quote:
Op woensdag 27 april 2011 16:18 schreef Day het volgende:
[..]
Klopt! Maar Guido en Mo zijn er beide op hun eigen manier mee omgegaan. Van Guido werd sex met Laura verwacht, deed hij niet aan mee. Gevolg: hij werd getoneelhaakt.
Van Mo werd hetzelfde verwacht, zij is er, met haar verliefde kop, in meegegaan. Dan moet ze dus niet achteraf klagen. Dat was nog steeds HAAR keuze.
Ze zijn allemaal getest, hoor. De 1 wat meer dan de andere, maar ze zijn allemaal aan de beurt geweest. En er zijn ook bewoners geweest die duidelijk hun grens hebben aangegeven. (Gerard en uiteindelijk zelfs Laura). Maar Mo's grens ligt of lag blijkbaar heel hoog.
Het draait uiteindelijk echt om: hoe ver ga ik en wat is voor mij belangrijk: mijn eigenwaarde of de zgn roem en het geld?
Maar hoe ligt die grens in deze omgeving hoe stevig sta je dan in je schoenen. We kunnen wel van iedereen verwachten dat het allemaal eigen keus en beslissing is maar niet iedereen is er tegen bestand. Guido kon het makkelijker weigeren want was niet verliefd maar kreeg wel de realitie check bij de terugkomst van Maik. Het kwartje viel. Bij Mo valt het kwartje nu pas de laatste weken. Ze had best door dat haar daden daar lastig waren dat heeft ze vaak genoeg geuit en ook steeds een verzoek om een bevestiging van thuis dat ze het goed doet en die nooit heeft gekregen op een manier die voor haar duidelijk was.
Karim werkt in eerste instantie ook mee aan dat date gebeuren pas als het allemaal te serieus wordt aangepakt trekt hij terug met het gevoel van Hé dit wil ik helemaal niet. Het gaat om de momenten waarop je het beseft. Bij Mo komt dat duidelijk nu. Maik is er niet meer dus heeft ze meer tijd om na te denken over zichzelf.