Maar ze tellen de inschrijvingsduren niet bij elkaar op? Wat krom dan eigenlijk..quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:38 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik zal mijn geval kort uitleggen ( wat ook op jullie zal slaan )
Mijn vriendin ( nu vrouw) en ik stonden allebei ingeschreven ( en woonden al samen).
Ik reageerde op woningen en zij reageerde op woningen.
Ik kreeg een woning toegewezen die haar ook beviel.
Omdat we allebei op het huurcontract willen, moeten we allebei het huurcontract tekenen.
Op het moment dat het huurcontract getekend was, verviel allebei onze inschrijftijd.
We staan nu allebei weer ingeschreven.
Als je alleen op je vriend zijn naam zoekt en iets toegewezen krijgt, en alleen hij op het huurcontract komt, en er mocht iets met hem gebeuren, heb jij geen poot om op te staan bij de verhuurder.
( Dat is in iedergeval hier in eindhoven )
Dat bedoelde ik eigenlijk maar wou het niet zo zeggen haha.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:48 schreef lezzer het volgende:
Ja, stel dat hij dus binnen een jaar ofzo dood gaat, dan moet jij dat huis uit. Even cru gezegd.
Maar, liever heb je de keuze. Dat wil ik alleen maar zeggenquote:Op dinsdag 26 april 2011 14:50 schreef SuuSsS het volgende:
Ja... vraag me af of ik er dan sowieso zou willen blijven wonen.. laten we dat niet hopen...
Eerder rechtvaardig dan krom.quote:Op dinsdag 26 april 2011 14:44 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar ze tellen de inschrijvingsduren niet bij elkaar op? Wat krom dan eigenlijk..
Dan kun je beter voor het zekere gaan, en als het na een half jaar goed gaat, je alsnog bijschrijven op het huurcontract.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:10 schreef SuuSsS het volgende:
We zijn ruim een jaar samen, hebben nog niet samengewoond.
`Ik snap de reden wel, maar zo kan je met alles doorgaan.
Ik verkoop mijn oude auto niet, want mijn nieuwe 2e hands kan het misschien begeven?`
Confronterend maar waar... misschien moet ik wat meer `risico` nemen/durven...
Naderhand bijschrijven is volgens mij bij deze cooperatie altijd mogelijk..
Je kan niet allebei je inschrijftijd combineren, tot 1 grote inschrijftijd.quote:Het "probleem" voor nu is gewoon dat we apart ingeschreven sowieso nog 1,5 jaar zullen moeten wachten op een huis..
Heel eerlijk snap ik niet wat je precies bedoelt, maar dat kan ook aan de situatie hier in Ehv liggen.quote:Maar mocht iemand zeggen dat het uit praktijk blijkt dat je sneller een huis vindt als je samen ingeschreven staat dan duurt het hopelijk korter dan die 1,5 jaar...
maar mocht het zo zijn dat je als je je samen voegt je gewoon op het zelfde tempo in de wachtrij naar voren kachelt, dan blijven we voorlopig lekker apart zoeken want dan maakt het voor de wachttijd niets uit.
Omdat je misschien meer op meerdere woningen kan inschrijvingen maar niet qua inschrijfwaarde.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef SuuSsS het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook.. Maar hier zeggen sommige mensen dat je sneller een huis hebt als je samen zoekt.. Daarom vroeg ik mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |