quote:Op vrijdag 29 april 2011 17:00 schreef JerryRolff het volgende:
Bijgevoegd een schema die duidelijk mijn idee laat zien. Het schema moet je vanaf de voorkant van de goot zien!
Nu het volgende, ik zat aan 1 of andere giethars te denken, maar… is er zo’n hars die hecht op het rvs, en bestand is tegen water/zeep/e.d.
schama is zoek volgt z.s.m.
Gr Jerry Rolff
afschot kan niet, alnders heb ik aan 1 kant water en andere kant niet. het water dient hier als de afsluiter. zodra er water bij komt loopt het over de middelste 2 schotjes de afvoer in.quote:Op vrijdag 29 april 2011 18:08 schreef koffielepel het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar had dat ding niet afwaterend gemonteerd moeten worden? Lijkt me niet dat de fabrikant dit in gedachte had.
Ontopic: 2 rvs plaatjes onder afschot plaatsen en afkitten is netter denk ik.
Nee, dat is dus het probleem. Het systeem zorgt voor stankafsluiting. Kan je niet stenen erin leggen? Zodat er wat minder water in staat.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap het nut van die schotjes nietWaarom wordt het water tegengehouden als het juist de pijp in moet stromen? Neem aan dat er gewoon een zwanenhals onder zit?
of stank hebben en een droge goot,quote:Op zondag 1 mei 2011 11:30 schreef JerryRolff het volgende:
er zit in deze goot geen sifon meer.
voordeel hiervan, dat de goot niet dieper is als 5 cm
nadeel dat het water dus blijft staan.
dieper hakken ging niet, ik heb al een opstorting gemaakt omdat de afvoer al door de smeervloer lag en die is maar 5 cm. (nieuwbouw woning) en ja als ik dit van ter voren had geweten dan had ik hem ook niet geplaatst. maar dat is vaak he achterafquote:Op zondag 1 mei 2011 11:35 schreef lipje het volgende:
[..]
of stank hebben en een droge goot,
of dieper hakken voor een sifon, en een droge goot hebben
of een natte goot met schotjes
Overigens heb ik een goot van de Praxis gekocht, met los sifon eronder
nee dan gaat er vuil onder zitten, en steen is ook weer poreus. dus wordt een vieze bende.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:13 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Nee, dat is dus het probleem. Het systeem zorgt voor stankafsluiting. Kan je niet stenen erin leggen? Zodat er wat minder water in staat.
Knikkers dan... lijkt mij een betere oplossing dan een of andere hars waarvan je niet weet of dat vies wordt/ gaat stinken. Of RVS balkje er in leggen...quote:Op zondag 1 mei 2011 11:50 schreef JerryRolff het volgende:
[..]
nee dan gaat er vuil onder zitten, en steen is ook weer poreus. dus wordt een vieze bende.
dan moet je ook IN de vloer hakken. Ik heb ook een nieuwbouwwoning, en ik had niet eens een afwerkvloer (badkamer casco laten opleveren)quote:Op zondag 1 mei 2011 11:46 schreef JerryRolff het volgende:
[..]
dieper hakken ging niet, ik heb al een opstorting gemaakt omdat de afvoer al door de smeervloer lag en die is maar 5 cm. (nieuwbouw woning) en ja als ik dit van ter voren had geweten dan had ik hem ook niet geplaatst. maar dat is vaak he achteraf
Dat doe je ook hoog uit een paar keer.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Is het erg lastig om dat rooster open te krijgen? Anders zou ik gewoon na iedere douchebeurt even de douchekop op een harde straal zetten en het rooster doorspuiten. Dan heb je in ieder geval geen stinkende zeepresten.
Bij die van ons is dat niet zo makkelijk (1.60m rvs rooster precies tussen 2 muren door omhooghalen doe je 's ochtends niet even snel) daarbij komt dat je dat met 2 haakjes moet doen.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Is het erg lastig om dat rooster open te krijgen? Anders zou ik gewoon na iedere douchebeurt even de douchekop op een harde straal zetten en het rooster doorspuiten. Dan heb je in ieder geval geen stinkende zeepresten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |