Vandaag inderdaad in het nieuws dat de eerste 125 agenten van start gaan van de geplande 500. Een goede zaak omdat we dagelijks zien in kranten berichten dat dieren mishandeld worden. En deze extra mensen kunnen extra hulp geven in opsporen en aanbrengen. Het is dus een goed begin. Na een jaar kan dan een balans opgemaakt worden van het aantal meldingen en eventuele vervolgingen. Denk dat we hen dus een jaar moeten geven.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Die vraag heb ik iets uitgebreider
Gaat de komst van de Animal Cops - 500 stuks waarvan er 125 nog dit jaar aan de slag gaan - iets veranderen aan de plaats van Nederland op de dierenleed-lijst denkt u? En de komst van het alarmnummer '114 red een dier'? Gaan daar ook hogere straffen aan gekoppeld worden zo u weet?
Een heel erg belangrijke vraag. De strijkstok!quote:Op woensdag 27 april 2011 19:42 schreef eight het volgende:
Hoeveel geld blijft er bij uw organisatie aan de strijkstok hangen?
Dick Rienstra is slechts een van de personen die ons wek een warm hart toedragen. Maar we kunnen gelukkig ook rekenen op de steun van personen als: Mario Been, Joke Bruijs, Patty harpenau, Geert Jan Jansen en dierenarts Jose Bormans en nietv te vergeten Carlo Boszhard.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:03 schreef Roces18 het volgende:
Waarom is Dick Rienstra het boegbeeld en niet onze favoriet Martin Gaus?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, ik heb een vraag voor de voorzitter van Stichting Dierenhulp.
Als het aan de Tweede Kamer ligt, komt er een verbod op het onverdoofd slachten van dieren.
Wat vindt u daarvan?
Als u moest kiezen tussen het verbieden van de Bio-industie of het
Koosjer slachten van dieren wat zou u dan kiezen?
kortom:
Vindt u het belangrijker dat je dieren mag eten, mits je ze een behoorlijk leven gunt
of vindt u het belangrijker dat het dier op een pijnloze manier geslacht wordt?
Het verbod dat in de maak is lijkt me een juiste. Immers onverdoofd slachten is geen pretje. Waarbij het bewezen is zoals ook Marianne Thieme betoogde dat dieren pijn en stress ervaren. En dat is helaas ook te zien in de slachterij waar het plaats heeft. Ik denk dat het een goede zaak is als dat verbod er zou komen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja, ik heb een vraag voor de voorzitter van Stichting Dierenhulp.
Als het aan de Tweede Kamer ligt, komt er een verbod op het onverdoofd slachten van dieren.
Wat vindt u daarvan?
Als u moest kiezen tussen het verbieden van de Bio-industie of het
Koosjer slachten van dieren wat zou u dan kiezen?
kortom:
Vindt u het belangrijker dat je dieren mag eten, mits je ze een behoorlijk leven gunt
of vindt u het belangrijker dat het dier op een pijnloze manier geslacht wordt?
Trends, hmmmmmm een moeilijke vraag. Wel vaste patronen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:03 schreef Scorpie het volgende:
Kunt u iets vertellen over eventuele trends die u ziet in de mate van het dierenleed in de afgelopen jaren?
hmmm, dat was eigenlijk niet mijn vraag, mijn vraag was als u moest kiezen tussenquote:Op woensdag 27 april 2011 20:05 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Het verbod dat in de maak is lijkt me een juiste. Immers onverdoofd slachten is geen pretje. Waarbij het bewezen is zoals ook Marianne Thieme betoogde dat dieren pijn en stress ervaren. En dat is helaas ook te zien in de slachterij waar het plaats heeft. Ik denk dat het een goede zaak is als dat verbod er zou komen.
De kwaliteit van leven voor elk dier waar ook ter wereld is een belangrijk goed. En dat respect voor dieren mogen wij mensen wel opbrengen.
Een initiatief dat wij van harte toejuichen. Samen met tal van collega organisaties voeren wij al enkele jaren actie tegen het verbod op stierenvechten. Zelf slaagden we erin om sinds 1998 het verbod op het Venezolaanse eiland Isla Margarita ingevoerd te krijgen, maar we hebben gezamelijk nog veel te doen. Landen als Frankrijk, Spanje, Italie en de Zuid Amerikaanse landen kennen nog teveel arena's.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:06 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf ook een vraag:
In juli vorig jaar is in Catalonië een verbod op de stierengevechten van kracht. Denkt u dat andere delen van Spanje nog zullen volgen?
'Folklore' lijkt nog altijd belangrijker dan dierenleed. Zeker zolang de Spaanse koning uitspreekt voorstander te zijn van de 'heroïek van de Spaanse matadors'.
Dierenpolitie is een goede zaak. en gelet op het feit dat deze er gaat komen wordt het dierenleed in Nederland tevens onder de aandacht gebracht. Dat wij hoog staan heeft met tal van oorzaken te maken.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:08 schreef Refurb het volgende:
Als eerste, heel goed wat jullie doen.
Wat vinden jullie van de dierenpolitie?
En hoe kan het dat Nederland op nummer 4 staat in zon lijst terwijl we een welvarend zijn?
en dieren in het circus?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Refurb het volgende:
^
Trouwens hoe denken jullie over dierentuinen?
Dieren in gevangenschap is altijd een moeilijk iets. Onlangs stikte een tijgen in Diergaarde Blijdorp nadat het gevoerd werd voor de ogen van de aanwezige bezoekers. Educatie over dieren kan m.i. ook anders. In het huidige tijdperk van Internet kan veel nagezocht worden en ik denk dat je dan aan minder dierentuinen genoeg hebt.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Refurb het volgende:
^
Klopt. Vindt dat stierenvechten zielig voor die beesten!
Trouwens hoe denken jullie over dierentuinen?
Vinden jullie dat de beesten daar gevangen zitten slecht?
Of gewoon normaal, mits ze goed verzorgd worden?
De stichting werkt ook veel in het buitenland, waar geen dierenpolitie is.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:15 schreef eight het volgende:
Gaat uw stichting zich nu met andere werkzaamheden bezighouden binnen het dierenwelzijn nu de dieren politie actief wordt?
quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:52 schreef Stranger het volgende:
Ik kan er morgenavond niet zijn maar mijn vragen zijn: blijkbaar toch wel
- Zijn de methodiek en 'rauwe' resultaten van het onderzoek online terug te vinden? Zo ja, is er een link naar, zo nee: hoe kan ik deze dan inzien?
- Is het toeval dat stichting Dierenhulp opereert in 5 van de landen in de top 7 van dierenleed? Kan het zijn dat de metingen 'vervuild' zijn omdat het jullie meer opvalt in landen waar jullie actief zijn.
- Hoe komt het dat tweede- en derdewereldlanden als China of sommige Afrikaanse landen als Zuid Afrika zo laag op de lijst staan?
Eigenlijk kunnen de antwoorden op vraag 2 en 3 al beantwoord worden als ik toegang krijg tot vraag 1 maar toch
Hier zou ik ook graag duidelijk antwoord op zienquote:Op woensdag 27 april 2011 20:17 schreef Stranger het volgende:
Als u dat niet kan vinden, hier quote ik ze nog even:
[..]
Klopt we zijn actief in Venezuela, Griekenland, Tenerife en de Antillen alhoewel die sinds 10 oktober niet langer zo heten. Vooral op de Nederlandse Amtillen is veel mis. En we hebben eens een poll gepost met de vraag:quote:Op woensdag 27 april 2011 20:16 schreef Greys het volgende:
[..]
De stichting werkt ook veel in het buitenland, waar geen dierenpolitie is.
Haha sorry ik werd een beetje ongeduldig toen ik zag dat er wel ingegaan werd op stierenvechten, dierenpolitie, trends en mishandeling, maar niet op de originele reden waarom ik dacht dat de uitnodiging verstuurd werd.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:18 schreef Greys het volgende:
Stranger, kan dat ook op een andere toon? Dank
Uiteraard kan je iemand even aan je vragen herinneren, maar onthoud ook dat de voorzitter hier niet nog maar vijf minuten zit he, je hebt nog tijd zat. Dat komt heus nog aan de orde.
Over de Oostvaardersplassen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Dierenhulp het volgende:
[..]
Dierenpolitie is een goede zaak. en gelet op het feit dat deze er gaat komen wordt het dierenleed in Nederland tevens onder de aandacht gebracht. Dat wij hoog staan heeft met tal van oorzaken te maken.
Jaarlijks gaan er 60.000.000 joge haantjes door de hakselaar. 7 van de 10 koeien in de wei hebben poot en klauwproblemen. 700.000 jonge kalveren worden met een brander ontdaan van hun hoorn, zonder verdoving. De affaire Oostvaarders plassen speelde mee kortom een hele lange lijst waardoor we dit trieste resultaat behaalden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |