En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken.
![]()
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
Engels gezegde dus vinden vooral de Engelsen dit; lijkt mij de voordehandliggende conclusiequote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Matig hoor, want iedereen weet dat wij als Duitsers worden gezien. Dus dat is niet zo vreemd. Egyptenaren snappen het niet helemaal. En tja, de Spartanen, die zijn al 2000 jaar uitgestorven. Ook wat dat betreft faalt Wiki weer eens.
Buiten dat, is Going Dutch een Engelstalig gezegde. Dus dat heeft uberhaupt geen fuck te maken met Duiters, Egyptenaren of Spartanen.
Edit: En uh, ook in de meeste Arabische en andere niet-Westerse landen is het zo dat degene die de andere uitnodigt gewoon het uitje betaald. Jullie Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon raar.
Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En mag ik vragen waarom je denkt dat te verdienen? Puur omdat je een vrouw bent ofzo?
Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet isquote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Uiteraard, mafketel! Je moest eens weten waar wij vrouwen toe in staat zijn en hoe wij de macht in handen hebben. Wij verdienen goud.
Als je dit niet herkent ben je nooit bij een echte vrouw betrokken geweest. Je moeder telt overigens niet.
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?quote:Op maandag 2 mei 2011 23:46 schreef Techno het volgende:
Nederlanders zijn sowieso een geval apart, want Going Dutch wordt internationaal niet voor niets zo gezien.
quote:Op maandag 2 mei 2011 20:48 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Man leuter toch niet zo.
Kneuzen houdt niemand van... Verder zal het allemaal wel mee vallen. Altijd hetzelfde in dit soort topics... Van die labbekakkers die gaan zaniken dat zij, de ware prinsen op het witte paard, worden overgeslagen.
Vind je het gek, met zo'n kuthouding?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zoveel macht, dat dat hard gewenste kind op je 40ste er nog niet is
Beter zoeken want ze zijn er genoeg. Misschien moet je in andere kringen naar een partner op zoek gaan en de hangjongeren links laten liggenquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:41 schreef PanicQueen het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'gentleman' aan het uitsterven? En dan heb ik het niet over de overdreven types die hun jas over plassen water leggen voor een vrouw (want ik weet dat die sowieso niet meer te vinden zijn), maar over de mannen die deuren voor je openhouden, hun sjaal geven wanneer het koud is of bloemen meenemen naar afspraakjes... Tegenwoordig schijnen ze te denken dat het genoeg is om tegen je aan te schuren of vunzige opmerkingen te maken.
![]()
Dus als de echte gentleman nog bestaat, weet iemand dan hoe we die moeten vinden?
Een Dutch oven is van oorsprong een bepaalde pan. De benaming voor winden onder de dekens zal daar later van zijn afgeleid, maar heeft dan niet zoveel meer met Dutch te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
En wat te denken van je Dutch wifequote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:18 schreef Sander het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met Dutch courage en 'the Dutch oven'? Van onze lange traditie van windjes laten onder de deken?
Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:07 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
En TS, al een gentleman gevonden? Er zitten talloze in dit topic dus kies er een en hou op met zeiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:28 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Een man zal zich t.o.v. een dame alleen als een genteman gedragen als hij daadwerkelijk in haar geinteresseerd is. En daarvoor moet een vrouw natuurlijk wel iets in huis hebben. TS kan daarom lang wachten.Dit topic is overvol van de waarheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt overduidelijk weinig ervaring met vrouwen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.
Het is het do good, feel good principe.
Ja ontzettend weinig!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk weinig ervaring met vrouwen.
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:43 schreef JoeSpeedboot het volgende:
Het is leuk een gentleman te zijn. Leuk om de deur voor een dame open te houden, onafhankelijk van het type vrouw. Je hoeft er niet altijd wat mee te bereiken. Het is etiquette, als respect voor de vrouw.
Het is het do good, feel good principe.
iddquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.
Gewoon een vriendelijk gebaar.
Dat dusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens, hoor. Het zijn ook wel eens onbekende heren die netjes de deur voor je openhouden en ik bedank dan altijd vriendelijk.
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:44 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...quote:
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Want jij houdt alleen de deur open voor een vrouw waar je keihard overheen wil?
Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:03 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
[..]
Dan was hij niet zo positief ingesteld tegenover de vrouw... Zij wilden het recht om te stemmen, dan kunnen ze ook zelf de deur open doen. En het openhouden van een deur is sowieso een fatsoensnorm, ongeacht of er een vrouw of man aan komt gelopen...
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:07 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig denk je niet zwart wit. recht om te stemmen, ok maar dan hoeven we je ook niet meer hoffelijk te behandelenwat een onzin.
Klinkt sociaalquote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik behandel vrouwen niet met satijnen handschoentjes, dat verdienen ze vaak niet eens. Sowieso, als je iets wilt van een vrouw kun je haar beter negeren, dat is toch algemene kennis tegenwoordig?
Als het goed is, is het geen bewuste gedachte maar een automatisme.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:10 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Er zijn grenzen, dat is alles wat ik zeg. En als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het een fatsoensnorm is, dus ik hou wel degelijk de deur open, maar niet met de gedachte hoffelijk te zijn voor de vrouw...
Waarom zou je vrouwen onvoorwaardelijk in de watten leggen? Alleen omdat je dan eroverheen mag? Nigga pleasequote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:06 schreef JoeSpeedboot het volgende:
[..]
Stemrecht en het in de watten leggen van vrouwen heeft weinig met elkaar te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |