De bijzin was overbodig. Met een 12 jaar oude Kia is per definitie van alles mis, tenzij ie 12 jaar in een vacuum garage heeft gestaan. De waarde van de Kia was zijn gewicht in kg metaal delen door 2.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:29 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb sinds september een Kia Pride uit '99, waar vanaf het begin al van alles aan mis was.
Ik heb hem gekocht voor 800 euro, (...)
En staat ie zeker binnen een week MET APK weer te koop voor 800,= zonder dat er iets aan gedaan isquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:02 schreef PolkaDots het volgende:
Inmiddels heb ik hem al verkocht, kreeg er nog 225 euro voor.
quote:Op
zaterdag 30 april 2011 20:02 schreef PolkaDots het volgende:
Inmiddels heb ik hem al verkocht, kreeg er nog 225 euro voor.
wel meerquote:Op zondag 1 mei 2011 18:15 schreef Prowl het volgende:
[..]
En staat ie zeker binnen een week MET APK weer te koop voor 800,= zonder dat er iets aan gedaan is
Das knap omdat ik de mijne 3 jaar geleden echt niet goed verkocht kreeg en uiteindelijk 950,= voor gebeurd hebquote:
Volledig eens, je moet alleen wel goed opletten op het aantal gereden kilometers, reparaties in het chassis na een mogelijke aanrijding, de remmen controleren in de stad, maar ook een stuk snelweg meepakken en daar (uiteraard als je geen achterliggers hebt) remmen en scheeftrekken controleren. Er zijn ook truckjes om de staat van de koppeling te achterhalen.quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Gezeik hier op goedkope auto'svorig jaar een Lancer gekocht voor datzelfde bedrag, en nu 15k km verder zonder enkel probleem. Goed onderhoud gegeven en hij rijdt nog steeds als een oosters zonnetje. Enige reden dat ik m weg doe is dat ik een wat grotere luxere auto wou.
Volgende keer als ik een auto ga kopen neem ik jou mee..quote:Op maandag 2 mei 2011 05:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volledig eens, je moet alleen wel goed opletten op het aantal gereden kilometers, reparaties in het chassis na een mogelijke aanrijding, de remmen controleren in de stad, maar ook een stuk snelweg meepakken en daar (uiteraard als je geen achterliggers hebt) remmen en scheeftrekken controleren. Er zijn ook truckjes om de staat van de koppeling te achterhalen.
Als werkende student heb ik de volgende auto's gehad:
1) Fiesta mk3 1.1 3-deurs, bouwjaar 1991 met 151.xxx op de teller --> weggedaan met 178.xxx op de teller. Aanschafprijs: ¤425. Verkoopprijs: ¤200. In totaal 2 jaar en 9 maanden plezier van gehad met alleen een deel uitlaat ter reparatie. Reden van verkoop: bijna versleten koppeling.
2) Fiesta mk3 1.3 5-deurs, bouwjaar 1992 met 177.xxx op de teller --> weggedaan met 200.xxx op de teller. Aanschafprijs: ¤500. Verkoopprijs: ¤50 (sloop). In totaal 2 jaar en 3 maanden plezier van gehad met kleine slijtage-reparaties. Reden van 'verkoop', drukgroep versleten en ineens niet meer kunnen schakelen (wel zonder koppeling)
3) Fiesta mk3 1.3 Laurent David 5-deurs, bouwjaar 1994 met 137.xxx op de teller. Doet het prima, raammechanieken vervangen (electrische ramen deden het niet meer) en de koelvin sloeg eerst niet aan, was de schakelaar. Sinds december in bezit. Aanschafprijs: ¤600.
Ik heb tot nu toe wel redelijk geluk gehad denk ik, deze auto's hebben ook geen distributieriem (maar een ketting) en zijn meestal niet zo mishandeld
ligt aan lokatie en hoe je hem verkooptquote:Op zondag 1 mei 2011 23:17 schreef Prowl het volgende:
[..]
Das knap omdat ik de mijne 3 jaar geleden echt niet goed verkocht kreeg en uiteindelijk 950,= voor gebeurd heb
onderhoud is daar 3x zo duur van hé je bent zeker verliefd geworden op de auto?quote:Op maandag 2 mei 2011 08:46 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Ik wil nooit een Italiaanse, Franse of Spaanse.
Heb een Zweedse...
Die Fiëstaatjes zijn over het algemeen ook prima. Simpele techniek waar niet heel veel aan kapot kan, dat scheelt ook. Ze roesten wel flink bij de wielkasten, though.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Volledig eens, je moet alleen wel goed opletten op het aantal gereden kilometers, reparaties in het chassis na een mogelijke aanrijding, de remmen controleren in de stad, maar ook een stuk snelweg meepakken en daar (uiteraard als je geen achterliggers hebt) remmen en scheeftrekken controleren. Er zijn ook truckjes om de staat van de koppeling te achterhalen.
Als werkende student heb ik de volgende auto's gehad:
1) Fiesta mk3 1.1 3-deurs, bouwjaar 1991 met 151.xxx op de teller --> weggedaan met 178.xxx op de teller. Aanschafprijs: ¤425. Verkoopprijs: ¤200. In totaal 2 jaar en 9 maanden plezier van gehad met alleen een deel uitlaat ter reparatie. Reden van verkoop: bijna versleten koppeling.
2) Fiesta mk3 1.3 5-deurs, bouwjaar 1992 met 177.xxx op de teller --> weggedaan met 200.xxx op de teller. Aanschafprijs: ¤500. Verkoopprijs: ¤50 (sloop). In totaal 2 jaar en 3 maanden plezier van gehad met kleine slijtage-reparaties. Reden van 'verkoop', drukgroep versleten en ineens niet meer kunnen schakelen (wel zonder koppeling)
3) Fiesta mk3 1.3 Laurent David 5-deurs, bouwjaar 1994 met 137.xxx op de teller. Doet het prima, raammechanieken vervangen (electrische ramen deden het niet meer) en de koelvin sloeg eerst niet aan, was de schakelaar. Sinds december in bezit. Aanschafprijs: ¤600.
Ik heb tot nu toe wel redelijk geluk gehad denk ik, deze auto's hebben ook geen distributieriem (maar een ketting) en zijn meestal niet zo mishandeld
Dit.quote:Op maandag 2 mei 2011 08:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
De saab dus. Nou, ik tel vast af tot je volgende topic.
Dit wordt weer een horrorverhaal.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:55 schreef T42 het volgende:
onderhoud is daar 3x zo duur van hé je bent zeker verliefd geworden op de auto?
Maar wel een Koreaanse roestbak?quote:Op maandag 2 mei 2011 08:46 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Ik wil nooit een Italiaanse, Franse of Spaanse.
hoop op de volvo voor jequote:Op maandag 2 mei 2011 12:03 schreef PolkaDots het volgende:
Heb bij een Volvo 244 en een Saab 900 gekeken, en een van de twee is het geworden.
En nee ik ga geen topics hierover openen, dat zou natuurlijk wel erg beschamend zijn!
Tot in begin jaren 80. En onder de naam 240 zelfs tot 1993 aan toequote:Op maandag 2 mei 2011 12:55 schreef T42 het volgende:
[..]
hoop op de volvo voor jemaar das een jare 70 bak toch"?
Ja klopt, ik heb dit weleens laten lassen voor een paar tientjes, had ik niet bij vermeld. Maar ach het zijn ongeveer de kosten van een weekendje uitgaan.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die Fiëstaatjes zijn over het algemeen ook prima. Simpele techniek waar niet heel veel aan kapot kan, dat scheelt ook. Ze roesten wel flink bij de wielkasten, though.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |