abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96342843
Rutte is:
Inhoudelijk goed (maar dat is natuurlijk mijn mening dus niet objectief)
Iemand die beloftes waarmaakt (is gewoon zo)
Charismatisch is, zowel op nationaal als internationaal niveau belangrijk (lijkt me onomstreden)
Een ijzersterk debater
enz.

Goede premier, mijn verwachtingen waren hoog maar daaraan voldoet hij ruimschoots.

Mensen moeten niet zeuren. Een paar jaar geleden zag het er nog naar uit dat Verdonk de VVD-baas zou worden. Nee, daar moet je blij mee zijn :')
pi_96348113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:52 schreef El_Liberaliste het volgende:
Rutte is:
Inhoudelijk goed (maar dat is natuurlijk mijn mening dus niet objectief)
Iemand die beloftes waarmaakt (is gewoon zo)
Charismatisch is, zowel op nationaal als internationaal niveau belangrijk (lijkt me onomstreden)
Een ijzersterk debater
enz.

Goede premier, mijn verwachtingen waren hoog maar daaraan voldoet hij ruimschoots.

Mensen moeten niet zeuren. Een paar jaar geleden zag het er nog naar uit dat Verdonk de VVD-baas zou worden. Nee, daar moet je blij mee zijn :')
Dat het erger kan (Rita als premier, oh mijn god! :o) is op zich geen argument natuurlijk. Charismatisch is hij zeker. Alleen het beleid, bezuinigen met de botte bijl, daar kan ik me niet in vinden.
Hoewel ik me afvraag of er iets wenzenlijk verandert met het stemgedrag. Onder Kok werd er ook bezuinigd...
Soms denk ik wel eens dat de politiek een grote poppenkast is, en dat de poppetjes alleen dingen om de aandacht af te leiden.
pi_96348288
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat het erger kan (Rita als premier, oh mijn god! :o) is op zich geen argument natuurlijk. Charismatisch is hij zeker. Alleen het beleid, bezuinigen met de botte bijl, daar kan ik me niet in vinden.
Hoewel ik me afvraag of er iets wenzenlijk verandert met het stemgedrag. Onder Kok werd er ook bezuinigd...
Soms denk ik wel eens dat de politiek een grote poppenkast is, en dat de poppetjes alleen dingen om de aandacht af te leiden.
Internationale politiek is dat zeker, nationaal valt denk ik wel mee in ons nuchtere polderlandje.

Dat er bezuinigd zou worden stond natuurlijk al in het verkiezingsprogramma hé. Dat is niet iets waar mensen nu opeens om moeten gaan piepen :P

De manier waarop de bezuinigingen worden geïmplementeerd vind ik over het algemeen goed. Zeker niet alle dingen trouwens hoor, geen kabinet is perfect.
pi_96348958
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:08 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Internationale politiek is dat zeker, nationaal valt denk ik wel mee in ons nuchtere polderlandje.

Dat er bezuinigd zou worden stond natuurlijk al in het verkiezingsprogramma hé. Dat is niet iets waar mensen nu opeens om moeten gaan piepen :P

De manier waarop de bezuinigingen worden geïmplementeerd vind ik over het algemeen goed. Zeker niet alle dingen trouwens hoor, geen kabinet is perfect.
Geloof je er nog in dan? Politici lijken beroepsleugenaars te zijn. Dat is wel iets dat me stoort.
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:55:42 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96353021
De bezuinigingen zijn te veel op de zwakkeren en armeren gericht. Simpel voorbeeldje: met een beperking van de HRA tot bijv. de huizen een half miljoen Euro of van mijn part de huizen van een miljoen Euro had je alweer wat minder op de zwakkeren en armeren hoeven te bezuinigen. Door de hoogste belastingschijf met 2 procentpunt te verhogen idem.
Rutte heeft duidelijk zijn prioriteiten liggen bij de hardwerkende rijkere Nederlanders. Dat mag maar dat hij daar dan ook voor uitkomt, ook voor de verkiezingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96353126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De bezuinigingen zijn te veel op de zwakkeren en armeren gericht. Simpel voorbeeldje: met een beperking van de HRA tot bijv. de huizen een half miljoen Euro of van mijn part de huizen van een miljoen Euro had je alweer wat minder op de zwakkeren en armeren hoeven te bezuinigen. Door de hoogste belastingschijf met 2 procentpunt te verhogen idem.
Rutte heeft duidelijk zijn prioriteiten liggen bij de hardwerkende rijkere Nederlanders. Dat mag maar dat hij daar dan ook voor uitkomt, ook voor de verkiezingen.
En daarom volstrekt onbegrijpelijk dat een partij als de VVD de grootste kan worden. :N
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:13:20 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96353958
quote:
Hoe hij het nu heeft gedaan: de laagste belastingschijven verlagen.
Daarmee help je ook de armeren, zolang ze maar werken hoor je erbij.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:43:23 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96355634
quote:
Ik was ook eerst huiverig voor dat voorstel, maar bij nader inzien plus rationale argumenten sta ik daar niet meer zo onwelwillend tegenover. Het schijnt dat de armere er juist harder op vooruitgaan dan de zgn ''rijken''.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_96356052
edit
  donderdag 5 mei 2011 @ 00:03:38 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96370738
quote:
Hoe hij het nu heeft gedaan: de laagste belastingschijven verlagen.
Daarmee help je ook de armeren, zolang ze maar werken hoor je erbij.
Dat is leuk en aardig en het helpt zeker maar dan heeft de overheid nog steeds een tekort voor essentiële voorzieningen zoals onderwijs, wetenschap en sociale zekerheid. Hoe zeer er ook nog vet is waarin gesneden kan en moet worden maar het probleem is dat de overheid vaak moeite heeft om het vet van de rest te onderscheiden. ;)
Ik heb een hele pragmatische houding, ik vind belasting betalen niet erg zolang je er maar wat voor terugkrijgt en zolang er op een realistische wijze wordt gekeken naar iemands draagkracht (bijv. ook rekening houden met het alleenstaand zijn (veel meer vaste lasten)). Misbruik van voorzieningen moet natuurlijk wel worden bestreden.
Ik vind zeker niet dat de rijkeren net zo lang kaalgeplukt moeten worden totdat ze niets extra's meer overhouden maar zou iemand het nou echt voelen wanneer hij bruto +60 000 per jaar krijgt en hij 2% meer belasting moet betalen over het hoogste deel van zijn bruto-inkomen? Of wanneer de HRA gelimiteerd zou worden enkel voor de duurste categorie huizen (het type huizen waar vrijwel iedereen met een mond open naar kijkt als hij erlang loopt, wat een hek aan de voorkant heeft, een grote oprit, een hoge heg aan de voorkant enz.). Ik denk het niet en ik denk dat de meesten van hen, onder de strikte voorwaarde dat er een goede reden is voor zo'n verhoging, daar ook weinig of geen moeite mee hebben.

Nog een leuke oplossing: boetes verder verhogen. Dat is een goede oplossing aangezien boetes te vermijden zijn, hoe onredelijke sommige wetten en regels eventueel ook zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-05-2011 00:09:10 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')