Dat het erger kan (Rita als premier, oh mijn god!quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:52 schreef El_Liberaliste het volgende:
Rutte is:
Inhoudelijk goed (maar dat is natuurlijk mijn mening dus niet objectief)
Iemand die beloftes waarmaakt (is gewoon zo)
Charismatisch is, zowel op nationaal als internationaal niveau belangrijk (lijkt me onomstreden)
Een ijzersterk debater
enz.
Goede premier, mijn verwachtingen waren hoog maar daaraan voldoet hij ruimschoots.
Mensen moeten niet zeuren. Een paar jaar geleden zag het er nog naar uit dat Verdonk de VVD-baas zou worden. Nee, daar moet je blij mee zijn
Internationale politiek is dat zeker, nationaal valt denk ik wel mee in ons nuchtere polderlandje.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat het erger kan (Rita als premier, oh mijn god!) is op zich geen argument natuurlijk. Charismatisch is hij zeker. Alleen het beleid, bezuinigen met de botte bijl, daar kan ik me niet in vinden.
Hoewel ik me afvraag of er iets wenzenlijk verandert met het stemgedrag. Onder Kok werd er ook bezuinigd...
Soms denk ik wel eens dat de politiek een grote poppenkast is, en dat de poppetjes alleen dingen om de aandacht af te leiden.
Geloof je er nog in dan? Politici lijken beroepsleugenaars te zijn. Dat is wel iets dat me stoort.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:08 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Internationale politiek is dat zeker, nationaal valt denk ik wel mee in ons nuchtere polderlandje.
Dat er bezuinigd zou worden stond natuurlijk al in het verkiezingsprogramma hé. Dat is niet iets waar mensen nu opeens om moeten gaan piepen
De manier waarop de bezuinigingen worden geïmplementeerd vind ik over het algemeen goed. Zeker niet alle dingen trouwens hoor, geen kabinet is perfect.
En daarom volstrekt onbegrijpelijk dat een partij als de VVD de grootste kan worden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De bezuinigingen zijn te veel op de zwakkeren en armeren gericht. Simpel voorbeeldje: met een beperking van de HRA tot bijv. de huizen een half miljoen Euro of van mijn part de huizen van een miljoen Euro had je alweer wat minder op de zwakkeren en armeren hoeven te bezuinigen. Door de hoogste belastingschijf met 2 procentpunt te verhogen idem.
Rutte heeft duidelijk zijn prioriteiten liggen bij de hardwerkende rijkere Nederlanders. Dat mag maar dat hij daar dan ook voor uitkomt, ook voor de verkiezingen.
Hoe hij het nu heeft gedaan: de laagste belastingschijven verlagen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De bezuinigingen zijn te veel op de zwakkeren en armeren gericht. Simpel voorbeeldje: met een beperking van de HRA tot bijv. de huizen een half miljoen Euro of van mijn part de huizen van een miljoen Euro had je alweer wat minder op de zwakkeren en armeren hoeven te bezuinigen. Door de hoogste belastingschijf met 2 procentpunt te verhogen idem.
Rutte heeft duidelijk zijn prioriteiten liggen bij de hardwerkende rijkere Nederlanders. Dat mag maar dat hij daar dan ook voor uitkomt, ook voor de verkiezingen.
Ik was ook eerst huiverig voor dat voorstel, maar bij nader inzien plus rationale argumenten sta ik daar niet meer zo onwelwillend tegenover. Het schijnt dat de armere er juist harder op vooruitgaan dan de zgn ''rijken''.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is leuk en aardig en het helpt zeker maar dan heeft de overheid nog steeds een tekort voor essentiële voorzieningen zoals onderwijs, wetenschap en sociale zekerheid. Hoe zeer er ook nog vet is waarin gesneden kan en moet worden maar het probleem is dat de overheid vaak moeite heeft om het vet van de rest te onderscheiden.quote:Hoe hij het nu heeft gedaan: de laagste belastingschijven verlagen.
Daarmee help je ook de armeren, zolang ze maar werken hoor je erbij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |