abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96004229
Lang niet geweest, alvast bedankt voor het lezen & reageren.

Het zit dus zo..

In 2008 werd ik bevriend met Lisa,
Lisa werd er via een andere vriendin van mij bijgehaald.. Eerst mocht ik haar niet zo vond haar maar aparte meid maar oké mijn gedachten over haar is veranderd en wij 2 kregen een hele goede, fijne vriendschaps band en ik begon haar steeds meer te mogen.

We vormde een leuke vriendenploeg met Lisa erbij.(Lisa had niet veel vriendinnen en was blij dat ze nu wel ergens bij hoorde)
Lisa kreeg na een tijdje een relatie met Martijn, Martijn was op het begin een hele lieve, grappige jongen en we vonden hem heel goed bij Lisa passen.
Op ten duur is Martijn agressief gedrag gaan vertonen namelijk: Werd vreselijk jarloers, ging dingen verbieden en als hem iets niet zinde schold hij haar uit voor slet enz enz.
Oké dit is een tijd door gegaan met vergeten en vergeven maar uiteindelijk is de situatie zo uit de hand gelopen dat ze zwanger raakte van hem en Martijn stond er op dat deze Baby er niet zou komen, zij heeft met vreselijk veel pijn in haar hart haar kindje laten weghalen en heeft Martijn los gelaten omdat Martijn geen respect meer voor haar kon opbrengen.

Wij als vriendenploeg steunde Lisa hier natuurlijk in.. De verbroken relatie, de abortus.
7 maanden na de abortus en gebroken relatie begon Lisa ''anders'' te doen had weinig zin meer in dingen enz.. Wij dachten dat dit kwam omdat ze deze maand uitgerekend zou zijn van haar kindje die er niet meer was.. Maar nee dat was niet waar LIsa stuurde ons een smsje dat ze klaar met ons was en dat ze weer terug samen was met Martijn en dat ze het gevoel had dat ze geen zin meer had in onze mening en dr hart wilde volgen.

Oké heel pijnlijk voor ons en we zijn dr achtergekomen dat ze stiekem steeds met hem afspreekte en dat ze opnieuw zwanger is geraakt van hem.

Nu is dat een half jaar terug gebeurd en volgende week verwacht ze haar kindje en ze heeft met Martijn een huis gekocht.
Ik heb geen contact meer met er(wij allemaal niet)

Maar toch, ik mis haar soms nog heel erg en ik snap niet hoe dit zo had kunnen gebeuren. Ze was altijd gezellig, enthousiast en we hebben zoveel met elkaar ondernomen qua leuke dingen en we stonden altijd voor dr klaar en ze was erg blij met ons als vrienden.
Wij waren dr enigste vrienden eigenlijk op wat kennissen enz na.
Soms wil ik haar wel eens bellen om gewoonweg om de tafel met er te zitten en alles er uit te gooie en de fouten toe te geven die vooral zij maar ook ik heb gemaakt want ik ben ook geen perfect persoon.

Wat vinden jullie van deze situatie??Wel eens iets als dit mee gemaakt?
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:32:05 #2
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_96004727
Vriendschappen komen en gaan. Dat zal altijd zo zijn en is altijd zo geweest.
Doet niets af aan het feit dat jullie je aan de kant gezet voelen voor ene Martijn. Die volgens jullie ook nog een eikel 1e klas is. Als Lisa jullie niet meer wil zien en dat daadwerkelijk zo heeft aangegeven denk ik dat je weinig anders kan doen dan d'r los laten.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:43:05 #3
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96005265
Het is ku maar het gebeurd. Ik heb het met een goede vriend mee gemaakt. In dit geval is hij gehandicapt en hebben wij hem juist jaren lang gesteunt en overal mee naar toe genomen en uiteindelijk heeft hij ons zonder pardon laten vallen om een vriendin. Goed, achteraf gezien is hij nu wel met haar getrouwd en klopte zijn keus blijkbaar wel. Mensen komen en mensen gaan. Nu je opeen bepaalde leeftijd komt (ik heb het gevoel dat deze dingen starten rond je 18'e) ga je dit steeds vaker mee maken en er is weinig aan te doen.
Domo Arigato!
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:49:04 #4
331372 Unchangeable
Vous ne rêvez pas
pi_96005545
Mogelijk kan je proberen om nogmaals met Lisa in contact te komen en dergelijke dingen uit te leggen. Het zal de situatie hoogstwaarschijnlijk niet veranderen, maar misschien zorgt dat ervoor dat jijzelf de situatie achter je kan laten of dat Lisa haar ogen opent. Want een goede vriendschap verliezen, is zeker vervelend!
pi_96005906
Je zou met haar kunnen gaan praten en uitleggen dat het pijn doet dat ze nu niet meer bij jullie is.
Als ik zelf naar dit verhaal luister dan zie ik ergens wel een bekend verhaal maar ik denk dat zij gemanipuleerd word door Martijn en dat hij haar gepusht heeft deze beslissing te nemen. Ik denk dat Lisa zelf deze situatie niet had gewild en dat ze jullie ook echt niet zomaar kwijt wil.

Maar wat mijn voorgangers ook al zeiden vriendschappen komen en gaan en wil ze niet luisteren dan is dat heel jammer en zal dat nog best een tijd pijn doen maar koester de momenten die jullie samen hebben gehad en de fijne tijd samen. Stuur haar een kaartje wanneer ze jarig is en met de geboorte van het kindje zo laat je haar zien dat je nog altijd aan haar denkt!!
Elk begin is een eind aan het verleden, en elk eind is een begin aan het heden.
pi_96007837
Bedankt voor de reacties en jullie hebben gelijk.
Tis ook niet de eerste keer dat ik een vriend of vriendin ben verloren maar toch, dit voelt anders er is een verschil tussen 'n vriend of vriendin of echt een goede vriendin die je al jaren ken en dat was bij haar het geval.. Ik had ook niet verwacht dat ik haar zo kon missen...

Maar jullie hebben gelijk.. Zij heeft er voor gekozen om er mee te stoppen, zij heeft haar vriendenploeg aan de kant geschoven dus tis idd aan haar om terug contact te zoeken als ze nog iets wil zeggen.

Ik weet dat ik niet meer vriendinnen met haar kan zijn, te veel gebeurd en ik weet ook niet of ik haar nog kan vertrouwen na een streek als dit...'t zou alleen fijn zijn als we wat dingen zouden kunnen uitspreken & elkaar kunnen groeten voortaan.

Thnxs iig doet goed om ook n anders mening te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')