Dat is maar 1 hapje en dat zijn er ook geen 180 porties.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Onovertroffen succesvol en eenvoudig als wat.
Het is wel vrij eenvoudig te maken ook in grote getalen en kan op een schaal makkelijk geserveerd worden welke of het nou -10 of +30 is die dag.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is maar 1 hapje en dat zijn er ook geen 180 porties.
Voor zo'n groot gezelschap en met diverse versnaperingen voor iedereen erbij kan je echt het beste een professionele cateraar inhuren.
Kost misschien een paar centen, maar levert aanmerkelijk minder stress op bij het bruidspaar.
We zaten aan gehaktballetjes te denken, bijna hetzelfdequote:
We zijn inderdaad van plan de simpele dingetjes te maken, we willen geen tijden bezig zijn. Wel krijgen we hulp van familie en vrienden en bij de groothandel hebben we 3 soorten kant-en-klare hapjes gevonden (zalm-roomkaashapjes enz.) die alleen opgewarmd moeten worden, dus dat scheelt al een boel tijd. Om die dingen op te warmen is er op locatie een grote oven. Op de dag zelf zetten een aantal mensen de spullen klaar en die gaan ook rond met dienbladen met hapjes.quote:
Dan hoeven we de tijd erna geen eten meer te kokenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, in de week ernaartoe heb je wel wat anders aan je hoofd dan al die hapjes klaar te maken.
Een cateraar kost wel wat maar die regelt dus verder ook alles en is geroutineerd in dat werk. Misschien zelfs bediening?
Die kan ook op basis van ervaring aangeven hoeveel er ongeveer nodig gaat zijn voor zo'n avond.
Want hoeveel hapjes moet je wel niet klaar maken? Te weinig is een afgang, maar honderden hapjes teveel wat zo rechtstreeks de groene kliko in kan, is ook heel zonde.
Ziet er goed uit, maar zie het niet zitten daar zoveel van te makenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Onovertroffen succesvol en eenvoudig als wat.
Maar meer werk en (tenzij je het heel goed kan) minder lekker.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:40 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
We zaten aan gehaktballetjes te denken, bijna hetzelfdeAltijd wel een succes inderdaad!
Heee, kant-en-klare gehaktballetjes hequote:Op dinsdag 26 april 2011 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar meer werk en (tenzij je het heel goed kan) minder lekker.
Inderdaad, bitterballen, blokjes kaas, schijfjes ham en stukjes worst, komkommerschijfjes enzo, dat vreet makkelijk weg. Die luxe hapjes met tierlelantijnen erop zijn toch minder gewild - een bitterbal klap je met 1 hand naar binnen; en die luxe dingen heb je vaak al 2 handen voor nodig om niet iets te laten vallen, da's minder praktisch in zo'n gezelschap waar iedereen staat en van groepje naar groepje loopt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:04 schreef Zith het volgende:
Bitterballen zijn ook lekkerder dan die zooi
Een rolletje spek met wat ruccola, of een bitterbal, hmm
Een slice komkommer met roomkaas en een halve walnoot, of een bitterbal, hmm
@toekomstige echtgenoot: je kan nog terug, het is nog niet te laatquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:22 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Oh, luid geprotesteer naast me, blijkbaar kunnen die dingen niet in de oven
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
@toekomstige echtgenoot: je kan nog terug, het is nog niet te laat![]()
![]()
![]()
Kant-en-klare gehaktballetjes zijn nooit echt lekker, veel te chemisch.
dat lees je vanzelf toch wel op het etiketquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:41 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sssssst! Hij gelooft nu nog dat alles na het trouwen net zo blijft als nu!
Geldt dat van de kant-en-klare gehaktballen ook als ze van de Sligro zijn? (moet ik van hem vragen hoor)
Voor de hapjes op de receptie zelf houden we van simpelquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef kirsten. het volgende:
[..]
dat lees je vanzelf toch wel op het etiket
wat je ook kan maken is kaashapjes... Bladerdeeg met kaas erop, soort van soepstengel. Kan je van tevoren afbakken en hoeft niet warm te zijn, en je kan het evt. met noten, verschillende soorten kaas en dat soort dingen heel variërend maken. Maar misschien vinden jullie dat wel veel te simpel voor een bruiloft
Ik weet het, maar ik kan hem niet overhalen daartoequote:Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef Stirneriaan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Duitsers pakken dit soort gelegenheden een stuk beter aan dan veel mensen in Ned.
Weet je wel zeker dat je wilt trouwen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:02 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik kan hem niet overhalen daartoeDus blijven we bij nootjes enz.
valt wel mee, mits je het van tevoren maakt en een grote oven hebt (wat je hebt toch?). Eigenlijk is het enige wat je doet reepjes bladerdeeg bestrooien met wat geraspte kaas en evt wat fijngehakte noten, en je mikt het in de oven... Ik denk zo ongeveer een kwartier op 180 graden ofzo ( ik doe het altijd een beetje trial en error dus dat zou je even uit moeten proberen). Dan rijzen ze, en als je het een beetje anders wil maken draai je die bladerdeeghapjes als een soepstengel (dus een reepje 360 graden draaien om zijn as, of iets verder nog).quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Voor de hapjes op de receptie zelf houden we van simpelDus nootjes enz. vinden we prima, we hoeven niet van die luxe hapjes
Het moet alleen wel zelf te maken zijn
En die kaashapjes klinken ook goed, maar wel als veel werk
Voor 180 man? Gezelligquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:25 schreef valentijn101 het volgende:
Chocoladefontijn met fruitspiesjes een idee?
Hebben we het over een oven? Of een combi-steamer? Ik denk dat je je flink verkijkt op bovenstaande. Dat is véél werk om zelf te doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:26 schreef kirsten. het volgende:
[..]
valt wel mee, mits je het van tevoren maakt en een grote oven hebt (wat je hebt toch?). Eigenlijk is het enige wat je doet reepjes bladerdeeg bestrooien met wat geraspte kaas en evt wat fijngehakte noten, en je mikt het in de oven... Ik denk zo ongeveer een kwartier op 180 graden ofzo ( ik doe het altijd een beetje trial en error dus dat zou je even uit moeten proberen). Dan rijzen ze, en als je het een beetje anders wil maken draai je die bladerdeeghapjes als een soepstengel (dus een reepje 360 graden draaien om zijn as, of iets verder nog).
Jep, ik ben er gelukkig echt zeker vanquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:21 schreef Stirneriaan het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat je wilt trouwen?
Een echte man houdt van Bratwursten en bier.
Het klinkt echt heerlijk, maar dit zou ik niet doen voor de 180 gasten. Wel bedankt voor het meedenkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:26 schreef kirsten. het volgende:
[..]
valt wel mee, mits je het van tevoren maakt en een grote oven hebt (wat je hebt toch?). Eigenlijk is het enige wat je doet reepjes bladerdeeg bestrooien met wat geraspte kaas en evt wat fijngehakte noten, en je mikt het in de oven... Ik denk zo ongeveer een kwartier op 180 graden ofzo ( ik doe het altijd een beetje trial en error dus dat zou je even uit moeten proberen). Dan rijzen ze, en als je het een beetje anders wil maken draai je die bladerdeeghapjes als een soepstengel (dus een reepje 360 graden draaien om zijn as, of iets verder nog).
Een BBQ gaan we niet doen, omdat het een receptie is. Voor het avondeten huren we wel een cateraar inquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:25 schreef valentijn101 het volgende:
Chocoladefontijn met fruitspiesjes een idee?
Als je het zelf van tevoren klaar moet maken (de dag ervoor neem ik aan) dan vallen toastjes en zo al af. (worden soppig)
Is een grote BBQ een idee? Grote schalen met verschillende salade's, stokbrood en wat sauzen en je bent al een heel eind.
Buffetvorm is vaak een goede keuze, je kunt wat rondlopen, praat dan automatisch met meer verschillende mensen (zakelijk altijd aantrekkelijk) en je hebt niet de pech dat je de hele avond naast "tante annie" zit.
Ach, ik denk dat die er toch goed in zullen gaan hoorquote:
Vertel?quote:Op woensdag 27 april 2011 01:15 schreef golfer het volgende:
Als kwaliteit niet hoog in je vaandel staat, denk ik dat je er verder niet aan moet beginnen.
Dat huwelijk dan, bedoel ik.
Ja, gaat inderdaad om een receptie, dus geen lunch voor 180 mensen, maar alleen hapjes om de hapjes. Vandaar dat ik ook vroeg hoeveel verschillende hapjes we moesten verzorgen. We gaan inderdaad met een supermarkt afspreken om de ongeopende flessen terug te kunnen brengen, schalen met nootjes neerzetten enz.quote:Op woensdag 27 april 2011 01:51 schreef Kalebatz het volgende:
Hah, ik lees nu pas dat het een receptie 's middags is. Waar werkt je vriend? Is handige info, een bouwvakker drinkt een stuk sneller en meer dan een dokter bij wijze van spreken. Maak een deal met een drankenhandel, of zelfs je stamcafé of lokale supermarkt. Vraag of het mogelijk drank af te nemen, met de mogelijkheid ongeopende flessen én de emballage na het feest retour te doen (wat niet open is geweest hoef je dan niet te betalen).
Gezien het tijdstip, reken op veel frisdrank o.a. spa, jus, cola. Veel gasten zullen nog naar huis moeten rijden dan 's middags.
Denk dat je gemiddeld 5-6 consumpties p.p. moet rekenen.
Bovenstaande (en de andere posts) is mijn ervaring.
en dat is niet omdat ik al zovaak getrouwd ben
wat Piet zegt. ik vermoed ook dat je nog nooit eerder voor 180 man hapjes hebt gemaakt. lijkt me nou niet een moment om er met je bruiloft mee te beginnen. je moet genieten van je bruiloft, je moet je niet zorgen maken over de hapjes. maar toch veel succes gewenst als je er wel mee doorgaatquote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Naast de stress en gedoe van de bruiloft wil je jezelf een enorme pens werk op je nek halen door voor 180 mensen eten te gaan maken?
Serieus, dat moet je niet willen. De logistiek, de hoeveelheid werk die daar inzit, de koelruimte (het is zomer, zaken bederven waar je bij staat)
Ga praten met wat cateraars en doe jezelf dat niet aan op je bruiloft.
Dit.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Naast de stress en gedoe van de bruiloft wil je jezelf een enorme pens werk op je nek halen door voor 180 mensen eten te gaan maken?
Serieus, dat moet je niet willen. De logistiek, de hoeveelheid werk die daar inzit, de koelruimte (het is zomer, zaken bederven waar je bij staat)
Ga praten met wat cateraars en doe jezelf dat niet aan op je bruiloft.
Jepquote:Op maandag 9 mei 2011 07:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit.
Maar goed, ze willen het zelf doen. Waarom eigenlijk, kosten besparen zeker?
TVP voor de afloop.
We gaan het niet zelf makenquote:Op maandag 9 mei 2011 15:00 schreef JJdJ1984 het volgende:
180 personen? 5 hapjes per persoon? Hoeveel denk je dat je kwijt bent als je het besteld en hoeveel stress heb je er van als je alles zelf gaat maken
Nee je koopt het kant en klaarquote:
Want?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:14 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Nee je koopt het kant en klaarDat is misschien nog wel erger
Je wilt je gasten wat lekkers voor zetten. Je zal me niet horen zeggen dat alles wat kant en klaar is vies is. Maar ik durf wel te zeggen dat als je iets zelf maakt/ laat maken het lekkerder isquote:
Jij kent mij duidelijk niet, hahaquote:Op maandag 9 mei 2011 15:19 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Maar ik durf wel te zeggen dat als je iets zelf maakt/ laat maken het lekkerder is![]()
Waar woon je, in welke regio?quote:Op maandag 9 mei 2011 15:29 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Jij kent mij duidelijk niet, haha
Zelf knutselen heb ik al opgegeven, kost veel te veel tijd en ik ben niet zo'n keukenprinses![]()
Heb in de buurt al geïnformeerd bij cateraars, maar dan zitten we al snel aan/boven 600 euro en dat vind ik een beetje veel![]()
Bij de Sligro hebben ze een aantal hapjes die me dan wel weer aanstaan en qua prijs is dat wat leuker. Denk gevulde eieren, zalm/roomkaas hapjes(), enz. enz. Nog geen idee hoe die smaken, moet maar een keer voorgeproefd worden
Jammer, maar toch bedanktquote:Op maandag 9 mei 2011 15:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
Oh nou dan heb ik in ieder geval niet een adresje voor jeHelaas, had je graag geholpen
![]()
Succes met het proeven en kiezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |