quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef kwaliteit. het volgende:
Ingenieurs kunnen ook veel verdienen.
En de eerste alfa is hier.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:04 schreef Core2 het volgende:
Herkansingen moeten maken, is hbo geen betere keuze?
...en sowieso je gaat toch geen opleiding doen met in je achterhoofd hoeveel geld je ermee kan verdienen? Maar omdat je iets interessant vindt en je denkt dat je in dat vakgebied je ei het meest kwijt kunt?quote:Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef kwaliteit. het volgende:
Ingenieurs kunnen ook veel verdienen.
EchtGaaf toevallig?quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:16 schreef Pharkus het volgende:
Je klinkt als een andere user die ook van die frustie topics maakte
Née, Ben het met je eens.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en sowieso je gaat toch geen opleiding doen met in je achterhoofd hoeveel geld je ermee kan verdienen? Maar omdat je iets interessant vindt en je denkt dat je in dat vakgebied je ei het meest kwijt kunt?
Ik denk waarschijnlijk te naïef.
Skattebaut?quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:16 schreef Pharkus het volgende:
Je klinkt als een andere user die ook van die frustie topics maakte
Ik kom van het hbo, en daar kon ik dat allemaal ook doen ja.quote:Hier een oud-student Elektrotechniek die gewoon uitwonend was en gewerkt heeft naast haar studie, dus het kan wel. Afgestudeerd in 8 jaar ipv de 5 die er voor staat, dat wel.
gevalletje verkeerde definitie van langstudierderquote:Op vrijdag 29 april 2011 23:55 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Dat heb ik weer he...
Net thuisgekomen uit TU/e in Amsterdam waar ik 16 uur aan 1 stuk door onbetaald mijn project af aan het maken was en dat op een vrijdag/koninginnennacht![]()
Nee hoor, TS is gewoon helemaal verstrooid.quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en sowieso je gaat toch geen opleiding doen met in je achterhoofd hoeveel geld je ermee kan verdienen? Maar omdat je iets interessant vindt en je denkt dat je in dat vakgebied je ei het meest kwijt kunt?
Ik denk waarschijnlijk te naïef.
Onzinquote:Op zaterdag 30 april 2011 13:36 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]Is vrij pittige stof die je daar krijgt hoor
Is dat zo makkelijk dan? Of is dat omdat Elektro gewoon de zwaarste studie is met natuurkunde en wiskunde bv.quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:59 schreef DaanA het volgende:
Elektro aan de TU/e, niks mis mee.
Ben na mijn afstuderen wel snel de elektrotechniek uit gevlucht, en maar strategy consultant geworden.En daar nog steeds blij mee...
Maar aan de TU/e heb ik wel mijn hersens leren gebruiken. Jammer dat er zo weinig meisjes rondlopen
Dit dus, behalve dan het feit dat er ook mensen zijn die na hun electrotechniek gewoon in een bedrijf beginnen omdat ze ontzettend slim zijn en daarna bakken met geld gaan verdienen zonder ook maar iets van hun studie in de praktijk te brengen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:01 schreef Drinky het volgende:
Mensen met die beta studies doen![]()
En die mensen vinden zichzelf dan vaak ook zo slim, terwijl ze langer moeten/willen studeren om naderhand een kuttere baan te krijgen dan een alfaman, minder chicks en ook minder loon.
betamensen
ik snap je vraag niet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Is dat zo makkelijk dan? Of is dat omdat Elektro gewoon de zwaarste studie is met natuurkunde en wiskunde bv.
Of ze worden dus zoals ik, consultant. ;-)quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:03 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Dit dus, behalve dan het feit dat er ook mensen zijn die na hun electrotechniek gewoon in een bedrijf beginnen omdat ze ontzettend slim zijn en daarna bakken met geld gaan verdienen zonder ook maar iets van hun studie in de praktijk te brengen.
Als jij ook van een beta-studie je vak in bent gerold, dan bedoel ik jou dus bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:09 schreef DaanA het volgende:
[..]
Of ze worden dus zoals ik, consultant. ;-)
Beste salarissen in de markt (incl. bonus verdienen investment bankers wel iets meer), leukste vak van de wereld, etc. etc.
Via welke weg ben je de elektro uitgekomen en de consultancy wereld ingekomen, als ik vragen mag? Lijkt me niet dat je zomaar even kunt solliciteren omdat je helemaal geen vakgerelateerde opleiding hebt gedaan?quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:59 schreef DaanA het volgende:
Elektro aan de TU/e, niks mis mee.
Ben na mijn afstuderen wel snel de elektrotechniek uit gevlucht, en maar strategy consultant geworden.En daar nog steeds blij mee...
Maar aan de TU/e heb ik wel mijn hersens leren gebruiken. Jammer dat er zo weinig meisjes rondlopen
Dat mag je vragen.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:14 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Via welke weg ben je de elektro uitgekomen en de consultancy wereld ingekomen, als ik vragen mag? Lijkt me niet dat je zomaar even kunt solliciteren omdat je helemaal geen vakgerelateerde opleiding hebt gedaan?
Ik heb het op de uni gedaan hoorquote:Op zaterdag 30 april 2011 00:35 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
[..]
Ik kom van het hbo, en daar kon ik dat allemaal ook doen ja.
Bètastudies op de uni is een heel ander niveau...
Goed bezig. Ik zie graag andere mensen zwoegen voor mijn geldquote:Op zondag 1 mei 2011 22:52 schreef Micson het volgende:
Ik ben 19 en heb nu een uitkering. Ik wilde komend jaar eigenlijk weer beginnen met studeren maar dit bevalt prima
Bij je hersens leren gebruiken denk ik eerder aan logikwissen oplossen en schaken, niet aan universiteiten en hogescholen...quote:Op zaterdag 30 april 2011 21:59 schreef DaanA het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |