quote:Op woensdag 27 april 2011 02:13 schreef Equites het volgende:
Ga de komende week bij je ouders maffen en barrikadeer je kamer goed. De rest kun je hopelijk op Fok! lezen
Politie of gemeente... tja, zolang er geen acuut gevaar is voor hemzelf of anderen denk ik niet dat zij veel kunnen betekenen. Mijn deur zit in ieder geval op slot 's nachtsquote:Op woensdag 27 april 2011 01:28 schreef captainkid het volgende:
Bel de politie of gemeente die kunnen je misschien verder helpen.
Verder zou ik een fatsoenlijk slot op m'n deur zetten en die gast mijden.
Inderdaad. Toevallig hebben een huisgenoot en ik gisteren de vuurkorf aangehad. Hoop niet dat de fles thinner hem op ideeën gebracht heeft... Huis is gelukkig wel voorzien van goede brandalarmen.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:44 schreef Stokstaart het volgende:
Hij zal zelf hulp moeten zoeken.
Wel riskant want voor hetzelfde geld zet hij vannacht het huis in brand
quote:Op woensdag 27 april 2011 01:48 schreef Ikkannietstrijken het volgende:
Ik heb een goede vriend gehad die in een psychose raakte.
De eerste kenmerken waren
- verwarde gesprekken check
- afwezig gedrag check
- niet op komen dagen op het werk check
- geobsedeerd door maar 1 ding (in zijn geval een boek) check, muziek in dit geval
Later ging het verder in:
- waanideeen (vertelde dat hij de directeur was het bedrijf waar hij werkte) check
- weglopen midden in gesprekken of afkappen (herkenbaar) check
- uren/soms dagen wegblijven en niet kunnen vertellen waar hij geweest was
Ondanks dit alles was het bijna een onmogelijke taak om hem op te laten nemen. Hij moest er namelijk zelf toestemming voor geven. Toen we hem eindelijk zover hadden dat hij bij de psychiater zat, liep hij wederom midden het gesprek weg.
Uiteindelijk hebben we hem op grond van "gevaarlijk gedrag" op kunnen laten nemen. Hij reed namelijk ook gewoon nog auto en lapte werkelijk alles wat enigzins met verkeersregels te maken had aan zijn laars. en check! het regent bekeuringen en hij rijdt als een malle (maar dat deed hij eerder ook al)
Succes ermee in ieder geval, het zal niet makkelijk worden
Inderdaad, hij mag pas 'opgesloten' worden als hij een bewezen gevaar voor zichzelf of anderen is. Dat kan ik nog niet hardmaken. Met hem om de tafel zitten wil ik wel, maar ik ben bang dat hij dan het laatste restje vertrouwen in mij en mijn buurman kwijtraakt, en helemaal niet meer wil praten... Hij heeft het al niet zo op psychologen (ben er zelf één), dus ik moet erg voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:52 schreef eleusis het volgende:
Dit klinkt inderdaad zorgelijk, maar nog niet voldoende voor een inbewaringstelling. Misschien is het al goed om daar wat meer over uit te zoeken voor het geval zijn gedrag gevaarlijk wordt.
Het enige nu, maar misschien ook het beste, lijkt om met hem om de tafel te gaan zitten, in de hoop dat je hem een beetje kunt laten inzien dat hij hulp nodig heeft. Het kan misschien moeilijk zijn om zoiets te brengen zonder dat het als aanval opgevat wordt. Maar blijkbaar praat hij wel met je over zijn 'kwaal', dus misschien dat je kunt levelen...
Je hebt gelijk. Ik was alleen vergeten te vermelden dat ik van plan ben om morgen een GGZ-instelling te bellen en de huisbaas in te lichten. Van die crisisdienst was ik niet op de hoogte, zal dat ook even uitzoekenquote:Op woensdag 27 april 2011 02:41 schreef Vandaag... het volgende:
Dat hoef jij niet te beoordelen of hij een gevaar is, dat doet de psychiater van de crisisdienst...
Voor een psycholoog vind ik dat je er nogal lakoniek mee omgaat en het zelfs hebt over de politie.. dan ben je wel een paar stappen te laat als de politie er aan te pas moet komen, me dunkt...
quote:De crisisdienst kan worden ingeschakeld door erkende verwijzers zoals huisartsen, politie, maatschappelijk werk, MEE, RIBW, vrijgevestigde psychiaters, verslavingszorg, verpleeghuisartsen etcetera.
Zo gek is tie dus niet.quote:Op woensdag 27 april 2011 02:57 schreef Schlumberger het volgende:
Mocht er een psych over de vloer komen hier, dan ben ik bang dat hij gewoon de deur dichtgooit en roept dat ze een eind op mogen tyfen.
Je kunt hem helpen door hem met de feiten te confronteren, namelijk:quote:Op woensdag 27 april 2011 01:05 schreef Schlumberger het volgende:
maar daar komt ook nog bij dat hij denkt dat hij de nieuwe profeet van Allah is!
Gezien dit topic en het feit dat jij in de buurt woont kan ik hem geen ongelijk geven. Dan is het dus niet ongegrond. Misschien vind jij zijn muziek niks, sommige mensen vinden Frans Bauer niks anderen betalen ervoor.quote:denkt dat de buurt over hem praat
Zeker. Verhuizen. Dit gaat vroeg of laat uit de hand lopen, en je hebt geen enkele mogelijkheid om de put de dempen voordat het kalf verdronken is.quote:
Ik heb ooit in een vergelijkbare huisgenoten-situatie gezeten. De politie kan pas wat doen als het echt uit de hand loopt, dus als mensen fysiek worden aangevallen o.i.d.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:58 schreef WinterBreeze het volgende:
Plotselinge godsdienstwaanzin (je schreef dat hij verder niet echt gelovig is) is ook een symptoom van een psychose. Ik zou alsnog contact opnemen met de politie en om raad vragen, die hebben ook contacten bij crisisteams voor dit soort situaties.
Wat wil je precies zien bij het lichamelijk onderzoek van een schizofrene patiënt dan? Schizofrenie is een syndroomdiagnose, die je gewoon stelt op basis van een aantal criteria. De diagnose nu al stellen is inderdaad ietwat overdreven, omdat de symptomen minstens zes maanden moeten duren, maar die richting op denken is niet gek.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:20 schreef loop het volgende:
Schizofrenie diagnose is zwaar overdreven, kun je ook alleen vaststellen na MRI scans en uitgebreid lichamelijk onderzoek, zijn ook meer symptomen voor nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |