abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2011 @ 23:21:27 #1
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_96117328
Ik heb sinds een week last van me longen. Bij het diep inademen voel ik een steek-achtig gevoel in voornamelijk m'n linkerlong. 4 jaar geleden heb ik TBC/pleuritis gehad, en is er een thoraxdrain geplaatst in m'n linkerlong, waardoor daar een litteken zit. Logisch dat dat dus altijd wel een beetje blijft trekken, maar niet zó erg.
Ook bij het normaal ademen voel ik soms een aanhoudende pijn op m'n longen.

Vorige week heb ik in ijskoud water gezwommen, en ik hoop dat er een kans bestaat dat het een kou is die me longen is ingetrokken.
Ik was vandaag bij de dokter, en die kon niks horen. Longen schoon, geen vloeistof, alles schoon. Echter, toen ik 4 jaar geleden ernstig ziek was, was dit ook zo, terwijl het 2 weken had gescheeld of ik was er nu niet meer.
Ik ben níet bang om te horen dat ik het wéér heb, maar omdat de dokter een longontsteking heeft uitgesloten, vrees ik op één of andere manier heel erg voor longkanker.
Ik vraag me dus af of iemand hier weet of dit een reële vrees is.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 28 april 2011 @ 23:23:05 #2
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_96117434
Heb je veel gerookt vroeger?
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  donderdag 28 april 2011 @ 23:52:29 #3
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_96119004
Longkanker geeft hele andere klachten
pi_96119304
Kan best dat je ergens 'n spierscheuring hebt bij de tussenribspieren, had ik ook 'n keer, auw! ;( (stomste is dat ik nog steeds niet goed weet hoe ik dat toen gedaan heb :') )Maar goed ik ben geen dokter, ga gewoon terug naar je huisarts en vertel 'm eerlijk dat je bang bent dat je longkanker hebt, daar zijn zulke mensen toch voor? :)
Hallon!
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:19:59 #5
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_96120304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:23 schreef Creeg het volgende:
Heb je veel gerookt vroeger?
Nah, ben pas 16.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:52 schreef klabbakus het volgende:
Longkanker geeft hele andere klachten
- crosses fingers and hopes -

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:58 schreef BlueMage het volgende:
Kan best dat je ergens 'n spierscheuring hebt bij de tussenribspieren, had ik ook 'n keer, auw! ;( (stomste is dat ik nog steeds niet goed weet hoe ik dat toen gedaan heb :') )Maar goed ik ben geen dokter, ga gewoon terug naar je huisarts en vertel 'm eerlijk dat je bang bent dat je longkanker hebt, daar zijn zulke mensen toch voor? :)
Morgen bevriende longarts bellen en een foto vragen / krijgen. Dan kunnen er definitieve uitspraken gedaan worden, hoop ik..
Zou inderdaad ook wel knap zijn als ik het voor elkaar zou hebben gekregen een spier te scheuren :p.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_96121684
Bij longkanker is eigenlijk één van de eerste symptomen een aanhoudend hoestje wat maar niet over wil gaan, daarna komt de pijn pas en die is ook niet te missen ( ervaring uit directe omgeving) dus ik denk niet dat je daar meteen bang voor hoeft te zijn maar je hebt tenslotte je huisarts niet voor niets dus gewoon met hem je angsten bespreken wat het kan zijn zodat men wat onderzoekjes kan doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96124228
Longkanker is gezien je leeftijd zeer onwaarschijnlijk, voor zover ik weet geeft een oude tuberculose-infectie ook niet een verhoogd risico daarop.

Als je je echt heel erg zorgen maakt, kun je ook de polikliniek van de longarts die je behandelt/behandelde voor TBC bellen en kijken of je daar een afspraak kunt maken.
  vrijdag 29 april 2011 @ 06:58:35 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_96124273
Ik heb een goed idee denk ik naar een dokter gaan. Mensen gaan hier van alles lopen roepen waar je niks aan hebt. Met vaak als resultaat dat je niks wijzer wordt en je meer zorgen hebt. Er zijn hier geen dokters in de zaal. Zie het gelul over longkanker wat er weer bijgehaald wordt gelijk. Of TBC.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:04:45 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_96124298
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:19 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nah, ben pas 16.

[..]

- crosses fingers and hopes -

[..]

Morgen bevriende longarts bellen en een foto vragen / krijgen. Dan kunnen er definitieve uitspraken gedaan worden, hoop ik..
Zou inderdaad ook wel knap zijn als ik het voor elkaar zou hebben gekregen een spier te scheuren :p.
Gewoon eerst naar je huisarts. Juist door dit soort onzin lopen de kosten van de medische zorg uit de hand.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_96124311
In plaats van te raden wat er is : ga naar de huisarts.

Hier een slotje. Als je een update wikt geven als je je arts gezien hebt, is altijd mogelijk natuurlijk. Gewoon even vragen in t Lif fb topic en we openen hem weer voor je.

:)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')