abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96079158
Nu heb ik echt jullie hulp nodig!

Ik heb al van alles geprobeer en breek me er een ongeluk over wat het kan zijn. Ik snap er helemaal niets van.

Sinds bijna 2 weken ligt mijn internetverbinding er uit. Ik was een filmpje aan het kijken op mijn computer en opeens, zag ik dat ik niet meer op internet kon. Het gekke is dat ik die avond (vrijdagavond) nog wel kon downloaden en mijn email lezen (outlook).:?
Sinds de zaterdag daarna, nádat ik alle stekkers had losgekoppeld en weer had vastgekoppeld, kon ik ook niet meer downloaden en internetten.

Ik heb alles geprobeerd:
de provider gebeld (Ziggo), naar MyCom geweest voor een check, nieuwe netwerkkabel gekocht. Er is een monteur langsgeweest van ziggo.
Niets werkt.

Waar ligt het dan aan??

Volgens de monteur van Ziggo die langs is geweest ligt het niet aan de modem. De nieuwe modem die hij had meegenomen gaf ook geen verbinding met internet, evenals mijn eigen modem. Verder gaf de modem wel aan dat er verbinding was (alle lampjes brandden).

Mijn eigen modem geeft trouwens ook aan dat er verbinding is (alles brand).
Dat zeiden ze ook aan de telefoon bij ziggo. Ze zien daar op afstand dat ik gewoon verbinding heb of zou moeten hebben. Het zou dus niet aan de provider liggen.

Ik ben ook naar MyCom geweest met mijn computerkast (NIET met alle kabels, modem en dergelijke). Daar hebben ze mijn kast aangesloten op internet.
En wat bleek: daar hadden ze WEL verbinding met internet!! :S

Dus het zou mijn netwerkkabel kunnen zijn. Een nieuwe gekocht, en ja hoor: ook geen internet.
Het lampje brandt (waar de kabel is aangesloten op de computerkast) en alle lampjes branden op de modem.

Ik snap er niets meer van, waar ligt het nou toch aan?!

Is er nog bv software nodig, ligt het aan die witte kabel met dat kleine naaldje dat aan de modem gekoppeld zit, ligt het aan dat zwarte kastje dat aan mijn mobel vastzit??

Jullie hebben hier ongetwijfeld meer verstand van dan ik.

Waar dient trouwens die witte kabel met dat kleine dunne naaldje voor, dat je zo vast moet koppelen aan mijn modem? Kan ik makkelijk zo'n nieuwe kabel kopen?

Help me! ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_96079188
Op wat voor manier maak je verbinding met die modem? Loopt er een hele lange kabel of doe je het via draadloos internet?
pi_96079323
heb je het al met een andere pc geprobeerd?
en als je nou alle software van je modem van je pc afgooit,
en het er opnieuw opzet? als je zeker denkt te weten,
dat het softwarematig probleem is kun je systeemherstel nog gebruiken..
pi_96079441
Vraag even een vriend/buurman/neef met een laptop of die via de netwerkkabel wel verbinding kan krijgne. Zo ja, dan is het iets op of in de pc. Denk dan aan overbezorgde veiligheidssoftware (firewall), of windows instelling.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 april 2011 @ 09:52:54 #5
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_96080181
Als je er ook nog een router tussen hebt staan zal het daar wel aan liggen.
pi_96080556
heb jij of die monteur ook al geprobeerd het modem te resetten en inderdaad als je er nog een router tussen hebt kun je nog proberen deze te resetten of misschien een firmware update.
anders proberen of je internet krijt als je de computer rechtstreeks op het ziggo modem aan sluit.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_96133788
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:06 schreef Scorpie het volgende:
Op wat voor manier maak je verbinding met die modem? Loopt er een hele lange kabel of doe je het via draadloos internet?
Geen draadloos internet, verbinding met de modem is via een kabel. De modem is weer verbanden met een klein zwart kastje dat weer gekoppeld is aan het stopcontact via een stekker. Dat kleine zwarte kastje, is dat misschien de router dan?

Verder zit er nog een coax-kabel aan de modem vast, weer wat geleerd gisteren. Die kabel is via de splitter verbonden met de aansluiting in de muur.

In ieder geval nog iets opgestoken van deze miserie. ;)

Nu de tips en opmerkingen van jullie en alles wat ik gisteren geprint heb.
Ik heb gister weer van alles geprobeerd. Onder andere:
- modem gereset;
- ethernetkaart gecontroleerd (of ie ingeschakeld staat) via systeem->hardware->apparaatbeheer->netwerkadapters;
- nieuwe netwerkkabel;
- een andere coax-kabel gebruikt (die normaal gesproken op mijn tv aangesloten is);
- mijn firewall-instellingen gecheckt.

Allemaal nieuwe tips waar ik voorheen nog geen weet van had. Ik leer veel. :)

Maar helaas heb ik nog steeds geen internet.

In de electronicawinkel vertelde de verkoper dat Ziggo berucht is om zijn non-service ofwel voorliegen van klanten. Je zou flink moeten aandringen en opnieuw moeten proberen bij hun.

Klinkt alvast tof. :S

Wat ik nu alleen niet snap:
Een bekende tip is om via Configuratiescherm-> Netwerkverbindingen-> LAN-verbinding de daar staande LAN-verbinding te "herstellen".

Dat heb ik in het verleden regelmatig (met succes) gedaan.

Maar nu kan ik helemaal niet op de functie "herstellen" drukken. Ik kan alleen uitschakelen en opnieuw inschakelen.

Weet iemand wat dit betekend en hoe dit komt? :?

Ik weet niet of ik (snel) iemand met een laptop langs kan laten komen, misschien na het weekend.
Blijf het echt maar raar vinden dat ie het niet doet.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_96134456
Echt zo snel mogelijk iemand zn laptop aan de modem hangen. Om het eea uit te sluiten.

En dat je niks kan herstellen lijkt me ook vreemd. Staat er bij de netwerkadapter dat hij verbonden is?

Zoiets als dit:
http://img406.imageshack.us/img406/7812/fdsfwl4.png (copy/paste deze link)

Anders een keer de netwerkadapter verwijderen uit je hardware lijst, en de computer opnieuw opstarten.
Ik heb bewust geen mobiele telefoon, want vrouwen willen altijd mannen die onbereikbaar zijn...
pi_96136243
hoe is je situatie nu?

pc -> modem -> kabel? of anders?
pi_96140051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:47 schreef Erik079 het volgende:
Echt zo snel mogelijk iemand zn laptop aan de modem hangen. Om het eea uit te sluiten.

En dat je niks kan herstellen lijkt me ook vreemd. Staat er bij de netwerkadapter dat hij verbonden is?

Zoiets als dit:
[ http://img406.imageshack.us/img406/7812/fdsfwl4.png (copy/paste deze link) ]

Anders een keer de netwerkadapter verwijderen uit je hardware lijst, en de computer opnieuw opstarten.
Ik kan inderdaad echt niets herstellen via configuratiescherm met rechtermuisklik.
Bij de netwerkverbinding geeft hij ecact de melding "Netwerkkabel is niet aangesloten".
Met het rode kruisje, dus zoals op het rechter voorbeeld in jouw plaatje.

Ik heb ook al gedacht aan het verwijderen van de adapter in de hardware lijst, maar dan? Daarna weer aansluiten?
Ik heb dat nog niet aangedurfd. Ik ben altijd bang dat er dan iets gebeurd wat niet meer teruggedraaid kan worden ofzo. :?
pi_96140372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 13:22 schreef mschol het volgende:
hoe is je situatie nu?

pc -> modem -> kabel? of anders?
PC is via netwerkkabeltje aangesloten op Modem -> Modem is aangesloten op klein zwart kastje dat met stekker in stopcontact is aangesloten. Verder nog een coax-kabel aangesloten op Modem.
Zoiets dus. :?
pi_96144856
maak anders eens een foto :D
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:55:14 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96145674
Kleine zwarte kastje nog wel een router zijn.
En het lijkt erop dat die stuk is.
Sluit je pc eens rechtstreeks op je modem aan, dus zonder dat zwarte kastje.
So we just called him Fred
pi_96145820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:42 schreef Salina het volgende:

[..]

PC is via netwerkkabeltje aangesloten op Modem -> Modem is aangesloten op klein zwart kastje dat met stekker in stopcontact is aangesloten. Verder nog een coax-kabel aangesloten op Modem.
Zoiets dus. :?
dat zwarte kastje is de stroom adapter toevallig?????
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:02:21 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_96145911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:59 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat kan ook nog idd...
So we just called him Fred
pi_96185049
Krijg je bij je netwerk wel een ip adres of blijft hij zoeken? neem even aan dat de monteur zijn eigen laptop bij zich had
Only skydivers know why the birds sing....
They sing because they don't have to pack
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:18:57 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96190610
start>run>cmd> ipconfig /all
ping www.google.nl
ping (ip adress google)
ipconfig /flushdns

kijk je HOST file na in notepad
kijk je connections na in de lan setting van IE/browser
en je DHCP/IP adres in
http://www.cs.cmu.edu/~help/networking/dhcp_info/dhcp_xp.html

post hier de resultaten
pi_96192600
Je hosts file vind je hier: C/windows/system32/drivers/etc.

Maar voordat je wat doet, stop de ethernetkabel in een andere laptop/pc, zodat je zeker weer dat het niet aan je PC zelf ligt.
pi_96250423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:59 schreef mschol het volgende:

[..]

Nou, ik ben er weer.
Nog steeds geen internet en ik ben nog niet in staat geweest iemand met laptop langs te laten komen. Vanavond bel ik weer met de extra servicedienst van ziggo.

Dat kleine zwarte kastje is inderdaad de stroomadapter.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd en dit is mij opgevallen:

Via Start->Uitvoeren>CMD -> "ipconfig" intypen krijg ik de melding (letterlijke melding is me even ontschoten) dat er geen modem is aangesloten of niet verbonden met modem. :S

Heb ik dus geen ip-adres dan??
En wat betekent dat?

Bij Configuratiescherm->Netwerkverbindingen->LAN-verbinding geeft hij melding dat "netwerkkabel niet is aangesloten".
:?

Ook heb ik via Hardware de netwerkadapter verwijderd uit mijn hardwarelijst en opnieuw opgestart.
Nog steeds zelfde probleem.

En blijf het raar vinden dat ik via Configuratiescherm->Netwerkverbindingen->LAN-verbinding de verbinding niet kan "herstellen".

Ik heb er geen verstand van, maar kan het iets met mijn netwerkkaart of benodigde software zijn (geinstalleerde software waarmee je verbinding kunt maken met internet). Of drivers o.i.d.?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:14:34 #20
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_96250625
Misschien is je netwerkkaart defect?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_96251145
Als je zo'n melding krijgt dan is het of de netwerkkaart (driver ervan) of de netwerkkabel!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:59:05 #22
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96252637
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:14 schreef HiDiHo het volgende:
Misschien is je netwerkkaart defect?
Zou kunnen, maar lijkt onwaarschijnlijk als het ding bij MyCom getest is en werkend is bevonden.

het lijkt me het nuttigst om het stap voor stap te benaderen. Dus eerst kijken of de lampjes op de netwerk-aansluiting branden; dat geeft een indicatie dat er wel een fysieke verbinding is. Daarna kijken of er een IP-adres uitgedeeld wordt. (dat is dus via ipconfig op de cmd). Als er netjes een IP wordt afgegeven kun je communicatie-tests doen dmv pingen naar gateway, dns-server et cetera.
TS geeft aan dat er geen IP-adres wordt afgegeven, maar welke melding komt er precies??
pi_96254396
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar lijkt onwaarschijnlijk als het ding bij MyCom getest is en werkend is bevonden.

het lijkt me het nuttigst om het stap voor stap te benaderen. Dus eerst kijken of de lampjes op de netwerk-aansluiting branden; dat geeft een indicatie dat er wel een fysieke verbinding is. Daarna kijken of er een IP-adres uitgedeeld wordt. (dat is dus via ipconfig op de cmd). Als er netjes een IP wordt afgegeven kun je communicatie-tests doen dmv pingen naar gateway, dns-server et cetera.
TS geeft aan dat er geen IP-adres wordt afgegeven, maar welke melding komt er precies??
Hier kom ik morgen op terug. Ik ga nu naar huis.

En wat als het dan mijn netwerkkaart is? Hoe kan dat verholpen worden? Een nieuwe kaart installeren, software, drivers?
Er wordt inderdaad geen IP-adres afgegeven.

En inderdaad, waarom was er bij MyCom dan wel verbinding met internet (heb het zelf gezien?)
  maandag 2 mei 2011 @ 19:47:12 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_96263910
wat voor kleuren hebben de 2 leds op de netwerkkaart (achterkant pc)
pi_96291644
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad geen IP-adres afgegeven.

Als ik via Start->Uitvoeren->CMD intyp "ipconfig" krijg ik de melding:

Ethernet-adapter:
Status van medium........medium ontkoppeld

Bij ipconfig/all geeft hij:

Windows IP-configuratie:
Host-naam: thuis-.........
IP-routering ingeschakeld: NEE
WINS-proxy ingeschakeld: NEE

Ethernet-adapter:
Status van medium.....medium ontkoppeld
Fysiek adres: .... (geeft hij wel)

Gister gebeld met Service Plus. Die hebben ontdekt dat het blijkbaar toch aan de netwerkkaart zou liggen. Via Start->Configuratiescherm->Systeem->Hardware->Apparaatbeheer zie ik dat bij de netwerkverbindingen (weet even niet hoe het daar exact genoemd wordt) een GROOT GEEL VRAAGTEKEN staat.
Dat zou volgens de medewerker van ziggo duiden op een probleem met de netwerkkaart / drivers die niet of verkeerd zijn geinstalleerd.

Klinkt e.e.a. logisch?

Hoe dan ook, zou het geen probleem met de verbinding en met ziggo zijn maar puur met de netwerkkaart. Ik zou zelf windows opnieuw moeten installeren of naar MyCom ofzo moeten gaan. Ik denk dat ik dat laatste maar weer doe, want ik heb geen idee hoe die drivers/netwerkkaart geinstalleerd moet worden en sowieso heeft MyCom laatst de nieuwste versie van windows alvast geinstalleerd op mijn computer.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat hij laatst bij MyCom wél verbinding maakte.
Maar hoe dan ook denk ik nu al een stukje wijzer te zijn (het is geen probleem bij ziggo blijkbaar).

Niet dat ik problemen met de netwerkkaart/drivers wél zelf kan oplossen trouwens. :S
pi_96291888
Het is idd mogelijk dat dat er een geel vraagteken bij de netwerkkaart staat in apparaatbeheer. Het duid idd op mogelijke driver hardware problemen. Ik zou idd. teruggaan naar Mycom en het eerder betaalde onderzoeks/reparatie geld terugvragen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:24:08 #27
33615 kroegtijger
Ajeto buur!
pi_96292273
Installeer de drivers eens opnieuw (effe het device uit de device manager weggooien en opnieuw laten detecteren door op F5 te drukken; de kaart wordt dan opnieuw geinstalleerd). Als dat gele vraagteken weg is, zou de kaart goed moeten functioneren. Geeft hij dan nog steeds aan dat er geen medium is aangesloten, dan is het mogelijk de bekabeling.
Maar branden er wel ledjes op je NIC?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')