Dan zit jij denk ik boven de 500 Watt rmsquote:Op zondag 23 december 2012 17:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij hielp het geen reet, zit er nog tussen voor de leuk, en omdat het een makkelijk spanningsmetertje is, verder is het ding gewoon rukkie. Mijn problemen waren pas opgelost na het plaatsen van een 2e (gel)accu achterin, en dan nog speel ik het spul met draaiende motor leeg binnen een minuutje of 20
Het was eens zó erg, dat als ik rustig in de file reed met een beetje power erop, dat ik de bass kon voelen in het rijden van de auto; onsteking kakte gewoon in in de pieken
Ik heb ooit eens een prima 2e hands setje gekocht in een (car) audio winkeltje.quote:Op zondag 23 december 2012 16:32 schreef sinepedraap het volgende:
Mooi spul is dit altijd. Ik wil ook extra geluidHet is nu al binnenspiegel trillend maar de hoge tonen worden gewoon ook lelijk als de bass hard staat. Maar de set uit m'n vorige auto had ik zelf gemaakt van een oude PA disco speaker maar die was zo groot je kon dan niet eens meer een reistas in je kofferbak kwijt. Wil eigenlijk een budget (cheapass maar toch niet helemaal verschrikkelijk) compacte sub voor erbij of zo
Een aardig eindje idd. Ik heb er tot 5 farad tussen gehad, en scheelde bijna niks..quote:Op zondag 23 december 2012 17:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan zit jij denk ik boven de 500 Watt rmsDan is een extra accu idd geen overbodige luxe.
Ik zit hier net eronder, ongeveer 400 Watt rms, in een '94 Cuore![]()
Volgens mij maakt het ook nogal wat uit of je er een 1 farad of 2 farad ertussen legt. Het principe is eigenlijk een batterij wat je ertussen legt om de pieken idd af te vlakken. Hoe groter de opslag, hoe beter toch?
Ik heb nog nooit iets 2e hands gekocht. Behalve entreekaartjes en allebei de auto's.quote:Op zondag 23 december 2012 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een prima 2e hands setje gekocht in een (car) audio winkeltje.
Mijn 2e hands versterker is nog steeds een prima de luxe Caliber uit de goede jaren 90. Topmerk voor de prijs van een cheapass Marquant.quote:Op maandag 24 december 2012 08:24 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets 2e hands gekocht. Behalve entreekaartjes en allebei de auto's.
Maar heb nog een versterker. Volgens mij een hele cheapass Marqant of zo paupermerk van de Kijkshop of zo destijds. Maar het werkte prima dus hoeft geen professioneel spul te zijn per se. En kabelsetjes en zo met extra schakelaars en heb ook nog zo'n ronde bom wat is het een condensator. Dus moet alleen een mooie compacte sub vinden dat mag ook wel uit de winkel zijn maar ja wil er niet weer 100 euro aan uitgeven totaal is al zo'n dure maand
Mode = cd / aux / radio, dus dat werkte niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Band/Mode? Gewoon alle knopjes indrukken, je bent een man dus dat moet wel goedkomen.
Die kleine kist niet poorten hoor. Lekker gesloten houden. Veel mooier bereik.quote:Op zondag 23 december 2012 09:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
Op deze manier aangesloten. Let aub niet op de tape.
[ afbeelding ]
In deze kist
[ afbeelding ]
Poorten? he wat? heb ik dat gedaan dan? Hoe moet ik hem dan aansluiten volgens jou?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:45 schreef blup het volgende:
[..]
Die kleine kist niet poorten hoor. Lekker gesloten houden. Veel mooier bereik.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Poorten? he wat? heb ik dat gedaan dan? Hoe moet ik hem dan aansluiten volgens jou?
quote:Op zondag 23 december 2012 16:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat betreft het gepoort aansluiten is goed toch? Ik haal nu het maximale eruit?
Bassreflex is een sub met een luchtgat, gaat vaak wat harder maar als je t niet goed doet is al je bass weg. Het gaat wat harder, maar vooral in hogere bass weergaven gaat de sub helemaal nat, klinkt voor geen meter. Ik vind bassreflex subs vaak heel montoom. Bij house/hard/ beats is het letterlijk constant whoo. whoo. whoo. whoo. Geen verschil.quote:3. Bassreflex behuizing
Een populiare manier van inbouwen is de bass-reflex of gepoorte behuizing. Vooral voor de liefhebbers van zeer diepe en harde bass is het de beste oplossing.
voordelen:
3 - 4 dB effiënter dan een gesloten box
minder vervorming en hogere belastbaarheid in het hogere bassbereik
mits goed ontworpen en gebouwd, diepere bassweergave
nadelen
grotere kast
zeer kritisch t.a.v. ontwerp- en constructiefouten (woofer kan simpel worden opgeblazen)
http://www.autohifi.nl/ heeft wel een aardig aanbodquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:26 schreef ukga het volgende:
Bij welke (web)winkel kopen jullie je spullen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |