Uiteindelijk verwacht ik dat die twee weer tegelijkertijd gaan zakken, tijdens de komende deflatoire bust. Maar nu lijkt het me nog iets te vroeg daarvoor. Ik verwacht eigenlijk dat de trigger daarvoor uit China gaat komen (koffiedik inderdaadquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:19 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Denk je niet dat de beurzen er achteraan gaan hobbelen?
Morgen is de flash crash jarig trouwens.
Hier zitten veel Canada Goose, en er zaten heel veel van die zwarte rotganzen (no pun intendedquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:22 schreef Perrin het volgende:
Hm, de beurs lijkt nu de commodities te volgen.. Dacht ff dat 't alleen de commodities waren die kraakten.
[ afbeelding ]
[..]
Beide nog nooit gezien, jammergenoeg!
Wel deze week een stel nijlganzen bijna uit mijn hand laten eten, maar die hebben zo te lezen niet lang meer.
Ik las wel het e.e.a. over HK op zerohedge vanochtend: http://www.zerohedge.com/(...)-transactions-plungequote:Op donderdag 5 mei 2011 21:27 schreef SeLang het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat de trigger daarvoor uit China gaat komen (koffiedik inderdaad)
Real estate is inderdaad al een tijd aan het kraken. Maar de banken zitten ook nog eens vol met slechte leningen en je hebt al die niet-rendabele investeringen van de laatste paar jaar... Er is ook nog substantieel potentieel voor sociale onrust. Veel Chinezen gaan hun spaargeld dat ze hebben verdiend met hun veel te lage salaris straks in rook zien opgaan, zeker als ze dat in onroerend goed hadden gestoken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik las wel het e.e.a. over HK op zerohedge vanochtend: http://www.zerohedge.com/(...)-transactions-plunge
Zeker niet alles rozegeur en maneschijn daar. Overigens adviseert de overheid het volk oa daarom ook goud kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Real estate is inderdaad al een tijd aan het kraken. Maar de banken zitten ook nog eens vol met slechte leningen en je hebt al die niet-rendabele investeringen van de laatste paar jaar... Er is ook nog substantieel potentieel voor sociale onrust. Veel Chinezen gaan hun spaargeld dat ze hebben verdiend met hun veel te lage salaris straks in rook zien opgaan, zeker als ze dat in onroerend goed hadden gestoken.
Je bedoelt dat de index overgewaardeerd is?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:04 schreef SeLang het volgende:
Toch uiterst teleurstellend hoor. Best wel een leuke dag en toch nog nieteens een procentje eraf (S&P500).
Dan te bedenken dat fair value (op basis van Shiller P/E) ligt op ongeveer 900. Ik kan rustig een paar maanden op vakantie zonder een instaplijst mee te nemen.
Jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de index overgewaardeerd is?
Nee, Shiller P/E corrigeert voor inflatie. Bij een hoge inflatie worden je historische winsten gerekend in geld van vandaag meer waard en mag de index dus evenredig duurder zijn. Dus in het onderstaande plaatje reken je met de blauwe lijn, niet de rode. En om de business cycle uit te filteren neem je het 10-jaars gemiddelde daarvan (= de gele lijn). Dat is je referentie.quote:Zou dat heel eventueel op een afwaardering (verwachting) van de dollar kunnen duiden?
Ik had het inderdaad over de verwachting.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja
[..]
Nee, Shiller P/E corrigeert voor inflatie. Bij een hoge inflatie worden je historische winsten gerekend in geld van vandaag meer waard en mag de index dus evenredig duurder zijn. Dus in het onderstaande plaatje reken je met de blauwe lijn, niet de rode. En om de business cycle uit te filteren neem je het 10-jaars gemiddelde daarvan (= de gele lijn). Dat is je referentie.
En als je het hebt over een verwachte afwaardering, dat zou niet consistent zijn met de huidige Treasury prijzen.
Voordeel van de daling is in die zin wel dat het relatief lineair naar beneden gaat zoals het de week geleden relatief lineair naar boven ging. Voor mensen die het wouden shorten om hun long verliezen recht te zetten zijn er genoeg kansen geweest afgelopen dag.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:20 schreef SeLang het volgende:
Je zou maar gisteren fysiek zilver hebben gekocht. Dan zit je na een dag op -30% (19% BTW + 11% koersdaling)
Een optie is een kontraktuele overeenkomst, dus die kan niet zomaar geschrapt worden. Euronext zou in theorie de notering van een optie kunnen schrappen. Ik zou daar echter geen goede reden voor kunnen bedenken. Dit zou alleen maar de goede naam van Euronext aantasten. Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Alleen aandelen in failliete bedrijven worden op een gegeven moment geschrapt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:48 schreef Beestachtige het volgende:
Als ik een optie koop voor een langere looptijd is het dan mogelijk dat de uitgevende instantie die optie schrapt? Of de beursgenoteerde euronext de notering schrapt?
Zilverprijs crashtquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:20 schreef SeLang het volgende:
Je zou maar gisteren fysiek zilver hebben gekocht. Dan zit je na een dag op -30% (19% BTW + 11% koersdaling)
Denk dat je wat voorbarig bent, maar uiteindelijk wel.. Eerst al het klotsende geld even flink richting dollar en staatspapier jagen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:05 schreef piepeloi55 het volgende:
Dalende commodityprijzen + verslechterende economische data = QE3?
De kans zit er heel dik in. Wat dat betreft is de 'vrije markt' weer eens keurig op tijd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:05 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat is inderdaad nog wat voorbarig, vandaar het vraagteken. Feit is wel dat de druk op het CPI de komende tijd gaat zakken als commodityprijzen niet meer stijgen en zelfs beginnen te dalen. Die commoditystijgingen waren immers voor bijna 2/3 oorzaak van de CPI-stijging en zonder dit effect (of het effect zelfs in reverse) plak je toch weer dicht tegen de deflatie grens aan. Als daarnaast ook nog de economische data verslechteren ontbreekt het de FED niet aan mandaat.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:23 schreef Perrin het volgende:
Denk dat je wat voorbarig bent, maar uiteindelijk wel.. Eerst al het klotsende geld even flink richting dollar en staatspapier jagen.
Je weet niet of QE2 mislukt is want je weet niet wat er anders gebeurd was.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:43 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De grote vraag is natuurlijk of de FED het gaat aandurven en/of de FED nog steeds gelooft in de stuurbare markt na het toch wel enigzins mislukken van QE2.
Het doel van de QE is om schulden (die nog steeds zwaar onder druk zijn al zien we daar door zaken als mark-to-fantasy waardering niet altijd evenveel van) cash te maken, niet om de economie te 'stimuleren'.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:54 schreef SeLang het volgende:
Ook als de economie weer vertraagt blijft de afweging of de verwachte voordelen van verdere QE wel opwegen tegen het nadeel van de steeds moeilijker wordende exit. De voordelen nemen per QE dollar namelijk af terwijl tegelijkertijd de uiteindelijke exit met elke QE dollar toeneemt.
Je kunt nog niet echt van dalende commodity prijzen praten lijkt me, zie onderstaande grafiek. In vergelijking met de vorige crash hebben we nog wel even te gaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:05 schreef piepeloi55 het volgende:
Helemaal gelijk in, al zijn een aantal voor het CPI belangrijke commoditys wel al flink gedaald. Ik doelde dan ook meer op het feit dat de commodityprijzen moeten blijven stijgen om het CPI op te drijven. Gelijkblijvende of zelfs dalende commodityprijzen zullen een drukkend effect op dat CPI hebben en zelfs richting een negatief CPI kunnen drijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt nog niet echt van dalende commodity prijzen praten lijkt me, zie onderstaande grafiek. In vergelijking met de vorige crash hebben we nog wel even te gaan.
Voor de Fed is QE2 helemaal niet mislukt, en er is dus weinig twijfel over een nieuwe ronde.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:01 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De vraag is alleen, zoals Selang ook aangeeft, of de FED het gaat aandurven en/of de FED gelooft in de positieve effecten van een QE3 na het toch wel enigzins mislukken van QE2.
quote:ECB Wellink: "Ideal Environment" For Serious Accidents
HELSINKI (Dow Jones)--The current era in global finance is "an ideal environment for serious accidents," Nout Wellink, a member of the European Central Bank's Governing Council, said Friday.
Deregulation and liberalization in the financial sector outpaced risk management schemes, leading to the banking crisis that began in 2007, said Wellink, who heads the Dutch central bank.
Given high levels of uncertainty, "the best thing to do now is to build buffers" in fiscal budgets and on bank capital and bank liquidity, said Wellink.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |