abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96280641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn ;( ), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken. |:(
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 01:32:28 #266
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_96281496
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:42 schreef Techno het volgende:

[..]

Matig hoor, want iedereen weet dat wij als Duitsers worden gezien. Dus dat is niet zo vreemd. Egyptenaren snappen het niet helemaal. En tja, de Spartanen, die zijn al 2000 jaar uitgestorven. Ook wat dat betreft faalt Wiki weer eens. ;(

Buiten dat, is Going Dutch een Engelstalig gezegde. Dus dat heeft uberhaupt geen fuck te maken met Duiters, Egyptenaren of Spartanen. :P

Edit: En uh, ook in de meeste Arabische en andere niet-Westerse landen is het zo dat degene die de andere uitnodigt gewoon het uitje betaald. Jullie Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon raar. :+
Engels gezegde dus vinden vooral de Engelsen dit; lijkt mij de voordehandliggende conclusie :P Maar goed, hoeven hier niet over te discussiëren in dit topic I guess :+

Bij dates is het hier vooralsnog wél normaal om als "uitnodiger" te betalen, voor zover ik weet :) Alleen hier buitenom is het al heel snel "Dutch". Als je aan een gewone vriend vraagt of hij zin heeft om een biertje te drinken, betaald hij dat biertje wel zelf :P Dus zou ik zeggen: voel je als Nederlandse vrouw nog vereerder dat mensen zo hard van hun norm afwijken als ze voor je betalen :+
WFPB!
pi_96282141
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:48 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?
Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.

Als je dit niet herkent ben je nooit bij een echte vrouw betrokken geweest. Je moeder telt overigens niet.
pi_96282168
Tegenwoordig zijn we dat type man gewoon zielig en duf gaan vinden. En terecht.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 02:27:54 #269
108913 Godshand
guide4you
pi_96282367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:10 schreef Taurus het volgende:

[..]

Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.

Als je dit niet herkent ben je nooit bij een echte vrouw betrokken geweest. Je moeder telt overigens niet.
Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet is :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:18:02 #270
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_96283308
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:46 schreef Techno het volgende:
Nederlanders zijn sowieso een geval apart, want Going Dutch wordt internationaal niet voor niets zo gezien.
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
pi_96283323
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:48 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Man leuter toch niet zo.

Kneuzen houdt niemand van... Verder zal het allemaal wel mee vallen. Altijd hetzelfde in dit soort topics... Van die labbekakkers die gaan zaniken dat zij, de ware prinsen op het witte paard, worden overgeslagen.

Vind je het gek, met zo'n kuthouding?
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet is :')
pi_96283344
Geen tijd gehad om het topic te lezen. Ik weet niet met wat voor mensen jij omgaat, maar mensen die schuren die ken ik dan weer niet en ik ken veel mensen. De gentleman bestaat zeker wel en genoeg ook. Je begeeft je waarschijnlijk in de verkeerde kringen. Vind het niet eens zozeer een gentleman maar meer met algemene fatsoensnormen en etiquette.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:49:43 #273
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_96283500
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn ;( ), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken. |:(
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
Beter zoeken want ze zijn er genoeg. Misschien moet je in andere kringen naar een partner op zoek gaan en de hangjongeren links laten liggen :).
  dinsdag 3 mei 2011 @ 08:59:26 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96284225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
Een Dutch oven is van oorsprong een bepaalde pan. De benaming voor winden onder de dekens zal daar later van zijn afgeleid, maar heeft dan niet zoveel meer met Dutch te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:05:30 #275
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_96284331
Hap ;)
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:08:30 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96284385
Ja, net doen of je dat wist.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:15:05 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96284519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:

[..]

En wat te denken van je Dutch wife
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96285679
En TS, al een gentleman gevonden? Er zitten talloze in dit topic dus kies er een en hou op met zeiken :')
pi_96286204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:07 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
En TS, al een gentleman gevonden? Er zitten talloze in dit topic dus kies er een en hou op met zeiken :')
Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96286681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:28 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit topic is overvol van de waarheden.
pi_96286730
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.

Het is het do good, feel good principe. :)
pi_96286771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.

Jij hebt overduidelijk weinig ervaring met vrouwen.
pi_96286892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Ja ontzettend weinig! :') :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:51:28 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96286992
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:

Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.

Gewoon een vriendelijk gebaar.
pi_96287139
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.

idd :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_96287269
quote:

[..]

Dat dus :)
pi_96287297
quote:

[..]

Inderdaad :)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_96287313
quote:

[..]

Want?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:02:11 #289
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96287353
quote:
Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96287411
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:00 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Want?
Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...
pi_96287503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?
pi_96287507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:03 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:

[..]

Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...
Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.
pi_96287529
gelukkig denk je niet zwart wit. recht om te stemmen, ok maar dan hoeven we je ook niet meer hoffelijk te behandelen :D wat een onzin.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_96287599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:07 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig denk je niet zwart wit. recht om te stemmen, ok maar dan hoeven we je ook niet meer hoffelijk te behandelen :D wat een onzin.
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:11:09 #295
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96287624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?
Klinkt sociaal :)

Als ik voor een kerel een deur openhou doe ik de deur open, loop er door heen, en hou 'em dan open zodat 'ie hem zelf bij de klink/greep kan houden. Dames laat ik gewoon voorgaan. Ik snap niet dat je die zogenaamde emancipatie er weer bij moet slepen, omdat er een paar tuinbroeklesbo's vinden dat mannen en vrouwen 100% gelijk zijn zou je gewoon maar geen 'man' meer moeten zijn? Echte kerels houden gewoon ff die deur open, lopen voor een dame de trap op, geven een jas aan voor hun vriendin, en schuiven even de stoel van hun vriendin aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...
Als het goed is, is het geen bewuste gedachte maar een automatisme.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96287626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef JoeSpeedboot het volgende:

[..]

Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.
Waarom zou je vrouwen onvoorwaardelijk in de watten leggen? Alleen omdat je dan eroverheen mag? Nigga please :')
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:11:27 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96287630
Van sommige mannen krijg ik wel eens het idee dat ze eigenlijk gewoon een hekel hebben aan vrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')