Hi,
ongeveer een uur geleden heb ik een smsje van MTV Mobile dat ik over de fair use policy van MTV Mobile ben gegaan. Dat wil zeggen dat ik meer dan 1,5 GB dataverkeer heb verbruikt. Volgens mijn iPhone heb ik afgelopen maand ongeveer 800 MB verbruikt.
Nu belde ik met de klanten service om te vragen hoe dit zat. Volgens de klanten service heb ik meer dan 1,5 GB data verkeer verbuikt. Ik begreep op dat moment al niet waarom dit zo hoog kon zijn. Nu vertelde de medewerker van MTV Mobile me dood leuk dat ze voor hun registratie voor elk bestandje wat je online doet 100 Kb moeten registreren, en dat dit ook gewoon in de algemene voorwaarden staat van MTV Mobile / Hi (heb het zelf nergens kunnen vinden).
Maar is dit eigenlijk wel mogelijk? Stel ik stuur een berichtje via Whatsapp wat me ongeveer 3 kb per berichtje kost dat een MTV Mobile hier 100 Kb voor registreerd?
Wat er op neer komt, ik heb via whatsapp 6000 berichtjes verstuurd en ontvangen. Volgens Whatsapp is dat een verbruik van 26,6 MB. Als ik de berekening van MTV Mobile / Hi zal gebruiken heeft me dat ruim 585 MB aan dataverkeer gekost als ik er vanuit ga dat ik geen berichten via WiFi heb verstuurd.
Weet iemand waar ik dit kan vinden in de Algemene Voorwaarden? ik zelf zie het niet...