abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96130390
Afgelopen ben ik onderhandeling geweest om een appartement te kopen en de verkoper heeft mijn laatste bod geaccepteerd! Komende dinsdag ga ik het voorlopige koopcontract tekenen en hoogstwaarschijnlijk 6 weken later krijg ik de sleutel.
Komende week heb ik met 2 banken een vrijblijvend adviesgesprek over de meest geschikte hypotheek voor mij en die week daarna nog met een andere bank, zodat ik ze onderling kan vergelijken en kan bepalen met wie ik verder wil. Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd er gaat zitten in het rondkrijgen van een hypotheek? Ik ben bang dat ik de afspraak met die laatste bank wat aan de late kant is (eerder was er voor hen geen mogelijkheid om af te spreken). 1 bank gaf aan dat het sowieso wel 4 weken kan duren voor alles rond is. Ik wil natuurlijk wel de hypotheek op tijd rondkrijgen! Alle tips / ervaringen zijn welkom!
Daarnaast vraag ik me af wie de taxateur regelt? De hypotheekverstrekker of moet je dat zelf doen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:29:32 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96130488
Je had misschien wel wat eerder kunnen beginnen met een bank zoeken. Je hebt vaak maar 4 weken voor de bankgarantie.

Maar zou gewoon naar een onafhankelijke hypotheekadviseur gaan, die kiest voor jou de beste en goedkoopste hypotheek uit.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_96130490
Zelf taxateur en notaris regelen.
Over de duur van de aanvraag van de hypotheek is niet veel zinnings te zeggen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_96130546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:29 schreef Juicyhil het volgende:
Je had misschien wel wat eerder kunnen beginnen met een bank zoeken. Je hebt vaak maar 4 weken voor de bankgarantie.

Maar zou gewoon naar een onafhankelijke hypotheekadviseur gaan, die kiest voor jou de hem beste en goedkoopste hypotheek uit welke hem het meeste aan provisie oplevert.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:31:45 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_96130620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat kun je zelf beoordelen, je kunt vragen hoeveel provisie hij krijgt. Dan is hij verplicht te antwoorden.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_96130638
A - Waarom een bank? ga naar een onafhankelijke adviseur, bij een bank is het meer: wij van WC eend adviseren WC eend.. Ga naar de hypotheker, en vraag advies en je huisbank wil mogenlijk de geboden rente wel matchen (rabo tactiek) - Maar ik durf te wedden dat je bij de ING uit komt op dit moment

B - Wat heb je in de onderhandeling over de ontbinden voorwaarden opgenomen? ik heb vorige week een huis gekocht en had als eis 8 weken, en daar gingen ze mee akkoord. Maar binnen 3 weken kan alles al geregeld zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door RanTheMan op 29-04-2011 11:38:46 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_96130717
C - wie alles regelt? dat heb je zelf in de hand, ik heb het door mijn adviseur laten doen, zat bij de prijs in en scheelde de helft, bij mij bouw technische keuring 220 euro, hypotheek akte aktelevering en samenlevingscontract gergeld via adviseur (1500) en taxatie 380, maar het loont om te shoppen
Zorg er voor dat de kosten van welke adviseur ook onder de 1% van de hypotheek som blijft, ander naar een ander gaan

D - voordeel is dat je nog niet getekend hebt, zorg ervoor dat het in je koopakte komt te staan met ruime termijnen als je niet aan een dikke 1% boete vast wil zitten, heb je het zelf gekocht trouwens, of via een makelaar?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_96130802
In je voorlopige koopovereenkomst staat altijd een ondervoorbehoud van financiering opgenomen. Of te wel, als je de financiering niet rond krijgt, mag je er tegen geen/minimale boete vanaf..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_96130907
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef craftyvirus het volgende:
In je voorlopige koopovereenkomst staat altijd een ondervoorbehoud van financiering opgenomen. Of te wel, als je de financiering niet rond krijgt, mag je er tegen geen/minimale boete vanaf..
Klopt, echter, stel dat de termijn 4 weken is dan gaat ze t bijna niet meer redden, zeker als ze wil gaan shoppen. En je hebt wel minimaal 2 weigeringsbrieven nodig om aan die ontbindende voorwaarde te voldoen, als jij het niet op tijd regelt is dat je eigen domme schuld, paar dagen respijt krijg je altijd wel, maar er is altijd een max
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:39:33 #10
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_96130971
Real men don`t play with fire, they play in it!
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:43:45 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96134260
Dat vrijblijvende adviesgesprek over wat voor jou een geschikte hypotheek is, had je al veel eerder kunnen voeren. Nu wordt het allemaal wel erg krap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_96135625
Wat ik niet genoemd heb, is dat ik al wel 2 adviesgesprekken gehad heb. 1 bij een bank over hoeveel ik kan lenen en 1 bij een hypotheekadviseur over wat voor mij een geschikte hypotheek kan zijn. Alleen bij de adviseur had ik niet het gevoel dat ik daarmee verder wilde. Daarom heb ik besloten om zelf bij een paar verschillende banken te kijken wat voor mij het beste uitpakt. Dus ik weet al ongeveer wat voor hypotheek ik wil, maar nog niet bij wie.
Ik heb sowieso genoemd tijdens de onderhandelingen dat ik 6 weken de tijd wil hebben om mijn financiering rond te krijgen. Maar goed, ik kwam er achter dat bij sommige instanties het even duurt voor je een afspraak gepland heb.
Ik heb het appartement zelf gekocht, met hulp van familie die wat meer kennis van zaken heeft.
Mij werd overigens ook door iemand afgeraden om niet via een hypotheekadviseur de hypotheek te gaan regelen, omdat je dan misschien niet met de meest betrouwbare instanties te maken krijgt. Iemand hier ervaring mee?
  zaterdag 30 april 2011 @ 21:29:09 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96185549
Het zijn allemaal ratten. Hoe vriendelijk ze ook een kopje koffie aanbieden. Ze zullen je allemaal iets adviseren dat hen het meeste oplevert.

Je kan beter zelf een aantal offertes opvragen en die vergelijken.
So we just called him Fred
pi_96185688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:35 schreef craftyvirus het volgende:
Dat staat er lang niet altijd in. Dus wel verstandig om daar even naar te kijken.
Verder hoop ik dat TS eerst even heeft gekeken of zij de lasten kan dragen ? Alsin - geen pand van 5 ton gekozen met een inkomen van 20 000 ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')