abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96027261
Zoals de TT zegt, er is een enorme overkill aan FTP software, maar ik kan de vergelijking niet goed maken, vandaar dit topic. Ik heb het een en ander gezocht, en het een en ander geprobeerd, maar niets kan tot nu toe mij bekoren.

Ik zal het eisenlijstje hieronder neerzetten. Hoe lager het getal, hoe belangrijker deze feature is.

1 - Active Directory integratie.
2 - Een gebruiker een persoonlijke map kunnen geven, en tegelijkertijd in de gezamelijke mappen kunnen bladeren (via 1 account dus).
3 - Logging die in te stellen is, zodat ik 'm kan configureren in welke map gebruiker X zit, en welke commando's uitvoert. (Zoals de FileZilla client het laat zien in het statusvenster wil ik het instellen).
4 - Auto IP bans, die uitgedeeld worden bij bij voorkeur een instelbaar aantal vruchteloze pogingen om in te loggen.
5 - Mogelijkheid tot gebruik van FTPS/SFTP (maar volgens mij zit dit in alle FTP software al).
6 - Mogelijkheid om de actieve sessies te bekijken.

Wat heb ik tot nu toe getest
- IIS 7.5: Een enorm vehikel, met ontbrekende features tot overmaat van ramp. feature 2 en 4 zitten hier niet in. Verder is dit enorm vervelend en ingewikkeld om te configureren, en loop ik tegen rare problemen aan.
- FileZilla Server: Werkt goed, logging is perfect, IP banning, FTPS e.d. ook, maar het ondersteunt tot nu toe alleen een beta achtige vorm van LDAP integratie, en ik heb feature 2 hier ook niet in terug gevonden.

Heeft iemand toevallig ervaringen met FTP software die dit alles (of in ieder geval nummertje 1, en bij voorkeur 2 heeft)? De software mag best wat kosten, maar tot een euro of 30 vind ik het wel genoeg. Mochten er overigens duurdere maar complete programma's zijn, schroom niet. Misschien kan ik dan alsnog wat regelen.
  woensdag 27 april 2011 @ 00:43:25 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_96027560
Wij gebruikten Cerberus. Werkte eigenlijk wel goed.
Anders hier nog even wat uitzoeken.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_FTP_server_software
pi_96027697
iis kan optie 2 gewoon hoor... kwestie van ntfs rechten goed zetten.. optie 4 is naar mijn weten lastiger.. maar wel haalbaar...

gaat je ad-account niet gewoon locked-out na x attempts?
The autist, formally known as Tjibbe
pi_96027850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:46 schreef GroeneGod het volgende:
iis kan optie 2 gewoon hoor... kwestie van ntfs rechten goed zetten.. optie 4 is naar mijn weten lastiger.. maar wel haalbaar...

gaat je ad-account niet gewoon locked-out na x attempts?
Bij IIS is het probleem dat de chinezen en russen die met "Admin" e.d. in proberen te loggen, dat feitelijk geen account is. De logs worden daardoor enorm vervuild (10-20MB aan logs per dag, met hooguit 3-10 legitieme users die even een paar bestandjes uploaden ertussen).

Inderdaad, met een virtuele directory en wat NTFS rechten moet dat wel te regelen zijn bij nader inzien inderdaad. Optie drie heb ik overigens niet kunnen vinden in IIS.
pi_96027940
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:51 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Bij IIS is het probleem dat de chinezen en russen die met "Admin" e.d. in proberen te loggen, dat feitelijk geen account is. De logs worden daardoor enorm vervuild (10-20MB aan logs per dag, met hooguit 3-10 legitieme users die even een paar bestandjes uploaden ertussen).

Inderdaad, met een virtuele directory en wat NTFS rechten moet dat wel te regelen zijn bij nader inzien inderdaad. Optie drie heb ik overigens niet kunnen vinden in IIS.
logs: http://support.microsoft.com/kb/313437

auto block ip's:
http://blog.whitesites.co(...)63378056714_blog.htm
of http://serverfault.com/qu(...)ft-ftp-server-iis6-7
The autist, formally known as Tjibbe
pi_96028945
quote:
Helaas ben ik dan nog niet van de rare bugjes en problemen af (het werkt wel, maar een tweede FTP map wil maar niet werken, waarom geen idee, zal ik je niet mee lastig vallen, alles al geprobeerd). Daarom sta ik open voor meer voorstellen. Verder zijn die auto IPbans veelal php scriptjes die logfiles lezen, dus dan is 't niet zo netjes.
pi_96041251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:43 schreef ursel het volgende:
Wij gebruikten Cerberus. Werkte eigenlijk wel goed.
Anders hier nog even wat uitzoeken.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_FTP_server_software
:Y

Maar FileZilla zou dit ook allemaal prima moeten kunnen :)
pi_96041388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:23 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

:Y

Maar FileZilla zou dit ook allemaal prima moeten kunnen :)
Die heeft alleen maar een beta achtige vorm van LDAP aanwezig, die niet lekker werkte, ik ga eens naar cerberus kijken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 april 2011 @ 13:28:30 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96041454
Waarom AD integratie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_96042463
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom AD integratie?
Omdat ik gebruikers heb die ook op een muziekserver (subsonic) inloggen, waar er goede AD integratie is. Anders moeten ze drie verschillende wachtwoorden onthouden, en het is netter.
pi_96043023
Is FTP niet gewoon zoooooo pre-2000 era? :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 april 2011 @ 14:15:27 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96043233
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:53 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Omdat ik gebruikers heb die ook op een muziekserver (subsonic) inloggen, waar er goede AD integratie is. Anders moeten ze drie verschillende wachtwoorden onthouden, en het is netter.
Netter misschien, maar uit security oogpunt zou ik het niet doen. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_96043479
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Netter misschien, maar uit security oogpunt zou ik het niet doen. :)
Wat heb ik gemist? Wat is er ouderwets aan AD integratie? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')