Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.quote:
En niet te vergeten: dochteronderneming van de SNCF.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een Frans vervoersbedrijf dat in veel Europese landen actief is. In Nederland is het bedrijf voor 50% eigenaar van Syntus. De inschrijving voor het KAN-gebied geschiedt onder eigen naam.
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
De concessies in Fryslân worden ook weer opnieuw aanbesteed: http://fryslan.nl/sjablon(...)w.asp?objectID=34763
Opvallend is dat de concessies Noord- en Zuidwest-Fryslân, stadsdienst Leeuwarden, Schiermonnikoog en lijn 315 samengevoegd zijn tot één concessie. Het is wel nog mogelijk dat Schiermonnikoog als de concessie loopt na vier jaar aan een andere vervoerder toegekend kan worden als dat de kwaliteit ten goede komt.
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het klopt prima. Dat gelul over die vergrijzing klopt wel, maar dat geldt dan ook alleen voor het westen van het land.
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Ligt het aan mij of is er zowat geen enkel bedrijf in heel Nederland te vinden die opleidingen tot buschauffeur verzorgd? Ik zit al ruim anderhalf jaar de sites van de 'bekende' vervoersbedrijven in de gaten te houden; niets... 0,0 vacatures. Op tv en in de krant lees ik regelmatig over het dreigende tekort en de vergrijzing binnen het OV. En de enige sollicitatie die ik tot nog toe heb verzonden is teruggekomen met 'helaas... u woont te ver weg' (50 km)
De enige vacatures die ik heb gezien in al die tijd zijn allemaal in het westen van het land...
Wat klopt hier niet
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt het ook via een uitzendbureau zoals workbus proberen. Zij betalen je rijbewijs en in ruil hiervoor moet je een bepaalde periode bij hen in dienst blijven. Redelijk was buschauffeurs zijn via deze weg aan de slag gekomen.
Het midden is niet het westen, hè?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:10 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dus ze zoeken daar jonge mensen, maar als die dan solliciteren (die sollicitatie was voor het midden van het land) dan wijzen ze die jonge mensen alsnog af omdat ze zogenaamd te ver weg wonen?
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken, kan alleen niks vinden over dat ze ook opleidingen verzorgen, voor iedere vacature moet je al je rijbewijs D hebben..
Ja dat is precies het punt, als arme student kan ik dat helemaal niet zelf ophoesten. Jonge mensen mét dat rijbewijs gaan ze toch nooit vinden zonder opleidingen aan te bieden..quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:01 schreef classpc het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel handig zijn als daar een opleiding voor is. Om nou zelf kosten te gaan maken voor een rijbewijs D, en dan nog een keer zonder zekerheid van vast werk, is ook een beetje teveel van het goede.
4000 is inderdaad wel een eind, ruim 2 jaar fulltime...quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt meer van die uitzendbureaus waar je terecht kunt. Dat het niet op de website staat wil niet zeggen dat de opleidingen er niet zijn.
Hou alleen er wel rekening mee dat er via de uitzendbureaus niet altijd werk voor je is en je zeker 4000 uren moet maken wil je rijbewijs afbetaald zijn. Rechtstreeks bij vervoerders in dienst treden is er tegenwoordig bijna niet meer bij helaas
Hm dat is ook nog wel interessantquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:05 schreef Peter het volgende:
bijv Randstad transport
Die leiden ook chauffeurs op
http://www.randstad.nl/co(...)/transport/index.xmlquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
Hm dat is ook nog wel interessantmaarja Randstad... die opleidingen zitten dan zeker allemaal in de gelijknamige regio?
Kwam je er een beetje makkelijk binnen? En waar heb je die opleiding gedaan? Kon je zelf kiezen waar je dat deed?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:30 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
http://www.randstad.nl/co(...)/transport/index.xml
ben zelf via randstad buschauffeur geworden.
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja dat is precies het punt, als arme student kan ik dat helemaal niet zelf ophoesten. Jonge mensen mét dat rijbewijs gaan ze toch nooit vinden zonder opleidingen aan te bieden..
[..]
4000 is inderdaad wel een eind, ruim 2 jaar fulltime...
Mijn vorige sollicitatie liep bij Consolid ook een dergelijk uitzendbureau met opleidingsmogelijkheden. Maar die vonden dus dat ik te ver weg woonde
En op zich maakt het me niet uit om bijvoorbeeld te beginnen als chauffeur van zo'n 8 persoons busje, als ik op die manier het bedrijf binnenkom en meer (interne) mogelijkheden krijg. Maar zelfs dat is bijna niet te vinden, althans niet waar ik vandaan kom.
[..]
Hm dat is ook nog wel interessantmaarja Randstad... die opleidingen zitten dan zeker allemaal in de gelijknamige regio?
en bij wie moet de reiziger dan klagen als die telaat isquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
De reden dat Kubus niet ingeschreven heeft voor de concessie KAN is dat het bedrijf niet wil dat op het traject Arnhem - Doetinchem twee bedrijven komen te rijden. Het bedrijf vindt dat de treindienst alsnog aan Arriva gegund moet worden en er een nieuwe aanbestedingsronde voor het busvervoer uitgeschreven moet worden.
Zie: http://www.gelderlander.n(...)t-drama-op-spoor.ece
ik meen dat er 600 aanmeldingen waren en er 100 door gingen. verder was er niks te kiezen omdat randstad 50% van de opleiding betaalde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kwam je er een beetje makkelijk binnen? En waar heb je die opleiding gedaan? Kon je zelf kiezen waar je dat deed?
Goeie vraag. Geen idee hoe die dingen geregeld zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en bij wie moet de reiziger dan klagen als die telaat is![]()
Die is wel handigquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.
'Vul de naam van uw hogeschool of universiteit in...'quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Probeer het eens bij RecruitAStudent(.nl). Die hebben ook vacatures openstaan voor studentchauffeurs, in verschillende regio's.
Noem jezelf dan ook geen student, smartassquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
'Vul de naam van uw hogeschool of universiteit in...'is een mbo opleiding weer niet goed genoeg zeker. Aan dat soort instanties heb ik echt een hekel.
Heb in ieder geval mijn gegevens achtergelaten bij Randstad transport. Nu is het wachten op het belletje![]()
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Noem jezelf dan ook geen student, smartass
nou daar wordt je vrollijk vanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:49 schreef NoBody122 het volgende:
Die had ik afgelopen zondag al mee naar Alkmaar. Is één van de reserve Qliner-bussen (want Wayfahrer).
Er reed zondag dan ook maar 1 Integro vanuit Leeuwarden, die er tussendoor uit is gehaald en is vervangen door een andere, die net weer klaar was. Door dat verwisselen heeft er ook nog éénmalig een Ambassador op lijn 350 gereden.
Scholier, maar dat is een discussie voor in een heel ander topicquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?
Laat dat vraagteken maar wegquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Want iemand die op een mbo zit heet geen student volgens jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat Peterselieman zegt.Tevens -purist.
Volgens mij zijn de Integro's verkocht aan Jan en Alleman.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:20 schreef Sandrvich het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er is gebeurd met die massale vloot BBA Citaro's en Integro's () van regio Breda, nadat Veolia het daar heeft volgestort met die Volvo's? Ik vraag me dat al maanden af...
OAD, Zwaluw Transport en Marrakech onder andere.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:16 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Integro's verkocht aan Jan en Alleman.
Citaro's weet ik niet waarheen. Waren dat er veel dan in Breda ?
Omdat Wayfahrer, en er hoort op zondags een 18m op.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom pak je dan ook een Citaro? Er staan genoeg 12meters op de Snekertrekweg van hun zondagrust te genieten
niet gelijk met de invoering van de ov-chipkaart, wayfarer gaat er in september pas uit.quote:Op zondag 22 mei 2011 10:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt tijd dat die Wayfahrer eruit gaat dan, gelukkig is dat heel snel dichterbij aan het komen :-)
shit, jammer dat ik toen nog sliep, anders was ik meteen die kant op geredenquote:Op zondag 22 mei 2011 09:35 schreef NoBody122 het volgende:
Nou, het is weer feest. Sta met een overhitte Citaro G (de 9167) op de afsluitdijk bij het monument op een vervanger te wachten
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:17 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Waarom zijn er 18m bussen nodig op zondag?
Edit: Flevoland heeft geen buurtbussen.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:46 schreef Peter het volgende:
Rijden er in elke provincie eigenlijk buurtbussen?
Zeeland ook niet, verder overal.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Edit: Flevoland heeft geen buurtbussen.
rijdt er dan ook versterking van ITS of Peereboom?quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.
peereboom vanaf den helder.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
rijdt er dan ook versterking van ITS of Peereboom?
+ er zijn maar twee integro's in leeuwarden en op zondag zijn er 3 omlopen richting alkmaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 14:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
's Avonds is het op zondag vaak stervensdruk ivm studenten.
Aan het begin werd er nog ieder weekend apart een extra Integro uit Joure weggehaald. Dat heeft niet zo lang geduurdquote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
peereboom vanaf den helder.
[..]
+ er zijn maar twee integro's in leeuwarden en op zondag zijn er 3 omlopen richting alkmaar.
Ah dat vind ik echt leuk om te zien, zo die Nederlandse bussen in het buitenland!quote:Op zondag 22 mei 2011 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Citaros zijn verkocht oa aan Rabat, marokko. Ook bij qbuzz hebben er 28 gereden en een hele zwik rijdt in duitsland
Zie
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=934
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=885
dr zjin toch integro's met waydinges vrijgekomen met de opheffing van de 351?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Aan het begin werd er nog ieder weekend apart een extra Integro uit Joure weggehaald. Dat heeft niet zo lang geduurd
Voor 1 dag in de week gaan ze niet constant een dure Integro in Leeuwarden stallen en onderhouden. Bovendien mogen daar geen mensen in staan en dus levert dat capaciteitsproblemen op, op zondagavond.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr zjin toch integro's met waydinges vrijgekomen met de opheffing van de 351?
staanplaatsen geld toch alleen bij 100km/h ? :pquote:Op zondag 22 mei 2011 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor 1 dag in de week gaan ze niet constant een dure Integro in Leeuwarden stallen en onderhouden. Bovendien mogen daar geen mensen in staan en dus levert dat capaciteitsproblemen op, op zondagavond.
Dit is dus verstandiger, economisch gezien
En elke KM/u is hard nodig.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
staanplaatsen geld toch alleen bij 100km/h ? :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |