Ja. Een ID-kaart wordt gratis, klaar.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat het gratis verhaal trouwens alleen maar over verlengen of ook over nieuwe? Bv als je altijd een paspoort hebt gehad en nu een kaart wil?
Geldt voor allebei, alleen bij kwijtraken, diefstal of beschadiging betaal je nog de 'boete'.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat het gratis verhaal trouwens alleen maar over verlengen of ook over nieuwe? Bv als je altijd een paspoort hebt gehad en nu een kaart wil?
Cool, ook maar een halen dan. Paspoort is erg onhandig om constant bij je te dragen, past niet in je portemonnee, etc.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:27 schreef Leandra het volgende:
Ook over een nieuwe, je mag immers beiden hebben.
In Nederland is een rijbewijs ook prima hoor.. Neemt ook makkelijk mee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Cool, ook maar een halen dan. Paspoort is erg onhandig om constant bij je te dragen, past niet in je portemonnee, etc.
Ja, maar het is gratis, dus moet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:35 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In Nederland is een rijbewijs ook prima hoor.. Neemt ook makkelijk mee.
Je hebt er zelf voor gekozen een rijbewijs te halen. Het is niet verplicht een rijbewijs te hebben, dan mag je alleen ook niet rijden. Het is wel wettelijk verplicht om een ID-bewijs te hebben, vandaar het verschil.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:21 schreef MacorgaZ het volgende:
En een rijbewijs dan? Niemand die ik ken heeft mijn rijbewijs nodig behalve een politieagent, of niet?
Precies! En dan denken dat het gratis is. Want het geld van de gemeente komt uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Megalomaniac het volgende:
Lekker Nederlands weer om massaal aan te vragen, ook als het ze het niet nodig hebben.
Ik vraag hem ook naast mijn paspoort aan, omdat ik redelijk vaak even de grens over ga bij Duitsland. Al dan niet vooraf gepland en ik ben al een keer aangehouden in Duitsland door de Polizei, en ik kwam er met een waarschuwing vanaf dat ik geen id bij me had.. Een rijbewijs was niet geldig, want niet EU-bewoners kunnen gewoon een rijbewijs aanvragen en dat zegt dus niks over de herkomst van de persoon..quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Megalomaniac het volgende:
Lekker Nederlands weer om massaal aan te vragen, ook als het ze het niet nodig hebben.
bij mij welquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Cool, ook maar een halen dan. Paspoort is erg onhandig om constant bij je te dragen, past niet in je portemonnee, etc.
tja, dat kan zijn, maar je kunt je afvragen of 40 euro wel nodig is voor zo'n kaartje. Ik heb er moeite mee te geloven dat dat werkelijk de kosten zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
En dan piepers he. Je moet een ID hebben, en dan moet je er ook nog voor betalen?? Belachelijk!
Ja, belachelijk. Net als BTW betalen, want je moet toch eten kunnen kopen. Belasting in het algemeen. Ziekenkosten, je hebt toch recht op goede zorg!
/sarcasme
Het leven is niet gratis en een gratis ID bestaat niet, de materialen en personeelskosten moeten toch betaald worden. Of dat nou linksom of rechtsom is.
Eten kopen hoeft nietquote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
En dan piepers he. Je moet een ID hebben, en dan moet je er ook nog voor betalen?? Belachelijk!
Ja, belachelijk. Net als BTW betalen, want je moet toch eten kunnen kopen. Belasting in het algemeen. Ziekenkosten, je hebt toch recht op goede zorg!
/sarcasme
Het leven is niet gratis en een gratis ID bestaat niet, de materialen en personeelskosten moeten toch betaald worden. Of dat nou linksom of rechtsom is.
En jij denkt dat zo'n kaartje echt 40 euro kost om te produceren? Dit is gewoon een verkapte belasting, niets anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
/sarcasme
Het punt is dat een ID kaart aanschaffen voor jezelf geen direct voordeel oplevert, maar wel voor de staat. Daarom zou de staat het je niet moeten opleggen om ervoor te betalen.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
Je doet net of de Nederlandse bevolking collectief om die verplichte ID kaart gevraagd heeftquote:Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
Maar aangezien de staat hem produceert en wij de arbeid van de staat betalen betalen we die kaart toch altijd. Hoe dan ook. Alleen jouw persoonlijke aandeel in de prijs wordt wat anders.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het punt is dat een ID kaart aanschaffen voor jezelf geen direct voordeel oplevert, maar wel voor de staat. Daarom zou de staat het je niet moeten opleggen om ervoor te betalen.
Het is met terugwerkende kracht niet meer gratis las ik vanochtend in de krant...quote:Op donderdag 22 september 2011 08:02 schreef fotostarter het volgende:
Mooi, heb hem dinsdag j.l. opgehaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |