abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96073338

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_96073346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:52 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

vandaag nog niets
Waarom heb je nog niks gegeten?
pi_96073373
Hij heeft niks in huis en om eten te halen moet hij naar buiten. Oei.
Ron Paul 2012
pi_96073391
Dat PUA-gebeuren is sowieso onzin.
pi_96073413
MLiG, luister eens.

Je DURFT geen eten te kopen. Je verhongert nog liever.

Dat is toch heel erg? Waarom wil je er nou niets aan doen?
pi_96073434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sociale fobie
En die fobie is onstaan door de afwijzingen van de dames in zijn middelbare schoolperiode toch?

Verschrikkelijk inderdaad zo'n sociale fobie, ikzelf ben er overheen gegroeid maar ik kan me de periode nog maar al te goed herinneren dat ik op het minste geringste moest blozen alleen al als er iemand in mijn richting keek, en altijd overmatig zweten en trillen als je in gesprek moest in een groep.
pi_96073441
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sociale fobie
Jup, we hebben te maken met een in grote lijnen hikimori. :)
pi_96073458
Ik ga over een paar minuten om een pita kip. Jij kan het ook Mlig. Kom, we gaan samen! O+
Ron Paul 2012
pi_96073478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:57 schreef richard_prf het volgende:

[..]

En die fobie is onstaan door de afwijzingen van de dames in zijn middelbare schoolperiode toch?
Te simpel. Dat komt door veel meer dingen.

quote:
Verschrikkelijk inderdaad zo'n sociale fobie, ikzelf ben er overheen gegroeid maar ik kan me de periode nog maar al te goed herinneren dat ik op het minste geringste moest blozen alleen al als er iemand in mijn richting keek, en altijd overmatig zweten en trillen als je in gesprek moest in een groep.
Hoe oud was je toen?
pi_96073496
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:57 schreef -Strawberry- het volgende:
MLiG, luister eens.

Je DURFT geen eten te kopen. Je verhongert nog liever.

Dat is toch heel erg? Waarom wil je er nou niets aan doen?
Het gaat niet om het eten, dat honger gevoel negeert hij plus hij heeft weinig nodig. Het is meer de angst om naar buiten te gaan en de angst voor kijkende of pratende mensen.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:59:52 #11
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_96073530
quote:
Wat zijn hikkes nou weer?
Hikikomori.
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_96073547
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:56 schreef Techno het volgende:
Dat PUA-gebeuren is sowieso onzin.
Voor onervaren versierders sowieso.
pi_96073560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:50 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja jij durft naar buiten, jij boft echt. en je hebt een leven, jij boft echt.
ooit had ik meer toekomstperspectieven dan jou, maar toch is het verkloot!
(vwo 6, geslaagd uiteraard, rijbewijs(van ouders gekregen nog op middelbare school), niet-gescheiden ouders, eigen auto die ik zelf leuk vond gekocht.
ouders die alles voor me regelden (appartement waar ik wilde studeren, grote cadeaus). steun van ze.

en toen ging alles mis, en kwam ik in sociaal isolement hier, en zag ik in dat alles nooit meer goed kwam (tussen mij en meisjes). niet dat het voorheen wel goed ging, maar toen was ik alleen nog maar preuts ofzoiets.
nu heb ik helemaal geen contacten meer met ze
en nu zijn me ouders alleen maar wanhopig, en zit ik in me 1tje omdat ik ze niet onder ogen kan komen

[..]

[..]

maakt niet uit, meeste passies die mannen hebben vinden vrouwen toch niet interessant.
ik heb ook geen passies. geen tijd ik lig veel in bed

Herkenbaar, maar bij jou is het erger. Doe je nog een studie ofzo? Voor mij help naar college gaan wel (dan doe je tenminste iets).
Finally, someone let me out of my cage
pi_96073570
Als je voor een langere periode niks meer eet, dan verdwijnt het honger gevoel ook. Omdat je maag al zo gekrompen is. Hij beseft dus waarschijnlijk niet eens -volledig- hoe slecht dit allemaal is.
Ron Paul 2012
pi_96073572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:48 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ok het lijkt mij dan juist dat het veel lastiger is om zelfstandig te worden. Maar je zal wel gelijk hebben.
De verleiding om niet zelfstandig te worden is dan wel groter (denk ik), maar of iemand zelfstandig wordt, hangt m.i. grotendeels van die persoon af.
pi_96073581
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Te simpel. Dat komt door veel meer dingen.

[..]

Hoe oud was je toen?
vanaf mijn 18 de tot 24 of zo. Ik ben daar gewoon overheen gegroeid uiteindelijk.

Ik kan me nog het getreiter herinneren van de dames. Toen ik nog met tram reisde wisten dames van mijn school af van mijn overmatig blozen dus gingen ze expres in mijn richting kijken en toen gebeurde het blozen dus natuurlijk en werd ik keihard uitgelachen.

Maar toen interesseerde het me niet meer als het gebeurde en vond ik het belachelijk dat men er lacherig over deed en de meeste mensen reageren niet anders op je of ze merken het niet eens kwam ik dan weer wat later achter en zo is het helemaal verdwenen uiteindelijk.
pi_96073602
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voor onervaren versierders sowieso.
Ervaren versierders hebben die onzin niet nodig.
pi_96073606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:00 schreef Supersoep het volgende:
Als je voor een langere periode niks meer eet, dan verdwijnt het honger gevoel ook. Omdat je maag al zo gekrompen is. Hij beseft dus waarschijnlijk niet eens -volledig- hoe slecht dit allemaal is.
Jup, dat kan zeer waarschijnlijk aanwezig zijn.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:01:42 #19
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_96073609
Dag allemaal.
Met Koninginnedag ga ik waarschijnlijk weer eens uit met een soort van vriendin. Ik zal niet meer met een man mee naar huis gaan zo in de nacht.
pi_96073615
"The withdrawal from society usually starts gradually." Bron: Wikipedia.

Hoelang speelt dit al dan? Het is weer zo'n hokjesterm; als je je erin herkent of erin wordt gestopt, ga je er ook steeds meer naar leven, met de term (hikkikomori in dit geval) als excuus.
pi_96073629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:01 schreef lanterfanteraar het volgende:
Dag allemaal.
Met Koninginnedag ga ik waarschijnlijk weer eens uit met een soort van vriendin. Ik zal niet meer met een man mee naar huis gaan zo in de nacht.
Ja vast
Ron Paul 2012
pi_96073638
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik. Realiseer je trouwens ook dat al die films, net als PUA, allemaal uit amerika komt. Dat is belangrijk, omdat daar een andere cultuur heerst dan hier. De verschillen lijken misschien klein, maar versieren, mensen ontmoeten, daten en relaties zijn echt verschillend. Zaken die in Amerika perfect uit de verf kunnen komen, zouden hier totaal de plank mis kunnen slaan.
Geef deze man een podium. :Y
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_96073644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:01 schreef lanterfanteraar het volgende:
Dag allemaal.
Maagdenvliesje kwijt ofzo?
  donderdag 28 april 2011 @ 00:03:02 #24
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96073670
deze serie gaat zo rap, is niet bij te houden :(
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_96073695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef Waaghals het volgende:
deze serie gaat zo rap, is niet bij te houden :(
In grote lijnen veranderd er ook weinig. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')