En 'Never alone' de minst gedraaide Engelstalige.quote:
Oke, ik krijg nu weer een beetje hoopquote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:16 schreef Greys het volgende:
3JS: geluid nu belangrijker dan visuele presentatie
De 3JS hebben dinsdagochtend voor het eerst gerepeteerd voor het Eurovisie Songfestival. Hun ‘Never Alone’ werd door de Duitse regie nogal sober in beeld gebracht. “We zijn een popgroep,” zegt Jaap de Witte, “en niets anders dan een popgroep. Verwacht van ons geen rare dansjes, dat heeft ons liedje niet nodig!”
[ afbeelding ]
De Volendammers kregen na afloop tijdens de persconferentie al vragen over de soberheid van hun podiumprestatie. Jan Dulles ziet het probleem niet zo, “we waren vooral bezig met het geluid. Met de monitoren, met de backings, maar hoe het eruit ziet, dat komt wel.” Volgens Jaap Kwakman moet eerst de productie af zijn, dan komt de visuele invulling vanzelf. “We hebben alle vertrouwen in onze eigen regisseur. Hij bespreekt de stage presence met de Duitse regie.”
Volgens Jaap de Witte rekenen de mannen op de Duitse gründlichkeit. “Eigenlijk vertrouwen we volledig op hen. We hebben vooraf zo min mogelijk eisen gesteld. Maar als we wat veranderd willen hebben, dan gaan we er vanuit, dat alles ook zo gebeurt zoals wij het willen. En buiten dat, we zijn een popgroep, wij doen geen grappige dansjes. Dat heeft ons liedje helemaal niet nodig. En dan nog, denk je dat Tom Dice zich vorig jaar druk heeft gemaakt over zijn podium, waar hij alleen in het donker achter zijn microfoonstandaard stond?”
Jan Dulles zong ‘Never Alone’ diverse keren loepzuiver in de Düsseldorf Arena, maar had soms zijn ogen dicht. “Ik weet het”, zegt hij glimlachend. “Ik moet mijn ogen openhouden, want dan krijg ik contact met het publiek. Maar als zanger ga ik zo in het liedje op, dat ik de omgeving vergeet en als het ware voor mezelf zing. Ik moet er nu dus bij nadenken, dat ik voor die anderen ga zingen.” Voor 125 miljoen mensen kijkers dus. “Ja, daar moet ik maar even niet aan denken. Die 36.000 mensen in de Arena zijn al spannend genoeg.” En daarmee komt toch weer even de druk terug bij de 3JS. De verwachtingen in Nederland zijn hoog. Na 7 magere jaren wordt van het Volendamse trio verwacht dat ze de finale halen. “Je kunt druk niet meten”, stelt Kwakman. “Maar we voelen die druk echt wel. We zijn trots op wat we doen, maar als we er op 14 mei niet bij zijn, dan blijft dat zonde. We moeten gewoon naar de finale!”
Bron
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Problemen:
- Te statisch
- Houding en gedrag van de Js
- Achtergrondkoortje
- Koortje moet naar een zijkant
- Die neger kan je weghalen, hij heeft totaal geen nut
- De linker backing viel te veel op
- Ach, haal alle backings dan gelijk weg
- Ander kleurtje licht?
Dusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Problemen:
- Te statisch +1
- Houding en gedrag van de Js Ik mis enthousiasme. Sieneke had er vorig jaar zo'n zn in dat ik er zelf ook enthousiast door werd. Dat werkt aanstekelijk. Bij de 3js heb ik het idee dat ze zoiets hebben van 'we zien wel'
- Achtergrondkoortje
- Koortje moet naar een zijkant Ja denk dat dat er mooier uitziet op beeld.
- Die neger kan je weghalen, hij heeft totaal geen nut Haha, ik dacht dat donkere mensen goed konden bewegen maar dit lijkt werkelijk waar nergens op!
- De linker backing viel te veel op Ze was wel enthousiast, me likemja ze vormen als koor niet echt een geheel vooralsnog
- Ach, haal alle backings dan gelijk weg Neehee! Iyohoo klinkt zo wel sterker
- Ander kleurtje licht? Ja iets frisser graag mja tis de TROS daar past ook niets fris bij eerlijk gezegd.
Daar winnen we geen punt extra mee hoorquote:
Doe dat maar, dan gaan mensen er ook sneller op stemmen!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:59 schreef Greys het volgende:
[..]
En eens, wij OEHOOOOHOOOO-en wel in de zaal!
Catwalk mag denk ik niet meer zo op het laatst moment? Maar zou wel tof zijn geweest, dan stond je nog dichter bij het publiek, en dat past bij de 3js!!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 21:08 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Doe dat maar, dan gaan mensen er ook sneller op stemmen!![]()
En verder stond ook nog de microfoon van de backings te hard.
Wit-zwart achtergrondlicht kan denk ik erg goed werken, of in ieder geval wit en iets anders.
Waarom gaan de 3Js eigenlijk niet op de uitloop staan? Tom Dice stond er ook en dan ben je meer betrokken met je publiek. Of dat ze er halverwege naartoe lopen.
Dit liedjei s de slechtste die meedeed op het songfestival.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind Shine nog steeds niet het slechtste nummer wat ik ooit gehoord heb.
quote:Eindelijk thuis. Morgen EINDELIJK naar de kapper! Schrok net een beetje na het zien van Boulevard en Shownieuws. :$ Vanaf vrijdag boten! JK
?? Alleen rehearsal en dan weer terug lijkt me heel vreemd. ??quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:12 schreef Greys het volgende:
Gister heel de dag onderweg geweest met de boot en vandaag alweer thuis?
[..]
Zover is Düsseldorf niet hè, paar uurtjes met de tuutquote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:12 schreef Greys het volgende:
Gister heel de dag onderweg geweest met de boot en vandaag alweer thuis?
[..]
Dat doen er volgens mij vrij veel?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:31 schreef TheVulture het volgende:
En toch vind ik het raar... geeft wel aan dat ze het Songfestival niet echt heel intensief willen ervaren ofzo... tussendoor even naar huis
Weet je schat, je ziet het soms een beetje zwart...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:31 schreef TheVulture het volgende:
En toch vind ik het raar... geeft wel aan dat ze het Songfestival niet echt heel intensief willen ervaren ofzo... tussendoor even naar huis
En dan gaat de TROS en gaat JdW janken dat goede muziek niet doorkomt op het ESF en dat het allemaal een rotzooitje is enzo...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 22:38 schreef TheVulture het volgende:
En dan alles en iedereen de schuld geven (Oost-Europa blablalba) als het mislukt...terwijl er feitelijk weinig Oost-Europese landen in deze halve finale zitten....
ESCKaz:quote:We’ve had a look at the outfits the 3JS will wear onstage, and they’re all a bit different, one shiny silver jacket for the lead singer, a vest and tie combo and black jacket for the other two. They’re joined onstage by three backing singers, two women and a man. The backing vocals feel a little overpowering right now, but the lead vocals are very strong. The lights in the background are yellow/gold and look like they are raining down. They’re centered in the stage and stay in place for the entire song there. This sounds great and looks very professional, but there is no guarantee that this could qualify at this point.
Reacties op ESCtoday:quote:There is always one delegation that thinks they know how this game of Eurovision promotion works.....and they don't. Honestly who wants to watch Dutch television to be able to see and hear these guys. They really need to be doing some things with other press from around Europe or this will lead to an EPIC FAIL
I'm hearing in the press centre that they ignored the press, lots of swearing was heard all around the press area....most of it involving "STUPID----DUTCH" Fill in the blank with random foreign language words!
They are giving an interview to us so thanks for that but honestly sort it out!!!!!!
quote:To watch 3JS on stage performing their entry gives me a very good feeling. They keep it nice and simple without overacting which fits perfectly with their song. A nice surprise for me because I've overlooked this song but now I hope they'll rush to the final. Good luck.
quote:Netherlands... Good vocals ! Backings to strong at the end... I need some more showing.. some extra's so people remember...
With the lights i expected more nature elements a bit more water elements and green or something... Just not the boring colour
Lights need to be on time when the corus is starting not 3 seconds later...
They need to rock a bit more, because if there is 1 guy walking alone its a bit innoyingoverall good song and should qualify !
AKOE:quote:One of my favourite songs this year, but the presentation is lacking impact and now I'm a bit doubtful that it will qualify.
quote:After two great performances to open the day, Netherlands is not quite up to the same standard. There's nothing much wrong here. It's vocally fine (although I might not have the backing singers so visible or so high in the mix) and we don't get to see the performance outfits on stage (although they were held up and it looks like the lead singer will be wearing a white jacket). The backdrop is rather anonymous and it suits the pleasant but rather bland performance. There are far too many steadycam shots for my liking. It's a nice song, they perform it well and it it were performed in the last five songs then it could well qualify, but I fear it's not making enough impact to be remembered. I like to see this qualify but after this I'm not too optimistic.
Het feestje op de boot straks wellicht.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik denk wel dat ze sowieso meer met de buitenlandse pers moeten doen. En ze moeten ook nog iets hebben waardoor ze meer op gaan vallen in het deelnemersveld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |