En dat.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:02 schreef Myraela het volgende:
Voor mij is vroeger niet zo lang geleden, dus eigenlijk ook niet zoveel veranderd.
Huh?! Wat voor enge buurt woon jij? Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:52 schreef Staal het volgende:
Pastinaak waar je tegenwoordig bijna letterlijk mee doodgegooid wordt
Lijkt me lekker!quote:Op woensdag 27 april 2011 20:52 schreef Staal het volgende:
En die komkommermelk is echt serieus culinair geweest:
halve komkommer
half litertje karnemelk
sap van half citroentje
dille
zout
Suiker
peper
4 ijsblokjes.
Geen hond die dat volgens mij nog wil proberen, of vergis ik me?
Rabarber. Zo, dat is voor mij echt lang geleden.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:17 schreef FutureFairytale het volgende:
- tegenwoordig heet het 'doodgekookte groenten'
- rabarber
- pudding met krenten
quote:Op woensdag 27 april 2011 21:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Huh?! Wat voor enge buurt woon jij? Wat moet ik me hierbij voorstellen?
rabarber absoluut, maar mn moeder is daar meester(es) inquote:Op woensdag 27 april 2011 22:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Rabarber. Zo, dat is voor mij echt lang geleden.
Maak je dit nog wel? Zou ik ook weer willen doen trouwens..
Doorgekookte groenten schijnen zelfs beter voor je spijsvertering. (Voor een deel van Pietverdriet maar ook dat je niet een bak rauwe sla naar binnen hachelt zonder een druppel vet om het ermee te verbranden.)
Recepten van users zouden leuk zijn. Echt, wat je nog graag maakt van vroeger.
Ik ga het weer eens halen. Mei is het seizoen maar het zal net als asperges (half april al) nu vast ook zo vroeg te krijgen zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
rabarber absoluut, maar mn moeder is daar meester(es) in
gewoon uren koken met veel rozijnen en een berg suiker want zure rabarber is niet lekker.
en dan koud serveren als bijgerecht in een schaaltje naast aardappels/groenten/vlees.
of een laagje rabarber met gele vla, ook ouderwets lekker
ik eet groenten nooit knapperig, nooit gehad dus hoef dat ook niet. vind het zelf niet 'doodgekookt' maar als het nog knapperig is dan associeer ik het met rauw = konijn
In de jaren 70 waren er geen avocado's.quote:Op donderdag 28 april 2011 22:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik maak soms nog wel eens ouderwets jaren 70 garnalencocktail: champagnecoupe met een slablaadje erin en dan daarbovenop rode grapefruit, avocado en garnaaltjes, met cocktailsaus.
Is in de jaren '70 voor de consument geïntroduceerdquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
In de jaren 70 waren er geen avocado's.![]()
jaquote:
Ook lekker ja!quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja
en rijstebrij
gewoon dessertrijst uit een pakje inkoken met melk, suiker, boter en kaneel erbij, en lepelen maar
mijn ultieme troostvoer
Kan ik me ook vaag herinneren. Al lang niet meer gehad, maar destijds vond ik het wel erg lekker.quote:Op vrijdag 29 april 2011 22:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Bowl heeft mijn oma altijd met feestdagen.![]()
Geen wonder dat al die bejaarden nu zo kunnen genieten van McDonald's.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:45 schreef golfer het volgende:
Ik kan mij weinig meer herinneren van het eten van vroeger (jaren 50, vorige eeuw).
Brinta, Karnemelkse pap. Doo(r)dgekookte groentes.Zelfgemaakte vla met vieze vellen erop.
Pastinaak, postelein, bieten, linzen.
Bietjes, linzen en pastinaken zijn erg lekkerquote:Op zondag 1 mei 2011 00:45 schreef golfer het volgende:
Ik kan mij weinig meer herinneren van het eten van vroeger (jaren 50, vorige eeuw).
Brinta, Karnemelkse pap. Doo(r)dgekookte groentes.Zelfgemaakte vla met vieze vellen erop.
Pastinaak, postelein, bieten, linzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |