dé jà vuquote:
ik denk ook niet met een stem denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef RockNijntje het volgende:
Denken heeft toch niet veel met horen te maken?
Hoe denk jij?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef RockNijntje het volgende:
Denken heeft toch niet veel met horen te maken?
een hersendood iemand nietquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
dé jà vu
Iets beter geformuleerde antwoorden, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat een levend wezen niet kan denken
Even serieus alsjeblieftquote:
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Hoe denk jij?
Jij denkt toch ook in woorden, en niet in handelingen of bewegingen?
Oh, zoquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Hoe denk jij?
Oke,quote:
tuurlijk niet, iemand die doof geboren is woorden klinken, als jij nu oordoppen in doet denk je in woorden zoals jij die kentquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Doe een oordopje op, probeer daar mee uitleven.
Dan weet je hoe dove zich ervaart.
Niet echt...soms wel maar ik denk meer in handelingen ("Ik moet dit nog doen" of "dit moet ik zo en zo aanpakken"). Dan is 'zo' niet een reeks woorden maar een weg naar het doel...ofzo.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Hoe denk jij?
Dus jij denkt dat planten en dieren kunnen denken?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
dé jà vu
Iets beter geformuleerde antwoorden, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat een levend wezen niet kan denken
Het is niet mogelijk "gebarentaal" te leren zonder een taal te leren. Daarnaast is het ronduit dom te denken dat dove mensen in Nederland geen Nederlands leren. Gebarentaal heeft gewoon handbewegingen voor woorden en begrippen die je dan wel eerst moet kennen, en daarnaast heeft gebarentaal een alfabet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:02 schreef TheFamousMan het volgende:
Zoals de TT ons vermeld, hoe denkt iemand die doof geboren is?
Iemand die nooit een taal heeft geleerd, behalve die der doven, de gebarentaal.
succes met nadenken over je wiskunde probleem.. lijkt me toch lastig met gevoelens. Reflexen doe je wel zonder 'nadenken', op basis van je zintuigen.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:08 schreef Leandra het volgende:
Denken doe je in gevoelens, je gebruikt woorden alleen om dingen te benoemen of te omschrijven, daar is woordkennis voor nodig, en het al dan niet kunnen horen is daarbij een tweede.
dat idd. En misschien kunnen ze zichzelf wel 'horen' denken. Dunno.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:58 schreef KingLysandus het volgende:
Denken ze niet in woorden? Ik neem aan dat ze ook vanaf een bepaalde leeftijd leren lezen.
Horenden denken in woorden... Denk jij überhaupt wel?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
What the fuck heeft denken met horen te maken? Ze denken gewoon net als de horenden..
Doven kunnen dat toch ook al zullen ze er zelf een andere vorm gaan geven als ze het woord hond denken zien ze vast niet een hond maar een zelf bedacht woord.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:18 schreef Draganta het volgende:
[..]
Horenden denken in woorden... Denk jij überhaupt wel?
Doven denken net zo goed in woorden. Als ze een stoel zien is dat voor hun een stoel en ze spellen het als stoel. Hun uitspraak is hoogstens wat vertekend. Volgens jouw redenatie kunnen doven ook niet spreken dus.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:18 schreef Draganta het volgende:
Horenden denken in woorden... Denk jij überhaupt wel?
Godveredomme. Hoe dom zijn mensen.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:21 schreef Mosch het volgende:
[..]
Doven kunnen dat toch ook al zullen ze er zelf een andere vorm gaan geven als ze het woord hond denken zien ze vast niet een hond maar een zelf bedacht woord.
Eindelijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:08 schreef Leandra het volgende:
Dus omdat een dove niet kan horen kent hij ook geen woorden?
Wat een nonsens, dove mensen leren ook gewoon schrijven en lezen.
Denken doe je in gevoelens, je gebruikt woorden alleen om dingen te benoemen of te omschrijven, daar is woordkennis voor nodig, en het al dan niet kunnen horen is daarbij een tweede.
Waar komt jouw expertise op het gebied van doven vandaan? Ik vind dat je wel hard schreeuwt namelijk.quote:
Ervaring van een vriend met 2 dove ouders. Hoewel ze niks kunnen horen kunnen ze wel praten met mensen die geen gebarentaal verstaan, dat hebben ze gewoon geleerd. Daarnaast werkt m'n vriendin met dove kinderen en kan gebarentaal. Gebarentaal hier zijn gewoon gebaren voor NEDERLANDSE woorden en begrippen zoals ik, tafel, jij, zitten, etc. Het is te dom voor woorden te stellen dat iemands eerste taal gebarentaal is, dat is net zoals stellen dat jouw en mijn eerste taal het alfabet is.quote:Op donderdag 28 april 2011 18:08 schreef Viking84 het volgende:
Waar komt jouw expertise op het gebied van doven vandaan? Ik vind dat je wel hard schreeuwt namelijk.
Klopt, maar ik denk die woorden dus met de klanken erbij. Ik neem aan dat doven zich de woorden voor zich zien?quote:Op donderdag 28 april 2011 18:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ervaring van een vriend met 2 dove ouders. Hoewel ze niks kunnen horen kunnen ze wel praten met mensen die geen gebarentaal verstaan, dat hebben ze gewoon geleerd. Daarnaast werkt m'n vriendin met dove kinderen en kan gebarentaal. Gebarentaal hier zijn gewoon gebaren voor NEDERLANDSE woorden en begrippen zoals ik, tafel, jij, zitten, etc. Het is te dom voor woorden te stellen dat iemands eerste taal gebarentaal is, dat is net zoals stellen dat jouw en mijn eerste taal het alfabet is.
Een dove die een stoel ziet denkt dus "hey een stoel" en niet "wikka wakka blub".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |