Ik wilde net bijna iemand slaan..... Mijn nieuwe amerikaanse college
Er gaat iemand weg hier, diens taken moeten verdeeld worden. Sommige gaan naar een vacature van een MBO-er (de wat simpelere invoer zaken, sommige controles e.d.), andere zijn daar te "lastig" voor. Daarvoor hadden ze ons (de controllers) samengeroepen om ze te verdelen.
De baas wil veel van die taken vanwege kennis van het systeem, de procedures en werkervaring (ik werk hier van die 3 het langst) plus een flinke raakvlak met mijn huidige functie bij mij leggen. Maar ja, ik heb al veel taken.
Zegt die Amerikaan doodleuk: Je kunt toch ook Stephan’s huidige taken aan een nieuwe MBO-er geven?
Excuse me?! Ik ben fokking universitair geschoold hoor (niet dat ik me daardoor beter voel, maar het is echt geen MBO werk wat ik doe). Bovendien denk ik dat mijn opleiding veel hoger is dan die van jouw Amerikaanse graadje. En je werkt hier godverdomme net een maand. Doe niet alsof je mijn werkzaamheden kent en of je weet van welk niveau die zijn!!!!!!!!

The neeeeeerve!
*handen op heupjes*
Erger eigenlijk...... want "de MBO-er" waar hier over gesproken wordt is eigenlijk "De WGP-er". Dat is iemand die moet integreren in de werkomgeving. Die krijgen via het WGP-plan zo een baan. Philips sponsort dat. Maar omdat we nu buiten Philips zijn gegaan kunnen we daar geen gebruik van maken, dus stond er "de MBO-er".
Zit ie me nou goddammit met een reintegratiedodo te vergelijken?!
Mijn baas deed zijn mond al meteen voor me open om te zeggen dat dat toch eeeeecht niet zomaar ging omdat mijn baan heel specifiek is en een hoop kennis en inzage vereist Hij weet wel wat ie aan me heeft

maar je snapt dus wel dat de banden van Mister USA zometeen doorgesneden zijn he