No shit. Mén, extreem stressen altijd die payroll cijfers. Nog 11 minuten..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:48 schreef JimmyJames het volgende:
Het lijkt erop dat de nonfarm payroll het beeld gaan bepalen vandaag.
AEX schiet omhoog, dus blijkbaar positieve cijfers.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:19 schreef macondo het volgende:
No shit. Mén, extreem stressen altijd die payroll cijfers. Nog 11 minuten..
Dat waren de 'unemployment claims'..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:47 schreef Sokz het volgende:
Dat is toch dat cijfer die aan 't begin van de week zo slecht was? Als 'zeer duidelijke voorbode' ?
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:47 schreef Sokz het volgende:
Dat is toch dat cijfer die aan 't begin van de week zo slecht was? Als 'zeer duidelijke voorbode' ?
Het is een beetje een 'mixed blessing'.quote:The jobless rate rose to 9 percent, the first increase since November.
" The unknown investor's mid-April $1M bet that iShares Silver Trust (SLV) would hit $25 or lower before mid-July is worth more than $7M after this week's plunge. Not just the drop in price, but huge jump in price volatility, has goosed has enriched this trader's options position. "The investor didn't get this trade right. He or she got it spectacularly right."quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:
Nu heb ik vier maanden lang de zilverprijs lopen volgen om op het geschikte moment te gaan shorten. Ben ik één weekje even op vakantie (zonder internet), kom ik terug, staat zilver opeens 33% lager!! De grote worst is dus er weer vandoor!!
Ja, op de FP denkt iemand dat die grote worst er nog is:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:
Nu heb ik vier maanden lang de zilverprijs lopen volgen om op het geschikte moment te gaan shorten. Ben ik één weekje even op vakantie (zonder internet), kom ik terug, staat zilver opeens 33% lager!! De grote worst is dus er weer vandoor!!
Uit: Zilverprijs crashtquote:
Als ik nu een positie zou moeten kiezen zou ik ook short gaan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, op de FP denkt iemand dat die grote worst er nog is:
[..]
Uit: Zilverprijs crasht
Wie weet is het nog waar ookquote:
Je had het wel weer goed gezien. Zat zelf te spinzen op een speeder short 50 maar kon die maandag niet handelen. Daarna was het weer te volatiel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef LXIV het volgende:
Is al ingeprijsd, joh. Zo niet heb ik nog wat waardeloze juni 5,60 puts liggenquote:
Ik dacht dat het voordeel voor Griekenland voornamelijk een goedkopere munt was, zodat ze toch in staat waren om concurrerend te zijn tov bijv. Duitsland.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:50 schreef SeLang het volgende:
Uit de eurozone gaan is slecht voor Griekenland en goed voor de euro. Er gaan immers bakken geld naar Griekenland vanuit de gezonde lidstaten. Dat Griekenland baat zou hebben bij devaluatie is onzin imo. Misschien de eerste 1-2 jaar, maar daarna heeft inflatie het concurrentie voordeel alweer weggewerkt en zitten ze blijvend met een veel hogere reële rente.
Dat zou nog kunnen werken als de Grieken een lagere levensstandaard zouden accepteren, dwz geen loonsverhogingen om het verlies van koopkracht (tgv duurdere inport) te compenseren. Maar je ziet nu al hoe het gaat als ze een paar % moeten inleveren: rellen en gedoe. Het is naief om te denken dat er na een devaluatie niet gelijk een enorme loongolf tot stand komt. En dan zijn ze dus na een paar jaar weer terug naar af kwa concurrentiekracht, maar wel met rentelasten die veel hoger zijn en zonder subsidies uit de EU.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat het voordeel voor Griekenland voornamelijk een goedkopere munt was, zodat ze toch in staat waren om concurrerend te zijn tov bijv. Duitsland.
Een Griek is natuurlijk niet in staat om per uur voor net zoveel euro te produceren als een Duitser. Met een eigen, gedevalueerde munt is dat dan ook niet meer nodig. Alleen de import wordt voor de Grieken dan erg duur. (Maar economisch gezien ook niet slecht)
EURUSDquote:WASHINGTON (MarketWatch) -- A spokesman for the Greece embassy in the U.S. called leaving the euro "absurd" and "out of the question," adding there's no mechanism for doing so even if the country wanted. An article in the German publication Spiegel, citing German government sources, said the Greek government is considering abandoning the euro and reintroducing its own currency.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |