abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96053554
Goedeavond Fokkers!

Ik zat gisteren een beetje op het internet te cruisen en kwam daar toevallig een FIAT STILO 2.4 20V 5CIL. Abarth occasion tegen. Het is een automaat (selespeed) met ruim 134000 km op de teller en er zit zo'n beetje alles op en aan, hij is gebouwd in 2004.

Ik ben dus ook meteen gaan zoeken naar reviews etc en nu kwam ik erg uiteenlopende verhalen tegen van veel storing in de electronica tot enorm enthousiaste verhalen.

Nu wil ik graag weten of er iemand is die mij kan vertellen of er met dit type/serie ook zo veel problemen zijn of andere punten waar je op moet letten bij een Fiat en dan met name het type wat ik eerder noemde.

Alvast bedankt!
pi_96053919
Kennisje van mij heeft er een en die wil er vanaf omdat hij er louter gezeik mee heeft.
Zijn dure bakken om te rijden zowel qua brandstof als qua onderhoud als qua wegenbelasting.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 27 april 2011 @ 18:42:02 #3
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_96054176
leuke auto, maar de selespeed is echt een onding. jammer dat ze dat hem niet zonder geleverd hebben. selespeed is niet alleen een bron van ellende qua storingen en kosten, maar schakelt ook te schokkerig om echt pret mee te hebben.

jammer, jammer. alternatief als je italiaanse furie wil: alfa 147 gta: dikke 6 cilinder, en met handbak te krijgen. wel relatief duur.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_96054382
Kijk!!

hier kan ik wel wat mee. Ik hoef nog lang niet van mijn huidige auto (Seat Leon uit 2000) af maar ik kwam deze auto tegen en vond het echt een toffe auto maar wist dat er over Fiat wel verhalen rond gingen.

Bedankt voor deze 2 reacties, ik blijf nog ff lekker in mijn huidige auto rondrijden!
pi_96056478
Selespeed is niet een conventionele automaat, maar eigenlijk een gerobotiseerde handbak. Ik heb er echter nooit zelf mee gereden, dus ik kan er geen oordeel over vellen. Echter: ik lees in veel reviews dat men er niet echt weg van is en op fora is de indruk van de liefhebbers erg verdeeld.
De 5-cilinder is een mooi blok met een prachtige sound. I.m.o. een mooier, rauwer geluid dan een sixpack. Ook hier hoor ik de meest uiteenlopende verhalen over betrouwbaarheid. Je moet het treffen bij dergelijke semi-sportieve auto's.
Qua electronica en techniek: tsjah, zo'n Stilo is een Italiaan. Ik kan erover meepraten. Inmiddels heb ik een Lancia Y 1.2 en een Fiat Stilo 1.9JTD versleten. Momenteel rij ik een Alfa MiTo 1.4 Turbo en heeft mijn vrouw sinds kort een Stilo MW 1.8 16V. We hebben met onze eerste Stilo al de nodige trammelant gehad. Van kleine piepjes tot kapotte aircopompen. Het is echter een heerlijke wagen en toen we onlangs op zoek gingen naar een station, zijn we bewust gaan zoeken naar een Stilo.
Zorg dat je met je beoogde exemplaar even langs een specialist of dealer kan. Een Stilo kan zo uitgelezen worden d.m.v. een datakabeltje en dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Zeker als je de standaard zaken ook even optisch laat nakijken.
Succes!
pi_96057410
Bedankt voor de tips, ik zal er aan denken als ik een keer ga kijken.
  donderdag 28 april 2011 @ 18:44:40 #7
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_96099371
Neem dan in elk geval iemand mee die verstand heeft van Selespeed, want daar kan aardig wat mis mee zijn. Persoonlijk vind ik Selespeed een heel goed systeem, zolang het werkt. Een ouderwetse automaat heeft vaak toch een hoger verbruik. Bij Selespeed heb je min of meer de voordelen van een handbak, gecombineerd met de voordelen van een automaat.

Leuk aan Selespeed is ook dat hij sneller schakelt boven een bepaald toerental gecombineerd met dat je het gaspedaal vanaf een bepaalde hoeveelheid intrapt. Dat voelt wel lekker sportief :)

Ik ken overigens iemand die een Stilo Abarth heeft gehad en die had er niks anders dan problemen mee. Maar het is wel leuk speelgoed, als het werkt :)
Schaap
pi_96100106
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 28 april 2011 @ 21:47:52 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96110587
Abarth met selespeed? Zoals al gezegd, niet doen. Het is echt dikke troep, heb wel eens gereden met een 156GTA 3.2 met selespeed en een Abarth met sletespeed. Man, man, man, wat een ramp. Schakelt niet fijn, als jij klikt en hij schakelt niet direct doet hij het vervolgens als je het totaal niet verwacht en het is enorm storingsgevoelig.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:22:28 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_96120391
Heb er zelf nooit mee gereden, maar die Selespeed schijnt een drama te zijn.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 29 april 2011 @ 07:36:33 #11
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_96124494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:47 schreef RingBewoner het volgende:
Abarth met selespeed? Zoals al gezegd, niet doen. Het is echt dikke troep, heb wel eens gereden met een 156GTA 3.2 met selespeed en een Abarth met sletespeed. Man, man, man, wat een ramp. Schakelt niet fijn, als jij klikt en hij schakelt niet direct doet hij het vervolgens als je het totaal niet verwacht en het is enorm storingsgevoelig.
Ik rijd dus een 156 GTA Selespeed, maar dat ding reageert echt heel direct als je op- of terugschakelt met de flippers of pook. Dan kon ik van m'n Honda Accord automaat die ik daarvoor had niet zeggen, dan wilde je terugschakelen en kon je eerst nog even rustig een trui breien. Maar die Selespeed schakelt heel veel sneller dan een normaal mens kan schakelen.

Ik heb bij de mijne alleen dat hij schokkerig optrekt, wat wel irritant is, maar daar is de garage momenteel mee bezig.
Schaap
pi_96130373
Ik heb gelukkig nooit echt gezeur gehad met mn stilo'tje, (1x airbag melding, zat kabel onder de stoel los). Verder is het een dure auto ja, zuipt als de nete en wegenbelasting is ook wat duurder maar het rijdt zo heerlijk (ik had geen selespeed maar een 5m17 2.4 20v benzine).

Verder niet echt ervaring met de automaat versie. Weet alleen dat ik er weinig gezeur mee heb gehad.
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_96306023
quote:
Ja dat is hem! Maar heb nog eens goed nagedacht en zie er vanaf
  zondag 19 juni 2011 @ 02:20:17 #14
231633 Xummon
of toch niet?
pi_98360437
Sinds deze week zelf in het bezit van een Stilo Abarth Selespeed en ik vind hem gewoon geweldig.
Oke van de 1 naar de 2 schokt hij ligt maar als je daarna kan doortrekken........
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_98423337
Have fun! Ben altijd tevreden geweest met mijn 5-deurs JTD en de huidige tweede auto: 1.8 16V MW.
pi_98423626
Een vriend van mij heeft er een gehad. hij heeft daar zoveel problemen mee gehad dat ik die auto niemand zal aanraden... als je graag voor een 5cylinder wilt gaan kun je beter voor een merk gaan die zich al bewezen heeft met het gebruik van 5Cylinders, zoals Volvo of Volkswagen/Audi.

Sele-speed rijdt trouwens ook voor geen meter, een gerobotiseerde handbak... doe het dan zelf.

(dit is trouwens een enkel geval, maar zoals je zelf al aangaf staat het internet vol met horror-verhalen over deze Fiat Abarth)
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  maandag 20 juni 2011 @ 18:59:03 #17
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_98423772
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:55 schreef S2Madness het volgende:
Sele-speed rijdt trouwens ook voor geen meter, een gerobotiseerde handbak... doe het dan zelf.
Beetje rare reactie, vind ik. Juist heel veel echte sportauto's, zoals Lamborghini's, hebben een gerobotiseerde handbak. Systemen als DSG zijn ook gewoon gerobotiseerde handbakken, maar dan met twee koppelingen.

Je ziet juist dat veel mensen dergelijke systemen wel waarderen. Als die mensen zelf hadden willen schakelen, hadden ze dat echt wel gedaan. Maar ik mis ook altijd een beetje het stoere van het zelf schakelen. Leuk op het circuit misschien, maar op de openbare weg is het maar zeer beperkt nuttig.

En Selespeed kan prima rijden, alleen is het nogal storingsgevoelig. Maar als het gewoon 100% goed werkt, schakelt het heel soepel.
Schaap
  maandag 27 juni 2011 @ 15:49:03 #18
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_98722082
Stilo is kwalitatief een prima auto, ik heb het 5-cil 2.4 blok in me Lancia K Coupe gehad, FANTASTISCHE motor! veel koppel onderin en een heerlijk geluid.

Ik heb er 275k opgezet met een LPI G3 installatie van Vaille, na de 275k was een koprevisie wenselijk, verder niet kapot te krijgen dat blok, ik heb afgezien van 1 kapotte bobine er nooit wat mee gehad, en dat op gas... Selespeed is idd wel storingsgevoelig hoor ik overal, maar heb ik zelf geen ervaringen meer. Zou hem zelf liever met ouderwetse handbak kopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')