abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96108069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 18:10 schreef twaalf het volgende:

[..]

Misschien moet je dan overwegen om dichter bij 'school' te gaan wonen
Was er niet een tekort aan studentenwoningen?
quote:
of een 'school' uit te kiezen die dichter bij je woning is.
Gaat af en toe lastig op universitair niveau daar niet elke universiteit hetzelfde aanbod heeft.

quote:
En anders verandert je dagindeling gewoon een beetje, 4:30 opstaan geeft je de mogelijkheid om nog genoeg 's middags te doen.
Dat gaat misschien op voor een aantal studies (Rechten en talen spring to mind, maar dat is ook wel vooral mijn referentiekader), maar er zijn ook studies die 9-17 op meerdere dagen in de week zijn. Dat verhaal gaat daar niet op - die moeten het dus al hebben van werk dat niet in de middag is. Ik geloof dat wiskunde hieronder valt.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:05 schreef twaalf het volgende:

[..]

Een opleiding elke dag van 9 tot 5? Erg schools lijkt dat me... Geen wonder dat onderwijs dan zo duur is, als je de studenten de hele dag moet vermaken. Wat is er gebeurd met zelfstandig leren?
En elders wordt er weer vreselijk afgegeven op 'competentiegericht leren' en allerlei projectwerk. Die balans is nogal lastig.

quote:
Colleges vervroegen natuurlijk.
Ja, en als mijn college om 9:30 start (uitgaande van jouw eerdergenoemde 7:30 starttijd en colleges van 105 minuten + 15 minuten tussendoor) moet ik alsnog tussen 8 en 9 in de trein zitten óf ik mag me 1.5 uur vermaken terwijl ik wacht op de start van mijn college. Auto is ook geen optie - Letteren zit nu eenmaal in de binnenstad van Utrecht. Niet erg toegankelijk in de spits. Niet elk college kan ook om 7:30 starten - die ruimte is er vaak niet. Roostertechnisch is dat gewoon een ramp.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_96118906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:52 schreef waht het volgende:

[..]

Argumenten?

Het is namelijk zonder twijfel mogelijk.
Bij ons (EUR) zitten de meeste zalen volgeboekt... Als de ochtend wegvalt, dan zijn er 2 opties:
1. Meer colleges/werkgroepen laten vervallen, omdat er geen ruimte is voor ze.
2. De dag anderhalf uur opschuiven, waardoor de colleges/werkgroepen doorlopen tot laat in de avond.

Voor zover ik heb vernomen geldt dit ook voor andere universiteiten. Leuk idee dus, maar praktisch is anders.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:19:17 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96141949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:34 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af hoe leraren over dit plan denken. Werken van 11 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds, dat zal het vak van leraar vast nog populairder maken.
Mijn moeder is altijd al voorstander geweest ;)

quote:
Van alle reizigers in de spits is circa 30 procent student. Daarvan doet ongeveer de helft een hbo- of universitaire opleiding'
Wat missen we hier fokkers?
pi_96146355
Ik vond het vroeger als student wel relax om buiten de spits met de trein te reizen. Zeker na 8 uur 's avonds was het altijd wel rustig in de trein. :P
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:18:36 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_96146401
Beetje student staat sowieso pas op na twaalven en volgt zijn laatste college om 21.00 uur. Maar scholieren uit de spits halen en naar de middag verplaatsen is geen gek idee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_96149160
Spreiden van de drukte is zeker een goed idee.
Ik vind dan ook dat Nederland zich teveel vasthoudt aan de 9.00 tot 17.00 cultuur, met als gevolg dat zowat heel Nederland in de file staat.

Er zullen wel wat praktische problemen aan vastzitten, maar het moet zeker overwogen worden.

Ik ben daarnaast dan ook meer een avond-/nachtmens.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Silencer op 29-04-2011 18:43:20 ]
pi_96150556
Liever dat de overheid in ICT investeert zodat telestuderen mogelijk wordt met virtuele klassen, heb je ook minder reizigers, in het bedrijfsleven wordt ook steeds meer vanaf thuis gewerkt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:16:35 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96150634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 18:37 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben daarnaast dan ook meer een avond-/nachtmens.
Welke student niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')