abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96082115
quote:
Het 14-jarige meisje dat afgelopen vrijdag, samen met haar 16-jarige vriendin, tijdens haar feestje klappen kreeg van Marokkaanse jongens uit de buurt, is nu per sms met de dood bedreigd.
Dat meldt AD/UN.

De sms komt van één van de jongens uit het groepje dat het feest binnenviel. Dat meldt een familielid. De politie bevestigt de aangifte, maar wil niet ingaan op de aard van de bedreiging.

Het feest bij de meisjes in de Utrechtse wijk Hoograven liep uit de hand toen ongenode gasten weg werden gestuurd. Drie jongens worden vastgezet, maar hetzelfde weekeinde vrijgelaten, omdat de verklaringen van de meisjes tegenstrijdig zouden zijn.

'Het was de hele avond al onrustig rond dat huis,' zegt een jongen die om de hoek woont. 'Die groep Marokkaanse jongens stond al uren te klieren. Het verbaast mij niets dat het zo uit de hand liep.'

Ook andere buurtbewoners wijzen met een beschuldigende vinger naar die groep. Toch staat het buurtje volgens politiewoordvoerder Mieke Kort niet slecht bekend. Zij ziet het voorval dan ook als een 'naar incident'. Een overbuurman vindt de ophef over het feestje overdreven. 'Die jongens moeten daar wegblijven, maar ik vraag me af of het niet wat anders ligt dan dat die familie zegt. Ik zag allemaal dronken tieners alleen in huis. Tja, dan vraag je om problemen.' Het getroffen gezin wil zelf niet reageren, maar een familielid wel. 'Ze waren alleen thuis, inderdaad. Voor de eerste keer mocht ze een feestje geven zonder moeder. Dat mag toch?'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-dood-bedreigd.dhtml

Zie ook
Tiental jongeren vallen besloten feestje binnen met veel geweld

Ohhh dus omdat er geen ouders aanwezig waren vroegen ze er eigenlijk zelf om?? Leuk zo'n overbuurman,... zal wel goed in de straat liggen nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 28-04-2011 14:00:47 ]
pi_96082340
Leuke buurman. Misschien moet hij wel even bedenken dat de tieners thuis bleven en verder voor geen overlast zorgden...wat die Marokkanen wel deden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96082606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:07 schreef HSG het volgende:
Leuke buurman. Misschien moet hij wel even bedenken dat de tieners thuis bleven en verder voor geen overlast zorgden...wat die Marokkanen wel deden.
Ik kan me voorstellen dat mensen uit de straat die dit lezen niet echt blij zijn met zo'n buurman.
pi_96082647
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat mensen uit de straat die dit lezen niet echt blij zijn met zo'n buurman.
Idd. maar goed niks meer aan te doen. Die jongens zijn alweer op vrije voeten en de justitie doet niks meer aan deze zaak. Ondertussen zitten die meisjes doodsbang thuis en durven de straat niet meer op.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96082692
Hoe komen die marokkanen aan haar nummer? Die moet ze wel zelf gegeven hebben.

Ergo haar eigen schuld, moet je maar niet met dat volk om gaan.
pi_96082815
Gezellig feestje hoor. Ik ben zeker ook de enige (samen met buurman) die het redelijk onverantwoord vind om 2 meiden van 14 en 16 alleen thuis een feestje met volop drank te laten vieren in een straat/wijk waar dergelijk Marokkaans gespuis rondloopt? Het is geen vrijbrief voor die Marokkanen om te gaan rellen maar als je weet dat die mogelijkheid bestaat kun je daar als ouders zijnde toch wel op anticiperen door een oogje in het zeil te houden. 2 blonde meiden van 14 en 16 alleen thuislaten met een lading drank en een zooi jongeren en verwachten dat alles vlekkeloos verloopt. :')
  donderdag 28 april 2011 @ 11:22:38 #7
3542 Gia
User under construction
pi_96082860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:17 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe komen die marokkanen aan haar nummer? Die moet ze wel zelf gegeven hebben.

Ergo haar eigen schuld, moet je maar niet met dat volk om gaan.
Misschien zitten ze bij elkaar in de klas en hebben ze daar een telefooncirkel?

Anyway, het feit dat meisjes, jongeren, op een feestje dronken zijn, gaat geen enkele Marokkaan wat aan. Dat zij geen alcohol mogen hebben en jaloers zijn op het plezier dat deze jongeren op dat feest hebben, geeft hen geen recht om dan maar te gaan meppen en bedreigen.

Heel jammer weer dat justitie hier niets aan doet. Als je als ouder of eigenaar van een zaak/huis whatever, iets onderneemt tegen dit soort tuig, kun jij de bak in. Want 'hunnie' zijn zo zielig.... worden gediscrimineerd en daar komt dit door. Het is allemaal onze schuld.
pi_96082984
Ik vind het een beetje als bewust je voordeur open laten staan als je op vakantie bent en er bij terugkomst achter komen dat je televisie weg is. En dan heel hard gaan schreeuwen bij terugkomst 'ja maar ookal staat mijn deur open, dan nog mag er niemand binnenkomen!'. Dan heb je in principe wel gelijk maar iedereen weet dat er nou eenmaal inbrekers/dieven rondlopen.
pi_96083154
Het zullen wel weer is niet Marrokanen zijn...
pi_96083259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Silven het volgende:
Ik vind het een beetje als bewust je voordeur open laten staan als je op vakantie bent en er bij terugkomst achter komen dat je televisie weg is. En dan heel hard gaan schreeuwen bij terugkomst 'ja maar ookal staat mijn deur open, dan nog mag er niemand binnenkomen!'. Dan heb je in principe wel gelijk maar iedereen weet dat er nou eenmaal inbrekers/dieven rondlopen.
En vertel eens hoe je deze 'logica' toepast op dit verhaal?!
pi_96083434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef ReplaR het volgende:

[..]

En vertel eens hoe je deze 'logica' toepast op dit verhaal?!
Om het kort te houden; ouders laten 2 blonde meiden van die leeftijd, die nuchter toch al vaak naïef, onvoorspelbaar en makkelijk beinvloedbaar zijn, alleen thuis met een lading drank en een zooi eveneens puberende ongeleidde projectielen om een flink feestje te geven. Dit in een buurt waar groepjes Marokkanen, die nou eenmaal niet bekend staan om hun beleefdheid, rondlopen en doorgaans weinig te doen hebben waardoor ze snel geneigd zijn tot rellen. En nu is iedereen dus verbaasd dat dit 'feestje' redelijk fout afgelopen is. In theorie moet het misschien wel kunnen, maar in de praktijk kun je toch wel verwachten dat dit een risico is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 11:39:35 ]
pi_96083455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Silven het volgende:
Zeg maar hetzelfde als meisjes met korte rokjes aanranden en dan zeggen; 'hey...kort rokje is uitdagen'. ??
pi_96083492
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zeg maar hetzelfde als meisjes met korte rokjes aanranden en dan zeggen; 'hey...kort rokje is uitdagen'. ??
Nee, meer als een blond meisje met kort rokje afzetten in de Bijlmer en zeggen dat ze te voet naar huis mag komen. Het 'moet allemaal maar mogelijk zijn' maar de praktijk leert ons anders.

Wil je zeggen dat het wel verantwoordelijk was om 2 meiden van die leeftijd alleen zo'n feestje te laten geven zonder ook maar enkel toezicht?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 11:42:50 ]
pi_96083519
Het doet me niet zoveel meer dit soort berichten. Vroeger werd ik er heel kwaad om. Maar het is nu net een beetje zoals stervende kinderen op het nieuws, het raakt je niet meer. Best erg eigenlijk
pi_96083533
Wat een nieuws.

Een pubertje geeft een feestje, beetje de beest uithangen, dan neem je weleens vrienden mee, alcohol, muziek en loopt het ook weleens uit de hand. Zolang dit nieuws is gaat het heeeel erg goed met Nederland.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_96083566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:38 schreef Silven het volgende:

[..]

Om het kort te houden; ouders laten 2 blonde meiden van die leeftijd, die nuchter toch al vaak naïef, onvoorspelbaar en makkelijk beinvloedbaar zijn, alleen thuis met een lading drank en een zooi eveneens puberende ongeleidde projectielen om een flink feestje te geven. Dit in een buurt waar groepjes Marokkanen, die nou eenmaal niet bekend staan om hun beleefdheid, rondlopen en doorgaans weinig te doen hebben waardoor ze snel geneigd zijn tot rellen. En nu is iedereen dus verbaasd dat dit 'feestje' redelijk fout afgelopen is. In theorie moet het misschien wel kunnen, maar in de praktijk kun je toch wel verwachten dat dit een risico is.
denk nou eens logisch na, pubers die gaan hoe dan ook toch wel een keer drinken. dan kun je ze toch beter thuis in een (veilige) omgeving een keer hun gang laten gaan dan dat ze buiten op straat gaan drinken en in nog meer en grotere problemen komen.
pi_96083601
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

denk nou eens logisch na, pubers die gaan hoe dan ook toch wel een keer drinken. dan kun je ze toch beter thuis in een (veilige) omgeving een keer hun gang laten gaan dan dat ze buiten op straat gaan drinken en in nog meer en grotere problemen komen.
Ben ik het mee eens, alleen wel verstandig om te zorgen dat je in dat geval zelf thuis bent. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat die koters zuipen/gezopen hebben, alleen in welke setting dat was vind ik het nogal risicovol zonder toezicht.

En nogmaals, ik ben het niet eens met wat die mocro's uitgespookt hebben, ik probeer alleen uit te wijzen dat dit risico bestaat als je kinderen alleen thuis zo tekeer laat gaan. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 11:44:56 ]
pi_96083731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, alleen wel verstandig om te zorgen dat je in dat geval zelf thuis bent. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat die koters zuipen/gezopen hebben, alleen in welke setting dat was vind ik het nogal risicovol zonder toezicht.

En nogmaals, ik ben het niet eens met wat die mocro's uitgespookt hebben, ik probeer alleen uit te wijzen dat dit risico bestaat als je kinderen alleen thuis zo tekeer laat gaan. :)
natuurlijk, natuurlijk. maar blijkbaar worden kinderen steeds sneller "volwassen" en moet alles eerder en sneller gebeuren, dus ook feestjes thuis zonder paps of mams erbij. je schaamt je immers nog voor je ouders wanneer je 14 of 16 bent.
pi_96083886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:47 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

natuurlijk, natuurlijk. maar blijkbaar worden kinderen steeds sneller "volwassen" en moet alles eerder en sneller gebeuren, dus ook feestjes thuis zonder paps of mams erbij. je schaamt je immers nog voor je ouders wanneer je 14 of 16 bent.
Ze worden niet sneller volwassen, juist later. Het feit dat ze met hun 12 jaar al willen zuipen, blowen en neuken heeft niet veel te maken met volwassenheid, die dingen kan iedereen namelijk. Volwassenheid zit in het verstand en ik heb een beetje het idee dat de meiden die nu 14-16 zijn een stuk minder hun verstand gebruiken dan pak 'm beet 15 jaar geleden. Rij voor de grap eens langs een gemiddelde VMBO school, dan zie je wat ik bedoel. En dat ze graag zonder hun ouders willen feesten wil niet zeggen dat het mogelijk of verantwoord is en dat die ouders dit zomaar toe moeten laten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 11:53:31 ]
pi_96083959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:52 schreef Silven het volgende:

[..]

Ze worden niet sneller volwassen, juist later. Het feit dat ze met hun 12 jaar al willen zuipen, blowen en neuken heeft niet veel te maken met volwassenheid, die dingen kan iedereen namelijk. Volwassenheid zit in het verstand en ik heb een beetje het idee dat de meiden die nu 14-16 zijn een stuk minder hun verstand gebruiken dan pak 'm beet 15 jaar geleden. Rij voor de grap eens langs een gemiddelde VMBO school, dan zie je wat ik bedoel.
dat snap ik, vandaar de " " ;)
pi_96084019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:54 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

dat snap ik, vandaar de " " ;)
Ik dacht al :D Als ze werkelijk een beetje volwassen waren hadden ze toezicht niet erg gevonden en nog voor het uit de hand liep hun ouders opgebeld. Dát zou volwassen zijn geweest.
pi_96084033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Silven het volgende:
Gezellig feestje hoor. Ik ben zeker ook de enige (samen met buurman) die het redelijk onverantwoord vind om 2 meiden van 14 en 16 alleen thuis een feestje met volop drank te laten vieren in een straat/wijk waar dergelijk Marokkaans gespuis rondloopt? Het is geen vrijbrief voor die Marokkanen om te gaan rellen maar als je weet dat die mogelijkheid bestaat kun je daar als ouders zijnde toch wel op anticiperen door een oogje in het zeil te houden. 2 blonde meiden van 14 en 16 alleen thuislaten met een lading drank en een zooi jongeren en verwachten dat alles vlekkeloos verloopt. :')
Tja, je kinderen wat verantwoordelijkheid geven en op die manier een les leren is natuurlijk uit den boze.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96084046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:40 schreef Silven het volgende:

[..]

Nee, meer als een blond meisje met kort rokje afzetten in de Bijlmer en zeggen dat ze te voet naar huis mag komen. Het 'moet allemaal maar mogelijk zijn' maar de praktijk leert ons anders.

Wil je zeggen dat het wel verantwoordelijk was om 2 meiden van die leeftijd alleen zo'n feestje te laten geven zonder ook maar enkel toezicht?
Uiteraard leert de praktijk anders maar wat leert de praktijk ons op dat soort momenten? Dat het altijd dezelfde soort 'mensen' (eigenlijk beesten) zijn die het 'normaal' vinden om misbruik te maken van een meisje in een kort rokje of in dit geval een feestje van wat meisjes. Als je vervolgens iets zegt over deze beesten...oeps sorry... dan ben je een racist en valt het allemaal wel mee.
pi_96084080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Een 14 en 16 jarige zitten vast te wachten op ouderlijk toezicht :') . hou toch op. Je bent zelf nooit jong geweest
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96084164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, je kinderen wat verantwoordelijkheid geven en op die manier een les leren is natuurlijk uit den boze.
Je omgeving en risico's van zo'n feestje erkennen is ook uit den boze zo te zien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')