abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96002356
Deze zomer gaan vriendlief en ik trouwen ^) 's Middags geven we een receptie voor de klanten van het bedrijf van m'n vriend en we verwachten zo'n 180 mensen. De receptie zelf zal waarschijnlijk tussen 14:30 en 17:00 zijn... maar het aantal gasten kan afwijken, want we hebben nog even te gaan en ongetwijfeld kan niet iedereen komen.

De locatie is rond (grote schuur), we hebben genoeg ideeën qua tafelschikking, maar nu zitten we te prakkiseren over de hapjes en we komen er eigenlijk niet uit :X Het liefst willen we alles zelf regelen, dus zonder cateraar... maar of dat haalbaar is?

Eerst waren we nog heel gemotiveerd en zagen we ons de week van tevoren in de keuken staan om alle hapjes even zelf te maken ( :') met ons tweeën waarschijnlijk :') ) maar we beseften ons dat dat niet zou werken. Na speuren in verschillende groothandels hebben we een aantal lekkere kant-en-klare hapjes gevonden (geen frituurspul) die óf alleen ontdooid moeten worden óf moeten worden opgewarmd. We hebben genoeg materiaal om het op te warmen waar nodig en servies e.d., maar...

... hoeveel soorten hapjes en welk aantal hebben we waarschijnlijk nodig? Het gaat dus niet om een complete maaltijd, maar een paar hapjes (altijd lekker)
... hoeveel drinken (frisdrank, fruitsap, spa rood/blauw enz. enz.)? We halen in ieder geval een biertap, dus dat deel is opgelost ;)

Help! O+

EDIT: we huren mensen in die met de hapjes rondgaan, dus geen buffetvorm :)

[ Bericht 2% gewijzigd door gehotseflotst op 27-04-2011 10:40:22 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:59:11 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96003056
Bitterballen!
censuur :O
pi_96003073
tsja, hoeveel hapjes je nodig hebt hangt er weer vanaf hoeveel je in totaal wilt hebben. simpel gezegd; als je 10 kleine hapjes maakt heb je 200 van elk stuk nodig, als je 3 vullende gerechten en een paar bijgerechten maakt heb je er weer minder per stuk nodig.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het haalbaar is om zonder cateraar 180 man van eten te voorzien. Chapeau als jullie het wel redden hoor, maar het lijkt met dat je de week voor een bruiloft genoeg aan je hoofd hebt wat betreft last minute dingen regelen, als je dan ook nog eten wilt maken..

Als je het toch nog zelf wil gaan doen, dan zou ik vooral hele simpele dingen maken, niet te culinair en niet te ingewikkeld, want daar gaat al snel veel tijd in zitten en helemaal voor grote groepen. Dingen zoals zalm + smeerkaas in een wrap zien er al heel wat leuker uit als er een takje met kruiden op ligt oid, of als het in een glaasje zit.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:10:12 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96003631
Ja, in de week ernaartoe heb je wel wat anders aan je hoofd dan al die hapjes klaar te maken.
Een cateraar kost wel wat maar die regelt dus verder ook alles en is geroutineerd in dat werk. Misschien zelfs bediening?

Die kan ook op basis van ervaring aangeven hoeveel er ongeveer nodig gaat zijn voor zo'n avond.
Want hoeveel hapjes moet je wel niet klaar maken? Te weinig is een afgang, maar honderden hapjes teveel wat zo rechtstreeks de groene kliko in kan, is ook heel zonde.
How can I make this topic about me?
pi_96003679

Onovertroffen succesvol en eenvoudig als wat.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:28:17 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96004545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is maar 1 hapje en dat zijn er ook geen 180 porties.

Voor zo'n groot gezelschap en met diverse versnaperingen voor iedereen erbij kan je echt het beste een professionele cateraar inhuren.
Kost misschien een paar centen, maar levert aanmerkelijk minder stress op bij het bruidspaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:29:11 #7
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_96004586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Bitterballen!
co-sign
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_96004706
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is maar 1 hapje en dat zijn er ook geen 180 porties.

Voor zo'n groot gezelschap en met diverse versnaperingen voor iedereen erbij kan je echt het beste een professionele cateraar inhuren.
Kost misschien een paar centen, maar levert aanmerkelijk minder stress op bij het bruidspaar.
Het is wel vrij eenvoudig te maken ook in grote getalen en kan op een schaal makkelijk geserveerd worden welke of het nou -10 of +30 is die dag.
Verder ben ik het wel met jou eens dat je de catering op de mooiste dag van je leven altijd uit handen moet geven zodat jij jezelf volledig kunt richten op je aanstaande en je gasten.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_96005162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Bitterballen!
We zaten aan gehaktballetjes te denken, bijna hetzelfde :D Altijd wel een succes inderdaad!

quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:59 schreef kirsten. het volgende:
(...)
We zijn inderdaad van plan de simpele dingetjes te maken, we willen geen tijden bezig zijn. Wel krijgen we hulp van familie en vrienden en bij de groothandel hebben we 3 soorten kant-en-klare hapjes gevonden (zalm-roomkaashapjes enz.) die alleen opgewarmd moeten worden, dus dat scheelt al een boel tijd. Om die dingen op te warmen is er op locatie een grote oven. Op de dag zelf zetten een aantal mensen de spullen klaar en die gaan ook rond met dienbladen met hapjes.

We zitten inderdaad met de tijd die het kan kosten, maar kant-en-klare hapjes maken het wel iets gemakkelijker ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, in de week ernaartoe heb je wel wat anders aan je hoofd dan al die hapjes klaar te maken.
Een cateraar kost wel wat maar die regelt dus verder ook alles en is geroutineerd in dat werk. Misschien zelfs bediening?

Die kan ook op basis van ervaring aangeven hoeveel er ongeveer nodig gaat zijn voor zo'n avond.
Want hoeveel hapjes moet je wel niet klaar maken? Te weinig is een afgang, maar honderden hapjes teveel wat zo rechtstreeks de groene kliko in kan, is ook heel zonde.
Dan hoeven we de tijd erna geen eten meer te koken :Y) Maarreh, goede tip, is ook zo'n zonde van al dat eten! We hebben dus een paar man bediening, dat was ik vergeten in de OP te zetten :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er goed uit, maar zie het niet zitten daar zoveel van te maken :@

We zijn behoorlijk eigenwijs en gaan eerst kijken of we het zelf kunnen redden, maar laten jullie tips zeker even op ons inwerken :*

Wat we tot nu toe hebben:
- paar man in de bediening die met de hapjes rondgaan
- gehaktballetjes (kunnen ook koud genuttigd worden)
- kant-en-klare hapjes met zalm/roomkaas
- kant-en-klare dim-sum achtige hapjes
- nootjes
- kipsatéstokjes (alleen vlees, zonder saus)
- heeeele grote horeca-oven :o

(verloofde na het lezen van de reacties: "ahhh nee, ik heb er wel vertrouwen in dat het ons zelf gaat lukken *O*")
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:03:37 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96006253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:40 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

We zaten aan gehaktballetjes te denken, bijna hetzelfde :D Altijd wel een succes inderdaad!
Maar meer werk en (tenzij je het heel goed kan) minder lekker.
Het probleem met "luxe" hapjes is dat het er heel leuk uitziet, maar iedereen staat te kijken van "wat is dat", waarna het tegenvalt...

Google op "luxe hapjes" geeft een hoop foto-ideeen:

Als je hier een schaal bitterballen naast zet, denk ik dat die eerder leeg is :)
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2011 @ 19:04:51 #11
230491 Zith
pls tip
pi_96006317
Bitterballen zijn ook lekkerder dan die zooi :Y

Een rolletje spek met wat ruccola, of een bitterbal, hmm

Een slice komkommer met roomkaas en een halve walnoot, of een bitterbal, hmm
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_96007222
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar meer werk en (tenzij je het heel goed kan) minder lekker.
Heee, kant-en-klare gehaktballetjes he *) Dus weinig werk aan.

Kunnen bitterballen eigenlijk ook in de oven (en smaken ze dan ook een beetje)? We hebben geen grote frituur, maar zo eentje waar net voor 4 personen patat in past :@

Oh, luid geprotesteer naast me, blijkbaar kunnen die dingen niet in de oven :(
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:31:43 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96007749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:04 schreef Zith het volgende:
Bitterballen zijn ook lekkerder dan die zooi :Y

Een rolletje spek met wat ruccola, of een bitterbal, hmm

Een slice komkommer met roomkaas en een halve walnoot, of een bitterbal, hmm
Inderdaad, bitterballen, blokjes kaas, schijfjes ham en stukjes worst, komkommerschijfjes enzo, dat vreet makkelijk weg. Die luxe hapjes met tierlelantijnen erop zijn toch minder gewild - een bitterbal klap je met 1 hand naar binnen; en die luxe dingen heb je vaak al 2 handen voor nodig om niet iets te laten vallen, da's minder praktisch in zo'n gezelschap waar iedereen staat en van groepje naar groepje loopt.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:38:46 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96008200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:22 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]
Oh, luid geprotesteer naast me, blijkbaar kunnen die dingen niet in de oven :(
@toekomstige echtgenoot: je kan nog terug, het is nog niet te laat ~O> ~O> ~O>

Kant-en-klare gehaktballetjes zijn nooit echt lekker, veel te chemisch.
pi_96008351
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

@toekomstige echtgenoot: je kan nog terug, het is nog niet te laat ~O> ~O> ~O>

Kant-en-klare gehaktballetjes zijn nooit echt lekker, veel te chemisch.
:( :( :( Sssssst! Hij gelooft nu nog dat alles na het trouwen net zo blijft als nu!

Geldt dat van de kant-en-klare gehaktballen ook als ze van de Sligro zijn? (moet ik van hem vragen hoor ;) )
pi_96009512
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:41 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

:( :( :( Sssssst! Hij gelooft nu nog dat alles na het trouwen net zo blijft als nu!

Geldt dat van de kant-en-klare gehaktballen ook als ze van de Sligro zijn? (moet ik van hem vragen hoor ;) )
dat lees je vanzelf toch wel op het etiket :)
wat je ook kan maken is kaashapjes... Bladerdeeg met kaas erop, soort van soepstengel. Kan je van tevoren afbakken en hoeft niet warm te zijn, en je kan het evt. met noten, verschillende soorten kaas en dat soort dingen heel variërend maken. Maar misschien vinden jullie dat wel veel te simpel voor een bruiloft :P
pi_96009692

De Duitsers pakken dit soort gelegenheden een stuk beter aan dan veel mensen in Ned.
pi_96009740
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef kirsten. het volgende:

[..]

dat lees je vanzelf toch wel op het etiket :)
wat je ook kan maken is kaashapjes... Bladerdeeg met kaas erop, soort van soepstengel. Kan je van tevoren afbakken en hoeft niet warm te zijn, en je kan het evt. met noten, verschillende soorten kaas en dat soort dingen heel variërend maken. Maar misschien vinden jullie dat wel veel te simpel voor een bruiloft :P
Voor de hapjes op de receptie zelf houden we van simpel :P Dus nootjes enz. vinden we prima, we hoeven niet van die luxe hapjes :D Het moet alleen wel zelf te maken zijn ;) En die kaashapjes klinken ook goed, maar wel als veel werk :@
pi_96009788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef Stirneriaan het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Duitsers pakken dit soort gelegenheden een stuk beter aan dan veel mensen in Ned.
Ik weet het, maar ik kan hem niet overhalen daartoe :'( Dus blijven we bij nootjes enz.
pi_96011149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:02 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik kan hem niet overhalen daartoe :'( Dus blijven we bij nootjes enz.
Weet je wel zeker dat je wilt trouwen?

Een echte man houdt van Bratwursten en bier.
pi_96011469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Voor de hapjes op de receptie zelf houden we van simpel :P Dus nootjes enz. vinden we prima, we hoeven niet van die luxe hapjes :D Het moet alleen wel zelf te maken zijn ;) En die kaashapjes klinken ook goed, maar wel als veel werk :@
valt wel mee, mits je het van tevoren maakt en een grote oven hebt (wat je hebt toch?). Eigenlijk is het enige wat je doet reepjes bladerdeeg bestrooien met wat geraspte kaas en evt wat fijngehakte noten, en je mikt het in de oven... Ik denk zo ongeveer een kwartier op 180 graden ofzo ( ik doe het altijd een beetje trial en error dus dat zou je even uit moeten proberen). Dan rijzen ze, en als je het een beetje anders wil maken draai je die bladerdeeghapjes als een soepstengel (dus een reepje 360 graden draaien om zijn as, of iets verder nog).
pi_96023871
Chocoladefontijn met fruitspiesjes een idee?

Als je het zelf van tevoren klaar moet maken (de dag ervoor neem ik aan) dan vallen toastjes en zo al af. (worden soppig)
Is een grote BBQ een idee? Grote schalen met verschillende salade's, stokbrood en wat sauzen en je bent al een heel eind.
Buffetvorm is vaak een goede keuze, je kunt wat rondlopen, praat dan automatisch met meer verschillende mensen (zakelijk altijd aantrekkelijk) en je hebt niet de pech dat je de hele avond naast "tante annie" zit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_96028503
Bitterballen op je bruiloft :{
  woensdag 27 april 2011 @ 01:15:23 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96028654
Als kwaliteit niet hoog in je vaandel staat, denk ik dat je er verder niet aan moet beginnen.
Dat huwelijk dan, bedoel ik.

:P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_96029202
My 2 cents:

Er is beschikking over een oven dus.
Bij de meeste groothandels (DeliXL, Hanos, Sligro etc) kun je lekkere kant en klare spiesjes halen (kip-teriyaki etc.)
Ook ruime keus in bladerdeeghapjes, denk aan mini-saucijzebroodjes, vulling van vis, kip-kerrie etc.etc. Gehaktballetjes doen het ook altijd goed, mits het niet van die fabrieksballen zijn. Alles komt in verschillende prijzen en dus kwaliteit. Lekker met een chili-sausje.
Makkelijk warm te maken én te serveren.
Als er ook een frituur op locatie is (of huren), een lekkere old-school bitterbal doet het altijd goed. Kan natuurlijk altijd luxer, zoals een gambaatje, mini-kalfskroketje noem maar op.
Ook leuk is het om zelf stokbroodhapjes te maken, je moet alleen voldoende koelruimte hebben.
Pak dienbladen, omtrek die met vershoudfolie en snij plakjes brie, maak roosjes van gerookte zalm, ardennerham, stukjes paling, bolletjes filet americain, wat je maar wilt. Kun je gelijk alles mooi afgarneren.
Bak stokbroden af op de dag zelf, af laten koelen, snijden en beleggen!
Succes ermee!
Feel the fuzz!
pi_96029227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:25 schreef valentijn101 het volgende:

Voor 180 man? Gezellig :(
Feel the fuzz!
pi_96029301
Informeer eens bij een groothandel, het hoeft niet veel te kosten en voor een 4-uur durende receptie/avondfeest zijn 4 á 6 hapjes p.p. echt wel genoeg. Zeker als er nog een knabbeltje op tafel staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kalebatz op 27-04-2011 01:39:32 (dikke zpelfout) ]
Feel the fuzz!
pi_96029370
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:26 schreef kirsten. het volgende:

[..]

valt wel mee, mits je het van tevoren maakt en een grote oven hebt (wat je hebt toch?). Eigenlijk is het enige wat je doet reepjes bladerdeeg bestrooien met wat geraspte kaas en evt wat fijngehakte noten, en je mikt het in de oven... Ik denk zo ongeveer een kwartier op 180 graden ofzo ( ik doe het altijd een beetje trial en error dus dat zou je even uit moeten proberen). Dan rijzen ze, en als je het een beetje anders wil maken draai je die bladerdeeghapjes als een soepstengel (dus een reepje 360 graden draaien om zijn as, of iets verder nog).
Hebben we het over een oven? Of een combi-steamer? Ik denk dat je je flink verkijkt op bovenstaande. Dat is véél werk om zelf te doen.
Feel the fuzz!
pi_96029641
Hah, ik lees nu pas dat het een receptie 's middags is. Waar werkt je vriend? Is handige info, een bouwvakker drinkt een stuk sneller en meer dan een dokter bij wijze van spreken. Maak een deal met een drankenhandel, of zelfs je stamcafé of lokale supermarkt. Vraag of het mogelijk drank af te nemen, met de mogelijkheid ongeopende flessen én de emballage na het feest retour te doen (wat niet open is geweest hoef je dan niet te betalen).
Gezien het tijdstip, reken op veel frisdrank o.a. spa, jus, cola. Veel gasten zullen nog naar huis moeten rijden dan 's middags.
Denk dat je gemiddeld 5-6 consumpties p.p. moet rekenen.
Bovenstaande (en de andere posts) is mijn ervaring.
en dat is niet omdat ik al zovaak getrouwd ben :)
Feel the fuzz!
pi_96035141
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:21 schreef Stirneriaan het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je wilt trouwen?

Een echte man houdt van Bratwursten en bier.

Jep, ik ben er gelukkig echt zeker van :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:26 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Het klinkt echt heerlijk, maar dit zou ik niet doen voor de 180 gasten. Wel bedankt voor het meedenken :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:25 schreef valentijn101 het volgende:

Als je het zelf van tevoren klaar moet maken (de dag ervoor neem ik aan) dan vallen toastjes en zo al af. (worden soppig)
Is een grote BBQ een idee? Grote schalen met verschillende salade's, stokbrood en wat sauzen en je bent al een heel eind.
Buffetvorm is vaak een goede keuze, je kunt wat rondlopen, praat dan automatisch met meer verschillende mensen (zakelijk altijd aantrekkelijk) en je hebt niet de pech dat je de hele avond naast "tante annie" zit.
Een BBQ gaan we niet doen, omdat het een receptie is. Voor het avondeten huren we wel een cateraar in ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:10 schreef Taurus het volgende:
Bitterballen op je bruiloft :{
Ach, ik denk dat die er toch goed in zullen gaan hoor ;) Van mij hoeven het geen speciale hapjes te zijn, als mensen 't maar lekker vinden :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:15 schreef golfer het volgende:
Als kwaliteit niet hoog in je vaandel staat, denk ik dat je er verder niet aan moet beginnen.
Dat huwelijk dan, bedoel ik.

:P
Vertel? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 01:51 schreef Kalebatz het volgende:
Hah, ik lees nu pas dat het een receptie 's middags is. Waar werkt je vriend? Is handige info, een bouwvakker drinkt een stuk sneller en meer dan een dokter bij wijze van spreken. Maak een deal met een drankenhandel, of zelfs je stamcafé of lokale supermarkt. Vraag of het mogelijk drank af te nemen, met de mogelijkheid ongeopende flessen én de emballage na het feest retour te doen (wat niet open is geweest hoef je dan niet te betalen).
Gezien het tijdstip, reken op veel frisdrank o.a. spa, jus, cola. Veel gasten zullen nog naar huis moeten rijden dan 's middags.
Denk dat je gemiddeld 5-6 consumpties p.p. moet rekenen.
Bovenstaande (en de andere posts) is mijn ervaring.
en dat is niet omdat ik al zovaak getrouwd ben :)
Ja, gaat inderdaad om een receptie, dus geen lunch voor 180 mensen, maar alleen hapjes om de hapjes. Vandaar dat ik ook vroeg hoeveel verschillende hapjes we moesten verzorgen. We gaan inderdaad met een supermarkt afspreken om de ongeopende flessen terug te kunnen brengen, schalen met nootjes neerzetten enz.

De gasten die komen zijn voornamelijk boeren en aanhang, dus frisdrank en bier (en bitterballen :Y ) zullen er prima in gaan. Waarschijnlijk blijven ze niet de hele receptie wegens het moeten melken van de koeien etc., maar ik zal rekening houden met die 5 a 6 consumpties p.p., bedankt ^O^

Oh, en om alles op te warmen hebben we dus een grote convectomaat (heteluchtoven) die van een horecabedrijf is overgenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door gehotseflotst op 27-04-2011 10:44:25 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:41:53 #31
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96471218
Nog veranderingen in de plannen?
pi_96475461
Grote tortillabladen langs elkaar leggen, een klein beetje overlappen en dan helemaal insmeren met paturain, rucola er op en euroshopperzalm en dan een lange wrap maken en in mooie hapklare stukjes snijden.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:24:20 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96475505
Naast de stress en gedoe van de bruiloft wil je jezelf een enorme pens werk op je nek halen door voor 180 mensen eten te gaan maken?
Serieus, dat moet je niet willen. De logistiek, de hoeveelheid werk die daar inzit, de koelruimte (het is zomer, zaken bederven waar je bij staat)
Ga praten met wat cateraars en doe jezelf dat niet aan op je bruiloft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2011 @ 07:17:43 #34
34726 Fratz
Max
pi_96534691
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Naast de stress en gedoe van de bruiloft wil je jezelf een enorme pens werk op je nek halen door voor 180 mensen eten te gaan maken?
Serieus, dat moet je niet willen. De logistiek, de hoeveelheid werk die daar inzit, de koelruimte (het is zomer, zaken bederven waar je bij staat)
wat Piet zegt. ik vermoed ook dat je nog nooit eerder voor 180 man hapjes hebt gemaakt. lijkt me nou niet een moment om er met je bruiloft mee te beginnen. je moet genieten van je bruiloft, je moet je niet zorgen maken over de hapjes. maar toch veel succes gewenst als je er wel mee doorgaat :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 9 mei 2011 @ 07:28:45 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_96534744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit.
Maar goed, ze willen het zelf doen. Waarom eigenlijk, kosten besparen zeker? :')
TVP voor de afloop 8-).
  maandag 9 mei 2011 @ 11:54:04 #36
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96540173
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 07:28 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dit.
Maar goed, ze willen het zelf doen. Waarom eigenlijk, kosten besparen zeker? :')
TVP voor de afloop 8-).
Jep *) Ik ga jullie zeker op de hoogte houden voor de afloop ;)

We hebben tot nu toe drie verschillende soorten kant-en-klare hapjes van de groothandel die in een paar minuten in de convectomaat klaargemaakt moeten worden en twee/drie mensen die dat in de gaten houden en een paar keer rondgaan met de hapjes. Op de tafels zetten we schaaltjes met nootjes neer.

Het scheelt dat we geen complete maaltijd hoeven te verzorgen voor al die mensen, maar alleen hapjes... anders hadden we wel een cateraar ingeschakeld :)
pi_96547515
180 personen? 5 hapjes per persoon? Hoeveel denk je dat je kwijt bent als je het besteld en hoeveel stress heb je er van als je alles zelf gaat maken :')
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  maandag 9 mei 2011 @ 15:05:11 #38
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96547744
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:00 schreef JJdJ1984 het volgende:
180 personen? 5 hapjes per persoon? Hoeveel denk je dat je kwijt bent als je het besteld en hoeveel stress heb je er van als je alles zelf gaat maken :')
We gaan het niet zelf maken :P
pi_96548152
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:05 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

We gaan het niet zelf maken :P
Nee je koopt het kant en klaar :D Dat is misschien nog wel erger :P
  maandag 9 mei 2011 @ 15:14:38 #40
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96548172
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:14 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Nee je koopt het kant en klaar :D Dat is misschien nog wel erger :P
Want? :P
pi_96548396
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:14 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Want? :P
Je wilt je gasten wat lekkers voor zetten. Je zal me niet horen zeggen dat alles wat kant en klaar is vies is. Maar ik durf wel te zeggen dat als je iets zelf maakt/ laat maken het lekkerder is :P Als je al mensen inhuurt om de boel rond te brengen dan zou ik haast de rest ook lekker doen. Denk dat je voor 450-675 euro (ligt aan wat voor soort hapjes) je klaar bent excl. personeel :+ heb je 900 hapjes :) (van 0,50/0,75 ct. per stuk)
  maandag 9 mei 2011 @ 15:29:56 #42
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96548848
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:19 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]
Maar ik durf wel te zeggen dat als je iets zelf maakt/ laat maken het lekkerder is :P
Jij kent mij duidelijk niet, haha ;)
Zelf knutselen heb ik al opgegeven, kost veel te veel tijd en ik ben niet zo'n keukenprinses :')

Heb in de buurt al geïnformeerd bij cateraars, maar dan zitten we al snel aan/boven 600 euro en dat vind ik een beetje veel :P

Bij de Sligro hebben ze een aantal hapjes die me dan wel weer aanstaan en qua prijs is dat wat leuker. Denk gevulde eieren, zalm/roomkaas hapjes( O+ ), enz. enz. Nog geen idee hoe die smaken, moet maar een keer voorgeproefd worden :9
pi_96548918
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:29 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Jij kent mij duidelijk niet, haha ;)
Zelf knutselen heb ik al opgegeven, kost veel te veel tijd en ik ben niet zo'n keukenprinses :')

Heb in de buurt al geïnformeerd bij cateraars, maar dan zitten we al snel aan/boven 600 euro en dat vind ik een beetje veel :P

Bij de Sligro hebben ze een aantal hapjes die me dan wel weer aanstaan en qua prijs is dat wat leuker. Denk gevulde eieren, zalm/roomkaas hapjes( O+ ), enz. enz. Nog geen idee hoe die smaken, moet maar een keer voorgeproefd worden :9
Waar woon je, in welke regio?
  maandag 9 mei 2011 @ 15:32:12 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_96548930
Wat dacht je van een tapas buffetje?
Resistance is futile.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:32:57 #45
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96548956
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:31 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Waar woon je, in welke regio?
De receptie zal in Drenthe zijn :)
pi_96549002
Oh nou dan heb ik in ieder geval niet een adresje voor je :P Helaas, had je graag geholpen :P
Succes met het proeven en kiezen :D
  maandag 9 mei 2011 @ 15:34:08 #47
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96549018
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:32 schreef Seven. het volgende:
Wat dacht je van een tapas buffetje?
Bedoel je als in allerlei kleine hapjes? Duurt dat niet lang met klaarmaken? ;)
  maandag 9 mei 2011 @ 15:34:44 #48
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_96549059
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
Oh nou dan heb ik in ieder geval niet een adresje voor je :P Helaas, had je graag geholpen :P
Succes met het proeven en kiezen :D
Jammer, maar toch bedankt :D
  maandag 9 mei 2011 @ 18:08:49 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96556338
Als je hapjes laten leveren te duur vind moet je of afzien van hapjes, of al die mensen niet uitnodigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:38:35 #50
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_96557731
Keep it simpel, gewoon wat schalen bitterballen met mosterd laten rondgaan. Al die frutsels en ingewikkelde hapjes hoeft echt niet allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')