abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 19:59:05 #26
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058038
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die vraag heb ik iets uitgebreider

Gaat de komst van de Animal Cops - 500 stuks waarvan er 125 nog dit jaar aan de slag gaan - iets veranderen aan de plaats van Nederland op de dierenleed-lijst denkt u? En de komst van het alarmnummer '114 red een dier'? Gaan daar ook hogere straffen aan gekoppeld worden zo u weet?
Vandaag inderdaad in het nieuws dat de eerste 125 agenten van start gaan van de geplande 500. Een goede zaak omdat we dagelijks zien in kranten berichten dat dieren mishandeld worden. En deze extra mensen kunnen extra hulp geven in opsporen en aanbrengen. Het is dus een goed begin. Na een jaar kan dan een balans opgemaakt worden van het aantal meldingen en eventuele vervolgingen. Denk dat we hen dus een jaar moeten geven.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:01:18 #27
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:42 schreef eight het volgende:
Hoeveel geld blijft er bij uw organisatie aan de strijkstok hangen?
Een heel erg belangrijke vraag. De strijkstok!
Wij hebben geen dure kantoorpanden. Wij beleggen niet in aandelen. Wij hebben geen personeel in dienst of directies of managers, maar wij zijn allen vrijwilliger.
Die strijkstok hebben we dus niet.

De euro die binnenkomst gaat naar de doelstellingen. Dieren.
Natuurlijk hebben ook wij kosten, en die bestaan uit de porto kosten en telefoon kosten en bankkosten. Want die drie partijen doen helaas niets kado.
pi_96058268
Kunt u iets vertellen over eventuele trends die u ziet in de mate van het dierenleed in de afgelopen jaren?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:03:15 #29
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058289
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Waarom is Dick Rienstra het boegbeeld en niet onze favoriet Martin Gaus?
Dick Rienstra is slechts een van de personen die ons wek een warm hart toedragen. Maar we kunnen gelukkig ook rekenen op de steun van personen als: Mario Been, Joke Bruijs, Patty harpenau, Geert Jan Jansen en dierenarts Jose Bormans en nietv te vergeten Carlo Boszhard.

Ook deze personen ontvangen of vragen geen geld voor hun vrijwillige hulp om ons voor het voetlicht te brengen.
pi_96058311
Dit was mijn vraag:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, ik heb een vraag voor de voorzitter van Stichting Dierenhulp.

Als het aan de Tweede Kamer ligt, komt er een verbod op het onverdoofd slachten van dieren.
Wat vindt u daarvan?

Als u moest kiezen tussen het verbieden van de Bio-industie of het
Koosjer slachten van dieren wat zou u dan kiezen?

kortom:
Vindt u het belangrijker dat je dieren mag eten, mits je ze een behoorlijk leven gunt
of vindt u het belangrijker dat het dier op een pijnloze manier geslacht wordt?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:05:55 #31
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, ik heb een vraag voor de voorzitter van Stichting Dierenhulp.

Als het aan de Tweede Kamer ligt, komt er een verbod op het onverdoofd slachten van dieren.
Wat vindt u daarvan?

Als u moest kiezen tussen het verbieden van de Bio-industie of het
Koosjer slachten van dieren wat zou u dan kiezen?

kortom:
Vindt u het belangrijker dat je dieren mag eten, mits je ze een behoorlijk leven gunt
of vindt u het belangrijker dat het dier op een pijnloze manier geslacht wordt?
Het verbod dat in de maak is lijkt me een juiste. Immers onverdoofd slachten is geen pretje. Waarbij het bewezen is zoals ook Marianne Thieme betoogde dat dieren pijn en stress ervaren. En dat is helaas ook te zien in de slachterij waar het plaats heeft. Ik denk dat het een goede zaak is als dat verbod er zou komen.

De kwaliteit van leven voor elk dier waar ook ter wereld is een belangrijk goed. En dat respect voor dieren mogen wij mensen wel opbrengen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:06:37 #32
163650 Greys
pi_96058507
Ik heb zelf ook een vraag:

In juli vorig jaar is in Catalonië een verbod op de stierengevechten van kracht. Denkt u dat andere delen van Spanje nog zullen volgen?
'Folklore' lijkt nog altijd belangrijker dan dierenleed. Zeker zolang de Spaanse koning uitspreekt voorstander te zijn van de 'heroïek van de Spaanse matadors'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96058608
Als eerste, heel goed wat jullie doen.
Wat vinden jullie van de dierenpolitie?
En hoe kan het dat Nederland op nummer 4 staat in zon lijst terwijl we een welvarend zijn?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:08:39 #34
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:03 schreef Scorpie het volgende:
Kunt u iets vertellen over eventuele trends die u ziet in de mate van het dierenleed in de afgelopen jaren?
Trends, hmmmmmm een moeilijke vraag. Wel vaste patronen.
En die zijn het grootschalig afmaken van dieren in tal van vakantie landen. De commerciele broodfok, het transport van slachtvee en uiteraard de brute geweldplegingen zoals we die in diverse media tegen komen. Het dodschoppen van een puppy of het beschieten met tal van voorwerpen van watervogels als eenden an ganzen.
Kortom trends zijn het niet, herhalingen helaas wel.
pi_96058753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:05 schreef Dierenhulp het volgende:

[..]

Het verbod dat in de maak is lijkt me een juiste. Immers onverdoofd slachten is geen pretje. Waarbij het bewezen is zoals ook Marianne Thieme betoogde dat dieren pijn en stress ervaren. En dat is helaas ook te zien in de slachterij waar het plaats heeft. Ik denk dat het een goede zaak is als dat verbod er zou komen.

De kwaliteit van leven voor elk dier waar ook ter wereld is een belangrijk goed. En dat respect voor dieren mogen wij mensen wel opbrengen.
hmmm, dat was eigenlijk niet mijn vraag, mijn vraag was als u moest kiezen tussen
het verbieden van de Bio-industie of het Koosjer slachten van dieren wat zou u dan kiezen?

Als we het over de Bio-industrie hebben dan hebben we het over miljoenen dieren
die dagelijks pijn en ellende meemaken, als we het hebben over Koosjer slachten van dieren
zijn dat er een stuk minder.

Een (kort) leven met heel veel ellende en pijn vind ik dan zelf toch erger dan een leuk
leventje in de wei en (als het vakkundig gebeurd) een aantal seconde pijn bij het
onverdoofd slachten
  woensdag 27 april 2011 @ 20:10:36 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96058758
Hoe zijn jullie tot deze lijst gekomen? Welke dingen zijn bekeken om tot dit uiteindelijke resultaat te komen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 27 april 2011 @ 20:11:00 #37
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058780
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:06 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf ook een vraag:

In juli vorig jaar is in Catalonië een verbod op de stierengevechten van kracht. Denkt u dat andere delen van Spanje nog zullen volgen?
'Folklore' lijkt nog altijd belangrijker dan dierenleed. Zeker zolang de Spaanse koning uitspreekt voorstander te zijn van de 'heroïek van de Spaanse matadors'.
Een initiatief dat wij van harte toejuichen. Samen met tal van collega organisaties voeren wij al enkele jaren actie tegen het verbod op stierenvechten. Zelf slaagden we erin om sinds 1998 het verbod op het Venezolaanse eiland Isla Margarita ingevoerd te krijgen, maar we hebben gezamelijk nog veel te doen. Landen als Frankrijk, Spanje, Italie en de Zuid Amerikaanse landen kennen nog teveel arena's.
Er blijft dus nog veel te doen om ook hiertegen op te treden.

Ik heb wel eens gezegd Stierenvechten ga ik pas heen als de matador met zijn blote handen het opneemt tegen de stier. Kijken wie er dan wint.
pi_96058887
^
Klopt. Vindt dat stierenvechten zielig voor die beesten!
Trouwens hoe denken jullie over dierentuinen?
Vinden jullie dat de beesten daar gevangen zitten slecht?
Of gewoon normaal, mits ze goed verzorgd worden?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:13:38 #39
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96058923
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:08 schreef Refurb het volgende:
Als eerste, heel goed wat jullie doen.
Wat vinden jullie van de dierenpolitie?
En hoe kan het dat Nederland op nummer 4 staat in zon lijst terwijl we een welvarend zijn?
Dierenpolitie is een goede zaak. en gelet op het feit dat deze er gaat komen wordt het dierenleed in Nederland tevens onder de aandacht gebracht. Dat wij hoog staan heeft met tal van oorzaken te maken.
Jaarlijks gaan er 60.000.000 joge haantjes door de hakselaar. 7 van de 10 koeien in de wei hebben poot en klauwproblemen. 700.000 jonge kalveren worden met een brander ontdaan van hun hoorn, zonder verdoving. De affaire Oostvaarders plassen speelde mee kortom een hele lange lijst waardoor we dit trieste resultaat behaalden.
pi_96059000
Gaat uw stichting zich nu met andere werkzaamheden bezighouden binnen het dierenwelzijn nu de dieren politie actief wordt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_96059025
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Refurb het volgende:
^

en dieren in het circus?
pi_96059044
Misschien geen vraag maar een opmerking, u zou het moeten filmen en dan openbaar maken, dit zorgt voor veel meer actie, aangezien mensen het dan ook zelf zien i.p.v. alleen horen.

Hebben jullie ook een overzicht van wat jullie met het geld doen, zo ja, waar?
Zo nee, kan je een kleine schatting maken van het uitbestedingspatroon met het opgebrachte geld?
  woensdag 27 april 2011 @ 20:16:04 #43
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Refurb het volgende:
^
Klopt. Vindt dat stierenvechten zielig voor die beesten!
Vinden jullie dat de beesten daar gevangen zitten slecht?
Of gewoon normaal, mits ze goed verzorgd worden?
Dieren in gevangenschap is altijd een moeilijk iets. Onlangs stikte een tijgen in Diergaarde Blijdorp nadat het gevoerd werd voor de ogen van de aanwezige bezoekers. Educatie over dieren kan m.i. ook anders. In het huidige tijdperk van Internet kan veel nagezocht worden en ik denk dat je dan aan minder dierentuinen genoeg hebt.

uiteraard speelt ook het bescherming deel hierin een rol. Want fokprogramma's zorgen in een aantal gevallen weer voor groei van soorten die met uitsterven bedreigd worden.
Dus is dubbel. Maar huisvesting moet wel up to date zijn. dat is een eerste vereiste.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:16:18 #44
163650 Greys
pi_96059069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:15 schreef eight het volgende:
Gaat uw stichting zich nu met andere werkzaamheden bezighouden binnen het dierenwelzijn nu de dieren politie actief wordt?
De stichting werkt ook veel in het buitenland, waar geen dierenpolitie is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_96059111
Hartstikke leuk die vragen naar de bekende weg en de 'oh oh wat zijn dieren zielig' reacties van zowel de normale users als stichting Dierenhulp, maar ik dacht dat we hier zaten om de twijfels met betrekking tot dat 'onderzoek' op te helderen cq toelichting op de resultaten te krijgen, tot nu toe zie ik nog steeds alleen maar populistische reacties.

Kunt u misschien mijn vragen in de eerste reactie beantwoorden?

Als u dat niet kan vinden, hier quote ik ze nog even:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:52 schreef Stranger het volgende:
Ik kan er morgenavond niet zijn maar mijn vragen zijn: blijkbaar toch wel :X

- Zijn de methodiek en 'rauwe' resultaten van het onderzoek online terug te vinden? Zo ja, is er een link naar, zo nee: hoe kan ik deze dan inzien?

- Is het toeval dat stichting Dierenhulp opereert in 5 van de landen in de top 7 van dierenleed? Kan het zijn dat de metingen 'vervuild' zijn omdat het jullie meer opvalt in landen waar jullie actief zijn.

- Hoe komt het dat tweede- en derdewereldlanden als China of sommige Afrikaanse landen als Zuid Afrika zo laag op de lijst staan?

Eigenlijk kunnen de antwoorden op vraag 2 en 3 al beantwoord worden als ik toegang krijg tot vraag 1 maar toch :)
  woensdag 27 april 2011 @ 20:18:25 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96059192
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:17 schreef Stranger het volgende:

Als u dat niet kan vinden, hier quote ik ze nog even:

[..]

Hier zou ik ook graag duidelijk antwoord op zien
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 april 2011 @ 20:18:40 #47
163650 Greys
pi_96059215
Stranger, kan dat ook op een andere toon? Dank :)
Uiteraard kan je iemand even aan je vragen herinneren, maar onthoud ook dat de voorzitter hier niet nog maar vijf minuten zit he, je hebt nog tijd zat. Dat komt heus nog aan de orde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 april 2011 @ 20:19:34 #48
343126 Dierenhulp
Stichting Dierenhulp
pi_96059270
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:16 schreef Greys het volgende:

[..]

De stichting werkt ook veel in het buitenland, waar geen dierenpolitie is.
Klopt we zijn actief in Venezuela, Griekenland, Tenerife en de Antillen alhoewel die sinds 10 oktober niet langer zo heten. Vooral op de Nederlandse Amtillen is veel mis. En we hebben eens een poll gepost met de vraag:
Zijn dieren levend en geboren worden op de Antillen ook bij wet beschermd zoals in Nederland?

95% dacht dat dit het geval was. Het antwoord is echter NEE. Ondanks dat het Nederlands grongebied is kennen dieren er niet de bescherming zoals wij hier kennen. Vandaar dat wij er veel werk te doen hebben.
Want dieren ook op de Antillen tellen voor ons wel degelijk mee.
pi_96059321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:18 schreef Greys het volgende:
Stranger, kan dat ook op een andere toon? Dank :)
Uiteraard kan je iemand even aan je vragen herinneren, maar onthoud ook dat de voorzitter hier niet nog maar vijf minuten zit he, je hebt nog tijd zat. Dat komt heus nog aan de orde.
Haha sorry ik werd een beetje ongeduldig toen ik zag dat er wel ingegaan werd op stierenvechten, dierenpolitie, trends en mishandeling, maar niet op de originele reden waarom ik dacht dat de uitnodiging verstuurd werd.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 27 april 2011 @ 20:21:11 #50
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_96059375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Dierenhulp het volgende:

[..]

Dierenpolitie is een goede zaak. en gelet op het feit dat deze er gaat komen wordt het dierenleed in Nederland tevens onder de aandacht gebracht. Dat wij hoog staan heeft met tal van oorzaken te maken.
Jaarlijks gaan er 60.000.000 joge haantjes door de hakselaar. 7 van de 10 koeien in de wei hebben poot en klauwproblemen. 700.000 jonge kalveren worden met een brander ontdaan van hun hoorn, zonder verdoving. De affaire Oostvaarders plassen speelde mee kortom een hele lange lijst waardoor we dit trieste resultaat behaalden.
Over de Oostvaardersplassen. :)
Is het juist niet zo dat wanneer er bijgevoerd wordt dat men over een aantal jaar alsnog dieren moet gaan afschieten omdat ze er met teveel zijn?
Dus dat de zwakkeren alsnog overleven om later alsnog gedood te worden?
Wat is dan de "winst" zeg maar?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')