Had het dan gelijk gepostquote:Op donderdag 28 april 2011 20:48 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ideeëndief! Dit wilde ik VANDAAG posten. Volgens mij is het enige verschil is dat ik de punten niet mee wilde laten doen. Het leek me namelijk leuker als je na de halve finale al gelijk de tussenstand kan bekendmaken, dat kan nu niet. Ik meld me per direct als vrijwilliger voor het tellen. Echt zo goed als identiek is dit aan mijn idee.
EDIT: En ik zou de finale zwaarder laten tellen. Ik zou het dubbel doen, want daar gaat het toch eigenlijk om.
Nee, ik verwijt je ook niks. Ik had het alleen zelf willen doen. Mag ik alsnog helpen met tellen?quote:Op donderdag 28 april 2011 21:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Had het dan gelijk gepost
Ik kan ook niet ruiken dat je dit van plan bent he...
Je mag helpen hoor... de finale voor dubbele punten is op zich ook wel een idee....quote:Op donderdag 28 april 2011 21:04 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, ik verwijt je ook niks. Ik had het alleen zelf willen doen. Mag ik alsnog helpen met tellen?
Je kunt toch gewoon een tussenstand maken en dan na de zaterdag als de diverse puntenaantallen bekend zijn dit meenemen in de eindrankschikking.. dat houdt het juist extra spannend. Bovendien weet je de plaatsen 11 t/m 18 in de halve finale ook pas na zaterdag...quote:Op donderdag 28 april 2011 21:10 schreef Maarten-Pieter het volgende:
En is het misschien niet handig om dat met dat je ook een puntenaantal voorspelt in de halve finale weg te laten? Dan is het achteraf niet zo'n gedoe en kan je geen tussenstand maken.
In mijn hoofd heb ik wel wat door zal gaan, maar ik wacht de repetities af of er niet opeens een van mijn liedjes erg tegenvalt of dat een ander liedje het opeens heel goed gaat doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:46 schreef TheVulture het volgende:
Even een reminder... de repetities zijn begonnen... wie durft de eerste gok te wagen?
Die puntenaantallen vind ik ook moeilijk. Normaal gesproken boeit me dat ook niet echt, alleen hoe ze relatief tegenover elkaar scoren.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:21 schreef grazz het volgende:
Ik ga ook proberen te voorspellen, maar ik denk zonder puntenDat is toch onmogelijk?
Mijn eerste reactie: gewaagd, erg gewaagd.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef Spiegelei het volgende:
Mijn lijstje:
1. Hongarije - 119
2. Azerbeidzjan - 116
3. IJsland - 104
4. Servië - 99
5. Polen - 92
6. Kroatië - 88
7. Armenië - 83
8. Zwitserland - 76
9. Noorwegen - 72
10. Finland - 68
11. Malta - 64
12. Rusland - 59
13. Albanië - 50
14. Litouwen - 46
15. San Marino - 30
16. Turkije - 23
17. Portugal - 14
18. Griekenland - 10
19. Georgië - 5
Pff, die punten dat is inderdaad lastig hoor, dat is gewoon natte vingerwerk! Bedankt voor de mededeling van het aantal punten luchtverkeersleider!
hahaquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie: gewaagd, erg gewaagd.
Ik denk dat je er in het gunstigste geval misschien 7 of 8 goed hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
haha, ja nou er hangt natuurlijk ook weer niet te veel vanaf voor mij he. Of krijgt de ultieme verliezer het predikaat "slechtste ESF fan"?
Maar ja ik weet dat ik wat aparte keuzes heb, we shall see, we shall see...
Ik heb dat gisteren geprobeerd, alleen werkt die scorewizz niet bij mij! Ik krijg elke keer een of andere error??quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik adviseer nog steeds om scorewizz te gebruiken, daar kan je van ieder land de punten geven. Ook al is dat waarschijnlijk niet precies de uiteindelijke uitslag, je kan wel de punten goed verdelen.
Graag gedaan! Voor de 2e halve finale geldt trouwens een totale puntenaantal van 1276 punten en voor de finale geldt een totale puntenaantal van 2494 punten!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:49 schreef Spiegelei het volgende:
Mijn lijstje:
1. Hongarije - 119
2. Azerbeidzjan - 116
3. IJsland - 104
4. Servië - 99
5. Polen - 92
6. Kroatië - 88
7. Armenië - 83
8. Zwitserland - 76
9. Noorwegen - 72
10. Finland - 68
11. Malta - 64
12. Rusland - 59
13. Albanië - 50
14. Litouwen - 46
15. San Marino - 30
16. Turkije - 23
17. Portugal - 14
18. Griekenland - 10
19. Georgië - 5
Pff, die punten dat is inderdaad lastig hoor, dat is gewoon natte vingerwerk! Bedankt voor de mededeling van het aantal punten luchtverkeersleider!
Lijkt me een verstandig plan!quote:Op zondag 8 mei 2011 09:52 schreef TheVulture het volgende:
Belangrijke wijziging
Om het wat toegankelijker te houden heb ik besloten dat het aantal punten niet meer voorspeld hoeft te worden!
Alleen de qualifiers en de rankings zijn dus voldoende
Zou een mod dit kunnen aanpassen in de OP want ik krijg dit niet meer gefixed!
Ga je gang.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:49 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is het misschien ook leuk als we hier lijstjes van anderen becommentariëren?
Ik denk dat het toch wel een grote publieksfavoriet is met een sympathiek nummer. Nee, ik vrees voor Armenië, waarvan ik denk dat de jury het toch onderuit gaat halen. Litouwen geef ik dan weer een grotere kans. IJsland heeft denk ik toch een ander soort liedje dat weinig stemmen bij de televoters oplevert en ook niet zo veel bij de vakjury dat het doorgaat, ook al is het nummer best wel grappig.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:46 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ga je gang.![]()
Ik vrees voor eenieder die Hongarije in diens top tien heeft.
Armenië heeft misschien veel buurlanden, maar vergeet niet dat de jury ook mag bepalen. En ik denk dat de jury dit jaar wel een paar grote beslissingen gaat nemen, omdat veel landen dicht op elkaar zitten en Armenië vocaal gezien een erg slecht liedje heeft. Zoals TheVulture in een ander topic al zei trouwens. En zijn er echt betere nummers? Nummers als Noorwegen en Hongarije zijn misschien ook niet goed, maar zijn wel populairder bij de televoters. Ook helpt de startpositie niet mee, en zeker omdat het na Polen en Noorwegen komt (ook al helpt Noorwegen's startpositie ook niet mee) denk ik dat het er toch wel eens uit zou kunnen vliegen. En komt het nummer van Armenië naar mijn idee niet goed over op het podium.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:02 schreef Fred_B het volgende:
Armenië gaat het wel halen. Er zijn genoeg mindere liedjes, en er doen diverse landen uit die regio mee om voldoende punten binnen te halen voor kwalificatie.
Hongarije komt zelfs bovenaan bij veel voorspellingen, dus ik denk niet dat ze niet door zullen gaan. Dan verwacht ik eerder Armenië dat faalt om door te gaan. Wie anders? Ja, Polen misschien. Maar Griekenland gaat wel door, net zoals Turkije en Finland. Ook denk ik dat Litouwen het dit jaar gaat redden, dus dan blijven er weinig opties over. De andere landen zijn volgens mij hoog favoriet om door te gaan.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:24 schreef Arth_NL het volgende:
Gaat Hongarije populair zijn bij de televoters? Naar het schijnt heeft ze een heel stijf en levensloos optreden. Daar zal weinig op gestemd worden. Ieder jaar heeft wel een fanfavoriet die flopt en ik vrees dat het dit jaar Hongarije gaat worden.
Ah ja, IJsland heeft een leuk en sympathiek nummer, maar ik denk toch dat het niet op gaat vallen. Ik zou het ook leuk vinden.quote:Litouwen kan het halen zoals Portugal het vorig jaar haalde, al is deze voorronde wat sterker dan de voorronde van vorig jaar. Maar ze schijnt erg goed te zingen.
Voor IJsland hoop ik op een Walters & Kazha scenario, op het nippertje door de voorronde heen, in de finale een goede loting en dan plotseling heel hoog scoren. Dat zouden ze verdienen imo.![]()
Je vergeet Turkije. Maar ondanks dat is het gewoon een slecht nummer, en is het niet zó populair dat de televoters alleen het er al doorheen krijgen. En er zijn misschien wel 13 of 14 landen voor 10 plaatsen, dus denk ik dat de jury wel cruciale beslissingen gaat nemen. En het is echt bizar slecht.quote:Armenië, ik hoop dat de jury haar laag zet maar ik vrees dat de simpelheid van het liedje genoeg zal zijn om toch weer de top tien te halen. Gelukkig hebben ze weinig buurlanden dit keer. Naast Georgië en Rusland valt het allemaal wel mee (of de Armeense omroep moet in San Marino en Kroatië hun mobieltjes hebben uitgedeeld dit jaar).
Van Kroatië dacht ik sowieso dat ze het niet zouden gaan redden. Maar de zang is toch slecht en het is toch eigenlijk een heel kinderachtig liedje van Armenië?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:48 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind Armenië helemaal niet bizar slecht. Ik betwijfel ook of het optreden zo slecht was, de Songfestivalweblog is er positief over, en op Betfair zijn de odds licht gedaald. Uit de categorie vlotte danceliedjes, is het voor mij waarschijnlijker dat Polen en Kroatië het niet gaan redden.
Dum tek tek was gewoon goede Turkpop, volgens mij is Boom Boom een ander deuntje en ook nog eens geen hoogstaand nummer.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:52 schreef Arth_NL het volgende:
Maar iets als Düm tek tek deed het twee jaar geleden ook erg goed. Er is een markt voor dat soort deuntjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |