quote:
Op woensdag 27 april 2011 23:11 schreef Daniel1976 het volgende:[..]
Hoe weet jij dat nou weer man?
Er zijn miljarden sterrenstelsels met elk velen sterren. En een hoop van die sterren hebben planeten.
Een aantal van die planeten staan op de juiste afstand van een ster om een atmosfeer te vormen en om leven te kunnen bevatten. De hoeveelheid planeten die daar voor in aanmerking komen is zo groot. Het zou onlogischer zijn dat er geen buitenaards leven is.
inderdaad, ik vraag me ook af waarom iedereen altijd denkt dat we perse dezelfde stoffen nodig hebben op aarde om te kunnen leven. er kan net zo goed wel leven zijn op een planeet waarvan wij denken dat het absoluut niet kan vanwege de omstandigheden, maar wat wij hier op aarde als menszijnde nodig hebben om te leven, hoeft niet voor elke levensvorm te gelden. een tijdje terug hadden ze in een water toch ook iets gevonden waarvan ze dachten dat het nooit mogelijk was? ik denk dat er echt wel leven mogelijk is op andere planeten ondanks dat ze daar misschien niet de omstandigheden hebben die wij hier op aarde hebben, wat weten wij nou eigenlijk?