Reacties in KLB ofzo?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Wat moet ik me precies bij internetpesten voorstellen?
mensen van een forum bannenquote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Ik gebruik zelf geen hyves (hyvesquote:Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
Of van die sarcastische 'fanhyves' met allemaal bewerkte foto's etc. Beetje triest is het wel.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:09 schreef ElectraPlectra het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf geen hyves (hyves) Maar volgens mij kun je je hyves profiel op anoniem zetten? Dan ontvang je toch geen krabbels van ongewenste personen?
Ik weet niet of ik er simplistisch over denk. Ik heb er te weinig ervaring mee denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:16 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.
Als mensen echt mensen dwars willen zitten doen ze dat en dan zijn daar zat manieren om juist daar omweggetjes te vinden.
Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje vanquote:Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef porsche1 het volgende:
Dat lijkt me echt vreselijk.
Ik snap niet hoe sommige mensen dit kunnen doen. Echt gewoon heel raar en vreselijk dit.
Bedankt dat soort verhaal geeft aan wat cyberpesten inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje van
15 dat september 2009 van een brug sprong.
Holly werd regelmatig gepest op sociale netwerksites als Facebook en Bebo;
volgens haar ouders kon ze niet omgaan met de pesterijen die ze ontving.
Vrienden verklaarden dat meerdere meisjes Holly beledigden op haar Facebook-pagina.
Ze lieten commentaren op haar prikbord achter waarin ze scheldnamen kreeg toegeworpen.
Holly Grogan werd ook op school gepest en leed aan een gebrek aan zelfvertrouwen.
https://copsincyberspace.wordpress.com/tag/internetpesten/
Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Als pesten van school ofzo , of werk gewoon doorgaat en je gewoon haatmail gaat sturen naar zijn e-mail, hyves , facebook.
Dus het gaat gewoon door dat het zelfs dus op internet blijft gebeuren.
Ik weet niet of het echt amerikaans is ik denk heus wel dat het in Nederland ook wel gebeurd maar dat je er veel minder over hoort.
Ik kan me best voor stellen dat er gerust nog kinderen zijn die het pispaaltje van de klas ook op internet lastigvallen.
Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.
Niet geklikt.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vind dat Facebook gedoe serieus gevaarlijk spul, zeker voor kinderen![]()
1 op 3 jongeren slachtoffer van pesterijen op Facebook
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-op-Facebook.dhtml
Ik zeg niet dat mijn dochter het slachtoffer is. Die is wel aardig gebekt, heeft ze van d'r paquote:Op woensdag 27 april 2011 18:44 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.
Aan de andere kant ook wel logisch want internet is er ideaal voor. Het gebeurd niet op school en valt dus weinig mee te doen of doen scholen er wel wat aan ??
Dat was niet facebook maar een stuk over online pestenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Niet geklikt.
Je kan toch alleen maar op 'vind ik leuk' drukken.
Dat heb ik ook met hyves , ik heb 2 neefjes van 6 en 10 en die zitten op hyves. Het gaat goed , maar zou het voor hun behoorlijk eng vinden als het hun overkomt want die hebben wat minder relativering en ook minder de instelling oh dan verandering ik mijn instelling en blokkeer degene.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vind dat Facebook gedoe serieus gevaarlijk spul, zeker voor kinderen![]()
1 op 3 jongeren slachtoffer van pesterijen op Facebook
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-op-Facebook.dhtml
Het tegenwoordige pesten kun je niet meer vergelijken met het vroegere pesten. Eerder wachte je gewoon het "slachtoffer" op na schooltijd. Tegenwoordig kun je er van uit gaan dat je word opgewacht na schooltijd tot het moment dat je de deur van je thuis achter je sluit. Daar aangekomen kan je er direct al vanuit gaan dat je je pc nog geen 3 minuten aan hoeft te zetten en je favoriete spel speelt. Of daar zijn de eerste jongens en/of meisjes alweer. Die proberen je in real life en op de computer gewoon het leven zuur te maken.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:53 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn dochter het slachtoffer is. Die is wel aardig gebekt, heeft ze van d'r pa
Alleen als je ziet hoe dat gaat bij haar en haar vrienden en vriendinnen en dat pingt, sms't en stuurt hyves berichten van hier tot tokio. En net als vroeger toen ik jong was, zijn die kinderen kei hard voor elkaar.
ik vind het ronduit eng van die jonge kinderen...quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat heb ik ook met hyves , ik heb 2 neefjes van 6 en 10 en die zitten op hyves. Het gaat goed , maar zou het voor hun behoorlijk eng vinden als het hun overkomt want die hebben wat minder relativering en ook minder de instelling oh dan verandering ik mijn instelling en blokkeer degene.
Ze zijn veel kwetsbaarder en het kan fataal aflopen.
Klopt dingen als:quote:Op woensdag 27 april 2011 22:08 schreef Locusta het volgende:
Heel naar, maar we maken het op school steeds vaker mee. Vaak ontstaan er conflicten thuis en/of op school die dan op site's als hyves "uitgevochten" worden. Eerder had ik het idee dat het meer tijdens het chatten gebeurde (MSN), maar tegenwoordig hoor ik steeds vaker dat er nare en denigrerende berichtjes/krabbels worden gestuurd en geplaatst op hyves
Vreselijk ja! Dat soort berichten heb ik ook wel eens voorbij zien komen bij leerlingen. Helaas sta je als school ook vaak machteloos, met name wanneer dat soort dingen thuis gebeuren. Op school proberen we het zoveel mogelijk aan te pakken, maar je kunt het helaas niet 100% uitsluitenquote:Op woensdag 27 april 2011 22:12 schreef Raggingbull het volgende:
Klopt dingen als:
Morgen pakken we je als je op school komt.
Of:
We krijgen je wel mannetje.
Dat soort berichten komen nog wel eens voorbij op hyves. Heb het zelf wel eens gezien bij mijn broertje. Waardoor kinderen zelfs bang worden om naar school te gaan.
Dat lijkt mij ook, of desnoods je profiel helemaal verwijderen, maar ik heb helaas de aflevering niet gezien.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef ElectraPlectra het volgende:
Je kunt mensen die je via internet lastigvallen toch gewoon blokkeren?
Verschillend. Sommige scholen doen niets, anderen lichten voor en bestrijden het ook.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef formerjellybean het volgende:
Op welke manier doen scholen er wat aan ???
Ik denk dat vooral voorlichting belangrijk is en dat de gepeste personen (anoniem) bij een contactpersoon van school terecht kunnen voor specifieke hulp.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verschillend. Sommige scholen doen niets, anderen lichten voor en bestrijden het ook.
De aflevering ging erover dat het voor sommige kinderen zo traumatisch is dat het tot een zelfmoord kan leiden en kwamen dus verschillende verhalen naar voren van kinderen waarbij het tot zelfmoord leidde , al bij kinderen van rond de 12 .quote:Op woensdag 27 april 2011 23:15 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, of desnoods je profiel helemaal verwijderen, maar ik heb helaas de aflevering niet gezien.
Bij mij op school onder andere: pestcontract afsluiten met de klas, begeleiding van zowel de perster als de leerling die gepest wordt/werd, voorlichting geven. Omdat we een relatief kleine school zijn, is de sociale controle vrij groot en dat wil ook nog wel eens helpen. Niet alleen kom je er dan (soms) sneller achter wanneer er iets niet in de haak is, maar je kunt de leerlingen er ook adequater en gemakkelijker op aanspreken.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef formerjellybean het volgende:
Op welke manier doen scholen er wat aan ???
Dat is wel mooi dat een school het zo aanpakt, hoop dat meerdere scholen dit doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Locusta het volgende:
[..]
Bij mij op school onder andere: pestcontract afsluiten met de klas, begeleiding van zowel de perster als de leerling die gepest wordt/werd, voorlichting geven. Omdat we een relatief kleine school zijn, is de sociale controle vrij groot en dat wil ook nog wel eens helpen. Niet alleen kom je er dan (soms) sneller achter wanneer er iets niet in de haak is, maar je kunt de leerlingen er ook adequater en gemakkelijker op aanspreken.
gewoon niet iedereen je email adres geven en geen openbare profielen op profielen sites maken. Klaar. hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 27 april 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Als pesten van school ofzo , of werk gewoon doorgaat en je gewoon haatmail gaat sturen naar zijn e-mail, hyves , facebook.
Dus het gaat gewoon door dat het zelfs dus op internet blijft gebeuren.
Ik weet niet of het echt amerikaans is ik denk heus wel dat het in Nederland ook wel gebeurd maar dat je er veel minder over hoort.
Ik kan me best voor stellen dat er gerust nog kinderen zijn die het pispaaltje van de klas ook op internet lastigvallen.
Ik denk dat dat het punt ook is , denk dat een boel ouders geen clue hebben van wat hun kind doet laat staan online en dat het daardoor zo uit de hand kan lopen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Maanvis het volgende:
Kinderen moet je leren om verantwoordelijk met hyves etc om te gaan. Dus niet zelf gaan pesten en ook niet je profiel openbaar zetten zodat elke lamlul er op kan komen pesten.
kinderen die pesten zijn vaak te jong om het concept zelfmoord te begrijpen. dus of het nou zo'n goed idee is om ze zo te confronteren?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het punt ook is , denk dat een boel ouders geen clue hebben van wat hun kind doet laat staan online en dat het daardoor zo uit de hand kan lopen.
Want ja nu word je niet meer door de kinderen die je opwachten na schooltijd , nu word het pesten ook thuis gedaan dankzij internet.
En het trieste is dat degenen die het doen , het waarschijnlijk een leuke grap vinden en niet weten wat voor effect het heeft op de gepeste die zich uiteindelijk nergens meer veilig voelt.
Ik denk dat scholen inderdaad qua voorlichting ook eens documentaires over de gevolgen van online pesten moeten tonen en dat het soms juist voor anderen zo fataal afloopt met een zelfmoord.
Ik vind namelijk wel dat deze kinderen moeten leren wat de gevolgen van het pesten kunnen zijn.
Ik pik dit even uit je post. Want dit is in mijn ogen wel heel erg belangrijk. Ik kende tienjarigen (inmiddels 11) die gewoon een computer met internet op hun slaapkamer hebben en daar kunnen doen en laten wat ze willen. Waanzin. Juist op die leeftijd moet je de computer in de woonkamer zetten en af en toe eens langslopen en kijken wat ze doen en met wie ze contact hebben. Gewoon open. Je hoeft kinderen niet bang te maken maar je moet ze wel kunnen waarschuwen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het punt ook is , denk dat een boel ouders geen clue hebben van wat hun kind doet laat staan online en dat het daardoor zo uit de hand kan lopen.
Dit kun je toch niet menen of wel??quote:Op donderdag 28 april 2011 10:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
gewoon niet iedereen je email adres geven en geen openbare profielen op profielen sites maken. Klaar. hoe moeilijk kan het zijn
En anders kan je altijd nog de computer uitzetten.
Om op internet te kunnen pesten heb je ook een partij nodig die daar ontvankelijk voor is. als de andere kant gewoon de computer uitzet, is er weinig te pesten.
je kunt op profielensites toch mensen blokeren of niet dan? Dus mensen die je treiteren kun je ook gewoon verwijderen van je profiel. Als je je profiel instelt op zichtbaar alleen voor vrienden kunnen ze dus geen berichten meer op je pagina plaatsen. Wat is daar nou moeilijk aan?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:40 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dit kun je toch niet menen of wel??
Profielen zijn toegankelijk. Zeer waarschijnlijk staan alle klasgenootjes via die social media websites met elkaar in contact en dus kunnen ze berichtjes plaatsen.
Het probleem is echt niet dat een wildvreemde troll je pest en je vervolgens instort.. Zoiets is niet te voorkomen door je profielpagina te blokken.. Wat is het nut van die kids om zo'mn pagina te hebben dan nog?
Al die tieners hebben honderden online "vrienden" om mee te chatten.
Tja, als ik gepest zou worden op hyves zou ik gewoon mijn profiel verwijderen. Maar ik denk dan volgens jou dus te simpel.quote:En anders de computer uitzetten... Mens... Dat voorkomt de schade niet.. te kansloos argument. Het staat op internet, iedereen kan het lezen en vroeg of laat leest ook degene het aan wie het gericht is.
Pesten doet het meeste schade op persoonlijke websites zoals hyves, facebook, twitter etc
Openbare chatsites hebben mijns inziens nauwelijks invloed op dit gebeuren.. Dan zijn het namelijk vreemden, dat doet de schade niet.
Gedeeltelijk mee eens. Op o.a. hyves kun je ook individuele hyvers blokkeren die kunnen je pagina gewoon niet meer zien,quote:Op donderdag 28 april 2011 12:40 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dit kun je toch niet menen of wel??
Profielen zijn toegankelijk. Zeer waarschijnlijk staan alle klasgenootjes via die social media websites met elkaar in contact en dus kunnen ze berichtjes plaatsen.
Het probleem is echt niet dat een wildvreemde troll je pest en je vervolgens instort.. Zoiets is niet te voorkomen door je profielpagina te blokken.. Wat is het nut van die kids om zo'mn pagina te hebben dan nog?
Al die tieners hebben honderden online "vrienden" om mee te chatten.
En anders de computer uitzetten... Mens... Dat voorkomt de schade niet.. te kansloos argument. Het staat op internet, iedereen kan het lezen en vroeg of laat leest ook degene het aan wie het gericht is.
Pesten doet het meeste schade op persoonlijke websites zoals hyves, facebook, twitter etc
Openbare chatsites hebben mijns inziens nauwelijks invloed op dit gebeuren.. Dan zijn het namelijk vreemden, dat doet de schade niet.
Of de meeste FOK!(st)ers echt up to date zijn betwijfel ik. De meeste jeugd van deze tijd kan echt wel tich keer meer uithalen met een computer. Als ik alleen bij mijn leeftijdsgenoten kijk. Iedereen weet hoe je een virus moet maken. Coderen/programmeren? 1 op de 5 jeugdigen is daar met gemak toe in staat. Beveiligingen op de computer zoals internetsites die geblokkeerd zijn enzo? Geen punt die dingen omzeilt de jeugd tegenwoordig in 5 minuten. En dit soort dingen kan je met wat ingewikkelder trucs en tricks voorkomen. Maar weten de FOK!(st)ers hoe dat werkt? Dan zou je pas werkelijk up to date zijn denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
Overigens denk ik dat het lastig is om antwoorden te vinden want de users hier weten echt wel wat van computers en zijn wel up to date. Mede dankzij FOK! als er wat nieuws te doen is dan lees ik het hier.
Meteen mee stoppen en het gaat opeens stukken beter in je leven.quote:
Jep. Genoeg voorbeelden.quote:en het gaat over internetpesten.
Waar het eerst dus bij gewoon pesten is gaat het bij sommige soms dus ook over op internetpesten.
Vaak zat mee te maken gehad. En de enige manier is straal negeren en blokkeren helaasch. In de gevallen dat het ging om de echte wereld werkt helaas alleen geweld.quote:Zijn er hier mensen die hier weleens te maken mee hebben gehad en hoe gingen ze ermee om ??
Oh ja. Het is zeker niet iets waar je op zit te wachten. En als je dan ook nog eens de leeftijd of gewoon de sociale behoeftes hebt om op facebook/hyves/msn/whatever met mensen te communiceren dan zit je echt met een probleem. Vooral jonge kinderen hebben geen idee wat hen overkomt.quote:Het lijkt me zo naar en ook indringend op je leven dat je juist ook nog thuis maar even de computer kijkt en daar allerlei rare berichten hebt
Mijn punt is en dat quote je niet dat je als ouder moet weten wat je jonge kind sjouwt en wat er te koop is op internet. Niet alleen uit controle maar ook uit interesse.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:56 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Op o.a. hyves kun je ook individuele hyvers blokkeren die kunnen je pagina gewoon niet meer zien,
[..]
Of de meeste FOK!(st)ers echt up to date zijn betwijfel ik. De meeste jeugd van deze tijd kan echt wel tich keer meer uithalen met een computer. Als ik alleen bij mijn leeftijdsgenoten kijk. Iedereen weet hoe je een virus moet maken. Coderen/programmeren? 1 op de 5 jeugdigen is daar met gemak toe in staat. Beveiligingen op de computer zoals internetsites die geblokkeerd zijn enzo? Geen punt die dingen omzeilt de jeugd tegenwoordig in 5 minuten.
Agreed dan nog weet zo'n kind er het fijne van en de meeste ouders(ik kijk dan wel naar 35-40+) er het fijne niet echt van weten. Die weten wel vaag wat er tekoop en te zien is. Maar hoe en waar enzovoort? Nee daar houd het wel mee op. Tenminste hier op de veluwe over het algemeen wel. Hoe dat in de stad is heb ik weinig idee over.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:59 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn punt is en dat quote je niet dat je als ouder moet weten wat je jonge kind sjouwt en wat er te koop is op internet. Niet alleen uit controle maar ook uit interesse.
Het gaat me helemaal niet om die blokkades of een virus maken.
Dat zal overal hetzelfde zijn en het is heel kwalijk inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Agreed dan nog weet zo'n kind er het fijne van en de meeste ouders(ik kijk dan wel naar 35-40+) er het fijne niet echt van weten. Die weten wel vaag wat er tekoop en te zien is. Maar hoe en waar enzovoort? Nee daar houd het wel mee op. Tenminste hier op de veluwe over het algemeen wel. Hoe dat in de stad is heb ik weinig idee over.
Toen ik net op de havo zat, ik was de enige uit mijn dorp, is ook een poging gedaan om mij te gaan pesten. Ik heb meteen de grootste uitgezocht en ben die te lijf gegaan. Heeft me wel twee blauwe ogen en een broek gekost, ik was alleen zij met zijn drieen. Maar daarna heb ik nooit van iemand meer last gehad. Die jongens kon ik daarna prima mee. Je moet gewoon laten weten dat met jou niet te fucken valt.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:22 schreef Sant. het volgende:
Waarschijnlijk heeft iedereen wel een beetje gelijk.. T kan op zoveel verschillende manieren.
Ik zou kapot gaan denk ik als mijn zoon, dochter of neefjes / nichtjes gepest zou worden.
Klinkt erg, maar als docent zijnde ben ik het hier nog mee eens ook. Vaak kijken leerlingen en ouders naar de school wanneer het om pesten gaat (ook via internet) maar wij hebben geen controle of zicht op wat er thuis/in vrije tijd gebeurd.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Toen ik net op de havo zat, ik was de enige uit mijn dorp, is ook een poging gedaan om mij te gaan pesten. Ik heb meteen de grootste uitgezocht en ben die te lijf gegaan. Heeft me wel twee blauwe ogen en een broek gekost, ik was alleen zij met zijn drieen. Maar daarna heb ik nooit van iemand meer last gehad. Die jongens kon ik daarna prima mee. Je moet gewoon laten weten dat met jou niet te fucken valt.
Dat is eigenlijk de enige en beste raad die ik gepesten kan geven. Stel je anders op.Dus gewoon een keer goed erop los meppen.
Wat is er erg aan, die broek gooi je weg en die blauwe ogen zijn na twee dagen ook grotendeels verdwenen. Ik denk ook dat praten met kinderen over pesten niet werkt omdat (volgens mij dan) pesten gewoon natuurlijk gedrag is in het dierenrijk om status en pikorde vast te stellen. Dat soort gedrag zie je eigenlijk bij alle dieren die sociaal gedrag vertonen. Er zijn helaas altijd dieren die dan buiten de groep vallen en die altijd het slachtoffer zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:34 schreef Herushingu het volgende:
[..]
Klinkt erg, maar als docent zijnde ben ik het hier nog mee eens ook. Vaak kijken leerlingen en ouders naar de school wanneer het om pesten gaat (ook via internet) maar wij hebben geen controle of zicht op wat er thuis/in vrije tijd gebeurd.
Wij kunnen maar tot een bepaald punt iets doen: straffen, schorsen, gesprekken, voorlichting etc, maar ergens ligt een grens. Zeker wanneer de ouders verder niks ondernemen of de school zelfs tegenwerken. En dan kan ik een hopeloze leerling nog wel eens aanraden op een verdedigings/vechtsport te gaan om zeker te worden van zichzelf, en als het echt nodig is een pester een knal te verkopen. En waarempel lost dit vaker het hele probleem op dan het oeverloze gepraat en gezever over respect. Soms moet je die verdienen lijkt het.
Deze heb ik vaak genoeg gezien bij (ex-)klasgenoten.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:09 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Of van die sarcastische 'fanhyves' met allemaal bewerkte foto's etc. Beetje triest is het wel.
Dat bedoelt ie niet!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er erg aan, die broek gooi je weg en die blauwe ogen zijn na twee dagen ook grotendeels verdwenen.
Waar onder andere GeenStijl.nl bekend mee geworden is, namelijk:quote:Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Dit dus. Ik mag het wel hardop zeggen, maar het is verstandig dit niet tegen iedereen te zeggen en om het kleinste akkefietje te doen. Anders gaat iedereen er om het minste geringste maar op los meppen.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:52 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dat bedoelt ie niet!
Hij zegt dat hij het als docent zijnde eigenlijk de beste oplossing vindt. Maar dat mag je als docent zijnde natuurlijk NOOIT hardop zeggen..
Je hebt dus alleen op verwijderen geklikt en niet op 'blokkeren en verwijderen'.quote:Op zaterdag 30 april 2011 09:40 schreef xericax het volgende:
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik via een online spel een jongen/man leren kennen.
Klikte vriendschappelijk erg goed tussen ons en snel spraken we iedere dag met elkaar op msn, na een tijdje vertel je dan ook persoonlijke dingen tegen zo iemand.
Hij was voor mij een goede vriend die ik niet IRL ken.
Na ongeveer 6 maanden begon hij ontzettend raar te doen, we zaten in een gesprek en opeens begon hij te brallen over god en de duivel. Hij haatte me omdat ik een duivelsaanbidder was, zou me dood maken, was blijkbaar heel gefrustreerd dat ik niet af wilde spreken etc etc.. hij ging uren door met typen, de gekste dingen zei hij terwijl ik niet antwoordde.
De volgende dag bood hij zijn excuses aan, hij zei dat hij gedronken had en er niet tegen kon... omdat ik hem als vriend zag vond ik het jammer om hem kwijt te raken.. maar na een tijdje gebeurde het natuurlijk weer. ik heb hem verwijderd van msn maar eens in de zoveel tijd spreekt hij me aan.
zo ook gisteravond toen ik thuis kwam.
nou zie ik dit voor mij niet als internetpesten, dit gebeurd eens in de zoveel maanden.. ben 25 nu en vind het vooral triest voor hem, maar ik vind het wel eng dat er zulke mensen op het internet zitten, spreken met jonge meisjes, berichten krijgen als deze en misschien wel elke dag.
Kan me voorstellen dat dit eng is als je iets jonger bent, vooral als je persoonlijke informatie hebt gegeven.
[ afbeelding ]
Nee, kom op het is wel wat lastiger dan dat.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:54 schreef Eenskijken het volgende:
internetpestenals je er last van hebt druk je toch gewoon op het kruisje rechtsboven..
Joh klasgenoten kunnen ook foto's maken en het zonder toestemming op het net gooien, net zo goed als telefoonnummer op het net gooien.quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Eenskijken het volgende:
foto's en telefoonnummers heb je dan zelf op het web geplaatst.. dan is het eigen schuld dikke bult.
Op het internet kan je eigenlijk niet gepest worden als je zelf niets doet.. (wat met normaal pesten wel zo is)
Tenzij je niet meedoet aan al die social media en dergelijke, kan je er altijd mee worden geconfronteerd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 15:54 schreef Eenskijken het volgende:
internetpestenals je er last van hebt druk je toch gewoon op het kruisje rechtsboven..
Dat zijn trollen, dat is iets anders.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:19 schreef BlueMage het volgende:
'n Uurtje in KLB rondhangen en je weet precies wat internetpesten is.
Sommige mensen nemen het internet echt te serieus..quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zijn trollen, dat is iets anders.
Ik heb zelfs trouwens geen Hyves/Facebook/Twitter om interpesten te voorkomen.
Ik heb er in het verleden al mee te maken gehad, en dat wil ik nu graag voorkomen.
Wat zijn sommige mensen trouwens naïef .... alsof internetpesten geen gevolgen heeft voor je zelfbeeld ...
Sommige mensen misschien, andere mensen kunnen er nog heel lang mee blijven zitten.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:54 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Sommige mensen nemen het internet echt te serieus..
Iedereen lult maar wat, over 5 seconden is iedereen ook weer vergeten wat hij/zij gezien/gelezen heeft..
...en in hoeverre verschillen die "trollen" zoals jij ze noemt van echte pestkoppen?quote:Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat zijn trollen, dat is iets anders.
Ik heb zelfs trouwens geen Hyves/Facebook/Twitter om interpesten te voorkomen.
Ik heb er in het verleden al mee te maken gehad, en dat wil ik nu graag voorkomen.
Wat zijn sommige mensen trouwens naïef .... alsof internetpesten geen gevolgen heeft voor je zelfbeeld ...
trollen is niet persoonlijk.quote:Op zondag 1 mei 2011 09:08 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en in hoeverre verschillen die "trollen" zoals jij ze noemt van echte pestkoppen?
Nee, als er persoonlijke haat campagnes tegen je worden opgezet dan is dat toch anders.quote:
Ik vind niet dat je er te simpel over denkt hoor. Ben het helemaal met je eens. Maar helaas is niet iedereen zo slim. Misschien ben ik een lul, maar ik denk als ik dit soort dingen hoor toch van "geez, hoe zwakbegaafd moet je zijn om je profiel niet private te kunnen maken? give me a break"quote:Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
je kunt op profielensites toch mensen blokeren of niet dan? Dus mensen die je treiteren kun je ook gewoon verwijderen van je profiel. Als je je profiel instelt op zichtbaar alleen voor vrienden kunnen ze dus geen berichten meer op je pagina plaatsen. Wat is daar nou moeilijk aan?
[..]
Tja, als ik gepest zou worden op hyves zou ik gewoon mijn profiel verwijderen. Maar ik denk dan volgens jou dus te simpel.
http://www.cyberpesten.be/vormenvancyberpesten.htm is ook een nuttige link.quote:Pesten via het Internet is doorgaans veel harder dan pesten in het gewone leven, omdat de daders gemakkelijk anoniem kunnen blijven. Een voorbeeld daarvan is het publiceren van de naam en het telefoonnummer van een klasgenootje op een erotische website, met de boodschap ‘bel deze dame voor een afspraak’.
Af & toe wordt er in KLB best wel op de man/vrouw gespeeld, hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |