Inderdaad, het is gewoon een kwestie van gewenning. De auto van mijn ouders reageert heel anders dan mijn eigen auto waar ik nu nog niet altijd even soepel in schakel (ligt ook aan het type auto).quote:Op woensdag 27 april 2011 22:00 schreef Biogarde het volgende:
Is per auto weer anders. Zelfs al is het hetzelfde merk en type, bouwjaar en kleur.
Een poosje a 4 keer in de week is vrij weinig en gaat veel sneller wanneer je zelf een auto hebt en kunt oefenen (aub niet op mijn rijbaan).
Dat is onderhand uitvallen indeed. Die van mij loopt al 1000 toeren stationair. En 2000 als ik alleen al naar het gaspedaal gekeken heb.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Marver8 het volgende:
Ik vind persoonlijk 2000 toeren best wel laag voor een benzineauto, of het moet een hele moderne zijn. Wat voor auto is het?
De mijne uit 2003 schakelt zonder problemen bij 2000 toeren, ik weet niet wat jouw definitie van 'heel modern' is? Sowieso auto's van het afgelopen decennium moeten dat wel aan kunnen.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Marver8 het volgende:
Ik vind persoonlijk 2000 toeren best wel laag voor een benzineauto, of het moet een hele moderne zijn. Wat voor auto is het?
Het is een Toyota Yaris Linea Sol, het toeren aantal kan misschien wel iets hoger liggen. Ik probeer het toerental een beetje aan te houden wat ik met rijlessen ook deed 2-3000TPM, in de auto waarin ik nu rijd wil dat makkelijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:04 schreef Marver8 het volgende:
Ik vind persoonlijk 2000 toeren best wel laag voor een benzineauto, of het moet een hele moderne zijn. Wat voor auto is het?
Diesel rijdt minder toeren dan benzine. Trek door naar 3500-4000rpm en dan schakelen. Op het aangrijppunt van je koppeling geef je een dot gas bij en je zult veel vloeiender rijden.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:11 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Het is een Toyota Yaris Linea Sol, het toeren aantal kan misschien wel iets hoger liggen. Ik probeer het toerental een beetje aan te houden wat ik met rijlessen ook deed 2-3000TPM, in de auto waarin ik nu rijd wil dat makkelijk.
Dat dus, in twee stappen, en niet bang zijn voor een beetje toeren. Bij een benzinemotor is het heel normaal dat je aardig wat gas moet geven bij het wegrijden en overschakelen. Gas geven bij het omhoog laten van de koppeling zorgt er juist voor dat je veel soepeler wegrijdt en schakelt.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:08 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast koppeling in 2 stappen op laten komen.
Eerst naar aangrijppunt, dan pas helemaal op laten komen.
Per auto liggen die punten anders maar met wat oefenen moet dat snel onder de knie zijn.
das het voordeel van monteur zijn, ik stap overal in en rij zo weg zonder problemenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:01 schreef Biogarde het volgende:
Als ik in een willekeurige auto stap, dan ben ik ook weer aan het kloten.
Voordeel van gevoel hebben voor autorijdenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
das het voordeel van monteur zijn, ik stap overal in en rij zo weg zonder problemen
Ik zou net zeggenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Voordeel van gevoel hebben voor autorijdenDaar hoef je geen monteur voor te zijn...
Wanneer ga je mn remblokken vervangen?quote:Op woensdag 27 april 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
das het voordeel van monteur zijn, ik stap overal in en rij zo weg zonder problemen
heb je dat allemaal op de opleiding tot "steeksleutel aangever aan de eerste monteur" geleerd.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
das het voordeel van monteur zijn, ik stap overal in en rij zo weg zonder problemen
Behalve Biogardequote:Op woensdag 27 april 2011 22:28 schreef densmee het volgende:
[..]
heb je dat allemaal op de opleiding tot "steeksleutel aangever aan de eerste monteur" geleerd.
proficiat hoor, iedereen die langer dan 3 dagen zijn rijbewijs heeft kan met elke auto wegrijden
Ik was laatst aan het kutten met zoeen Polo uit '97 met een zompige koppeling die je moest intrappen tot op het riool onder het asfalt. Man man man, wat een apparaat. Moar! Koppelen is soberzo voor fappers. Bazen rijden automaten.quote:
Je kunt gewoon niet rijdenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:31 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik was laatst aan het kutten met zoeen Polo uit '97 met een zompige koppeling die je moest intrappen tot op het riool onder het asfalt. Man man man, wat een apparaat. Moar! Koppelen is soberzo voor fappers. Bazen rijden automaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |