abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95983548
Hoi,

Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met de periodekampioenen in de eerste divisie en lager?

Nummer 1 promoveert, nummers 2 t/m zoveel spelen de nacompetitie met 16 en 17 van de eredivisie voor promovatie.

Wat is het nut van periodekampioen zijn?
I feel kinda Locrian today
pi_95983631
Periodekampioen = nacompetitie
pi_95983659
Voor wat? Als je periodekampioen bent geweest, maar je staat op de 10de plek dan ding je mee voor promovatie??
pi_95983693
periodekampioen
pe - ri` o - de - kam - pi - oen de -woord (mannelijk) periodekampioenen voetbal die ploeg die de meeste punten heeft behaald in een van tevoren vastgesteld aantal competitiewedstrijden en op grond daarvan mag deelnemen aan een nacompetitie; pe - ri` o - de - kam - pi - oen - schap het -woord
pi_95983738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:26 schreef starla het volgende:
Voor wat? Als je periodekampioen bent geweest, maar je staat op de 10de plek dan ding je mee voor promovatie??
Ja, dan maakt het niet meer uit hoeveelste je bent geworden.
pi_95984192
In theorie is het mogelijk dat Almere City de laatste periodekampioen wordt en toch degradeert naar de topklasse!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_95984254
Ok, en als je nu periodekampioen bent terwijl je sowieso al zeker bent van nacompetitie? Dan is dat dubbel.

Het kan dus zijn dat alle periodekampioenen automatisch meedoen aan de nacompetitie of promoveren door 1 t/m 4 te worden.
Dan ziet de nacompetitie er een stuk anders uit dan als er bijvoorbeeld 2 periodekampioenen zijn buiten de top 4.

Hoe wordt dan concreet de nacompetitie vorm gegeven bij de bovenstaande 2 voorbeelden?
pi_95984286
promovatie? :D
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_95984298
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_95984311
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:03 schreef starla het volgende:
Ok, en als je nu periodekampioen bent terwijl je sowieso al zeker bent van nacompetitie? Dan is dat dubbel.

Het kan dus zijn dat alle periodekampioenen automatisch meedoen aan de nacompetitie of promoveren door 1 t/m 4 te worden.
Dan ziet de nacompetitie er een stuk anders uit dan als er bijvoorbeeld 2 periodekampioenen zijn buiten de top 4.

Hoe wordt dan concreet de nacompetitie vorm gegeven bij de bovenstaande 2 voorbeelden?
http://www.google.nl/url?(...)Xt4EkG1Bp6AhkLc2E8dg
pi_95984374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:05 schreef Chase_Utley het volgende:
promovatie? :D
Lol, het is nog vroeg :)
pi_95984412
Scorpie! Merci!
pi_95985196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:59 schreef Gravedigger het volgende:
In theorie is het mogelijk dat Almere City de laatste periodekampioen wordt en toch degradeert naar de topklasse!
Volgens mij degradeert Almere City dan niet, maar spelen ze nacompetitie, dus dan zou theoretisch de nummer 17 degraderen.
pi_95992166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:50 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Volgens mij degradeert Almere City dan niet, maar spelen ze nacompetitie, dus dan zou theoretisch de nummer 17 degraderen.
Mocht Almere City periodekampioen worden spelen ze sowieso nacompetitie. Al zouden ze volgens de regels gewoon direct moeten degraderen naar de topklasse omdat ze laatste zijn geworden.
Maar periodekampioen betekend gewoon nacompetitie. En als ze dan verdomd goed spelen en ze winnen alles, zouden ze dan uiteindelijk gewoon promoveren naar de Eredivisie, ondanks dat ze eigenlijk moesten degraderen. Volgens mij degradeert dan de één-na-laatste, of niemand. Maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2011 13:26:29 ]
pi_95992894
Kijkende naar dit schema, is het inderdaad erg onduidelijk... Maar ik neem aan dat we de periodekampioenen dan als JL 1 t/m 4 moeten zien...

"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')