abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101896818
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat het gratis verhaal trouwens alleen maar over verlengen of ook over nieuwe? Bv als je altijd een paspoort hebt gehad en nu een kaart wil?
Ja. Een ID-kaart wordt gratis, klaar.
Ik ga ook maar weer eens een ID-kaart naast m'n paspoort aanvragen. Scheelt gesjouw binnen de EU.
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:28:32 #52
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101896829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat het gratis verhaal trouwens alleen maar over verlengen of ook over nieuwe? Bv als je altijd een paspoort hebt gehad en nu een kaart wil?
Geldt voor allebei, alleen bij kwijtraken, diefstal of beschadiging betaal je nog de 'boete'.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:34:31 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101897052
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:27 schreef Leandra het volgende:
Ook over een nieuwe, je mag immers beiden hebben.
Cool, ook maar een halen dan. Paspoort is erg onhandig om constant bij je te dragen, past niet in je portemonnee, etc.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101897103
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Cool, ook maar een halen dan. Paspoort is erg onhandig om constant bij je te dragen, past niet in je portemonnee, etc.
In Nederland is een rijbewijs ook prima hoor.. Neemt ook makkelijk mee.
pi_101904558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:35 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In Nederland is een rijbewijs ook prima hoor.. Neemt ook makkelijk mee.
Ja, maar het is gratis, dus moet.
Geen referral hier.
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:21:29 #56
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101904837
En een rijbewijs dan? Niemand die ik ken heeft mijn rijbewijs nodig behalve een politieagent, of niet?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_101911006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:21 schreef MacorgaZ het volgende:
En een rijbewijs dan? Niemand die ik ken heeft mijn rijbewijs nodig behalve een politieagent, of niet?
Je hebt er zelf voor gekozen een rijbewijs te halen. Het is niet verplicht een rijbewijs te hebben, dan mag je alleen ook niet rijden. Het is wel wettelijk verplicht om een ID-bewijs te hebben, vandaar het verschil.
  woensdag 14 september 2011 @ 01:41:18 #58
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_101926761
Hm, oke, balen :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_102171092
Lekker Nederlands weer om massaal aan te vragen, ook als het ze het niet nodig hebben. :')
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_102171260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Megalomaniac het volgende:
Lekker Nederlands weer om massaal aan te vragen, ook als het ze het niet nodig hebben. :')
Precies! En dan denken dat het gratis is. Want het geld van de gemeente komt uit de lucht vallen.
pi_102182048
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:37 schreef Megalomaniac het volgende:
Ik vraag hem ook naast mijn paspoort aan, omdat ik redelijk vaak even de grens over ga bij Duitsland. Al dan niet vooraf gepland en ik ben al een keer aangehouden in Duitsland door de Polizei, en ik kwam er met een waarschuwing vanaf dat ik geen id bij me had.. Een rijbewijs was niet geldig, want niet EU-bewoners kunnen gewoon een rijbewijs aanvragen en dat zegt dus niks over de herkomst van de persoon..
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:09:34 #62
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_102185608
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

bij mij wel :9
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_102234309
Volgens de Telegraaf is het alweer afgelopen met de gratis ID kaart.

Soms kunnen ze in Den Haag wel snel blijkbaar.
pi_102238367
Wel jammer, was wel van plan om er over een tijdje 1 te halen.
Geen referral hier.
pi_102250660
Mooi, heb hem dinsdag j.l. opgehaald :D
pi_102251143
En dan piepers he. Je moet een ID hebben, en dan moet je er ook nog voor betalen?? Belachelijk!

Ja, belachelijk. Net als BTW betalen, want je moet toch eten kunnen kopen. Belasting in het algemeen. Ziekenkosten, je hebt toch recht op goede zorg!

/sarcasme

Het leven is niet gratis en een gratis ID bestaat niet, de materialen en personeelskosten moeten toch betaald worden. Of dat nou linksom of rechtsom is.
pi_102251572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:45 schreef stbabylon het volgende:
En dan piepers he. Je moet een ID hebben, en dan moet je er ook nog voor betalen?? Belachelijk!

Ja, belachelijk. Net als BTW betalen, want je moet toch eten kunnen kopen. Belasting in het algemeen. Ziekenkosten, je hebt toch recht op goede zorg!

/sarcasme

Het leven is niet gratis en een gratis ID bestaat niet, de materialen en personeelskosten moeten toch betaald worden. Of dat nou linksom of rechtsom is.
tja, dat kan zijn, maar je kunt je afvragen of 40 euro wel nodig is voor zo'n kaartje. Ik heb er moeite mee te geloven dat dat werkelijk de kosten zijn.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:37:35 #68
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102253542
Wanneer dondert die Donner nou een keer op.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_102253676
quote:

/sarcasme

Eten kopen hoeft niet :{w dat legt de staat je niet op. Dat je doodgaat als je niet eet tjah... in die zin moet het maar je krijgt niet op je flikker van vadertje staat als je geen eten koopt.

geen ziektekostenverzekering wordt ook alleen een probleem als je gebruik wil maken van bepaalde diensten.

belasting min of meer ook zo, iig worden voorzieningen waar je gebruik van maakt betaald van jou centen

ID kaart wordt je opgelegd, ook al gebruik je hem niet, je MOET hem hebben anders krijg je straf van vadertje staat en DAAR zit het em nou in
pi_102255427
quote:

/sarcasme

En jij denkt dat zo'n kaartje echt 40 euro kost om te produceren? Dit is gewoon een verkapte belasting, niets anders.
pi_102267691
quote:
Het punt is dat een ID kaart aanschaffen voor jezelf geen direct voordeel oplevert, maar wel voor de staat. Daarom zou de staat het je niet moeten opleggen om ervoor te betalen.
pi_102280906
quote:
Je doet net of de Nederlandse bevolking collectief om die verplichte ID kaart gevraagd heeft :') Als er een stemming over is geweest, heb ik 'm iig gemist..
pi_102281138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het punt is dat een ID kaart aanschaffen voor jezelf geen direct voordeel oplevert, maar wel voor de staat. Daarom zou de staat het je niet moeten opleggen om ervoor te betalen.
Maar aangezien de staat hem produceert en wij de arbeid van de staat betalen betalen we die kaart toch altijd. Hoe dan ook. Alleen jouw persoonlijke aandeel in de prijs wordt wat anders.
pi_102285847
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:02 schreef fotostarter het volgende:
Mooi, heb hem dinsdag j.l. opgehaald :D
Het is met terugwerkende kracht niet meer gratis las ik vanochtend in de krant...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')