Nu heb ik echt jullie hulp nodig!
Ik heb al van alles geprobeer en breek me er een ongeluk over wat het kan zijn. Ik snap er helemaal niets van.
Sinds bijna 2 weken ligt mijn internetverbinding er uit. Ik was een filmpje aan het kijken op mijn computer en opeens, zag ik dat ik niet meer op internet kon. Het gekke is dat ik die avond (vrijdagavond) nog wel kon downloaden en mijn email lezen (outlook).:?
Sinds de zaterdag daarna, nádat ik alle stekkers had losgekoppeld en weer had vastgekoppeld, kon ik ook niet meer downloaden en internetten.
Ik heb alles geprobeerd:
de provider gebeld (Ziggo), naar MyCom geweest voor een check, nieuwe netwerkkabel gekocht. Er is een monteur langsgeweest van ziggo.
Niets werkt.
Waar ligt het dan aan??
Volgens de monteur van Ziggo die langs is geweest ligt het niet aan de modem. De nieuwe modem die hij had meegenomen gaf ook geen verbinding met internet, evenals mijn eigen modem. Verder gaf de modem wel aan dat er verbinding was (alle lampjes brandden).
Mijn eigen modem geeft trouwens ook aan dat er verbinding is (alles brand).
Dat zeiden ze ook aan de telefoon bij ziggo. Ze zien daar op afstand dat ik gewoon verbinding heb of zou moeten hebben. Het zou dus niet aan de provider liggen.
Ik ben ook naar MyCom geweest met mijn computerkast (NIET met alle kabels, modem en dergelijke). Daar hebben ze mijn kast aangesloten op internet.
En wat bleek: daar hadden ze WEL verbinding met internet!! :S
Dus het zou mijn netwerkkabel kunnen zijn. Een nieuwe gekocht, en ja hoor: ook geen internet.
Het lampje brandt (waar de kabel is aangesloten op de computerkast) en alle lampjes branden op de modem.
Ik snap er niets meer van, waar ligt het nou toch aan?!
Is er nog bv software nodig, ligt het aan die witte kabel met dat kleine naaldje dat aan de modem gekoppeld zit, ligt het aan dat zwarte kastje dat aan mijn mobel vastzit??
Jullie hebben hier ongetwijfeld meer verstand van dan ik.
Waar dient trouwens die witte kabel met dat kleine dunne naaldje voor, dat je zo vast moet koppelen aan mijn modem? Kan ik makkelijk zo'n nieuwe kabel kopen?
Help me!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.