more upbeat. The backing singers also dance along to the rhythm of the song throughout.

Backstage
3JS arrived to Düsseldorf Arena with an open mind as to what to expect.
"We really have no idea. We haven't seen the stage yet, we're a bit excited to see it," the lead singer Jan Dulles tells Eurovision.tv
They were chosen by the Dutch broadcaster in mid-2010. After writing five songs, they performed in a TV show in late January. They eventually decided to translate the winning song into English.
"It had Dutch lyrics, but we felt that we had to translate it to English. We think that's better, so that we can get more points," Jan says.

Eurovision.tv followed the guys when they had a peep into the arena and saw the stage for the first time.
"Wooooow!" Jan Dulles simply exclaimed. "This is unbelievable. This is definitely the biggest stage we've performed in..."
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 mei 2011 @ 12:20:36 #48
163650 Greys
pi_96290041
En die backings, waarom nou er precies achter :')
Naar rechts of naar links met die lui. Ze zijn niet belangrijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96290112
Sowieso, backings. :') Het is al vrij doods, zet er dan een bandje (drumkitje, bassistje, piano) achter ofzo.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:50:41 #50
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96291059
Dat achtergrondkoortje.....wat in GODESNAAM voegt dat toe??? Weg ermee. Je hóeft niet met zes man er te staan, dag mág!

Verder wel ok, niets spectaculairs.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')