abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96052385
Zit nu naar dr Phil te kijken en het gaat over internetpesten.
Waar het eerst dus bij gewoon pesten is gaat het bij sommige soms dus ook over op internetpesten.

Zijn er hier mensen die hier weleens te maken mee hebben gehad en hoe gingen ze ermee om ??

Het lijkt me zo naar en ook indringend op je leven dat je juist ook nog thuis maar even de computer kijkt en daar allerlei rare berichten hebt
  woensdag 27 april 2011 @ 17:57:56 #2
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_96052411
Wat moet ik me precies bij internetpesten voorstellen?
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
pi_96052426
Het lijkt me zo'n typisch Amerikaans verschijnsel. Alsof kinderen elkaar hier viia internet pesten.
Valt reuze mee.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96052502
Ik krijg steeds rare berichten van BrandX
pi_96052650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef ElectraPlectra het volgende:
Reacties in KLB ofzo?
5 Ferrari's op videoband!
pi_96052658
quote:
mensen van een forum bannen
pi_96052660
Als pesten van school ofzo , of werk gewoon doorgaat en je gewoon haatmail gaat sturen naar zijn e-mail, hyves , facebook.
Dus het gaat gewoon door dat het zelfs dus op internet blijft gebeuren.

Ik weet niet of het echt amerikaans is ik denk heus wel dat het in Nederland ook wel gebeurd maar dat je er veel minder over hoort.

Ik kan me best voor stellen dat er gerust nog kinderen zijn die het pispaaltje van de klas ook op internet lastigvallen.
  woensdag 27 april 2011 @ 18:05:19 #8
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_96052697
Je kunt mensen die je via internet lastigvallen toch gewoon blokkeren?
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
pi_96052763
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
  woensdag 27 april 2011 @ 18:09:07 #10
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_96052844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze dan weer andere accounts kunnen nemen om je dan vervolgens hyveskrabbels lastig te vallen (gelukkig nooit meegemaakt, maar denk dat er gerust sicko's zijn die dat soort geintjes doen)
Ik gebruik zelf geen hyves (hyves :') ) Maar volgens mij kun je je hyves profiel op anoniem zetten? Dan ontvang je toch geen krabbels van ongewenste personen?
  woensdag 27 april 2011 @ 18:09:39 #11
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96052863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef formerjellybean het volgende:
Of van die sarcastische 'fanhyves' met allemaal bewerkte foto's etc. Beetje triest is het wel.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_96052945
Dat lijkt me dus ook. Ik heb er gelukkig nooit mee te maken gehad , maar het lijkt me verschrikkelijk, omdat het zo indringend is en ik kan me voorstellen dat het nare gevolgen heeft.
In amerika schijnen juist ook door dat internetpesten zelfmoord voorkomt omdat ze zich totaal niet meer veilig voelen. En ergens kan ik me dat best voorstellen.
Pesten gewoon kan al erge vormen aannemen maar als dat online ook nog eens doorgaat lijkt het me zo'n inbreuk op privacy.
pi_96053146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:09 schreef ElectraPlectra het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf geen hyves (hyves :') ) Maar volgens mij kun je je hyves profiel op anoniem zetten? Dan ontvang je toch geen krabbels van ongewenste personen?
Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.
Als mensen echt mensen dwars willen zitten doen ze dat en dan zijn daar zat manieren om juist daar omweggetjes te vinden.
pi_96053204
dat komt omdat ze niet hard opgevoed worden, gepest worden is er alleen als je het zelf zo ziet. laat een dik kint wat minder eten en een vechtsport oefenen en hij zal 66,7% minder gepest worden na 3 maanden.
Ne mutlu Türküm diyene
  woensdag 27 april 2011 @ 18:20:29 #15
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_96053306
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:16 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik denk dat je er een beetje simplistisch over denkt en het gaat niet specifiek over hyves , maar meer dat mensen anderen lastig vallen via internet en dat kan op velen manieren, zoals nepprofielen, account hacken , steeds andere id aannemen om te pesten.
Als mensen echt mensen dwars willen zitten doen ze dat en dan zijn daar zat manieren om juist daar omweggetjes te vinden.
Ik weet niet of ik er simplistisch over denk. Ik heb er te weinig ervaring mee denk ik.

Je hebt trouwens wel zelf in de hand of je account gehackt wordt of niet. :)
  woensdag 27 april 2011 @ 18:20:29 #16
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96053307
Maar is er nou echt iemand die dat heeft meegemaakt hier vraag ik mij af?
Of durven ze dat niet te vertellen?
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_96053500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef porsche1 het volgende:
Dat lijkt me echt vreselijk.
Ik snap niet hoe sommige mensen dit kunnen doen. Echt gewoon heel raar en vreselijk dit. :r
Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje van
15 dat september 2009 van een brug sprong.

Holly werd regelmatig gepest op sociale netwerksites als Facebook en Bebo;
volgens haar ouders kon ze niet omgaan met de pesterijen die ze ontving.
Vrienden verklaarden dat meerdere meisjes Holly beledigden op haar Facebook-pagina.
Ze lieten commentaren op haar prikbord achter waarin ze scheldnamen kreeg toegeworpen.
Holly Grogan werd ook op school gepest en leed aan een gebrek aan zelfvertrouwen.

https://copsincyberspace.wordpress.com/tag/internetpesten/
pi_96053556
Dat vroeg ik me ook af vandaar dit topic en ik denk ook best dat er mensen zullen zijn die het meemaken en er inderdaad niet over durven te praten.

Met alle techniek wat er bij komt denk ik dat het best ook inderdaad zou kunnen gebeuren alleen horen we er hier in Nederland weinig over.
pi_96053608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Facebook speelde een andere rol in de zelfmoord van Holly Grogan, een Brits meisje van
15 dat september 2009 van een brug sprong.

Holly werd regelmatig gepest op sociale netwerksites als Facebook en Bebo;
volgens haar ouders kon ze niet omgaan met de pesterijen die ze ontving.
Vrienden verklaarden dat meerdere meisjes Holly beledigden op haar Facebook-pagina.
Ze lieten commentaren op haar prikbord achter waarin ze scheldnamen kreeg toegeworpen.
Holly Grogan werd ook op school gepest en leed aan een gebrek aan zelfvertrouwen.

https://copsincyberspace.wordpress.com/tag/internetpesten/
Bedankt dat soort verhaal geeft aan wat cyberpesten inhoud en wat de gevolgen kunnen zijn.
  woensdag 27 april 2011 @ 18:38:02 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96053994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Als pesten van school ofzo , of werk gewoon doorgaat en je gewoon haatmail gaat sturen naar zijn e-mail, hyves , facebook.

Ik weet niet of het echt amerikaans is ik denk heus wel dat het in Nederland ook wel gebeurd maar dat je er veel minder over hoort.

Ik kan me best voor stellen dat er gerust nog kinderen zijn die het pispaaltje van de klas ook op internet lastigvallen.
Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.
pi_96054295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Eigenlijk ja, bij de leeftijdscategorie van mijn dochter (14), is dat heel populair.
Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.
Aan de andere kant ook wel logisch want internet is er ideaal voor. Het gebeurd niet op school en valt dus weinig mee te doen of doen scholen er wel wat aan ??
pi_96056140
Ik vind dat Facebook gedoe serieus gevaarlijk spul, zeker voor kinderen :N

1 op 3 jongeren slachtoffer van pesterijen op Facebook

http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-op-Facebook.dhtml
pi_96056767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Niet geklikt.
Je kan toch alleen maar op 'vind ik leuk' drukken.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:53:47 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96057730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:44 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk een heel eng idee dat een jong meisje zoiets voor haar kiezen kan krijgen en ook heel naar.
Aan de andere kant ook wel logisch want internet is er ideaal voor. Het gebeurd niet op school en valt dus weinig mee te doen of doen scholen er wel wat aan ??
Ik zeg niet dat mijn dochter het slachtoffer is. Die is wel aardig gebekt, heeft ze van d'r pa :D
Alleen als je ziet hoe dat gaat bij haar en haar vrienden en vriendinnen en dat pingt, sms't en stuurt hyves berichten van hier tot tokio. En net als vroeger toen ik jong was, zijn die kinderen kei hard voor elkaar.
pi_96058563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet geklikt.
Je kan toch alleen maar op 'vind ik leuk' drukken.
Dat was niet facebook maar een stuk over online pesten
pi_96058919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat heb ik ook met hyves , ik heb 2 neefjes van 6 en 10 en die zitten op hyves. Het gaat goed , maar zou het voor hun behoorlijk eng vinden als het hun overkomt want die hebben wat minder relativering en ook minder de instelling oh dan verandering ik mijn instelling en blokkeer degene.
Ze zijn veel kwetsbaarder en het kan fataal aflopen.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:18:52 #27
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96059225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:53 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mijn dochter het slachtoffer is. Die is wel aardig gebekt, heeft ze van d'r pa :D
Alleen als je ziet hoe dat gaat bij haar en haar vrienden en vriendinnen en dat pingt, sms't en stuurt hyves berichten van hier tot tokio. En net als vroeger toen ik jong was, zijn die kinderen kei hard voor elkaar.
Het tegenwoordige pesten kun je niet meer vergelijken met het vroegere pesten. Eerder wachte je gewoon het "slachtoffer" op na schooltijd. Tegenwoordig kun je er van uit gaan dat je word opgewacht na schooltijd tot het moment dat je de deur van je thuis achter je sluit. Daar aangekomen kan je er direct al vanuit gaan dat je je pc nog geen 3 minuten aan hoeft te zetten en je favoriete spel speelt. Of daar zijn de eerste jongens en/of meisjes alweer. Die proberen je in real life en op de computer gewoon het leven zuur te maken.

Oftewel tegenwoordig kun je als het "gepeste kind" gewoon weinig meer doen. Eerder ging je gewoon naar huis en ging daar lekker je eigen ding doen in een veilige omgeving. Tegenwoordig ben je nergens meer veilig.

En jammer genoeg zit ik nog midden in die tijd dat zoiets je kan gebeuren of begin nu wel zo ongeveer de leeftijd te bereiken dat het wel langzaam minder word.

[ Bericht 5% gewijzigd door Raggingbull op 27-04-2011 20:27:00 ]
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_96065450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat heb ik ook met hyves , ik heb 2 neefjes van 6 en 10 en die zitten op hyves. Het gaat goed , maar zou het voor hun behoorlijk eng vinden als het hun overkomt want die hebben wat minder relativering en ook minder de instelling oh dan verandering ik mijn instelling en blokkeer degene.
Ze zijn veel kwetsbaarder en het kan fataal aflopen.
ik vind het ronduit eng van die jonge kinderen...

http://www.telegraaf.nl/d(...)len_op_Hyves___.html
pi_96066431
Heel naar, maar we maken het op school steeds vaker mee. Vaak ontstaan er conflicten thuis en/of op school die dan op site's als hyves "uitgevochten" worden. Eerder had ik het idee dat het meer tijdens het chatten gebeurde (MSN), maar tegenwoordig hoor ik steeds vaker dat er nare en denigrerende berichtjes/krabbels worden gestuurd en geplaatst op hyves :{w
  woensdag 27 april 2011 @ 22:12:25 #30
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96066752
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:08 schreef Locusta het volgende:
Heel naar, maar we maken het op school steeds vaker mee. Vaak ontstaan er conflicten thuis en/of op school die dan op site's als hyves "uitgevochten" worden. Eerder had ik het idee dat het meer tijdens het chatten gebeurde (MSN), maar tegenwoordig hoor ik steeds vaker dat er nare en denigrerende berichtjes/krabbels worden gestuurd en geplaatst op hyves :{w
Klopt dingen als:
Morgen pakken we je als je op school komt.
Of:
We krijgen je wel mannetje.

Dat soort berichten komen nog wel eens voorbij op hyves. Heb het zelf wel eens gezien bij mijn broertje. Waardoor kinderen zelfs bang worden om naar school te gaan.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_96068008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:12 schreef Raggingbull het volgende:
Klopt dingen als:
Morgen pakken we je als je op school komt.
Of:
We krijgen je wel mannetje.

Dat soort berichten komen nog wel eens voorbij op hyves. Heb het zelf wel eens gezien bij mijn broertje. Waardoor kinderen zelfs bang worden om naar school te gaan.
Vreselijk ja! Dat soort berichten heb ik ook wel eens voorbij zien komen bij leerlingen. Helaas sta je als school ook vaak machteloos, met name wanneer dat soort dingen thuis gebeuren. Op school proberen we het zoveel mogelijk aan te pakken, maar je kunt het helaas niet 100% uitsluiten :(
pi_96070937
Op welke manier doen scholen er wat aan ???
pi_96071125
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:05 schreef ElectraPlectra het volgende:
Je kunt mensen die je via internet lastigvallen toch gewoon blokkeren?
Dat lijkt mij ook, of desnoods je profiel helemaal verwijderen, maar ik heb helaas de aflevering niet gezien.
signatuurloos
pi_96071292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef formerjellybean het volgende:
Verschillend. Sommige scholen doen niets, anderen lichten voor en bestrijden het ook.
pi_96071514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschillend. Sommige scholen doen niets, anderen lichten voor en bestrijden het ook.
Ik denk dat vooral voorlichting belangrijk is en dat de gepeste personen (anoniem) bij een contactpersoon van school terecht kunnen voor specifieke hulp.
signatuurloos
pi_96072149
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:15 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, of desnoods je profiel helemaal verwijderen, maar ik heb helaas de aflevering niet gezien.
De aflevering ging erover dat het voor sommige kinderen zo traumatisch is dat het tot een zelfmoord kan leiden en kwamen dus verschillende verhalen naar voren van kinderen waarbij het tot zelfmoord leidde , al bij kinderen van rond de 12 .
Er kwamen ook mensen aan het woord die er nu mee te maken hadden en hoe ze er het beste mee om kon gaan
pi_96074138
Ja het gebeurt. Ik heb een broertje en zusje van 14 jaar. Zitten beide in havo 2 en er was een meisje uit mijn broertje zijn klas die had gelogen (in real life) dat haar tweelingbroer was overleden d.m.v. een aanrijding. Iedereen geloofde het, maar uiteindelijk kwam hun mentor erachter dat het gelogen was (die belde de ouders van, gecondoleerd etc). Meisje krijgt nu wel hulp, maar de hele klas is/was boos op haar omdat ze die leugen sowieso een week of 2 heeft volgehouden; ging ze huilend de klas uit met leraren praten enzovoort. Nu is het zo dat sommige kinderen haar op Hyves hebben uitgescholden en ook via Hyves krabbels naar elkaar sturen met domme grapjes over dat meisje en de hele situatie. Ook door mensen die niet bij haar in de klas zitten. Daardoor durft het meisje niet meer naar school, maar de leerlingen zijn verder wel aangepakt/erop aangesproken.
pi_96080238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:12 schreef formerjellybean het volgende:
Bij mij op school onder andere: pestcontract afsluiten met de klas, begeleiding van zowel de perster als de leerling die gepest wordt/werd, voorlichting geven. Omdat we een relatief kleine school zijn, is de sociale controle vrij groot en dat wil ook nog wel eens helpen. Niet alleen kom je er dan (soms) sneller achter wanneer er iets niet in de haak is, maar je kunt de leerlingen er ook adequater en gemakkelijker op aanspreken.
pi_96080321
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:54 schreef Locusta het volgende:

[..]

Bij mij op school onder andere: pestcontract afsluiten met de klas, begeleiding van zowel de perster als de leerling die gepest wordt/werd, voorlichting geven. Omdat we een relatief kleine school zijn, is de sociale controle vrij groot en dat wil ook nog wel eens helpen. Niet alleen kom je er dan (soms) sneller achter wanneer er iets niet in de haak is, maar je kunt de leerlingen er ook adequater en gemakkelijker op aanspreken.
Dat is wel mooi dat een school het zo aanpakt, hoop dat meerdere scholen dit doen.
pi_96081192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:

gewoon niet iedereen je email adres geven en geen openbare profielen op profielen sites maken. Klaar. hoe moeilijk kan het zijn

En anders kan je altijd nog de computer uitzetten.

Om op internet te kunnen pesten heb je ook een partij nodig die daar ontvankelijk voor is. als de andere kant gewoon de computer uitzet, is er weinig te pesten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:21:21 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96082818
Kinderen moet je leren om verantwoordelijk met hyves etc om te gaan. Dus niet zelf gaan pesten en ook niet je profiel openbaar zetten zodat elke lamlul er op kan komen pesten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96083077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Maanvis het volgende:
Kinderen moet je leren om verantwoordelijk met hyves etc om te gaan. Dus niet zelf gaan pesten en ook niet je profiel openbaar zetten zodat elke lamlul er op kan komen pesten.
Ik denk dat dat het punt ook is , denk dat een boel ouders geen clue hebben van wat hun kind doet laat staan online en dat het daardoor zo uit de hand kan lopen.
Want ja nu word je niet meer door de kinderen die je opwachten na schooltijd , nu word het pesten ook thuis gedaan dankzij internet.
En het trieste is dat degenen die het doen , het waarschijnlijk een leuke grap vinden en niet weten wat voor effect het heeft op de gepeste die zich uiteindelijk nergens meer veilig voelt.
Ik denk dat scholen inderdaad qua voorlichting ook eens documentaires over de gevolgen van online pesten moeten tonen en dat het soms juist voor anderen zo fataal afloopt met een zelfmoord.
Ik vind namelijk wel dat deze kinderen moeten leren wat de gevolgen van het pesten kunnen zijn.
  donderdag 28 april 2011 @ 11:31:31 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_96083161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het punt ook is , denk dat een boel ouders geen clue hebben van wat hun kind doet laat staan online en dat het daardoor zo uit de hand kan lopen.
Want ja nu word je niet meer door de kinderen die je opwachten na schooltijd , nu word het pesten ook thuis gedaan dankzij internet.
En het trieste is dat degenen die het doen , het waarschijnlijk een leuke grap vinden en niet weten wat voor effect het heeft op de gepeste die zich uiteindelijk nergens meer veilig voelt.
Ik denk dat scholen inderdaad qua voorlichting ook eens documentaires over de gevolgen van online pesten moeten tonen en dat het soms juist voor anderen zo fataal afloopt met een zelfmoord.
Ik vind namelijk wel dat deze kinderen moeten leren wat de gevolgen van het pesten kunnen zijn.
kinderen die pesten zijn vaak te jong om het concept zelfmoord te begrijpen. dus of het nou zo'n goed idee is om ze zo te confronteren?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_96083341
Dat is aan de andere kant ook weer waar. Dan op een mildere manier maar in ieder geval een manier leren dat ze zelf na gaan denken over het online pesten. Een manier dat ze wel door krijgen wat voor gevolgen pesten heeft op degene die gepest word , want het punt is vaak iemand die pest heeft het vaak niet door en vind het grappig of doet gewoon mee omdat zijn vriendjes het doen en dan stoer is.
En ze moeten juist leren dat het wel degelijk heel hard bij een ander kan aankomen.
pi_96083749
Dit heb ik gisteren ook een klein stukje gezien. Wel heftig zeg..

Denk dat je dat als kind / jeugd zelf helemaal niet beseft hoeveel pijn je hiermee iemand kan doen.
Ik (samen met anderen uiteraard, want alleen doet / durft niemand het) heb vroeger ook eens een tijd lang iemand gepest op de middelbare school, maar al je daar nu aan terug denkt, dan schaam je je toch kapot!!
  donderdag 28 april 2011 @ 12:33:03 #46
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_96085167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik pik dit even uit je post. Want dit is in mijn ogen wel heel erg belangrijk. Ik kende tienjarigen (inmiddels 11) die gewoon een computer met internet op hun slaapkamer hebben en daar kunnen doen en laten wat ze willen. Waanzin. Juist op die leeftijd moet je de computer in de woonkamer zetten en af en toe eens langslopen en kijken wat ze doen en met wie ze contact hebben. Gewoon open. Je hoeft kinderen niet bang te maken maar je moet ze wel kunnen waarschuwen.

En is het niet om het pesten dan wel vanwege viespeuken die je kind onder valse voorwendselen benaderen. Want die wandelen als poppetje ook op die chatspelletjes rond. Internet is hartstikke leuk maar ook een open riool.

Bij oudere kinderen is het wrs. veel lastiger want die willen op een gegeven moment privacy, denk ik.

Overigens denk ik dat het lastig is om antwoorden te vinden want de users hier weten echt wel wat van computers en zijn wel up to date. Mede dankzij FOK! als er wat nieuws te doen is dan lees ik het hier.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_96085372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 10:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

gewoon niet iedereen je email adres geven en geen openbare profielen op profielen sites maken. Klaar. hoe moeilijk kan het zijn

En anders kan je altijd nog de computer uitzetten.

Om op internet te kunnen pesten heb je ook een partij nodig die daar ontvankelijk voor is. als de andere kant gewoon de computer uitzet, is er weinig te pesten.
Dit kun je toch niet menen of wel??

Profielen zijn toegankelijk. Zeer waarschijnlijk staan alle klasgenootjes via die social media websites met elkaar in contact en dus kunnen ze berichtjes plaatsen.
Het probleem is echt niet dat een wildvreemde troll je pest en je vervolgens instort.. Zoiets is niet te voorkomen door je profielpagina te blokken.. Wat is het nut van die kids om zo'mn pagina te hebben dan nog?
Al die tieners hebben honderden online "vrienden" om mee te chatten.

En anders de computer uitzetten... Mens... Dat voorkomt de schade niet.. te kansloos argument. Het staat op internet, iedereen kan het lezen en vroeg of laat leest ook degene het aan wie het gericht is.
Pesten doet het meeste schade op persoonlijke websites zoals hyves, facebook, twitter etc
Openbare chatsites hebben mijns inziens nauwelijks invloed op dit gebeuren.. Dan zijn het namelijk vreemden, dat doet de schade niet.
pi_96085657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:40 schreef Sant. het volgende:

[..]

Profielen zijn toegankelijk. Zeer waarschijnlijk staan alle klasgenootjes via die social media websites met elkaar in contact en dus kunnen ze berichtjes plaatsen.
Het probleem is echt niet dat een wildvreemde troll je pest en je vervolgens instort.. Zoiets is niet te voorkomen door je profielpagina te blokken.. Wat is het nut van die kids om zo'mn pagina te hebben dan nog?
je kunt op profielensites toch mensen blokeren of niet dan? Dus mensen die je treiteren kun je ook gewoon verwijderen van je profiel. Als je je profiel instelt op zichtbaar alleen voor vrienden kunnen ze dus geen berichten meer op je pagina plaatsen. Wat is daar nou moeilijk aan?
quote:
En anders de computer uitzetten... Mens... Dat voorkomt de schade niet.. te kansloos argument. Het staat op internet, iedereen kan het lezen en vroeg of laat leest ook degene het aan wie het gericht is.
Pesten doet het meeste schade op persoonlijke websites zoals hyves, facebook, twitter etc
Openbare chatsites hebben mijns inziens nauwelijks invloed op dit gebeuren.. Dan zijn het namelijk vreemden, dat doet de schade niet.
Tja, als ik gepest zou worden op hyves zou ik gewoon mijn profiel verwijderen. Maar ik denk dan volgens jou dus te simpel.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:56:21 #49
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96085870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:40 schreef Sant. het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Op o.a. hyves kun je ook individuele hyvers blokkeren die kunnen je pagina gewoon niet meer zien,

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:33 schreef Staal het volgende:
Overigens denk ik dat het lastig is om antwoorden te vinden want de users hier weten echt wel wat van computers en zijn wel up to date. Mede dankzij FOK! als er wat nieuws te doen is dan lees ik het hier.
Of de meeste FOK!(st)ers echt up to date zijn betwijfel ik. De meeste jeugd van deze tijd kan echt wel tich keer meer uithalen met een computer. Als ik alleen bij mijn leeftijdsgenoten kijk. Iedereen weet hoe je een virus moet maken. Coderen/programmeren? 1 op de 5 jeugdigen is daar met gemak toe in staat. Beveiligingen op de computer zoals internetsites die geblokkeerd zijn enzo? Geen punt die dingen omzeilt de jeugd tegenwoordig in 5 minuten. En dit soort dingen kan je met wat ingewikkelder trucs en tricks voorkomen. Maar weten de FOK!(st)ers hoe dat werkt? Dan zou je pas werkelijk up to date zijn denk ik.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:56:35 #50
42366 Staal
pi_96085880
Boris, dat pesten doen ze natuurlijk niet alleen maar in een groep.

Ze kunnen iemand online helemaal stuk maken. Dan kan een kind wel zijn PC uithouden en geen profiel hebben maar dat getreiter gaat door en zo'n kind wil toch zien wat er allemaal over hem of haar geschreven wordt. Dat is dubbel maar wel logisch.
Un certain jeune homme
pi_96085892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:57 schreef formerjellybean het volgende:
Zit nu naar dr Phil te kijken
Meteen mee stoppen en het gaat opeens stukken beter in je leven. :)

quote:
en het gaat over internetpesten.
Waar het eerst dus bij gewoon pesten is gaat het bij sommige soms dus ook over op internetpesten.
Jep. Genoeg voorbeelden.

quote:
Zijn er hier mensen die hier weleens te maken mee hebben gehad en hoe gingen ze ermee om ??
Vaak zat mee te maken gehad. En de enige manier is straal negeren en blokkeren helaasch. In de gevallen dat het ging om de echte wereld werkt helaas alleen geweld.

quote:
Het lijkt me zo naar en ook indringend op je leven dat je juist ook nog thuis maar even de computer kijkt en daar allerlei rare berichten hebt
Oh ja. Het is zeker niet iets waar je op zit te wachten. En als je dan ook nog eens de leeftijd of gewoon de sociale behoeftes hebt om op facebook/hyves/msn/whatever met mensen te communiceren dan zit je echt met een probleem. Vooral jonge kinderen hebben geen idee wat hen overkomt.

Ouders zouden daar open een eerlijk moeten over kunnen communiceren, maar dat betekent ook controleren (monitoren) en dus een inbreuk op de privacy die een kind misschien wel wenselijk vindt. Hoe vaak hoor je niet van kinderen die totale woedeaanvallen krijgen als mama verteld dat ze msn meeleest.

Pesten is bijna niet tegen te houden, maar verdedigen is wel (aan te) leren.

De film Ben-X is wel een mooie om in de klas te laten zien.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 28 april 2011 @ 12:59:42 #52
42366 Staal
pi_96085974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:56 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Op o.a. hyves kun je ook individuele hyvers blokkeren die kunnen je pagina gewoon niet meer zien,

[..]

Of de meeste FOK!(st)ers echt up to date zijn betwijfel ik. De meeste jeugd van deze tijd kan echt wel tich keer meer uithalen met een computer. Als ik alleen bij mijn leeftijdsgenoten kijk. Iedereen weet hoe je een virus moet maken. Coderen/programmeren? 1 op de 5 jeugdigen is daar met gemak toe in staat. Beveiligingen op de computer zoals internetsites die geblokkeerd zijn enzo? Geen punt die dingen omzeilt de jeugd tegenwoordig in 5 minuten.
Mijn punt is en dat quote je niet dat je als ouder moet weten wat je jonge kind sjouwt en wat er te koop is op internet. Niet alleen uit controle maar ook uit interesse.

Het gaat me helemaal niet om die blokkades of een virus maken.
Un certain jeune homme
  donderdag 28 april 2011 @ 13:02:36 #53
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96086092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Mijn punt is en dat quote je niet dat je als ouder moet weten wat je jonge kind sjouwt en wat er te koop is op internet. Niet alleen uit controle maar ook uit interesse.

Het gaat me helemaal niet om die blokkades of een virus maken.
Agreed dan nog weet zo'n kind er het fijne van en de meeste ouders(ik kijk dan wel naar 35-40+) er het fijne niet echt van weten. Die weten wel vaag wat er tekoop en te zien is. Maar hoe en waar enzovoort? Nee daar houd het wel mee op. Tenminste hier op de veluwe over het algemeen wel. Hoe dat in de stad is heb ik weinig idee over.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:14:07 #54
42366 Staal
pi_96088835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:02 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Agreed dan nog weet zo'n kind er het fijne van en de meeste ouders(ik kijk dan wel naar 35-40+) er het fijne niet echt van weten. Die weten wel vaag wat er tekoop en te zien is. Maar hoe en waar enzovoort? Nee daar houd het wel mee op. Tenminste hier op de veluwe over het algemeen wel. Hoe dat in de stad is heb ik weinig idee over.
Dat zal overal hetzelfde zijn en het is heel kwalijk inderdaad.
Un certain jeune homme
pi_96089165
Waarschijnlijk heeft iedereen wel een beetje gelijk.. T kan op zoveel verschillende manieren.

Ik zou kapot gaan denk ik als mijn zoon, dochter of neefjes / nichtjes gepest zou worden.
pi_96089400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:22 schreef Sant. het volgende:
Waarschijnlijk heeft iedereen wel een beetje gelijk.. T kan op zoveel verschillende manieren.

Ik zou kapot gaan denk ik als mijn zoon, dochter of neefjes / nichtjes gepest zou worden.
Toen ik net op de havo zat, ik was de enige uit mijn dorp, is ook een poging gedaan om mij te gaan pesten. Ik heb meteen de grootste uitgezocht en ben die te lijf gegaan. Heeft me wel twee blauwe ogen en een broek gekost, ik was alleen zij met zijn drieen. Maar daarna heb ik nooit van iemand meer last gehad. Die jongens kon ik daarna prima mee. Je moet gewoon laten weten dat met jou niet te fucken valt.
Dat is eigenlijk de enige en beste raad die ik gepesten kan geven. Stel je anders op.Dus gewoon een keer goed erop los meppen.
pi_96089596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Toen ik net op de havo zat, ik was de enige uit mijn dorp, is ook een poging gedaan om mij te gaan pesten. Ik heb meteen de grootste uitgezocht en ben die te lijf gegaan. Heeft me wel twee blauwe ogen en een broek gekost, ik was alleen zij met zijn drieen. Maar daarna heb ik nooit van iemand meer last gehad. Die jongens kon ik daarna prima mee. Je moet gewoon laten weten dat met jou niet te fucken valt.
Dat is eigenlijk de enige en beste raad die ik gepesten kan geven. Stel je anders op.Dus gewoon een keer goed erop los meppen.
Klinkt erg, maar als docent zijnde ben ik het hier nog mee eens ook. Vaak kijken leerlingen en ouders naar de school wanneer het om pesten gaat (ook via internet) maar wij hebben geen controle of zicht op wat er thuis/in vrije tijd gebeurd.

Wij kunnen maar tot een bepaald punt iets doen: straffen, schorsen, gesprekken, voorlichting etc, maar ergens ligt een grens. Zeker wanneer de ouders verder niks ondernemen of de school zelfs tegenwerken. En dan kan ik een hopeloze leerling nog wel eens aanraden op een verdedigings/vechtsport te gaan om zeker te worden van zichzelf, en als het echt nodig is een pester een knal te verkopen. En waarempel lost dit vaker het hele probleem op dan het oeverloze gepraat en gezever over respect. Soms moet je die verdienen lijkt het.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:48:11 #58
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_96090013
Dat is het hem ook juist. Ik ben zelf ook 8 jaar lang gepest. En dat was altijd omdat ik toch wel een makkelijk slachtoffer was. Mensen die gepest worden kun je het beste een verdedigingssport/vechtsport leren. Meestal kunnen deze kinderen zich al niet goed verweren en zijn ze machteloos tegen 1 a 2 pesters. Sla de grootste eens flink op zijn ***** en het komt wel goed. Dan weten ze dat je niet met je laat spotten.
  donderdag 28 april 2011 @ 14:50:46 #59
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_96090104
ja 1 op de 5 kinderen kan programmeren en schrijft virussen. Op zaterdag middag breken ze in bij het pentagon en spelen ze met de kernraketten.
pi_96090276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:34 schreef Herushingu het volgende:

[..]

Klinkt erg, maar als docent zijnde ben ik het hier nog mee eens ook. Vaak kijken leerlingen en ouders naar de school wanneer het om pesten gaat (ook via internet) maar wij hebben geen controle of zicht op wat er thuis/in vrije tijd gebeurd.

Wij kunnen maar tot een bepaald punt iets doen: straffen, schorsen, gesprekken, voorlichting etc, maar ergens ligt een grens. Zeker wanneer de ouders verder niks ondernemen of de school zelfs tegenwerken. En dan kan ik een hopeloze leerling nog wel eens aanraden op een verdedigings/vechtsport te gaan om zeker te worden van zichzelf, en als het echt nodig is een pester een knal te verkopen. En waarempel lost dit vaker het hele probleem op dan het oeverloze gepraat en gezever over respect. Soms moet je die verdienen lijkt het.
Wat is er erg aan, die broek gooi je weg en die blauwe ogen zijn na twee dagen ook grotendeels verdwenen. Ik denk ook dat praten met kinderen over pesten niet werkt omdat (volgens mij dan) pesten gewoon natuurlijk gedrag is in het dierenrijk om status en pikorde vast te stellen. Dat soort gedrag zie je eigenlijk bij alle dieren die sociaal gedrag vertonen. Er zijn helaas altijd dieren die dan buiten de groep vallen en die altijd het slachtoffer zijn.
Als we ouder worden wordt status en pikorde op een andere manier bepaald omdat we ons dan min of meer conformeren aan de gangbare maaatschappijke regels en dan wordt status veelal bepaald door de hoeveelheid geld die men heeft.
  donderdag 28 april 2011 @ 15:35:05 #61
343273 KirovAir
Kirov Reportin'
pi_96091727
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:09 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Of van die sarcastische 'fanhyves' met allemaal bewerkte foto's etc. Beetje triest is het wel.
Deze heb ik vaak genoeg gezien bij (ex-)klasgenoten.

Hoewel je internetpesters kunt blokkeren, kun je dit soort acties nooit tegenhouden.
pi_96094949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat is er erg aan, die broek gooi je weg en die blauwe ogen zijn na twee dagen ook grotendeels verdwenen.
Dat bedoelt ie niet!
Hij zegt dat hij het als docent zijnde eigenlijk de beste oplossing vindt. Maar dat mag je als docent zijnde natuurlijk NOOIT hardop zeggen..
pi_96097006
quote:
Waar onder andere GeenStijl.nl bekend mee geworden is, namelijk:
- dingen via Internet laten bezorgen zoals pizza's
- onwaarheden over mensen schrijven op een weblog
- iemand via de mail, Facebook, MySpace of Hyves stalken
- iemands website proberen te hacken en/of gastenboek vol te spammen
pi_96098994
toen ik op school gepest werd bestond internet nog niet maar weet donders goed dat elke vorm van pesten je leven kan kapotmaken.
Werewolf
pi_96108434
'n Uurtje in KLB rondhangen en je weet precies wat internetpesten is.
Hallon!
pi_96125301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:52 schreef Sant. het volgende:

[..]

Dat bedoelt ie niet!
Hij zegt dat hij het als docent zijnde eigenlijk de beste oplossing vindt. Maar dat mag je als docent zijnde natuurlijk NOOIT hardop zeggen..
Dit dus. Ik mag het wel hardop zeggen, maar het is verstandig dit niet tegen iedereen te zeggen en om het kleinste akkefietje te doen. Anders gaat iedereen er om het minste geringste maar op los meppen.

Zodra het zover komt dat elke inzet van de school het tegen te gaan helemaal niet werkt (dit gebeurt vaak wanneer de ouders van pestkoppen er niks aan willen/kunnen doen) dan raad ik het de slachtoffers aan.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
pi_96169153
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik via een online spel een jongen/man leren kennen.
Klikte vriendschappelijk erg goed tussen ons en snel spraken we iedere dag met elkaar op msn, na een tijdje vertel je dan ook persoonlijke dingen tegen zo iemand.
Hij was voor mij een goede vriend die ik niet IRL ken.

Na ongeveer 6 maanden begon hij ontzettend raar te doen, we zaten in een gesprek en opeens begon hij te brallen over god en de duivel. Hij haatte me omdat ik een duivelsaanbidder was, zou me dood maken, was blijkbaar heel gefrustreerd dat ik niet af wilde spreken etc etc.. hij ging uren door met typen, de gekste dingen zei hij terwijl ik niet antwoordde.

De volgende dag bood hij zijn excuses aan, hij zei dat hij gedronken had en er niet tegen kon... omdat ik hem als vriend zag vond ik het jammer om hem kwijt te raken.. maar na een tijdje gebeurde het natuurlijk weer. ik heb hem verwijderd van msn maar eens in de zoveel tijd spreekt hij me aan.

zo ook gisteravond toen ik thuis kwam.
nou zie ik dit voor mij niet als internetpesten, dit gebeurd eens in de zoveel maanden.. ben 25 nu en vind het vooral triest voor hem, maar ik vind het wel eng dat er zulke mensen op het internet zitten, spreken met jonge meisjes, berichten krijgen als deze en misschien wel elke dag.
Kan me voorstellen dat dit eng is als je iets jonger bent, vooral als je persoonlijke informatie hebt gegeven.

pi_96169366
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 09:40 schreef xericax het volgende:
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik via een online spel een jongen/man leren kennen.
Klikte vriendschappelijk erg goed tussen ons en snel spraken we iedere dag met elkaar op msn, na een tijdje vertel je dan ook persoonlijke dingen tegen zo iemand.
Hij was voor mij een goede vriend die ik niet IRL ken.

Na ongeveer 6 maanden begon hij ontzettend raar te doen, we zaten in een gesprek en opeens begon hij te brallen over god en de duivel. Hij haatte me omdat ik een duivelsaanbidder was, zou me dood maken, was blijkbaar heel gefrustreerd dat ik niet af wilde spreken etc etc.. hij ging uren door met typen, de gekste dingen zei hij terwijl ik niet antwoordde.

De volgende dag bood hij zijn excuses aan, hij zei dat hij gedronken had en er niet tegen kon... omdat ik hem als vriend zag vond ik het jammer om hem kwijt te raken.. maar na een tijdje gebeurde het natuurlijk weer. ik heb hem verwijderd van msn maar eens in de zoveel tijd spreekt hij me aan.

zo ook gisteravond toen ik thuis kwam.
nou zie ik dit voor mij niet als internetpesten, dit gebeurd eens in de zoveel maanden.. ben 25 nu en vind het vooral triest voor hem, maar ik vind het wel eng dat er zulke mensen op het internet zitten, spreken met jonge meisjes, berichten krijgen als deze en misschien wel elke dag.
Kan me voorstellen dat dit eng is als je iets jonger bent, vooral als je persoonlijke informatie hebt gegeven.

[ afbeelding ]
Je hebt dus alleen op verwijderen geklikt en niet op 'blokkeren en verwijderen'.
pi_96169425
Dat klopt, wat hij allemaal schrijft.. het maakt me niet veel uit ook, maar doelde erop dat het ik het eng vind dat dit soort figuren ook kinderen kunnen gaan lastigvallen, die hier zich misschien wel iets van aantrekken.
pi_96176183
Blokkeer die idioot toch gewoon, dat doet waarschijnlijk iedereen die zulke berichten van 'm leest. :') Ik had ook zoiets laatst via PM bij 'n ander forum, gewoon geblokkeerd. :)
Hallon!
pi_96176224
Gekken heb je overal, dus ook op het internet.
signatuurloos
pi_96176243
Iemand op 4chan noemde me net een faggot, nu ben ik gekwetst.
pi_96176749
internetpesten :') als je er last van hebt druk je toch gewoon op het kruisje rechtsboven..
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:01:10 #74
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96176865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 15:54 schreef Eenskijken het volgende:
internetpesten :') als je er last van hebt druk je toch gewoon op het kruisje rechtsboven..
Nee, kom op het is wel wat lastiger dan dat.
Als mensen een met photoshop verneukte foto van je overal over facebook verspreiden of hyves ofzo.
Of je telefoonnummer gaan posten met de melding die persoon te bellen en uit te schelden, of dat de persoon een hoer is. Dan kun je er donder op zeggen dat zo'n persoon daar meer last van heeft dan wat een kruisje links of rechts (Linux,windows) boven goed kan maken.
pi_96176994
foto's en telefoonnummers heb je dan zelf op het web geplaatst.. dan is het eigen schuld dikke bult.
Op het internet kan je eigenlijk niet gepest worden als je zelf niets doet.. (wat met normaal pesten wel zo is)
pi_96177059
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:09 schreef Eenskijken het volgende:
foto's en telefoonnummers heb je dan zelf op het web geplaatst.. dan is het eigen schuld dikke bult.
Op het internet kan je eigenlijk niet gepest worden als je zelf niets doet.. (wat met normaal pesten wel zo is)
Joh klasgenoten kunnen ook foto's maken en het zonder toestemming op het net gooien, net zo goed als telefoonnummer op het net gooien.
pi_96177091
Als iemand jouw nummer op internet gooit.. dat boeit niemand wat... alleen bekenden misschien. Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Een foto die gephotoshopped is.. /yawn. Er staan er miljarden van op het internet. En je kan toch altijd irl zeggen dat die foto nep was?

edit: Ik moet wel zeggen dat ik niets met die profielsites heb, hyves, facebook enzo.. dus misschien snap ik het niet helemaal. Het wel zo dat niemand je dwingt om die te gebruiken..
pi_96177169
Het ging in dit topic niet om maar als je het topic goed had doorgelezen om kinderen die op internet gepest werden en sommige juist door dit zelfmoord hebben gepleegd en vroeg me af of dit in Nederland ook gebeurde .
Ik heb het probleem dus zelf niet maar zocht naar mensen die het of meegemaakt hadden of iemand in omgeving en dus conclusie het komt voor.
pi_96177452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 15:54 schreef Eenskijken het volgende:
Tenzij je niet meedoet aan al die social media en dergelijke, kan je er altijd mee worden geconfronteerd.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:37:13 #80
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_96177539
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:19 schreef BlueMage het volgende:
'n Uurtje in KLB rondhangen en je weet precies wat internetpesten is.
Dat zijn trollen, dat is iets anders.

Ik heb zelfs trouwens geen Hyves/Facebook/Twitter om interpesten te voorkomen.
Ik heb er in het verleden al mee te maken gehad, en dat wil ik nu graag voorkomen.

Wat zijn sommige mensen trouwens naïef .... alsof internetpesten geen gevolgen heeft voor je zelfbeeld ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_96192321
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb er in het verleden al mee te maken gehad, en dat wil ik nu graag voorkomen.

Wat zijn sommige mensen trouwens naïef .... alsof internetpesten geen gevolgen heeft voor je zelfbeeld ...
Sommige mensen nemen het internet echt te serieus..
Iedereen lult maar wat, over 5 seconden is iedereen ook weer vergeten wat hij/zij gezien/gelezen heeft..
  zondag 1 mei 2011 @ 00:02:54 #82
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_96192757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:54 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Sommige mensen nemen het internet echt te serieus..
Iedereen lult maar wat, over 5 seconden is iedereen ook weer vergeten wat hij/zij gezien/gelezen heeft..
Sommige mensen misschien, andere mensen kunnen er nog heel lang mee blijven zitten.
Hangt gewoon af van hoe gevoelig je bent.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 1 mei 2011 @ 09:08:39 #83
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96198367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

...en in hoeverre verschillen die "trollen" zoals jij ze noemt van echte pestkoppen?
Hallon!
pi_96201067
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:08 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en in hoeverre verschillen die "trollen" zoals jij ze noemt van echte pestkoppen?
trollen is niet persoonlijk.
  zondag 1 mei 2011 @ 13:51:11 #85
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96204674
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:50 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Nee, als er persoonlijke haat campagnes tegen je worden opgezet dan is dat toch anders.
Zeker als je jong bent en je je er misschien niet zo makkelijk tegen kan verweren.
pi_96205543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

je kunt op profielensites toch mensen blokeren of niet dan? Dus mensen die je treiteren kun je ook gewoon verwijderen van je profiel. Als je je profiel instelt op zichtbaar alleen voor vrienden kunnen ze dus geen berichten meer op je pagina plaatsen. Wat is daar nou moeilijk aan?

[..]

Tja, als ik gepest zou worden op hyves zou ik gewoon mijn profiel verwijderen. Maar ik denk dan volgens jou dus te simpel.
Ik vind niet dat je er te simpel over denkt hoor. Ben het helemaal met je eens. Maar helaas is niet iedereen zo slim. Misschien ben ik een lul, maar ik denk als ik dit soort dingen hoor toch van "geez, hoe zwakbegaafd moet je zijn om je profiel niet private te kunnen maken? give me a break"
  zondag 1 mei 2011 @ 17:24:57 #87
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_96213308
Ja, dit gebeurt in Nederland ook. Het heet trouwens cyberpesten.

Het komt steeds meer voor onder jongeren, en leraren / ouders hebben er weinig grip op want die denken daar helemaal niet over na als de kinderen op internet zitten, of ze snappen internet gewoon niet. Mede daarom gaat pesten over internet verder dan pesten IRL. Komt natuurlijk nog bij dat de reacties van het slachtoffer niet te zien zijn en je makkelijke keihard door kan gaan.

Slachtoffers vinden pesten online vaak erger dan irl, omdat ze bijvoorbeeld op hun profiel belachelijk gemaakt worden, iedereen het kan lezen, iets naars zo de hele klas / vriendenkring doorgaat, etc.

Het is vooral een probleem onder jongeren omdat die nog niet zo goed zijn met alle functies die internet biedt. Vaak weten ze bijvoorbeeld niet hoe ze een profiel prive kunnen maken of hoe ze iemand kunnen blokkeren. En vaak willen ze dat ook niet omdat de pesters klasgenoten / collegas / bekenden zijn.

http://mijnkindonline.nl/107/pesten-via-internet.htm
quote:
Pesten via het Internet is doorgaans veel harder dan pesten in het gewone leven, omdat de daders gemakkelijk anoniem kunnen blijven. Een voorbeeld daarvan is het publiceren van de naam en het telefoonnummer van een klasgenootje op een erotische website, met de boodschap ‘bel deze dame voor een afspraak’.
http://www.cyberpesten.be/vormenvancyberpesten.htm is ook een nuttige link.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_96216583
Internetpesten is dus gewoon doorgaan waar het vroeger na schooltijd stopte. Dat gaat dus veel verder. De persoon staat zelfs in zijn vrije tijd onder druk.

In mijn tijd was er nog geen internet.
Bij gewoon pesten kan je ook niet altijd zien wat de reactie van een persoon is. Zelf heb ik het op school ook meegemaakt in een paar klassen waar wat van die oudere gasten zaten, groter dan ik.
Maar ik reageerde nooit. Liet weleens merken dat ik kwaad was, maar dan uitte ik dat door te dreigen. Oplaatst begonnen een paar van die bloedzuigers met bijnamen te verzinnen. Ik baalde, maar reageerde nooit echt. Maarja, wat krijg je dan, de rest van de klas waar je wél goed mee omging, noemden mij oplaatst ook weleens met die bijnaam. Ze dachten dat ik het wel best vond, terwijl ik vanbinnen kookte als 1 van de rotte appels het zei.
Ja en dan ontplofte ik, heel onverwacht en teleurstellend voor hun, want die personen waren vaak ook gewoon vrienden met mij op school of na schooltijd.
Toen besloot ik gewoon maar aan iedereen duidelijk te maken, dat het me erg dwars zat.

Natuurlijk vonden de paar grote lummels dat geweldig, koren op hun molen. Ze dachten dat ze me hadden.
Op de fiets naar huis begonnen er 2 te klieren. Fysiek. Toen barste bij mij de bom. Je kan veel doen, maar raak me niet aan. Eentje heb ik in de sloot geflikkert, de andere heb ik totaal het snot uit zijn ogen geslagen. Die had 2 mooie dichte paarse ogen. Toen die andere uit de sloot omhoog kwam heb ik hem vol aan midden in zijn gezicht getrapt.
Daarna nooit meer echt last gehad. Natuurlijk elkaar pesten voor een geintje deden we nog regelmatig. Zo gaat dat.
Maar ik vind dat als het serieus wordt, kinderen ook hiermee hulp moeten krijgen.
  zondag 1 mei 2011 @ 23:15:42 #89
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_96228861
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:50 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Af & toe wordt er in KLB best wel op de man/vrouw gespeeld, hoor. :P Niet dat je het serieus moet nemen, maar ja je loopt altijd de kans dat iemand dat wél doet. Beetje de verantwoordelijkheid van de ouders bij jonge kinderen. :)
Hallon!
  maandag 2 mei 2011 @ 21:31:28 #90
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_96270016
internetpesten .. :')

flikker dan gewoon je computer uit het raam, moeilijk? niet echt :z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')