quote:
Was er niet een tekort aan studentenwoningen?
quote:
of een 'school' uit te kiezen die dichter bij je woning is.
Gaat af en toe lastig op universitair niveau daar niet elke universiteit hetzelfde aanbod heeft.
quote:
En anders verandert je dagindeling gewoon een beetje, 4:30 opstaan geeft je de mogelijkheid om nog genoeg 's middags te doen.
Dat gaat misschien op voor een aantal studies (Rechten en talen spring to mind, maar dat is ook wel vooral mijn referentiekader), maar er zijn ook studies die 9-17 op meerdere dagen in de week zijn. Dat verhaal gaat daar niet op - die moeten het dus al hebben van werk dat niet in de middag is. Ik geloof dat wiskunde hieronder valt.
quote:
Op donderdag 28 april 2011 21:05 schreef twaalf het volgende:[..]
Een opleiding elke dag van 9 tot 5? Erg schools lijkt dat me... Geen wonder dat onderwijs dan zo duur is, als je de studenten de hele dag moet vermaken. Wat is er gebeurd met zelfstandig leren?
En elders wordt er weer vreselijk afgegeven op 'competentiegericht leren' en allerlei projectwerk. Die balans is nogal lastig.
quote:
Colleges vervroegen natuurlijk.
Ja, en als mijn college om 9:30 start (uitgaande van jouw eerdergenoemde 7:30 starttijd en colleges van 105 minuten + 15 minuten tussendoor) moet ik alsnog tussen 8 en 9 in de trein zitten óf ik mag me 1.5 uur vermaken terwijl ik wacht op de start van mijn college. Auto is ook geen optie - Letteren zit nu eenmaal in de binnenstad van Utrecht. Niet erg toegankelijk in de spits. Niet elk college kan ook om 7:30 starten - die ruimte is er vaak niet. Roostertechnisch is dat gewoon een ramp.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."